ETNA KIV160RVS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 88 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA KIV160RVS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rene 09-02-2024

ETNA een zekerheid

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Ik wilde verduurzamen en was op zoek naar een goede inductieplaat.
Deze kwam als prijs voor mijn als beste uit de bus.
Het merk ETNA staat voor mijn als een zekerheid.
Het is even wennen kwa koken maar we leren het wel

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Snel warm

webcare-7 12-02-2024

Beste Rene,

Bedankt voor het schrijven van deze leuke review!
Leuk dat jij deze duurzame stap gezet hebt en lekker aan het koken bent op inductie!

r***********@h********** 24-01-2024
Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

gekozen voor dit product gezien prijs-kwaliteit verhouding. aantal weken in gebruik. al eerder inductie gebruikt. even wennen aan instellen , verder gemaks-vriendelijk , en uiteraard gemakkelijk schoon te maken en houden.
ik zou dit produkt aan bevelen.
webcare-7 25-01-2024

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze mooie review. Goed om te lezen dat de kookplaat makkelijk in onderhoud is. Je zal daarnaast snel gewend zijn aan de bediening.
We wensen je nog veel kookplezier!

Kim

Mike C. 30-12-2023

Absolute aanrader!!!

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Was altijd vrij sceptisch over inductiekoken, maar uiteindelijk toch de stap gewaagd en deze kooplaat gekocht. Wat een heerlijkheid! Makkelijk te bedienen, snel op temperatuur, snel afgekoeld, in 1 woord: top! Zou deze echt aan wie het wil horen aanraden. Van het gas af, aan de inductie!! :-)

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Snel op temperatuur
  • Snel afgekoeld
  • Prachtig design

Minpunten

• Plaat kwetsbaar, dus voorzichtigheid geboden

Beste Mike,

Fijn dat de overstap naar inductie jou zo goed bevalt! Wij kunnen ons goed voorstellen dat jij sceptisch bent geweest, het is toch even wennen. Leuk om te lezen dat het jou zo goed bevalt en dat jij het ook anderen aan kan raden!

j**2@k**t.nl 20-10-2023

met volle tevredenheid

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

heb net mijn nieuwe Etna inductie kookplaat no KIV 160rvs ontvangen en uitgepakt, en ben er nu al heel erg blij mee, het is een prachtig apparaat zoals verwacht van Etna,in het verleden ook een Etnagasfornuis gehad en was daar heel tevreden over maar met de huidige gasprijzen en de aanschaf van zonnepanelen overgestapt op een inductie kookplaat,Etna jullie maken prachtige producten.

Pluspunten

• mooi strak ontwerp

Beste heer / mevrouw,

Leuk om te lezen dat jij na het uitpakken direct zo blij bent met de kookplaat.
Trouwe ETNA klanten, daar worden wij blij van! Bedankt voor het mooie compliment!

i**0@h**l.com 08-10-2023

Prima product

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

De Etna 3pit enkele dagen in gebruik en hoef niets anders. De RVS160 werkt prima. Kan nu al niet zonder. Start razendsnel op, is binnen een vloek en zucht op temperatuur. Heb het nog niet eens over de booster optie. Het eten is zo klaar en goed bereid. Zowat onderhoud vrij. Na registratie 5 jaar garantie.
Goed betaalbaar alternatief als inbouw niet mogelijk is.
Heel blij met mijn keuze.

• onderhoud vrij
  • Werkt prima
  • Prijs-kwaliteit Top!

Minpunten

• ben ik niet tegen gekomen

Beste heer / mevrouw,

Wow, een 10! Bedankt voor deze mooie topscore!
Fijn dat jij zo tevreden bent over deze mooie kookplaat!
Ook de verlengde garantie is natuurlijk mooi meegenomen.

