GROHE 30374001

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de GROHE 30374001 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

w****@r********* 04-04-2022

Tiptoets kokend water hapert

Geschreven voor: GROHE 30374001

We wilden graag een kokend water kraan omdat we erg veel thee drinken en energie wilden besparen op de waterkoker en het gasverbruik tijdens het koken. We gebruiken de kraan nu al ruim een jaar en de kraan voldoet aan onze wensen. Bediening van de normale kraan is hetzelfde als onze vorige keukenkraan. Er is maar 1 nadeel: De tiptoets aan de linkerkant voor het kokende water is al 2x vervangen, maar ondanks dat reageert de tiptoets regelmatig niet en moeten we de stekker eruit trekken, even wachten en dan weer inpluggen. Daarna functioneert hij weer een tijdlang goed. Grohe heeft overigens in beide gevallen kostenloos en heel snel een nieuwe tiptoets geleverd, dus de service is top.

Pluspunten

• Zeer snel kokend water
  • Energiebesparend
  • Ideaal voor snelle kopjes thee
  • meteen kokend water op het vuur
  • Service van Grohe werkt supersnel en adequaat

Minpunten

• Tiptoets kokend water weigert regelmatig
  • Stekkers moeilijk bereikbaar in keukenkast

famderooij 25-05-2021

Zeker een aanrader!

Geschreven voor: GROHE 30374001

Wij wilden een kokend waterkraan die niet spettert, makkelijk te bedienen is, goed beveiligd is, niet veel ruimte in het keukenkastjes inneemt en redelijk eenvoudig te installeren is. Dit is bijna allemaal gelukt met deze kraan. Het enige was dat de kraan echt op een aparte groep in de meterkast moest worden aangesloten. Samen op een groep met de vaatwasser was al teveel. Nadat we een extra groep hebben laten plaatsen werkt de kraan fantastisch! Doet waar ie voor bedoelt is.

Pluspunten

• Snel kokend water
  • Spettert niet
  • Goede beveiliging
  • Eenvoudig te installeren

Minpunten

• Aparte groep in de meterkast

Jeroen 01-06-2019

Nog steeds goed

Geschreven voor: GROHE 30374001

De kraan werkt nog steeds goed. We hebben soms wel wat ruzie met de tiptoets bediening maar dat ligt meer aan ons dan aan het product.

Pluspunten

• Prijs
  • Kan aan zonder dat je de knop vast hoeft te houden

Minpunten

• Kraan is erg hoog (42,5 cm)
  • Tiptoets soms lastig met natte handen

thisisdominique 29-04-2019

Hele fijne kraan om te gebruiken

Geschreven voor: GROHE 30374001

Ik heb de Grohe Red sinds kort in gebruik en ben zeer tevreden. De kraan geeft gemak voor iemand die heel veel keren per dag thee drinkt en ook voor grotere hoeveelheden water (bijvoorbeeld vullen van een pan met water voor pasta of rijst) is deze zeer geschikt. De boiler neemt niet al te veel ruimte in in het kastje onder de gootsteen.

De knoppen zijn goed te bedienen en veilig. Het gebruiksgemak is groot en de vormgeving mooi.

Heel blij mee!

Pluspunten

• Goed te bedienen
  • Mooie vormgeving
  • Kleine boiler

Minpunten

• Niet heel makkelijk zelf te installeren

I.Willemsen 23-04-2019

Gemakkelijk te installeren enw werkt meteen

Geschreven voor: GROHE 30374001

Na lang zoeken en vergelijken zijn we voor de Grohe Red gegaan. Design en compacte reservoir tegen een aantrekkelijke prijs. Het fijne aan Grohe is dat je direct alles krijgt wat je nodig hebt om zelf de kraan en reservoir te installeren. Het was bij ons nog wel even nadenken hoe wij alle ;lleidingwerk netjes zouden wegwerken, maar de instructies enn plaatjes van Grohe waren duidelijk. In een half uur hadden wij de kraan staan en was het rode lampje al aan het knipperen om het water op temperatuur te brengen. Na 20 minuten konden wij al de eerste kop thee uit de kraan halen en in de avond meteen gebruikt voor een pan kokend water. De bediening regeert goed, al moet je hand niet nat zijn. Dan reageerd hij minder goed. De kindbeveiliging is simpel erop te zetten en handig.

Nu 6 weken in gebruik en nog steeds tevreden.

Pluspunten

• Zelf te installeren door compleet pakket
  • Compacte reservoir
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Langzame reactie bij natte of vieze vingers

Wesley de Groot 19-04-2019

Mooie strakke goedwerkende kokendwaterkraan!

Geschreven voor: GROHE 30374001

Kraan werkt goed, voor echt hete thee eerst even twee seconden de kraan door laten lopen. Verder werken de touch knopjes prima, Je zal niet zomaar de verkeerde kraan openzetten.

