Bosch TKA8653 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch TKA8653 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Koffiedrinker 08-02-2020

Ziet er mooi uit, maakt veel lawaai

Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Ziet er mooi uit. Los waterreservoir erg handig. Thermoskan moeilijk erin te zetten. Maakt veel lawaai met pruttelend geluid tijdens het doorlopen, veel stoom en ploffend geluiden tijdens en na doorlopen.

• los waterreservoir

Minpunten

• lawaai
  • kan moeilijk hanteerbaar

David 16-06-2019

Lekkende kan, koffie zeer snel afgekoeld

Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

De (thermos)kan lekt ontzettend bij het inschenken, van alles geprobeerd om het te verhelpen maar geen succes. Na een kwartier is de koffie in de kan bovendien afgekoeld. Pluspunt: apparaat zet razendsnel goed hete koffie. Weegt helaas niet op tegen de dagelijkse ergenis tijdens het inschenken.

JR 21-04-2019

Mooi apparaat , lekkere koffie

Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Goed apparaat en eenvoudige bediening.
Alleen de koffiekan morst gemakkelijk en dit is zeer irritant.

Pluspunten

• mooi
  • lekkere koffie
  • gemakkelijk te bedienen

Minpunten

• morsen bij inschenken

Sander 09-03-2019

Handig en mooi koffiezetapparaat

Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Dit apparaat heeft alles wat ik zocht: timer, thermoskan en een afneembaar waterreservoir. Ik moet nog wel even opnieuw ontdekken wat de lekkere koffie/water verhouding is, want de eerste koffie vind ik te slap.

Pluspunten

• Gebruiksgemak: afneembaar waterreservoir
  • Timer
  • Thermoskan; apparaat uit als koffie klaar is.

Minpunten

• Geen geluidssignaal bij koffie klaar
  • Koffie wat slap, nog even experimenteren

Rene 18-04-2018

Bosch koffiezetapparaat tka8653

Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Ik verwachtte een goed koffiezetapparaat bevalt ons erg slecht. Inschenken zonder morsen is bijna niet mogelijk.
Ik hoop dat de winkel het apparaat wil ruilen.

BS1973 06-05-2015
Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Voor de derde maal is de sluitmagneet van de filterhouder uitgezet. Ik heb op meerdere manieren contact gehad met bosch, maar ik krijg steeds weer te horen dat ik online een nieuwe kan kopen. De eerste keer is het apparaat voor reparatie opgestuurd en heb ik een nieuwe ontvangen en zou het euvel definitief verholpen zijn. Dus niet.Voor mij geen bosch meer. Binnen de garantie is de service super maar daarna heb je gewoon pech als je een apparaat koopt waar doorlopend wat aan mankeerd.

Rene FF 07-12-2015

2 jaar in mijn bezit, zelfde probleem als BS1973. Sluitmagneet was eerst uitgezet, en vervolgens bij een schoonmaakpoging is het afgebroken. Jammer dat Bosch sinds de introductie van dit apparaat niks heeft gedaan met de klanten feedback. Dit apparaat is de aankoopprijs niet waard.

Ans 20-06-2016

Hier hetzelfde probleem het plastic vervormd gewoon binnen garantie geen probleem daarna € 59,50 onderzoekskosten+ reparatiekosten+ onderdelen koop wel een nieuwe maar zeker geen Bosch meer.

cfkm 09-04-2014
Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Wij zijn waren in bezit van dit koffie zet apparaat,nu terug gestuurd naar bosch.

