GROHE Red Duo

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 114 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de GROHE Red Duo op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

d*********@g******** 18-02-2024

Na 5 jaar kapot, geen onderdelen meer leverbaar.

Geschreven voor: GROHE Red Duo

na 6 jaar begon de boiler te lekker. monteur van grohe geweest a 80 euro voorrijkosten. Was klein onderdeel kapot gegaan, maar is niet (nergens) meer leverbaar, maar we konden wel een nieuwe kopen. Niet dus... nooit meer Grohe voor ons.

Minpunten

• levensduur
  • geen onderdelen meer te koop

m**********@h********** 01-02-2024

Grohe red heeft te korte levensduur

Geschreven voor: GROHE Red Duo

Hij heeft het 8 jaar vol gehouden. Wat ik een beetje weinig vind voor het geld. Maar als ik andere ervaringen lees heb ik nog geluk gehad. Nu een adres zoeken waar ze losse boilers zonder kraan verkopen want die is nog goed. Helaas net andere merken niet uit wisselbaar en nog geen losse boilers gevonden. Slecht voor de duurzaamheid.

c***************@g******** 27-10-2023
Geschreven voor: GROHE Red Duo

Geen goede ervaring helaas.
De kraan is prachtig
Daar staat 100 graden op, maar
Het water kookt nooit
Op de thee witte schuim
De kraan is al twee keer kapot geweest in korte tijd.
De Cooker lekt nu
Kortsluiting
Toch maar over op een ander merk.
Helaas.

n************@h********* 25-02-2023

Te duur in onderhoud als na 4 jaar stuk gaat!!!

Geschreven voor: GROHE Red Duo

Was tevreden totdat hij na 4 jaar stuk ging. Onderdeel zit vast in de kraan dus zelf niet te maken overdruk en slangetjes. Ging lekken in de kraan. Als je dan iemand wil laten komen en ziet de voorrijkosten en uurloon dan heb ik het nog niet over onderdelen!!! Zit ik al bijna aan de prijs voor een nieuwe kraan en boiler. Dus bedenk u goed voor u eraan begint !!! Na 4 jaar kun je dan waarschijnlijk een nieuwe kopen wel erg duur kokend water dan🥹

Pluspunten

• Werkt goed als hij het doey

Minpunten

• Te duur om te maken na 4 jaar stuk
  • Dus geen goede service van GROHE

l**************@g******** 28-12-2021

Slecht product en slechte service

Geschreven voor: GROHE Red Duo

Na 2 jaar en 2 maanden een lekkende boiler in de vakantiestand. Omdat dit buiten de garantieperiode viel hebben we het gelaten. Iemand laten komen is alleen al 80,- voorrijkosten. Dan maar geen vakantiestand. Nu nog geen jaar verder lekkage van de hele boiler en onherstelbare schade aan het marmoleum. Een monteur van Grohe is niet te krijgen. Telefonisch mogen we geen afspraak maken. voorlopig geen warm water meer in de keuken. Slechte service en een slecht product als het binnen 3 jaar aan alle kanten lekt.

Rt 18-02-2020

lek 3 maanden na garantie

Geschreven voor: GROHE Red Duo

Na 5 jaar en 3 maanden is de slang gaan lekken. We zijn niet de enige: lees vele slechte reviews via de site. Een kraan van €1700(!) euro kapot en onderdelen niet te vervangen?! Wel nieuw met korting voor honderden euro’s via Grohe zelf te bestellen. Geen service, absoluut niet duurzaam. Ontwerpfout en super slecht voor het milieu. Belachelijk. Miskoop.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Werkt 5 jaar fantastisch

Minpunten

• Gaat kapot vlak na garantieperiode
  • Duur
  • Onderdelen niet los te vervangen

kr vd b 06-02-2020

WAARDELOOS BEDRIJF

Geschreven voor: GROHE Red Duo

2013 KRAAN GEKOCHT, NA EEN TIJDJE BEGON DEZE TE DRUPPELEN. GROHE GAF GEEN THUIS BIJ DE KLACHT, vervolgens op internet tientallen dezelfde klachten terug te lezen, een klacht op facebook gemeld en via een andere klacht hebben wij een binnenwerk van de kraan toegezonden gekregen, geen idee hoe te installeren, service 0,0. uiteindelijk begaf de boiler het en doet nu niks meer. bel naar grohe en zij zeggen koop maar een nieuwe want die heeft deze klacht niet meer, dus de klacht wordt gewoon toegegeven en uiteindelijk niks mee gedaan. een monteur zou net zo duur zijn als een nieuwe dus ga vooral op ons aanbod in NIET DUS, zon dure kraan en dan geen service, wat een slecht bedrijf, koop er nooit meer iets van