Alisha 24-08-2023

ETNAKIV160RVS

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Het is een super fijn product
Ons eten is snel warm het water kookt snel
En het is lekker zuinig
Ik ben er super tevreden mee en dat de eerste keer voor ons elektrische 😇😇 ik raad het zeker aan

Pluspunten

• Snel warm
  • Perfecte grote

Officiele reactie van Atag 25-08-2023

Beste Alisha,

Wow, een 10 😁 Wat leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over jouw eerste inductiekookplaat!
Het warmt snel op en is zuinig in gebruik.

We willen je bedanken voor deze mooie beoordeling en wensen je heel veel kookplezier toe!

Jorsky 10-08-2023

makkelijke bediening boost mogelijkheid

+ makkelijk te bedienen
+ werkt op gewone elektriciteit aansluiting.
+ een kookplaat voor grote pannen.
+ 5 jaar garantie bij registratie
+ 3 kookplaten voor een alleenstaande of met ze samenwonend ruim voldoende.
+ Je gebruikt bijna nooit 4 kookplaten tegelijk.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • 5 jaar garantie na registratie
  • boost functionaliteit
  • mooi design
  • A-merk

Minpunten

• Zwaar
  • bediening met tiptoetsen

Officiele reactie van Atag 11-08-2023

Beste Jorsky,

Hartelijk dank voor deze uitgebreide beoordeling.
Zo te lezen heb jij het toestel al goed kunnen testen!

Door de gemakkelijke aansluiting op een normaal stopcontact en zijn de verschillende afmetingen van de zones kun je veel kanten op.

We willen je bedanken voor deze mooie beoordeling en wensen je veel kookplezier toe!

Ron 10-07-2023

Prima product

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Na wat mnd kijken besloten 3 pits te nemen werkt prima na een paar keer koken wet je precies hoe er mee om te gaan apperaat past zich aan met stroom gebruik soms veranderen ik dat met instellen pitten zodat alles naar mijn zin gaat ik ben tevreden

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Overzichtelijk en veilg

Minpunten

• Tot nu toe geen
Officiele reactie van Atag 11-07-2023

Beste Ron,

Wij waarderen het zeer dat je de tijd hebt genomen om deze mooie review te schrijven. Fijn om te lezen dat het koken op de KIV160RVS zo goed bevalt.

Wij wensen jou vele jaren van kookplezier toe.

John 11-06-2023

Top kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Nadat ik driekwart jaar op deze inductiekookplaat gekookt hebt, blijf het voor mij nog steeds een top kookplaat. Alle maten pannen kun je er makkelijk op kwijt. Ideaal om schoon te houden, en wat ook ideaal is ,je hebt er ook nog een werkblad bij als je niet aan het koken bent.

Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Drie kookzones dus pan ruimte
  • Makkelijk schoon te houden
  • Energie zuinig

Officiele reactie van Atag 12-06-2023

Beste John,

Dank je wel voor het schrijven van deze mooie review. Het doet ons goed om te lezen dat je na een klein jaar nog steeds tevreden bent met jouw inductiekookplaat. We wensen je nog vele jaren kookplezier toe.

Marijke

S***************@g******** 20-04-2023

Blij met mijn aankoop

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Ik ben zeer tevreden over mijn aankoop. Mooi uiterlijk, de geborstelde RVS rand geeft een luxe uitstraling. Ruimte voor een echt grote pan of wok. De boost functie werkt supersnel. De bediening werkt eenvoudig. Verder maakt hij wel wat geluid, ventilatie denk ik maar niet echt storend wat mij betreft. Makkelijk schoon te maken. Dit had ik eerder moeten doen;)

Pluspunten

• uiterlijk
  • boost
  • kinderslot
  • plaats voor een grote pan of wok
  • 3 kookplekken

Minpunten

• geeft wat geluid van ventilatie
  • geen perilexstekker

Officiele reactie van Atag 21-04-2023

Beste heer / mevrouw,

Wat leuk om te lezen dat je zó blij bent met jouw nieuwe inductiekookplaat dat je zelfs aangeeft dat je dit eerder had moeten doen! De bediening werkt eenvoudig en het uiterlijk van de kookplaat oogt ook zeker niet vervelend 😉

