Cuisinart DGB900BCE

heet water, koffie
Bomann KA 1369 CB

6,1

brieboog 24-03-2013 Product half jaar in bezit

Wat een naar ding! Gekocht vanwege de vormgeving, maar echt, de eerste de beste plastic koffiezetter zet betere koffie dan dit ding en is dan ook nog makkelijker in het gebruik. Dan maar weer gewoon filtermaling gebruiken.

Schoonmaken en houden is erg lastig, vullen met water ook, en als je morst kan het water in het maalsysteem komen met als gevolg verstopping. De kan koelt veel te snel af en het laatste kopje koffie komt er niet uit!Het bonenreservoir is bovendien erg klein.

Kortom: absoluut geen aanrader!

ACMS1958 12-03-2012 Product maand in bezit

Tot op heden geen enkel probleem mee gehad.
Schoonmaken vergt weliswaar iets meer dan een doorsnee model.
Koffie is goed heet en prima te doseren.
Strak model met verschillende mogelijkheden.
Enige nadeel is het lawaai bij het malen.

trudie24 07-02-2012 Product half jaar in bezit

5,8
ziet er mooi uit maar verder is het een prul ding water gaat er boven in en er onder weer uit en de koffie bonen kun je niet meer malen zo gauw gaat het stuk nog geen jaar oud en nu al rijp voor de sloop geen aanrader

Frank Leeuw 05-02-2012 Product paar dagen in bezit

4,2
Vormgeving is best mooi.
Maar de afwerking van het geheel is echt erg slecht.
Het voorfront ziet er erg hobbelig uit is niet mooi strak.
Daar waar de gaten zitten voor de bedienings knoppen is het qua afwerking net een maan-landschap.
Verderis de koffie bij het zetten van 2 kopjes lauw en zeker niet echt lekker warm.
De kan schenkt moeilijk uit tot de laatste kop en inschenken zonder te druppelen is niet mogelijk.
Kortom zo'n koffiezet apparraat voor zoveel geld advies prijs €200 kan ik iedereen afraden.
Als CUISINART niet beter kan maken hoort zo'n merk niet op thuis op de markt , dan zijn er zeker wel betere apparraten te koop.

Jolanda2604 06-10-2011 Product half jaar in bezit

5,6
wat betreft de smaak als je echt zoveel water erin doet als dat je maximaal kunt malen dan heb je in mijn ogen sloot water ik doe altijd 2 koppen minder water erin dan de bonen die ik wil malen dus 12 koppen malen doe ik 10 koppen water er in.
en het staat altijd op sterkste maling.
we maken per dag twee kannen koffie en de machine moet vaker 2x per week helemaal doorgeblazen worden anders maalt de machine niet meer .
als men dit de eerste keer niet weet dan denkt men dat machine kapot is. ik vind wel dat dit een heel groot nadeel van deze machine is ! En de dop van de kan draait heel moeilijk los ,niks voor als je gewrichtsklachten hebt! ik had me er meer bij voorgesteld en dan is deze machine erg duur!

MartijnrRr 07-08-2011 Product kwartaal in bezit

4,8
slecht! Koffie is lauw en slap. Vaak schoonmaken nodig. En het ding is dom in alle opzichten. Als je vergeet het filter te legen dan stroomt'ie over. En de 1-10 standen schakelaar bepaald alleen hoe lang de maler ronddraait, dus niet hoeveel koffie er daadwerkelijk gemalen wordt, hetgeen zeer onnauwkeurig is.

gerda18 05-06-2011 Product half jaar in bezit

6,6
leek een mooi apparaat, maar in werkelijkheid valt hij erg tegen. Koffie blijft lauw, je moet er al warm water in doen en ook de pot omspoelen met heet water. Hij moet erg vaak schoongemaakt en ontkalkt worden, anders smaakt de koffie nergens meer naar. En als je het laatste uit de kan wilt halen, ligt er ook een [plas naast het kopje. Ik heb dit ding nu ongeveer 10 maand en nu is hij ook gestopt met bonen malen. Heb er veel spijt van deze aankoop. Heb hem gekocht bij DE winkel in utrecht en ook daar zeggen ze dat je met problemen contact opmoet nemen met fabrikant.