• Geen gespetter
  • Goede prijs / kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Eerst 2 sec door laten lopen

Mickey 18-04-2019

Kokend water, maar toch veilig

Geschreven voor: GROHE 30374001

Na lang twijfelen toch deze kraan aangeschaft via Ibood
Ik drink veel thee en de huidige "1 kopje" waterkokers waren niet al te goed.
Na bestellen via Ibood snel ontvangen.
Weekendje uitgetrokken voor montage.
1 probleem: waar laat je de 3 liter boiler ?
Ik heb hiervoor de lade onder de aanrecht een stuk uitgezaagd en dit met een aluminium plaat afgewerkt. een mooie ronding, waar de boiler inpast als de lade dicht zit.
Na een paar uurtjes knutselen had ik dit voor elkaar (en ik ben niet echt een professional)
Ook stroom had ik in de lade niet en de halve keuken uit elkaar gehaald om een stopcontact te maken en de snoeren weg te werken.
Uiteindelijk kon ik alles monteren.
Helaas miste ik 1 klein ringetje (warm water) die op het T stuk moest. Dit bij de lokale bouwmarkt gehaald vopr 1,19.
De T stuk bleef iets lekken omdat de schroef draaid langer was dan het koppelstuk welke uit mijn muur kwam. Dit opgelost door een flexibele slang er tussen te zetten

Pluspunten

• Snel kokend water
  • Handig in gebruik
  • Kinder beveiligin

Minpunten

• Installatie is meer werk dan je verwacht
  • Prijzig

WillemII 18-04-2019

Uitstekende kwaliteit, compleet en fraai

Geschreven voor: GROHE 30374001

Grohe staat voor kwaliteit en dat is af te zien aan deze kraan. Hij is fraai en degelijk. Het monteren is wat werk, maar niet moeielijk en alles wat je nodig hebt zit erbij. Je moet natuurlijk wel een stopcontact in de buurt hebben.

Pluspunten

• Fraai
  • Degelijk

Saida Offerman 17-04-2019

Grohe kokendwaterkraan

Geschreven voor: GROHE 30374001

Ik vind het handig, snel en veilig in gebruik. Als een echte theeleut en hobbykok ben ik super blij met mijn kokendwaterkraan.
De prijs verhouding vind ik uitstekend.

Pluspunten

• Dat het een veilig product is
  • Uiterlijk is elegant
  • Product doet wat het beloofd

Otto 17-04-2019

Handig in gebruik

Geschreven voor: GROHE 30374001

Ik heb deze cooker gekocht voor de thee/ voeding van baby opwarmen/ groente koken. Goede prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Compacte boiler
  • Spettert niet
  • Duidelijke installatie handleiding

Dekker 17-04-2019

Super handige kraan en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: GROHE 30374001

Wij hebben deze kraan sinds drie weken in ons bezit en kunnen hem nu al niet meer missen. Deze kraan is echt super handig en scheelt een hoop tijd met koken. Even snel een pan vullen met kokend water en meteen koken.
Ook de kruiken bij ons worden gevuld hiermee, schilt tijd en een hoop lawaai van de waterkoker. En natuurlijk een kop thee meteen klaar. Kortom een top kraantje van een mooie prijs die ik iedereen kan adviseren.

Pluspunten

• Meteen kokend water
  • Veilig in gebruik ivm kinderslot
  • Geen lawaai meer van de oude waterkoker

Minpunten

• Stelt niet veel voor, maar af en toe een druppel

Ruben 17-04-2019

Groot gemak en veilig voor kinderen en ouderen

Geschreven voor: GROHE 30374001

Heb de kraan nu 2 weken met veel plezier.
Fijn in gebruik vooral fijn dat de kraan zelf niet warm wordt. Geen moeilijke handelingen om t kokend water te krijgen...

Pluspunten

• Veiligheid
  • Bedieningsgemak

Jan 17-04-2019

Mooi design, makkelijk te monteren, werkt perfect

Geschreven voor: GROHE 30374001

Na een lange tijd getwijfeld te hebben ( mede om de prijs) toch een kokend waterkraan aangeschaft.
Dit omdat de prijs van dit product meer dan acceptabel is.
Ziet er goed uit, en werkt ook nog perfect.( en niet onbelangrijk makkelijke maar kindveilige bediening)
Zeer duidelijke montage handleiding, zeer compleet pakket en dus geen verassingen.
Nu ruim een maand in huis, mijn vrouw heeft al meerdere malen aangegeven er erg blij mee te zijn. ( hadden we eerder moeten aanschaffen)
Zeker een aanrader en heb geen idee waarom je een veel duurdere zou aanschaffen.( goed is goed)

Pluspunten

• Gunstige prijs
  • ziet er goed uit
  • Wekt perfect

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Grohe kokend water kraan 17-04-2019

Waanzinnig product

Geschreven voor: GROHE 30374001

Super mooi en degelijk product, makkelijk te installeren. Sinds we door product hebben word er veel meer thee gedronken. Kokend water snel voorhanden. Aanrader

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Makkelijk te bedienen
  • Geen filters nodig