Minpunten

• levensduur
  • lekt water
  • boiler kapot
  • mega slechte service

Klaartje 20-12-2017

Niet doen!

Geschreven voor: GROHE Red Duo

Ondertussen de kraan 2 jaar in bezit, binnen 1 jaar was de draaiknop kapot. Dit is keurig opgelost door grohe. Onlangs is het binnenwerk van de draaiknop kapot en nu ben ik al ruim 2 weken aan het wachten. Bellen, mailen helaas grohe laat niks van zich horen. Zeer slechte service. Naast natuurlijk een waardeloos product voor zo veel geld.

Pluspunten

• Handigheid van het product indien niet defect

Minpunten

• Kwaliteit
  • 2x kapotte draaiknop in 2 jaar tijd
  • Service Grohe

Henk 11-08-2017

Degelijk product

We hebben de kraan nu een kleine 4 maanden in gebruik
Hij is handig in het gebruik en is makkelijk schoon te houden omdat er een speciale caoting over het chroom is aangebracht.
De heetwaterknop gaat wat zwaar maar dat went erg snel.
Super gemakkelijk dat hete water vooral bij de afwas met bevoorbeeld vette pannen enzo.
Het duurd een twee seconden voordat er heet water komt,en dat kookt echt niet.
Mijn hoogst gemeten temperatuur is 96 graden.
Ruim voldoende heet voor een kop thee
Maar die moet niet te lang staan want hij koelt snel af tenopzichte van gekookt water uit een waterkoker bijvoorbeeld.
Inzoverre kun je zeggen dat de kokend waterkraan een miskoop is omdat hij niet doet wat hij beloofd.
Toch zijn wij er blij mee omdat hij super handig is in gebruik en je snel een kop thee kan maken.

Pluspunten

• Bedienings gemak
  • 3 in 1 kokend /warm/koud water
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• Geen kokend water
  • Zware bediening kokend knop

van Willigen 27-06-2017

Warm water kraan comb.

Geschreven voor: GROHE Red Duo

Matig, absoluut geen Quooker!!! Moet volgens de verkoper(s) er wel voor door gaan. ps zal wel veel marge op zitten, of kunnen geen Quooker in het assortiment krijgen. Wordt absoluut geen 100 graden, waar het wel voor door moet gaan, Quooker geeft n.l. wel ruim 100 graden af, geen schuimlaagje zichtbaar op thee b.v.
Ook is het vrij lastig te bedienen de Grohe Red.
Beveel dit product niet aan.

Harrie 06-06-2017

Niet de beste

Geschreven voor: GROHE Red Duo

Ik heb drie kranen gekocht voor op mijn bedrijf. Dit omdat ik het gemak ken van de Quooker die ik privé gebruik. Omdat Grohe mij ook een gerenommeerd merk leek en de prijs toch een paar honderd euro minder kost heb ik ze aangeschaft. Helaas niet zo goed als de Quooker. Er zit telkens wit vet van binnen in de kraan in het filtertje bij de uitloop, in mijn kopje en het water heeft een aparte geur en smaak. De kranen zijn niet van de zelfde leverancier en dus productiebatch wat het dan typisch maakt dat ze het alle drie hebben.
Service is geweest maar het is nog steeds niet goed.