Kan lekt regelmatig ,vond ik nog niet zo erg .Maar nu wilde de filter niet meer dicht omdat het magneet sluiting stijf was verroest .``als ik eerdere reviews lees is dat dit al langer een probleem is van dit apparaat.
Nu begrijp ik bosch niet dat ze dit niet hebben verbeterd?Weet niet hoelang gaat duren voordat het apparaat terug is,geen ervaring mee.Hier voor een siemens porshe 14 jaar gehad echt een heel degelijk apparaat.

coolenton 20-12-2013
Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Bosch TKA 8653 lekte tijden het zetten van koffie. 3 keer voor reparatie opgestuurd. Ná de 3e reparatie was het enkele maanden nadien weer hetzelfde. Toen heb ik een nieuw exemplaar gekregen. Na enkele maanden gebruik begon het verhaal weer opnieuw. Toen dacht ik "dat kan niet". Het aanrechtblad gecontroleerd op waterpas. Het apparaat stond perfect waterpas. Ik leer er maar mee leven, maar leuk is het niet. Dan het gebruiksgemak. Opzich makkelijk in gebruik, doch had ik liever gehad dat de koffiekan gebruikt moet worden om het waterreservoir te moeten vullen. Als je namelijk vergeet de koffiekan te checken en er zit nog een paar kopjes koffie in, dan heb je vette pret. Juist ja, dan heb je een koffie overstroming. Al met al, zo het weer niet mijn keuze zijn een dergelijk apparaat te kopen.

coolenton 09-04-2014

Ben door Kieskeurig nogmaals uitgenodigd om na een half jaar mijn review aan te vullen met ervaringen over de TKA 8652 van Bosch. Ik kan daar heel erg kort over zijn. De aanschaf van het apparaat was een totaal verkeerde keuze. ook het 2e nieuwe apparaat geeft dezelfde problemen. Ik heb het helemaal gehad met dat apparaat en ben voornemens een ander apparaat te kopen, maar jammer genoeg zijn er maar weinig apparaten met een timer functie, waar het me eigenlijk om ging. Bosch, het was een grote flop de KTA 8653.

SjKobus 20-08-2013
Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Het apparaat zet koffie en daar houdt het mee op.
Wanneer de koffie klaar is en de kan onder het apparaat vandaan wordt gehaald komt er nog een plens water. Bij het inschenken lekt de kan gigantisch. Wie wil hem overnemen, kopen binnenkort wel een andere.

Rene FF 21-08-2013

Hi SjKobus, en anderen,

Het lijkt erop dat als de kan te vol zit, dat het met schenken een bende wordt. Als het coanda efffect eenmaal is ingezet , is er geen houden meer aan :-)
In de waterkan zit een vertikale instulping, het lijkt allemaal goed te gaan als het waterreservoir niet verder gevuld wordt dan de hoogte van de instulping ...

Groet,
Rene

Deeltje 21-08-2013

Ik heb het apparaat terug mogen sturen naar Bosch en kreeg er een nieuwe voor weer, binnen de garantietermijn. Nu lekt de pot niet meer met inschenken. Volgens mij is de schenktuit groter/breder.
De filter sloot met het klikmagneetje niet meer goed. Nu wel weer. Ik ben er weer blij mee en vind deze service van Bosch prima.

Co2_J 16-07-2013
Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Ik las hier de reviews even n.a.v dat ikzelf ook wat problemen ervaar... heb net Bosch wel een mail hierover gestuurd en in afwachting van hun antwoord...

Ik had met de 1ste die ik had al na 1/2 jaar een lek probleem die snel opgelost werd door de serviceafdeling met het vervangen door een nieuwe. Erg content dus... maar
ook bij mij na ruim een jaar deze vervanging in gebruik te hebben is het magneetje van het filter zo verroest dat deze het sluiten bijna onmogelijk maakt. Je kan deze ook niet 100% goed schoon maken/houden omdat deze er dus niet af kan. Erg jammer want de koffie zelf is lekker, heet en prima te zetten i.c.m. de timer.
De inhoudt is bij veel bezoek misschien wat aan de kleine kant maar voor normaal gebruik prima. Dus algemeen wel een leuk cq fijn apparaat maar de duurzaamheid mede door de vormgeving zelf ( niet het uiterlijk) is ver onder de maat helaas.

