Franke 7050009

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Franke 7050009 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Zwart-Schaapje 20-11-2018

Floww ingewisseld

Geschreven voor: Franke 7050009

7 jaar geleden schaften we de daalderop close- in boiler aan met de kokend waterkraan, we hadden véél plezier ervan tot hij na 12 maanden stuk ging, toen werd een flowwboiler in garantie geplaatst, na 12 maanden weer een nieuwe, nu moest er een filter tussen geplaatst worden, kost 80€ jaarlijks, vorig jaar ging de kraan kapot, 80€ voorrijdkosten én reparatie, nu ging de overdrukbeveiliging kapot, voorrijdkosten en nieuwe 160€ ,het was ook weer tijd voor nieuwe filter , floww weer gestopt en moesten we naar Franke , we waren er zó klaar mee, nu gewone boiler met goedkope inlaat en kraan zelf geplaatst, koker gekocht. Meer ruimte in het kastje , deze boiler is veel beter geïsoleerd en we zijn niet bang meer wat er nu weer mee gebeurd.😅

Pluspunten

• Mooie kleine boiler
  • Prachtige kraan

Minpunten

• Veel storingen
  • Te dure onderdelen bij reparatie

Janatsea 14-06-2017

Installatie floww heet water systeem

Geschreven voor: Franke 7050009

Na wat vergelijkingen gekozen voor het floww heet water systeem met plint boiler. Mede door de nieuwe layout van de unit onder de aanrecht neemt het weinig plaats in, snel en netjes geïnstalleerd!!
Systeem voldoet aan onze verwachtingen, een klein puntje, omdat de boiler achter de plint ligt is het controlelampje wat op de boiler zit niet meer te zien dit kan ook een eventuele storing aangeven. Ik heb dit opgelost door met behulp van een optische audio kabel het licht wat de boiler geeft ( rood, oranje of blauw) naar de plank achter het aanrecht deurtje te brengen dus is dit nu te controleren zonder de plint te verwijderen.

Erica 09-06-2017

goede en nette service, prima product

Geschreven voor: Franke 7050009

begin dit jaar heb ik er voor gekozen om mijn waterkoker te verruilen voor een heet water kraan, vooral omdat mijn waterkoker overuren draaide en mijn gevoel is dat qua energie verbruik een heet waterkraan en een waterkoker die overuren draait gelijk liggen als je daar ook het koken en het gemak bij optelt.

De service van Floww is prima, bij de aanschaf worden de voorwaarden waar je keuken aan moet voldoen opgegeven. Omdat ik twijfelde of mijn keuken aan de voorwaarden voldeed, kon ik simpel tekeningen en foto's van de situatie opsturen. Vrij snel kreeg ik hierop bericht dat het zeker mogelijk was.
De afspraak voor de plaatsing was ook vrij snel gemaakt. De monteur die de Floww kraan heeft gemonteerd was vriendelijk en deskundig, werkte netjes en binnen de tijd, ondanks wat tegenslag met de oude kraan.

De hele installatie is netjes verwerkt in en onder het keukenkastje en achter de plint, ik heb nauwelijks ruimte ingeleverd.

Het hete water stroomt snel en is ook echt kokend.
Er zit en mogelijkheid op om direct twee liter kokend water te tappen (voor bijvoorbeeld in een pan om te koken) zonder dat je de bediening hoeft vast te houden. Deze kun je onderbreken als je maar één liter nodig hebt, het gemak zit 'm erin dat je de bediening niet hoeft vast te houden als je een zware pan vast hebt. Echter is de uitloop van de kraan nogal hoog, wat betekent dat het hete water spat als je de pan (of iets anders) niet direct onder de uitloop houdt.
Verder heeft deze kraan een mogelijkheid om koud gefilterd water te tappen, dit water is heerlijk om te drinken en zorgt volgens de specificaties dat er minder kalkaanslag in de keukenapparatuur komt. Helaas kan ik dat niet controleren, de waterkoker heb ik niet meer nodig en mijn koffie apparaat met verse bonen geeft volgens mij na een x aantal gezette kopjes aan dat er ontkalkd moet worden.

Het design is mooi, de bediening is simpel en veilig. Indien ik net heet water heb getapt en ik gebruik daarna de gewone kraan, dan is het water niet eerst kokend maar normaal. Koud gefilterd water tappen na heet water te hebben getapt, is pas mogelijk na enkele minuten, bijvoorbeeld als je een beetje koud water bij de hete thee wilt doen, in plaats van dat je dat aan het eind doet, begin je met koud water en daarna het kokende water, simpel en veilig opgelost. De led verlichting is mooi en handig en geeft de indicatie koud of warm prima aan, de verlichting knippert blauw/rood als het water nog te warm is om als koud gefilterd water te tappen.

Onderhoud van het filter is als het goed is na een jaar, afhankelijk van het gebruik, dus daar heb ik nog geen ervaring mee en er zijn nog wat instellingen waar ik eerlijk gezegd ook nog niet naar heb gekeken, bijvoorbeeld de vakantie instelling (voor verwarming boiler), de basisinstellingen werken prima.
De inhoud van de boiler is ook meer dan genoeg, ik ben nog niet in een situatie gekomen waarin ik heet water tekort kwam.

Ik ben dus meer dan tevreden over dit product. Als ik al een nadeel kan ontdekken is het dat ik af en toe mijn vorige kraan mis omdat ik daar een flexibele slang op had, maar ook daar is makkelijk een andere oplossing voor te vinden.

Goed product, goede service, ik beveel deze kraan en dit bedrijf zeker aan.

Pluspunten

• gemak
  • bediening
  • design
  • service

Minpunten

• het kokende water spettert