Minpunten

• geen kokend water bij aanvang
  • geur en smaak niet ok

Henk 23-04-2017

Mooie robuuste kraan

Geschreven voor: GROHE Red Duo

Mooie robuuste kraan die mooi op mijn keukenblad staat.
Dat is dik voor elkaar dus
Ziet er super degelijk uit en een aanwinst voor de keuken.
Kokendwater en warm en koud water in een kraan dat kan niet beter.
Bediening van koud/warm water handel gaat super licht zoals je van Grohe mag verwachten
De kokendwater knop werk subliem alleen heb ik wel een kanttekening erbij.
Voor de ouderen tussen ons en mensen met weinig kracht in de handen gaat die knop wat zwaar zelf hebben wij er geen probleem mee maar mijn advies zou zijn ,ga bij twijfel
Die kraan proberen bij een Grohe verkoop punt.
Dan voorkom je eventueel een teleurstelling.
Dit bovenstaande is geen negatieve beoordeling over de kraan want hij werkt gewoon super de super, maar toch.
Kokend water komt niet direct bij openen met de knop, dus wacht even twee seconden
Want de leding van de boiler naar de kraan moet zich natuurlijk vullen,maar dan is het ook echt kokend.
Het water stroom rustig en met voldoende snelheid uit de kraan.
De insallatie van de boiler en kraan is appeltje eitje ook de overdrukgroep zit prima vast door een mee geleverde beugel.
De nederlandse tekst en vouwblad is gewoon duidelijk.
Natuurlijk moet je geen twee linkerhanden hebben want laat het dan aan de vakman over.
De prijs voor deze grohe red duo vond ik prima in vergelijking met de Quooker die precies twee maal zo duur is.
Ik heb het gevoel dat de aankoop van de Grohe red een goede koop is .
Ik heb hem drie dagen in gebruik dus over de duurzaamheid kan ik niks zeggen,maar gezien de reputatie en de uitstekende service van Grohe heb ik er alle vertrouwen in.
Tevens heb ik een inbouw zeepdispenser van Grohe geplaats en dat maakt het geheel
erg fraai.
De dispenser werkt lekker licht en met een inhou van 400. ml hoef je niet om de haverklap bij te vullen wat overigens zeer makkelijk gaat.
Een punt waar je wel aan moet denken is dat de dispenser 25cm onder het keukenblad hangt dat in verband met het plaatsen van de boiler.
Ook moet er rekening mee worden gehouden dat er wellicht een extra electra groep geplaats moet worden voor de boiler die 2100 watt gebruikt bij opwarming.

Pluspunten

• Mooi desing
  • Voelt en ziet er degelijk uit

Minpunten

• kokendwater knop gaat wat zwaar

Ria 20-04-2016

Grove Red bevalt goed

Geschreven voor: GROHE Red Duo

Deze kokend water kraan doet wat de naam aangeeft. De beveiliging werkt prima, omdat je de knop moet blijven vasthouden. Je kunt dus niet per ongeluk heet water over je heen krijgen. Alleen warm water moet nog uit de gewone leiding komen, wat bij mij van zolder is. Dit is te ondervangen door tegelijk koud water en kokend water te tappen.
Ik ben er blij mee!

demok 16-10-2015
Geschreven voor: GROHE Red Duo

Snelle montage . Handleiding duidelijk op 1 klein min puntje na. Er staat niest vermeld over een resetknop die op de boiler zit. Moest hiervoor met Grohe bellen, maar dit werd heel snel gefixed door de volgende dag een monteur te sturen.

Gebruiksgemak is uitstekend. Zeer tevreden met dit product.

stip01 21-09-2015
Geschreven voor: GROHE Red Duo

Mooie en betaalbare kraan, heel handig in gebruik.
Miste alleen twee pakkingen om alles waterdicht te krijgen in het pakket. Verder zeer tevreden!

Hooge 15-09-2015
Geschreven voor: GROHE Red Duo

Goede Kraan, erg handig voor thee en het koken. Op eerste gezicht vrij groot maar functioneert prima.

gebruiker33344 13-09-2015
Geschreven voor: GROHE Red Duo

Wij hebben de Grohe Red Duo nu iets meer dan een maand en zijn er heel tevreden over. We hebben de kraan online gekocht, en deze werd netjes verpakt bezorgd. We hebben de kraan en de boiler zelf gemonteerd. De gebruiksaanwijzing is uitgebreid en goed te volgen.