We willen je bedanken voor dit prachtige compliment en wensen je heel veel kookplezier toe!

c*********@z******* 19-04-2023

prima apparaat voor een meer dan gunstige prijs

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

dit is een van de weinigen platen die op fase 1{normaal stopcontact}.ben overgegaan op inductie vanwege wel ergere wordende vergeetachtigheid.{waakvlammetje vergeten uit te doen }
apparaat is knap snel en zeer eenvoudig te bedienen
heb daarnaast ook de etna combimagnetron cmv328zt gekocht.dit apparaat is voor een oudje{ben 85}best ingewikkeld maar met de handleiding in de hand is tot nu toe alles gelukt wat ik klaar wilde maken
hulde voor ETNA

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • sieraad in jouw keuken

Officiele reactie van Atag 20-04-2023

Beste heer / mevrouw,

Wat fijn om te lezen dat u weer veilig kunt koken. Gelukkig is het overstappen van gas naar inductie u ook goed bevallen door de eenvoudige bediening.

U geeft ook aan een vrijstaande combimagnetron aangeschaft te hebben van ons merk, maar dat de bediening hier nog wat lastig gaat. Indien we u hierbij kunnen helpen doen wij dit natuurlijk graag!
Neemt u dan telefonisch contact met ons op via 088 88 21 803. We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 16:30 uur. We helpen u dan graag verder.

We wensen u heel veel plezier van uw nieuwe ETNA apparatuur!

h***********@h********** 07-04-2023
Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Een geweldig product voldoet precies aan mijn eisen had veel vlugger moeten overstappen van Gas naar Electries koken
Officiele reactie van Atag 11-04-2023

Beste heer / mevrouw,

Wat leuk dat jij bij de overstap van gas naar inductie gekozen hebt voor ETNA! Het doet ons goed dat de overstap van gas naar inductie jou goed bevalt.

Wij willen jou bedanken voor deze positieve review en wensen jou heel veel kookplezier!

Koos 17-03-2023

Had ik eerder moeten doen.

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Wilde niet meer koken op gas na aanschaf zonnepanelen. Bezit nu een rvs fornuis en géén 3 fase stroom. Om te wennen aan inductie koken had ik een eenvoudig en goedkope plaat gekocht. Koken beviel prima maar de plaat niet: klein deel van de pan werd maar warm en veel lawaai. Nu deze ETNA plaat. Eenvoudig op fornuis gezet. Lang snoer en zeer weinig geluid. Blij met grote 26cm kookveld. Panbodems nu gehele oppervlak warm. Eenvoudige bediening. Had dit veel eerder moeten doen.
2 kleine visuele verbeterpunten: in de type naam RVS deed vermoeden dat de lijst glanzend RVS zou zijn maar oogt als dof aluminium.
Deze lijst bestaat uit 2 delen welke aan iedere zijkant zijn vastgezet. Had deze schroefjes liever uit beeld gehad aan de achterzijde. Dus mogelijk de lijst uit 1 deel maken.

Officiele reactie van Atag 20-03-2023

Beste Koos,

Leuk dat jij de moeite hebt genomen om deze review te schrijven! En een mooie score, daar worden wij trots van! Fijn om te lezen dat jouw ervaring met koken op inductie verbeterd is en dat het koken op de kookplaat zo goed bevalt. Jouw feedback over het design nemen wij mee, zo kunnen wij onze kookplaten nog verder optimaliseren.

Wij wensen jou nog heel veel kookplezier!