Co2_J 05-08-2013

Update:
Inmiddels contact gehad met Bosch service-center en het blijkt inderdaad om een bepaalde serie te gaan die niet goed zijn.
Zonder enige moeite de opdracht gekregen om deze terug te sturen naar een antwoordnr. adres. Ik zou een nieuwe opgestuurd krijgen.
Bosch lost dit nu dan ook zeer adequaat op en levert een top service hiermee!!

jb70 06-08-2013

Ik heb mijn 2e koffiezetapparaat (1e problemen met magneet, garantie , ik kreeg een nieuw apparaat)nu ongeveer 1 jaar, magneetje ziet er nog goed uit. Hij sluit ook goed.
Ik heb via bosch een tweede koffiekan gekocht. Dit is handig als er bezoek is. Dan gebruik ik de tweede kan.

Co2_J 12-11-2013

Inmiddels al weer even geleden contact gehad met Bosch zoals hierboven gemeld en het bleek alsnog om een serie te gaan die niet goed gefabriceerd was en mocht hem terug sturen.. Het zwenk filtermagneetje roeste te veel en ging daardoor uitzetten.
Ik zou een nieuwe geleverd krijgen en dat duurde helaas een maand of 2 want hij was niet voorradig.. Die tijd even een reserver gebruikt... euh zonder timer is wel wennen...Nu inmiddels weer een week of 5 in huis naar alle tevredenheid...

Rene FF 05-04-2013
Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Ik heb nu mijn 2e BOSCH koffiezetter TKA8653, bij de 1e was de koffiefilter magneet binnen een jaar verroest en uitgezet, en bij het schenken gaat er veel koffie naast. Deze schenkt nog beroerder dan de 1e. Er valt niet mee te schenken, 50% van de tijd is het een bende waarbij de helft van de koffie naast het kopje ligt.
Hopelijk is de leverancier bereidt dit apparaat terug te nemen en een ander merk te leveren.

Rene FF 07-12-2015

In November 2013 een nieuwe kan ontvangen, nu is de koffiefilter magneet er helemaal afgevallen. Weg ermee, koop dit niet, Bosch heeft in al die jaren 0,0 veranderd aan dit apparaat

Jaap van Dijk 23 29-08-2012
Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Prima apparaat, goede vormgeving, prettig in het gebruik,laatste hoeveelheid koffie schenkt moeilijk uit.

Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen, daarvoor is het apparaat nog tekort in ons bezit.

Arspider 22-08-2012
Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Vorige week donderdag dit apparaat na 1 1/2 jaar terug gebracht naar de winkel met de klachten: Filter sluit niet meer en lekt, kan lekt bij inschenken.
Vandaag een geheel nieuwe apparaat gekregen. Goede service van Bosch.!!! Hopelijk gaat deze langer mee en zijn de problemen ondertussen opgelost.
Ik vind het verder een prima apparaat. Goede koffie die lang warm blijft in de kan. Reservoir vullen gaat makkelijk en apparaat slaat af wanneer de koffie klaar is. Het voor programmeren gebruik ik ook vaak. Over het algemeen ben ik best tevreden.

morkie13 18-08-2012
Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

ondanks vele artikelen die je moet schoonspoelen, indrukken en verwijderen, blijven er zwarte st. achter in je kopje. Zelfs in het handvat zitten grotere zwarte st.De filterhouder kan er niet af, om die schoon te maken moet je heel moeilijk doen. Op den duur word je er helemaal gek van dat gespoel e.d. De koffie blijft wel lekker warm in de kan.

jb70 23-08-2012

Ik heb na 1 jaar een nieuwe gekregen (garantie) omdat de filterhouder niet goed sloot.
(het pennetje in de filterhouder (plastic + metaal) was uitgezet en vies bruin.Ook de sluiting van de kan ging af en toe niet goed. Is door de winkel opgestuurd naar bosch. Ik kreeg een volledig nieuw apparaat. Er is 2 jaar garantie op het koffiezetapparaat.
De nieuwe heb ik nu ong. 2 tot 3 maand. Ik ga de st. in de gaten houden. Heb ze nu nog niet.
Misschien is de garantie bij jou nog geldig dan zou ik terug gaan naar de winkel, of naar Bosch.