Jeroen 11-02-2019

Prima apparaat, de kraan is wel erg hoog

Geschreven voor: GROHE 30374001

De levering is compleet met allerlei hulpstukken, de boiler is snel op temperatuur en maakt geen geluid. Ik heb hem pas dus over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen. Wel een stuk goedkoper als bv Quooker

Pluspunten

• Prijs
  • Snel heet
  • Complete set

Minpunten

• Kraan is erg hoog (42,5 cm)
  • De schakelaar op de kraan is even wennen

Erwin F 11-02-2019

Fantastisch product

Geschreven voor: GROHE 30374001

De Grohe werkt geweldig. Even op de knop drukken en voila: kokend water. Iets langer inhouden en het kokend water blijft stromen.
Het reservoir is groot genoeg voor normaal dagelijks gebruik.
Ook het installeren ging probleemloos.

Pluspunten

• Direct kokend water
  • Reservoir voldoende groot
  • Makkelijk te installeren
  • Gewoon koud en warm water werkt ook prima

Top kraan 08-02-2019

Super kraan: de grohe red!

Geschreven voor: GROHE 30374001

Een produkt dat 10 jaar te laat uitgevonden is. Nu kan ik al niet meer zonder!!
Zoveel gebruiksgemsk. Dagelijkse verwennerij
Een aanrecht zonder al die apparaten oogt ook nog eens mooi!

Pluspunten

• Vlot een kop thee, zonder waterverdpilling
  • Makkelijk in gebruik

Brecht T 23-01-2019

Eenvoudig in bediening en mooi design !

Geschreven voor: GROHE 30374001

Genoeg gesleurd met elektrische waterkokers en je geduld die op is wanneer je enkel één theekan vol water wilt hebben. Geen gedoe meer met een lelijke waterkoker in je mooie keuken die permanent op het aanrecht staat, in een kast waar je die telkens moet uithalen enz...

Zelf heb ik de kraan aangekocht omdat ik een kraan zocht met mooi design, tegelijk ook een fervent thee drinker ben en zodoende dus de perfecte combinatie vond.

De kraan zelf is mooi verschroomd en bijna onzichtbaar dat het over een kokend waterkraan gaat. Geen extra franjes die het lelijk maken voor de extra functionaliteit.
De boiler zelf past mooi in de kast onder de spoelbak en is met moeite groter dan een hoge kookpot. je kan hem makkelijk aansluiten met flexibele leidingen (meegeleverd) en zo mooi in een hoekje schuiven zodat hij uit de weg staat.
De handleiding zelf is duidelijk genoeg voor een handig persoon om deze in een uurtje te installeren in plaats van je huidige kraan.
Een 'vakantiestand' of een 'compleet uit' stand is ook voorzien op deze boiler voor energiebesparend te zijn.
Ik heb het nog niet nagekeken wat hij nu daadwerkelijk verbruikt maar een optie is een tijdsklok er tussen te monteren dat deze enkel overdag werkt.

Kortom een aanrader voor mensen die vaak kleine hoeveelheden kokend water nodig hebben of een grote pot met kokend water op het vuur willen zetten voor pasten, geen lelijk waterkoker meer op hun aanrecht willen.
Hierbij staat design voorop en compleet bedieningsgemak !

• Bedieningsgemak
  • Kinderveiligheid
  • Plaatsbesparend

Minpunten

• Ietwat prijzig, maar wel de moeite !
  • Combinatie Red/Blue grohe zou perfect zijn

Elsmampaey 23-01-2019

Super makkelijk

Geschreven voor: GROHE 30374001

Snel een kop thee of pasta koken, zoveel tijdswinst en makkelijk in gebruik, door het gebruiksgemak al 3 kilo afgevallen omdat we nu veel meer thee drinken ipv frisdrank

Carel 23-01-2019

heerlijk heet water wanneer je het nodig hebt

Geschreven voor: GROHE 30374001

Om direct alles af te kunnen spoelen, en direct thee te zetten zonder te wachten Heerlijk wanneer je thuis komt en direct aan de gang kan zonder te wachten

Pluspunten

• Direct warm water
  • compacte kraan

Minpunten

• moet via een boiler

Davy 23-01-2019

Grohe red kraan

Geschreven voor: GROHE 30374001

Super . Mooi design compacte boiler en meer dan voldoende heet water. Werkt makkelijk en zeer goed kinderslot.

Pluspunten

• Compact
  • Disign
  • Bekend merk
  • Set en onderdelen
  • Installatie

Minpunten

• Pakket zonder mengventiel
  • Dure opties

DennisV 23-01-2019

Grohe Red M

Geschreven voor: GROHE 30374001

Na veel twijfelen een super aanbieding gezien en besloten om toch maar te kopen.
Geen moment spijt van gehad, snel een bakje thee maken of kokend water voor het koken.
Zodra er een nieuwe keuken komt gaat de heet water kraan weer mee.

Pluspunten

• Bediening is makkelijk
  • Snel heet water
  • Opwarmtijd is kort