Johan, Amsterdam 23-02-2023

Aanrader voor de wok

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Ik heb gekozen voor een 3 pits inductie-kookplaat omdat ik altijd de wok gebruik en nu hiervoor meer ruimte heb - namelijk 290 mm - dan op een standaard 4 pist plaat. De grote pit aan de rechterzijde is krachtig, tot 3000 w, en beschikt ook over een Boost functie. Hierdoor gaat het wokken, maar ook snel water aan de kook brengen, fantastisch.
Verder is het prettig dat de pitten heel nauwkeurig zijn in te stellen, bijvoorbeeld om rijst of pasta rustig te laten gaar worden.

Ik ben overgeschakeld van gas, en had gelezen dat ik nieuwe pannen moest kopen voor inductie koken. Gelukkig is dat niet het geval, geen enkel probleem!

Ik heb de kookplaat nu een week in gebruik en deze overtreft mijn verwachtingen: het is prettiger koken dan op voorheen gas.

Het is een basis inductiekookplaat met naar mijn menig een hele goede prijs - kwaliteitsverhouding voor alledaags gebruik.

Pluspunten

• Grote pit van 290 mm
  • Krachtige pit 3000 w + boost functie
  • Eenvoudig te installeren

Officiele reactie van Atag 24-02-2023

Beste Johan,

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om deze uitgebreide beoordeling te schrijven.
Wat fijn om te lezen dat de overstap van gas naar inductie gemakkelijk is verlopen en goed bevalt!

Gelukkig werken jouw pannen die je op gas hebt gebruikt ook goed op deze kookplaat. De reden dat er soms nieuwe aangeschaft moeten worden is dat de bodem door gas kan kromtrekken. De pan zal dan onvoldoende contact maken met de kookplaat voor een goede werking.

We wensen je heel veel kookplezier toe!

John 21-02-2023

Nog steeds een top kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Ben naar een paar maanden op dit product gekookt te hebben, nog steeds zeer tevreden van deze top kookplaat.

Officiele reactie van Atag 22-02-2023

Beste John,

Hartelijk dank voor de mooie feedback. Erg fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over de kookplaat.

Wij wensen jou vele jaren van kookplezier toe.

h***********@h********** 15-12-2022

Super Product

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Super mooi en werkt perfect in steken en koken maar Vrouwtje zuper blij mee

Officiele reactie van Atag 16-12-2022

Beste heer / mevrouw,

Yes, een 10! Hartelijk dank voor deze mooie score.
We wensen jullie heel veel kookplezier toe.

a**********@k*********** 14-12-2022

Prima aankoop geweest

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Om niet meer te koken op gas heb ik een ETNA inductie kooktoestel gekocht en dit bevalt uitstekend!
Snel maar ook nog beter te regelen als het eenmaal kookt . Ik ben super tevreden en vertel het ook aan mijn vrienden die nog op gas koken!

Pluspunten

• Snel en nauwkeurig

Minpunten

• geen

Officiele reactie van Atag 15-12-2022

Beste heer / mevrouw,

Hartelijk bedankt voor deze topscore, een 10!
Wij zijn natuurlijk blij dat jij gekozen hebt voor ETNA.
En wat leuk om te lezen dat jij jouw enthousiasme over het gebruiksgemak van koken op inductie wilt delen met jouw vrienden.

n*************@g******** 18-11-2022

Verwarmings kachel

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Prima verwarming kachel, mooie uitstraling. We hebben het behaaglijk warm. Alleen de knop aan en uit is lastig te bedienen.

Pluspunten

• Mooie uitstraling
  • Neemt niet veel ruimte in beslag

Minpunten

• Aan en uit knop is lastig te bedienen

k***********@w********* 23-10-2022
Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Wordt een rechthoekige grillplaat van 29cm op 18 cm helemaal opgewarmd op de grote plaats rechts?
Want volgens de officiële gegevens moet daar een pot met een minimum diameter van 29 cm geplaatst worden.
Officiele reactie van Atag 25-10-2022

Beste heer/mevrouw,

Op de rechterzone kan zeker een grillplaat van dit formaat worden geplaatst. Wij verkopen deze alleen zelf niet, het ligt even aan de grillplaat zelf of het resultaat ook voldoet aan jouw verwachting. Mocht je verder nog vragen hebben adviseren wij je om contact op te nemen met onze klantenservice? Dit kan via telefoonnummer 088-8821803 op werkdagen van 08:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 16:30 uur.