jb70 19-08-2012

ik hoef helemaal niet vaak te spoelen. alleen ontkalken zo af en toe. En natuurlijk de kan af en toe schoonmaken. Ik spoel wel de kan direct na gebruik na. Wat bedoel je met zwarte st.....
bij mij geen verschil met andere apparaat.
Let wel op dat de filterhouder GOED gesloten is anders krijg je koffie prut in je kan.

morkie13 20-08-2012

reactie JB70 heb 'm 2 jaar in m'n bezit. Filterhouder sluit inderdaad niet helemaal. De zwarte st. zijn geen koffieprut. Als je deksel v.d. kan bovenop 'n paar keer indrukt en aan de onderkant het rubberringetje en veertje verwijderd, zie je de st. tijdens het spoelen. Ook blijven er zwarte st. achter aan de onderkant van de filterhouder (ook 'n veertje). Ondanks het vele spoelen toch nog st. in het kopje

A.Dagevos 29-07-2012
Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Prima apparaat om goede koffie mee te zetten.Koffie is warm en apparaat ziet er aantrekkelijk uit. Echter een nadeel bij het uitschenken altijd goed opletten anders mors je gegarandeerd koffie.Kan helemaal leeg schenken onmogelijk.Jammer van dit mooie apparaat.

Seradd 14-04-2012
Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Lauwe koffie. Vormgeving is mooi.
De thermoskan na enkele maanden kapot: deksel opende zich spontaan helemaal zodat bij het inschenken alle koffie eruit spoelde. Nieuwe kan besteld. Dit duurde 6 weken voordat we een nieuwe kregen. Nu na enkele maanden wederom kapotte thermostaat kan deksel, maar nu kregen we hem niet meer open.

Meneer Eef 16-12-2011
Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Het is een mooi apparaat om te zien het afneembare water reservoir is erg handig en werkt perfect. De koffie is lekker en snel klaar door het grote vermogen.
Maar morgen breng ik hem terug naar de winkel en hoop dat ik er nog van af kan.
Condens of lekwater, hoe dan ook lekt aan de buiten kant van het filter dus binnenkant filterhouder naar beneden. Het is altijd een natte janboel, er is zelfs al een kalkspoor zichtbaar op de buitenkant van het filter. Het ontkalken is er ook erg snel bij, ik moet ongeveer om de 5 weken ontkalkende. Maar het ergste is nog dat de vergrendeling van het deksel-mechaniek niet goed werkt. Het is nu 3x gebeurd dat tijdens het koffie inschenken de deksel open klapt en met een grote gulp alle koffie over de tafel. Dat is echt heel erg vervelend. Ik houd nu altijd met mijn vinger de deksel tegen, daarom scoort gebruiks gemak bij mij een 1. Ik heb het idee dat Bosch dit apparaat wat langer op de testbank had moeten houden.

anad34 18-11-2011
Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Het is een mooi en makkelijk te bedienen koffiezetapparaat.
Pure luxe is dat je een tijdklok erbij hebt zitten en deze heel gemakkelijk op de desgewenst tijd in kan schakelen.
Het koffiezetapparaat hoor je wel pruttelen wat ik persoonlijk niet als vervelend ervaar.

Koffietante 06-11-2011
Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Een goed koffiezetapparaat. Nadat we de eerste versie hadden ontvangen bleek dat de tijdklok niet in te stellen was. Een mail naar Bobshop en gelijk na een paar dagen omgeruild. (een goede service!)
De koffie blijft goed heet en de kan schenkt goed uit. De smaak is in grote mate afhankelijk van welke koffie die je gebruikt. Wij gebruiken naast het apparaat een losse koffiemolen omdat zelf gemalen koffie toch altijd de beste smaak geeft. Ook zetten we na gebruik dmv. de schakelaar de stroom ervan af!

