Melitta Optima Timer Zw 100801 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta Optima Timer Zw 100801 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

f**********@t********* 19-05-2021

Mooi & Goed

Prima koffiezetapparaat, in 1e review gaf ik aan dat timer niet naar behoren functioneerde maar dat werd keurig opgelost door BOL.COM.
Kreeg nieuwe toegestuurd en die werkt uitstekend.
Ben uiterst tevreden met dit apparaat, zet heerlijke koffie en ziet er top uit.

Pluspunten

• uiterlijk
  • timer
  • compact

Frenk 29-01-2021

Mooi apparaat, helaas werkt timer niet

Ziet er mooi uit, degelijk, zet lekkere koffie.
Helaas werkt bij het uitpakken de timer niet.
Twijfel om hem daarom retour te sturen naar Bol.

Pluspunten

• uiterlijk
  • uitneembaar waterreservoir

Minpunten

• timer

Officiele reactie van Melitta 01-02-2021

Beste Frenk, bedankt voor je review! Wat vervelend dat de timer van je nieuwe Melitta filterkoffiezetapparaat niet goed blijkt te functioneren. Je hebt twee jaar garantie op dit toestel, en kunt het zonder problemen omruilen via de winkel van aankoop voor een nieuw exemplaar. We hopen dat je daar lange tijd heel veel plezier van zult beleven! Vriendelijke groet, het team van Melitta

Hennie 25-12-2020

top koffiezetapparaat

Wat een top apparaat.Zet heerlijke koffie.Koffie is Goed warm.Vooral als hij even op de warmplaat
heeft gestaan.Koffiekan heel degelijk,water reservoir die afneembaar is,tijmer lekker handig.
Warmteplaat kun je instellen op max 30 minuten.Koffiezakje kun je heel goed plaatsen zonder dat deze dichtklapt.Apparaat is heel degelijk en mooie uitstraling.Het enige minpuntje is dat je hem vaak moet ontkalken.Best koffieapparaat is ik tot nu toe heb gehad en ook nog eens heel betaalbaar.

Jannet 27-01-2020
  • Product gekregen

Zeer degelijk

Gebruik het apparaat nu al bijna 9 jaar en het zet nog steeds heerlijke koffie of het nu gaat om een paar koppen of een volle pot. Het is gemakkelijk schoon te maken en het ontkalkt heel eenvoudig en geeft zelf aan wanneer het tijd is. Timer is ook heel handig.

Pluspunten

• Duurzaam
  • Handig in gebruik
  • Past mooi in een hoekje.
  • Blijft heel erg mooi.

linefarmer1 17-07-2015

Omdat diversen koffieapparaten na het begaven (senseo van Philips, pads ding van de Aldi, Pads ding van Krups en een Dolce Gusto ding) werd het weer eens tijd voor een "normaal" koffiemachine.
Het moest er wel 1 zijn met een klok en een timer. Makkelijk voor zondags!
We hebben de machine nu bijna 1 week en het valt niet tegen!
De machine is redelijk robuust, makkelijk in gebruik en zuinig met stroom.
Er zit een timer op, kalkindicatie, en klokverlichting. Met de bijgeleverde kalkstaafje kan je de hardheid bepalen. En die stel je in.
We zijn benieuwd hoelang we plezier van dit apparaat mogen hebben, de bovenstaande machines waren binnen 3 maanden tot een jaar kapot gegaan.

leontine35 08-04-2015

Een goede koffiefilterapparaat, makkelijk in gebruik en de koffie smaakt goed. Geen gedoe, gewoon een lekkere bak koffie zetten!
Een aanrader! We hebben hem nu bijna een jaar, geen problemen, geeft ook aan wanneer hij ontkalkt moet worden en met een timer.

leontine35 14-09-2017

Helaas is de koffiemachine gisteren kapot gegaan! 13-9-2017

JoSchaap 01-05-2014

Ik ben altijd al een fan geweest van filterkoffie. de instantoplossingen zoals senseo/nespresso en consorten smaken mij niet.

Toen ons oude ros (een princess uit 1998) overleden was zijn we naar deze uitgeweken.

Het apparaat is mooi vormgegeven en voelt stevig/rigide aan.
De waterbak is afneembaar om te vullen, maar uit gewoonte doe ik het vullen nog steeds met de kan! :)

De timer-functie is nieuw voor mij, vanochtend even geprobeerd en het gaat perfect. je bed uitkomen en meteen koffie in kunnen schenken! :)

Wat wel jammer is, is dat het aanbevolen filterzakjesformaat in geen enkele winkel direct leverbaar is (Melitta filterzak maat 102) je zult dus telkens bij de filiaalmanager van je supermarkt van te voren een bestelling moeten doen.

Als alternatief kun je filtermaat 2 van je eigen merk pakken. dat werkt ook gewoon!

De klantenservice van Melitta support reageert snel op emails via hun website! jammer dat de 'correcte' filterzakjes zo lastig verkrijgbaar zijn. Vandaar de 6 voor gebruiksgemak.

Ada SR 09-02-2012

Ben heel blij met deze (filter)koffiezetter. Perfecte smaak, zet bijna geruisloos lekkere hete koffie. De timer zorgt dat de koffie klaar staat als je wekker 's morgens afloopt! De max. inhoud van de kan is 1 ltr (12 kopjes/ 6 bekers)
Mooi design. Kortom: een aanwinst!

Ada SR 03-02-2012

Mooi design. Kortom: een aanwinst!
Van deze serie is ook een waterkoker (Look Aqua Vario 1.7 ltr) te koop.