Franke 1190474419

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Franke 1190474419 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,3

Paul 09-01-2024

Franke 3-in-1 boiler boiler al drie keer kapot gegaan

Geschreven voor: Franke 1190474419

Wij hebben in 2015 de 3-in-1 kraan met boiler gekocht en sindsdien is de boiler drie keer kapot gegaan. 1 keer kregen we dit onder garantie maar de andere 2 moesten we zelf betalen (met "coulance korting" alsnog EUR 660 met filter). We hebben elke jaar een nieuwe filter moeten kopen (a EUR 79) en gebruiken dit normaal in een huishouden met 4 personen. Franke is het niet met ons eens dat de boiler langer mee moet gaan. Ik raad dit product dus zeker niet aan.

Minpunten

• Zeer slechte kwaliteit
  • Korte garantie en geen garantie op vervanging

p**************@h********** 07-05-2023

Franke 3 in 1 kraan met boiler

Ik heb ook een franke 3 in 1 kraan met boiler
Hoe vaak ik wel geen lekkage heb gehad in 4 jaar .
De slangen springen er zo af , en franke gebeld dit is allemaal erg moeilijk .
Wij hebben er afscheid van genomen .

Minpunten

• Slangen springen van boiler
  • Slangen springen van kraan
  • Nergens geen slangen te krijgen speciale maat

wilma 01-03-2023

nooit meer iets van franke kranen

Geschreven voor: Franke 1190474419

deze itho daalderop koken water systeem was na 28 mnd al kapot, reactie van franke kranen nieuwe kost u bijna 600 euro. heb daarop geantwoord dat ik dit niet normaal vond en of dit net een stukje garantie was, nee was het antwoord,toen een amil gestuurd...niks gehoord, nogmaals bellen, en het kwam erop neer dat ze er niks aan doen, ik protesteer nog een x aan de telefoon , maar volgens die mevr waren de leidingen al vervuld toen ze deze hebben geinstaleerd, toen heb ik gezegd mevr u moet geen sprookjes vertellen, ben geen kind en ook niet gek.
waarop ze de telefoon neergooiden,
leve franke ende service afd, heb mijn afspraak maar afgezegd, hoop dat een heleboel mensen dit lezen

Minpunten

• slechte kranen en boilers
  • onbeschofte mensen die er werken

v*****@h********** 02-11-2022
Geschreven voor: Franke 1190474419

2 dagen na montage sprongen de slangen van de boiler af, dus gloednieuwe keuken blank, en schade aan kastjes. Er was destijds een constructiefout met de klemmetjes. Nu, na nog geen 2.5 jaar, is de plintboiler kapot. Ondanks dat het filter ( 80 euro) is vervangen op het moment dat het lampje daarvoor brandt, is er geen verdere garantie want we hebben niet ieder jaar het filter vervangen. We wonen in een gebied met zacht water en er brandde geen daarvoor bestemd lampje. Reparatie kost tussen de € 200,= en € 400,=. Triest !
Een prachtige kraan maar wat een waardeloze kwaliteit en wat een ontzettend slechte service.

Pluspunten

• design

Minpunten

• kwaliteit
  • service

Roger 14-10-2021

Zeer slechte kwaliteit Franke kraan.

Geschreven voor: Franke 1190474419

In oktober 2018 een Franke kokend waterkraan gekocht bij mijn keuken.

Al in december 2018 kwam het eerste probleem met de kokend waterkraan, een niet meer functionerende draaiknop en een lekkende installatie. De klantenservice heeft mij destijds 5 dagen laten wachten op enige service. Waar er elke dag 2 teiltjes water onder de kraan weg druppelde (sloot alleen s'avonds het water af).
Franke doet niet aan onderdelen vervangen, maar gelijk heel de kraan ging eraf met een nieuwe erop.
In augustus 2021 (2,5 jaar na installatie) gaf de kraan bijna geen kokend water meer. Dit bleek te liggen aan een kunststof onderdeel in de hals van de kraan. Ook hier werd de hele hals vervangen.
Franke wees elke verantwoordelijkheid van de hand, omdat ik niet elk jaar de filter had vervangen. Ondanks dat ik een waterontkalker heb ik in mijn huis. De monteur had tijdens de reparatie nog bevestigd dat het defect niets met kalk te maken heeft.

Kortom, als je iets koopt van Franke; de kwaliteit van de spullen is zeer gebrekkig en de klantenservice is er alleen voor zichzelf en niet voor de klanten.

Minpunten

• Slechte kwaliteit materialen
  • slechte klantenservice

Einat 15-10-2020

Teleurstelling

Geschreven voor: Franke 1190474419

2 jaar en een maand geleden kocht ik deze kraan met een plint heet water boiler van Franke als onderdeel van mijn nieuwe keuken, met 2 jaar garantie. De kraan deed het wel, maar de beveiliging van de heetwaterkraan liep altijd wat stroef. Nu, net na de garantieperiode, begon de kraan te lekken. De keuken kampioen verwijst me na Franke, Franke geeft geen garantie meer, ik moet voor een monteur zeker 100 euro betalen. Een beetje duur. Niet aanbevolen.

Patty 11-11-2018

Een sieraad voor je keuken!

Geschreven voor: Franke 1190474419

Het gemak van deze kraan is geweldig, het is iedere keer weer een genot om deze te gebruiken, het is de trots van mijn keuken!