opa71 02-11-2011
Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Eerlijkheid gebied te zeggen dat je met dit apparaat een heerlijk kopje koffie kunt zetten. Bij aanschaf helemaal content. koffie blijft ook goed warm en goed op smaak. Echter eenmaal de kan er niet helemaal goed onder gezet; nadeel is dat de koffie door de vormgeving van het apparaat rechtstreeks naar de knoppen en bediening aan de voorzijde lekt. Natuurlijk is hier sprake van eigen fout dus dit is simpel te voorkomen. Na echter 2,5 maand komt er uit de filterhouder een aardige sloot water als de koffie gezet is en je de thermoskan eronder vandaan haalt. Dit ligt niet aan de druppelstop maar komt uit de zij/onderkant van de filterhouder. Hierover een mail gestuurd naar bosch klantenservice met de vraag hoe het beste te handelen. Resultaat, geen enkele reactie dus de service is waardeloos. nu staat er standaard een rol keukenpapier naast het apparaat; binnenkort wordt het apparaat verstuurd naar de winkel. Ook het ontkalken is een drama; het apparaat geeft om de 1,5 week aan dat er ontkalkt dient te worden. of we hebben heeeeeeeel hard water in noord holland of er is een deal met het ontkalkbedrijf. Conclusie: lekker bakkie, slechte kwaliteit en zeer slechte service van Bosch.

Inge friesland 28-11-2011

Het ligt absoluut niet aan uw koffiezet- apperaat! De eerste kocht ik begin mei en had het zelfde probleem. Na twee maanden naar de winkel teruggegaan en ik kreeg een nieuwe. Ik heb weer hetzelfde probleem. Om de twee weken mag ik hem gaan ontkalken. Ik heb zelfs een apperaatje in de meterkast, zodat ik niet veel kalk heb in mijn water. Conclussie: Lekker bakje, slechte kwaliteit..

Friesland

jb70 06-08-2012

een soortgelijk probleem gehad. Heb blijkt dat de filterhouder niet goed wil sluiten. het sluit meganisme is van plastic met daarin een soort magneetje. Het plastic in onder invloed van de hete stoom uitgezet. Daarna ontstaat steeds een lekkende filterhouder.
Mijn apparaat is opgestuurd door de winkel naar Bosch. kreeg een nieuw apparaat. (mijn apparaat was ong. 1 jr. oud.)
Goede service van bosch.

bert bol 20-09-2011
Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Koffie is goed heet ook bij 2 kopjes. Koffie smaakt goed na een week in gebruik te zijn. [ de nieuwigheid moet er een beetje van af zijn]. Vormgeving is netjes, timer is handig. Kan schenkt goed uit. Eindelijk een goed kop koffie die heet blijft in de kan en goed van smaak is. Is duits, dus zal lang blijven werken.

Urquhart 14-02-2011
Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

Dit is het perfecte apparaat als je een 'gewoon' koffiezetapparaat zoekt dat net iets meer kan. Lekkere en goed hete koffie, het lijkt daarbij of de koffie lekkerder wordt we hem een minuut of 10 in de thermoskan laten rusten, voordat we deze opdrinken. De thermoskan is superpraktisch en schenkt heel nauwkeurig en zonder morsen. Het waterreservoir is makkelijk afneembaar en onder de kraan af te vullen. De maataanduiding zit aan twee kanten, dus dat gaat altijd goed. Ook de filterhouder is makkelijk te vullen en de filter is achteraf heel makkelijk weg te gooien. Omdat er geen warmhoudelement in het apparaat zit, is hij ook nog eens zuinig. De timerfunctie gebruiken we niet heel vaak, maar het is wel super als je op zondagmorgen je bed uitstapt en je direct een vers kopje koffie kan nemen. De constructie is simpel en degelijk, dus we verwachten dat we er lang plezier van kunnen hebben. Kortom: wat ons betreft een goede keus.

bbqueen 31-01-2011
Geschreven voor: Bosch TKA8653 zwart

prima apparaat tot nu toe, mooie vormgeving en zuinig met koffie, goede smaak en een prima schenkkan , nu eindelijk eens een apparaat waarmee je koffie kunt schenken zonder een voetbad te creeren....
Nu hopen dat hij langere levensduur heeft dan onze vorige die maar een jaar oud is geworden.