Wij wensen je veel kookplezier toe.

d********@p******** 23-10-2022

Echt een aanrader

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Inductie kookplaat 3 zones aangesloten en het werk perfect, grootste zone met de booster is alles heel snel warm. Makkelijk in gebruik en schoon te houden.
Ik zeg een top product voor een betaalbare prijs, en als je het omrekent.goedkoper dan met gas koken.

Pluspunten

• Snel warm
  • Makkelijk schoon te houden

Officiele reactie van Atag 25-10-2022

Beste heer/mevrouw,

Wow een 10! Daar zijn wij heel erg blij mee! Fijn om te lezen dat de kookplaat zo goed bevalt. Bedankt voor de mooie feedback.

Wij wensen je veel kookplezier toe.

p*********@o******** 15-10-2022

ETNA INDUCTIEPLAAT VRIJSTAAND MET KWALITIJD

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Na eerst een inductie met 4 pitten heb ik nu een etna inductie plaat met 3 pan plekken
Deze gaat snel ,handige tiptoetsen,zeer weinig geluid
Deze bevalt mij zeer goed,ziet er ook nog mooi uit

Pluspunten

• Mooi model
  • Goede indeling
  • Zeer stil
  • Genoeg ruimte voor grote pan
  • Goede prijs

Minpunten

• Tiptoetsen niet verlicht
  • Panplek afbeelding teklein en te weinig zichtbaar

Officiele reactie van Atag 17-10-2022

Beste heer / mevrouw,

een fantastische reviewscore, bedankt!
Wat fijn dat de 3-zone kookplaat jou zo goed bevalt.
Het gebruiksgemak, lage geluidsniveau en natuurlijk het mooie design bevalt jou goed.

Anton 12-10-2022

Fantastische kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

In één woord een fantastisch apparaat voor een zeer lage prijs. Het is kwalitatief hoogwaardig met een zeer goede afwerking. Lange aansluitsnoer, werkt gewoon op 220 volt, dus geen krachtstroom nodig. Gekozen voor deze '3-plaats' uitvoering omdat we toch nooit 4 pannen tegelijk gebruiken en bovendien is dit een betere plaatverdeling voor de pannen waarvan 1 met groot oppervlak en vermogen voor de wokpan. Bovendien geeft Etna 5 jaar garantie na registratie van het apparaat. Kortom voor ons de ideale kookplaat. Ik zou het een ieder aanbevelen, zeker in deze tijden van astronomisch hoge gasprijzen. Het is een investering die zichzelf in een kort tijdsbestek terug verdient.

Officiele reactie van Atag 13-10-2022

Beste Anton,

Wow, een 10. Dank je wel voor het schrijven van deze mooie beoordeling. Wat leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over de inductiekookplaat en deze aanbeveelt voor andere. Dat jij tevreden bent is waar wij het allemaal voor doen.
We wensen je veel kookplezier toe.

Marijke

Charlotte 11-10-2022

Fijne kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Heel fijne kookplaat. De kookplaat wordt snel warm en door de grote pit is er ook ruimte voor grotere pannen. De plaat heeft een glad oppervlak en is daardoor makkelijk schoon te maken. De ventilator in de kookplaat is hoorbaar, maar niet storend. De warmte-indicatie is handig, zodat je weet wanneer je de plaat kan schoonmaken. Minpuntje is dat de kookstand van een kookpit direct naar stand 9 gaat als je een pit inschakelt. Voor de veiligheid zou het beter zijn als het bij stand 1 begint.
Tot slot, kookplaat bevalt beter dan verwacht. Ik houd hem ook zeker na de verbouwing in ons huis als onze definitief nieuwe kookplaat.