De kraan is degelijk, en hij tapt zowel warm water als kokend water goed. Ook het gebruiksgemak van de kraan is prima. De bediening van de heet water functie vergt twee handelingen, de kraan heeft een soort kinderslot. Wel druppelt de kraan wat kokend water na, vooral als je meerdere koppen thee tapt. Warm water is voldoende voor een afwas. Als de boiler leeg is dan duurt het ongeveer een half uur voordat je weer een volle boiler kokend water hebt.

De betrouwbaarheid hebben we niet kunnen testen, aangezien we de kraan nog maar een maand hebben.

Al met al zijn we heel tevreden met de kraan.

visionmaster 07-09-2015
Geschreven voor: GROHE Red Duo

Wij gebruiken nu een paar weken de boiler en zijn er niet tevreden over, het eerste kopje water wat we met de 100 graden knop tappen is maar 60 graden, de tweede kop is dan 80 graden en de derde kop is 93 graden. Als ik een thermoskan van 0,5 liter vult is deze maar 82 graden. Dit lijkt ons niet goed omdat er overal wordt vermeld dat je direct kokend water hebt voor een kopje thee bijvoorbeeld. Op deze manier zoals het bij ons gaat, verspillen wij dus onnodig water en daar hebben wij hem niet voor aangeschaft, maar voor het gemak dat je direct kokend water kan tappen. Op deze manier hadden we het ook met een waterkoker kunnen doen. Dus is onze conclusie dat of er iets niet goed werkt of het product niet doet wat er van gezegd wordt.
Tevens gaat de draaiknop van de boiler ook bijzonder zwaar met verstellen van de temperatuur.

Anoniem 26-08-2015
Geschreven voor: GROHE Red Duo

Het is een degelijke grote kraan. Ik heb hiervoor een Quooker gehad en daar doet Grohe niet voor onder. Bij de Grohe spat het kokende water minder alleen de bediening van Quooker is wat eenvoudiger te bedienen dan de Grohe. Al met al zeer tevreden.

kflee8888 21-08-2015
Geschreven voor: GROHE Red Duo

super blij met deze aankoop, kraan voldoet aan alle verwachtingen.
ik heb de kraan door een loodgieter laten aanbrengen. was ongeveer 1 uurtje werk.
super makkelijk babyflesje aanmaken of koken. ook afwassen met 100graden celsius water is zo goed.
beste koop in tijden.

evasmitt 14-08-2015
Geschreven voor: GROHE Red Duo

Prachtige kraan, soepele bediening, zowel de koud/warm hendel als de kokendwaterhendel zijn eenvoudig te bedienen. Hoe degelijk de kraan is kan ik natuurlijk pas over een tijd echt goed beoordelen maar de kraan doet zeer degelijk en duurzaam aan. Ik ben er bijzonder blij mee.

visionmaster 10-08-2015
Geschreven voor: GROHE Red Duo

Prima kraan zeer tevreden,doet wat hij doen moet en nog kind veilig ook. Na heet water tappen gewoon koud uit de kraan bij oude boiler ging dat wel eens mis.

annelies33 07-08-2015
Geschreven voor: GROHE Red Duo

Goede en duidelijke beschrijving, dus makkelijk zelf te installeren. Mooie vormgeving, en werkt prima.

t_peters 02-08-2015
Geschreven voor: GROHE Red Duo

Kraan functioneert zeer goed! Handig in gebruik en montage was redelijk eenvoudig. Volgens tekening is een gat van 34mm noodzakelijk, maar met 30mm is het ook gelukt.

Do26 02-08-2015
Geschreven voor: GROHE Red Duo

We hebben deze kraan via 100meningen aangeschaft. Na een week of twee werd het geleverd. De kraan ziet er mooi en degelijk uit. Pas een week in gebruik, dus kunnen niet al teveel zeggen over de degelijkheid . De boiler is ook keurig weg te werken onder de spoelbak. Het aansluiten ging prima, een minpuntje is dat het t-stuk dat erbij zat, bleef lekken bij de aansluiting met de stopkraan. Meereden soorten " rubberen" ringen geprobeerd maar niks hielp. Uiteindelijk maar een nieuwe t-stuk bij een bouwmarkt (was niet overal verkrijgbaar) gekocht en dat werkte. Al met al erg tevreden met deze kraan.