De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun KF 47 plus op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

wilma 20-09-2017

Mooi design, snelle doorloop

Geschreven voor: Braun KF 47 plus

Helaas blijft de automatische uitschakeling na 40 minuten een minpunt. Ook kan het filterpapier makkelijk verschuiven waardoor het na het sluiten van de filter omknikt en het water ernaast stroomt, dus dunne koffie oplevert. Het deksel schiet makkelijk uit de lichte montering aan het handvat en de filtergedeelte wil nog wel eens los van de sluitingraken waardoor het water in het geheel niet door- maar overloopt. Je moet dus goed opletten dat je alles volgens de bedoeling bedient.

C. van Beek 10-08-2017

Drie keer hetzelfde probleem; lekken.

Geschreven voor: Braun KF 47 plus

Vele jaren de Braun KF 47 Plus in gebruik. Telkens na ruim een jaar lekt het apparaat aan de onderkant. Eén keer zelfs kortsluiting als gevolg. Het derde apparaat lekt nu ook. Ik stap over op een ander merk. De temperatuur van de koffie is laag. Tijdens de vakantie gebruik ik de Melitta Aromaboy met dezelfde gemalen koffie van DE en deze koffie is veel warmer en daardoor, denk ik, ook lekkerder van smaak. Braun geeft veel kwaliteit bij producten, maar niet bij de Braun KF 47 Plus.

Pluspunten

• Kan wel 12 kopjes koffie zetten.

Minpunten

• Apparaat gaat op den duur aan de onderkant lekken.
  • De koffie is niet erg warm.

frans 04-08-2017

is het net niet

Geschreven voor: Braun KF 47 plus

na een maand in gebruik liep het filter vrijwel niet meer door. Ik kon niet goed vinden waarom niet. Dus heb ik hem teruggebracht naar Blokker die dit overigens uitstekend oplost zonder discussie. Ik kon mijn geld terug krijgen, ruilen voor een gelijke of een andere.
Onze ervaring was dat hij op zich aardig koffie zette, heel heet, maar het liep ook wel erg snel door het filter wat de smaak niet helemaal ten goede kwam.

Pluspunten

• heet

Minpunten

• water te snel door filter
  • betrouwbaarheid

wilma 29-05-2017

Mooie vorm maar onhandig 'gadjet'

Geschreven voor: Braun KF 47 plus

Dit is reeds de 3e uit de reeks die wij gebruiken. Maar de automatische uitschakelijksfunctie is standaard 40 minuten en dat is voor ons gewoon te weinig. Elke dag opnieuw tussendor even uitschakelen (moet zeker 10 sec. uit zijn) dan weer inschakelen. Anders heb je dus koude koffie.
De kan moet heel precies geplaast worden anders werkt de drubbelstop niet resp. te goed en loopt de koffie boven uit de filter. Het deksel valt weleens overhoopt af en we zijn benieuwd of het nieuwe doorzichtige plastikstuk op de tuit lang meegaat.

Pluspunten

• mooie vorm zoals altijd van Braun

Minpunten

• uitschakelfunctie, drubbelstop

Nicolien49 02-12-2014
Geschreven voor: Braun KF 47 plus

Deze gehad in het zwart, nadat deze na 8 jaar kapot ging een KF 560 gekocht, omdat ik het model leuker vond. Maar de koffie smaakte nergens naar, dus toch maar weer de KF 47 gehaald in het wit dit keer. En de koffie is heerlijk, zoals vanouds.

JonnieMar 01-06-2013
Geschreven voor: Braun KF 47 plus

Deze braun blijft onze favoriet. na flink wat geworstel met andere merken blijven we nu toch bij de braun. dit apparaat hebben we nu vanaf 2007 al in gebruik en door mijn eigen fout moeten we nu een nieuwe kopen. Het wordt zeker weer een Braun.
kan lekt niet, stop werkt erg goed, water goed bij te vullen, filter en kan zo in de afwasmachine, speciale stand voor klein aantal kopjes. voor de gewone filtermaling liefhebbers is dit een top apparaat voor een betaalbare prijs.

Tante Stien 09-10-2011
Geschreven voor: Braun KF 47 plus

Prima apparaat! Gaat al 8 jaar mee en daarvoor ook al 6 jaar een andere. Lekkere koffie, snel, goed heet.
Je moet natuurlijk wel goede koffie gebruiken.