1 koffieliefhebber 26-02-2011 Product half jaar in bezit

Enorme spijt heb ik van deze aankoop. Dit apparaat hebben we gekocht bij de Douwe Egberts winkel in Eindhoven. Wat ons aansprak was het model (vormgeving) en het feit dat het bonen kon malen om daarvan de koffie te zetten. Na een aantal keren gebruikt te hebben was er al spijt, maar toen gedacht, even aan wennen. Nu na een half jaar moet ik helaas constateren dat het niet is goed gekomen en dat dit echt een waardeloos apparaat is. Wat een miskoop. Ik vraag me af of de makers van dit apparaat zelf wel eens hebben geprobeerd om met het apparaat dat te doen waarvoor het is ontwikkeld, nl. koffie zetten. Waarschijnlijk niet.Wat is mijn probleem met het apparaat?
1. De koffie is niet warm.
2. Bij het wegnemen van de RVS kan druppelt er altijd nog koffie op de warmhoudplaat.
3. De laatste 2 kopjes koffie uit de kan schenken lukt niet zonder te morsen, wat een gepruts.
4. Het water van de kan in het reservoir doen lukt ook bijna niet zonder te morsen.
5. Er zijn geen papieren filters voor de filters te krijgen, dus je moet na elke keer koffie zetten de dras uit het permanente filter spoelen. Smerig klusje met altijd overal koffiedras tot gevolg.
6. Regelmatig loopt de motor van het malen van de bonen vast omdat er moet worden gereinigd. Er is geen indicatie dus kom je daar achter als het te laat is.
7. Soms vergeet iemand een filter te plaatsen, niet handig maar gebeurd, waarna het apparaat toch gewoon koffie gaat zetten met alle smeerlapperij en schoonmaakgevolgen van dien.
Ik heb contact opgenomen met Douwe Egberts maar die doen niets dan mij verwijzen naar de fabrikant. Mogen ze eigenlijk niet want zij hebben het apparaat aan mij verkocht.

Nirak47 20-02-2011 Product half jaar in bezit

Ik heb hem gekocht omdat hij er zo mooi uitzag.
Nou ik heb spijt als haren op mijn hoofd. Wat een barrel.
Koffiefilter laat drap door, ik doe er al een filterzakje onder.
Eerst water koken om de pot voor te verwarmen. Anders heb je geen hete koffie
Deksel van de pot is vreselijk. Krijg hem amper open.
Het laatste kopje koffie krijg je er niet uit zonder te morsen.
Al met al een vreselijk ding, zie er bijna al tegenop om koffie te zetten. Zonde voor zo'n duur appartaat, maar kan van mij op de schroothoop

koffie12 15-12-2010 Product paar weken in bezit

5,5
Ik kan dit apparaat zeker niet aanbevelen. De koffie is gewoon niet heet en al helemaal niet wanneer je de koffie met wat koffiemelk drinkt. Ik heb hierover geklaagd bij DE, waar we dit apparaat hebben gekocht, maar die verwijst ons door naar de fabrikant. En die zegt weer: inderdaad is voor 2, 4 of 6 koppen koffie onvoldoende vermogen aanwezig om dit op tijd heet te krijgen. Maar een volle kan wordt toch zeker met 80 graden (!) afgeleverd.
Houd je van hete koffie, neem dit apparaat dan niet !!

markvv 15-11-2010 Product kwartaal in bezit

5,6
Echt een miskoop. Wat mij niet beviel aan het apparaat:

1. Koffie is niet warm. Inderdaad verwarmde ik ook eerst de kan met heet water. Maar kom op, dit zou toch helemaal niet nodig moeten zijn?

2. Ik zette meestal niet meer dan 4 kopjes. En dan moet je de kan echt op z'n kop houden om er de laatste twee kopjes uit te krijgen. Vreselijk irritant en elke keer morste ik, hoe ik mijn best ook deed dit niet te doen.

3. Zelfs op de 'strong' stand nog slappe koffie. Moet je het apparaat voor de gek gaan houden door er minder water in te doen enzovoorts. Maar hier weer; dit zou toch niet nodig moeten zijn!

4. Het apparaat is ook nog stuk gegaan na 3 maanden gebruik. Er is een rubberen ring wat losgekomen waardoor het apparaat vastloopt en soms ging lekken. Is momenteel onder de garantie ter reparatie aangeboden. Maar als ik hem terug krijg, verkoop ik hem gelijk.

5. Het waterreservoir zit achter aan de bovenkant. Heel onhandig.

6. Ook in de kan bleef de koffie niet lang warm.

7. Het meegeleverde filter is best onpraktisch. Elke keer moet je dat ding schoonmaken. Een papieren filter is veel handiger; die mik je gewoon weg.

