Siemens TC86504

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TC86504 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

d***@x******** 03-07-2023

De naam Siemens niet waard

Geschreven voor: Siemens TC86504

Na ruim een jaar in mijn bezit, een vervolg op mijn review van 2022 Ik ben nog steeds niet tevreden over dit apparaat. Zoals eerder aangegeven is het geen degelijk Duits product, maar Chinees. Er is een opvolger gemaakt van het zilverkleurig apparaat met Porsche design . Hadden ze maar doorgegaan met dit apparaat. De TC86504 mag er namelijk nog niet aan tippen. Als ze er nog zouden zijn, zou ik deze wegzetten en gelijk er weer een kopen. Het enige wat vergelijkbaar is dat ze allebei een watercontainer hebben. Verder wint de Porsche op alle fronten. Dit apparaat is echt een aanfluiting voor de naam Siemens. De koffie is lauw, de hoeveelheid aflezen is veel moeilijker, het schenken gaat meestal met knoeien en het ontkalken moet op de meest onlogische momenten. Terwijl als het wèl nodig is je géén bericht krijgt. Kortom, als je een koffiezetapparaat wil kopen kijk of er een andere is met watercontainer, die kan alleen maar beter zijn. Hoe de Consumentenbond getest heeft om het de beste uit de test te maken, is mij een raadsel.

Minpunten

• chinees apparaat
  • lauwe koffie
  • lekt bij inschenken
  • beste uit de test onwaardig

j@ck 16-06-2022

matig, matig, matig

Geschreven voor: Siemens TC86504

Dit apparaat gekocht na de Siemens made by Porsche, omdat die niet meer verkocht werden. Zou volgens Siemens ermee te vergelijken zijn. Allereerst verwachtte ik van Siemens een degelijk Duits apparaat. Maar het is een Chinees apparaat. De watercontainer werkt hetzelfde, alleen het precies aflezen van de hoeveel kopjes is veel en veel lastiger. De pot is echt een crime. Hij werkt hetzelfde alleen de deksel moet je klemmen en dat is lastiger, het inschenken gaat haast alleen maar gepaart met knoeien, de koffie is minder warm en als je hem niet op de kop houdt dan blijft er altijd een rest koffie inzitten. Dus Siemens vergelijk hem niet met de Porsche. Daar kan hij nl. echt niet aan tippen.

D . Verschoor 13-11-2019

Mooi en goed apparaat

Geschreven voor: Siemens TC86504

Apparaat doet wat het behoord te doen
Het enigste minpunt vindt ik , dat het waterreservoir moeilijk is aftelezen tijdens het vullen

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Koffie op goede temperatuur

Minpunten

• Waterreservoir moeilijk aftelezen

Charlotte 13-06-2019

Snel en lang lekker warme koffie

Geschreven voor: Siemens TC86504

Ontzettend tevreden met dit apparaat. Omwille van reviews die de isoleerkan niet goed genoeg noemden een tijd getwijfeld, maar uiteindelijk toch het oordeel van de Consumentenbond (Beste uit de test) gevolgd en nog geen moment spijt gehad!

Koffie is makkelijk te zetten door de eenvoudige bediening en afneembaar waterreservoir. Het apparaat is snel klaar en slaat daarna meteen af (energiebesparend). De koffie blijft vervolgens ruim een uur goed warm in de isoleerkan - zelf getest! (wel van tevoren even omspoelen met heet water voor het beste effect).
Het apparaat heeft ook een timer, zodat je bij het opstaan/thuiskomen meteen de koffie klaar hebt.

Pluspunten

• Afneembaar waterreservoir
  • Energiebesparend (geen warmhoudplaat)
  • Hete koffie, isoleerkan houdt ruim een uur warm
  • Mooie kleur
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Isoleerkan kleiner dan gem. kan (8 ipv 10 koppen)

teleharm 12-01-2015
Geschreven voor: Siemens TC86504

Het is een mooi apparaat Maar ik ben erg ONTEVREDEN over de thermoskan deze lekt behoorlijk met het in schenken En dat je na het schenken niet moet vergeten de deksel weer te sluiten anders hebt u koude koffie Bij nader inzien had ik hem liever niet gekocht .

Gazman33 10-10-2014

een fantastisch apparaat.
+ heerlijk koffie icm verse koffie
+ stil appraat, behalve uiteraard het ouderwetse borrelend geluid,
+ om de 3/4 maanden een kalktabletje erin en good to go
+ automatische start mogelijkheden, tijdsaanduiding,
+ erg makkelijk in gebruik.
+ Een volbloed Siemens.
+ redelijk Robuust en integer apparaat.
+ Isolerende kan houdt de koffie ook redelijk lang heerlijk warm.

+/- Geen kokend heet koffie.

Franshab 27-12-2013
Geschreven voor: Siemens TC86504

Ik vond het meteen een mooi design apparaat; maar helaas blijft de koffie niet lang warm binnen een half uur al niet lekker meer van temperatuur! Hierover contact gehad met Siemens ze gaven met het advies om de kan als de koffie klaar was onder het apparaat weg te halen; dit helpt echter ook niet! Volgens mij heb ik een kan die niet goed afsluit op de een of andere manier. Maar van Siemens hoef je hiervoor geen oplossing te verwachten. Mijn volgende koffiezetapparaat wordt denk ik weer een Rowenta. Ziet er qua vormgeving iets minder uit maar blijft wel fantastisch warm! Echt een gemiste kans van de Klantenservice van Siemens maar goed als je een apparaat van meer dan 100 euro koopt kun je er natuurlijk niet teveel van verwachten! Ze wezen me er ook op dat het een warmhoud en geen thermoskan was! Maar dat was mijn vorige kan van Rowenta ook! Mijn advies ziet er leuk uit maar daar houd het ook mee op het gaat toch om de koffie!

Mauvan_NL 29-12-2012
Geschreven voor: Siemens TC86504

Op basis van alle voorgaande reviews heb ik dit apparaat gekocht. Werd tijd, want ik was de Senseo eigenlijk al zo lang zat!
De TC8650 is een robuust, solide en fraai ogend apparaat. Mogelijk is het uitneembaar waterreservoir iets kwetsbaar qua constructie, maar dat zal de tijd leren.
Koffie smaakt weer zoals het hoort.

Mooiste is dat het apparaat vanzelf de koffiezettijd verlengt als het waterniveau laag is (minder dan 4 kopjes), zodat de smaak goed behouden blijft.

Tip uit de handleiding heb ik overgenomen: spoel de koffiekan eerst met heet water. Daardoor is de koffie in eerste instantie heter en blijft het ook langer warm.

Nu nog experimenteren met al die verschillende varianten koffie die op de markt zijn.

Mauvan_NL 03-05-2014

Ik trek de beoordeling niet in, maar geef nu wel een laag cijfer voor duurzaamheid.
Na 1 jaar gebruik hapert de deksel vaak en lukt het niet om het te sluiten. De chromedelen zijn roestgevoelig. Schenken gaat vaak gepaard met overmatig lekken, tenzij de deksel helemaal open is.
De koffie smaakt wel goed, maar het is inderdaad niet heel lang warm te houden, wat anderen ook al opmerkten.

bluppy 14-03-2012
Geschreven voor: Siemens TC86504

een mooi vormgegeven {persoonlijk} en degelijk koffiezetapp. koffie smaakt heerlijk warm /heet en bovendien een afneembaar waterreservoir geeft automatisch aan waneer er ontkalkt dient te worden