Pluspunten

• Glad oppervlak
  • Grote pit voor grotere pannen
  • Snel warm

Minpunten

• Ventilator is hoorbaar, niet storend
  • Kookstand bij inschakelen direct naar maximaal

Officiele reactie van Atag 12-10-2022

Beste Charlotte,

Wat leuk dat jij gekozen hebt voor ETNA tijdens de verbouwing van jouw woning.
Fantastisch natuurlijk dat jij zo enthousiast bent over de kookplaat dat dit jouw definitieve kookplaat wordt!
Het mooie design en de ruimte van de plaat bevallen jou goed.
Ook het eenvoudige onderhoud is natuurlijk ideaal.

k****@z************ 29-09-2022

Fijne kookplaat met goede wok'pit'

Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Ik ben onlangs van een 4 pits gaskookplaat met wokbrander naar deze Etna KIV160RVS 3 pits inductie kookplaat overgestapt. Ik was al bekend met het koken op inductie vanwege mijn werk dus dit maakte de stap ook wat makkelijker voor me. Daarnaast heb ik onlangs zonnepanelen laten plaatsen dus wilde eigenlijk nu ook wel overstappen op elektrisch koken. En ik moet zeggen: ik heb er totaal geen spijt van!

Wat voor mij de reden was om deze kookplaat te kopen was voornamelijk de extra grote inductiepit en de fase 1 aansluiting. Gewoon plug en play zonder hiervoor eerst een installateur te moeten laten komen. Mijn oude gaskookplaat stond ook gewoon bovenop de vaatwasser.
Ik wok graag dus was een extra sterkte pit wel een must. Verder heb ik eigenlijk nooit meer dan 3 pannen tegelijk in gebruikt dus ik kwam al snel uit op deze kookplaat.
Het gemak van schoonmaken t.o.v. mijn oude gasstel met zware gietijzeren pannendrager erg prettig en de mogelijkheid om voor elke pit afzonderlijk een kookwekker in te stellen is ideaal.
Wat even wennen was dat je niet alle pitten gelijk op vol vermogen kunt zetten. Dit is ook logisch en vraagt gewoon even wat planning in het koken maar eigenlijk ben je daar zo aan gewend en merk je ook dat alles niet altijd voluit hoeft. In ieder geval heb je met deze kookplaat wel genoeg vermogen tot je beschikking om vlot te kunnen koken/wokken.
Qua pannen was er geen probleem. Deze kon ik zo gebruiken op de kookplaat. Moet er wel bij zeggen dat deze ook nog een zeer goede staat waren. Ik kan me voorstellen dat oude pannen die al een lang leven op een gasfornuis hebben doorgebracht het wellicht niet meer zouden doen.

Kortom ik ben zeer tevreden met de KIV160RVS kookplaat en hoop hier lang plezier van te hebben!

Officiele reactie van Atag 30-09-2022

Beste heer / mevrouw,

Hartelijk bedankt voor deze leuke, uitgebreide review. En wat een mooie score, een 10!
Wij zijn blij dat jij gekozen hebt voor ETNA.
Door wat ervaring was de overstap voor jou niet zo groot, natuurlijk altijd fijn als je al een beetje hebt kunnen oefenen. ;-)
Fijn dat het wokken op de kookplaat zo goed gaat.

arshak 28-09-2022
Geschreven voor: ETNA KIV160RVS

Het is een handig en overzichtelijk apparaat. Gemakkelijk in gebruik

En Heel gemakkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Kookt fijn
  • gemakkelijke bediening

Minpunten

• nog niet gevonden

Officiele reactie van Atag 29-09-2022

Beste Arshak,

Hartelijk bedankt voor het achterlaten van deze positieve review.
Wat fijn dat de kookplaat zo goed bevalt.
Jij bent tevreden over het gebruiksgemak, het mooie design en natuurlijk het eenvoudige onderhoud.