Al met al kun je met dit apparaat niet 'even' een kopje koffie zetten. Kan voorverwarmen... enorm oppassen met schenken... Hierdoor verging voor mij de trek in een kop koffie. Het is echt een vreselijk apparaat en is één van de weinige miskopen die ik in mijn leven gedaan heb.

Pollewopje 06-11-2010 Product jaar of meer in bezit

De koffie is lekker en wél heet als je de thermoskan eerst even met warm water omspoelt.
De smaak blijft in de kan stukken beter dan in een gewone glazen kan.
Het schenken vanuit de kan is inderdaad lastig, je moet de kan op zijn kop houden.
Ik mis wel papieren filters en ik kan in Nederland nergens passende vinden. Maar na enige gewenning is het geen probleem meer om de filter leeg te maken.
wij gebruiken hem náást de senseo voor als er meer kopjes gezet moeten worden. Gaat prima. Tevreden dus.

gvlier 29-10-2010 Product paar weken in bezit

4,2
Heb deze gekocht bij de DE-winkel in Eindhoven gekocht omdat het design en de koffiebonen mogelijkheid mij aansprak.

De koffie wordt echter niet heet of zelfs warm!

Verdere nadelen: koffie is slap zelfs wanneer voor 'strong' wordt gekoezen. apparaat maakt zeer veel herrie bij gebruik van koffiebonen, papieren koffiefilters niet nodig maar hierdoor zeer gebruikersonvriendelijk omdat de koffie drap steeds uit de filter moet worden geschraapt, de laatste koffie in de kan is alleen te schenken wanneer de kan helemaal onderste boven worden gehouden, deksel van kan gaat slecht open.

De DE-winkel in Eindhoven heeft mij aangeboden om mijn ingeleverde punten (twv 22 euro) terug te geven als coulance. Waarschijnlijk dachten zij dat ik vervolgens weer een nieuw apparaat zou kopen.....

opa71 19-09-2010 Product jaar of meer in bezit

6,8
Ik heb de cuisinart gekocht toen deze net op de markt was; Wat uiterlijk betreft een mooi apparaat en ook de mogelijkheid van bonengebruik en filterkoffie sprak mij aan. Hoewel ik er een lekkere kop koffie mee kan zetten zitten er toch een aantal nadelen aan. Het malen van bonen maakt enorm veel herrie in vergelijking met andere apparaten. Indien je een volle pot wilt zetten met gemalen bonen en de sterkte zet je op strong dan loopt het filter over en wordt het een rommeltje. Zoals eerder gelezen wordt de koffie ook niet echt heet, iets wat erg jammer is. Als laatste is daar de deksel van de pot zelf; deze gaat moeilijk open (zeker voor dames met minder kracht in de vingers) en gisteren heeft het rubber het zelfs begeven. Aangezien ik nu vrijwel alleen nog maar met filterkoffie werk zal het een volgende keer geen cuisinart meer worden..

hannie56 15-04-2010 Product paar weken in bezit

Het leek mij een ideale combinatie; gemalen koffie en meteen gezet. Ik vind de koffie slap, ook als we voor 'strong'kiezen. We hebben het opgevangen door meer kopjes en minder water te selecteren.
Zelf drink ik mijn koffie met hete melk, dus is de koffie heet/warm. Partner drinkt koffie zwart en merkt op dat de koffie niet echt heet is.
Verder laat het filter drab door. Jammer. De smaak van de koffie is wel goed en inderdaad het apparaat verbruikt relatief veel bonen.

ikke69 13-03-2010 Product half jaar in bezit

ik heb hem nu een aantal maanden en hij bevalt goed erg goed zelfs hij zet heerlijke koffie en nu zet ik geen kleine beetjes maar altijd volle of bijna volle potten en die zijn echt wel heet het helpt wel dat je hem wat langer op het warm houd plaatje laat staan het enigste min puntje is dat hij zonder filterzakjes is en dat dat zo'n gesmeer is met het vershonen van de filter verder is het een fijn apparaat!

johnteunissen 11-03-2010 Product paar dagen in bezit

Bij een juist gebruik kan je naar mijn mening met dit koffieapparaat een heel Lekker kop koffie zetten vraagt wel wat onderhoud maar dat is het waard thermoskan koelt de koffie wel af bij kleine hoeveel heid koffie maar als je meer dan een halve pot zet dan is de koffie goed op temperatuur

roel53 06-02-2010 Product paar dagen in bezit

6,3
Heb de DGB 900 BCE nu 2 dagen, na 2½ maand wachten eer die weer leverbaar was.
Het leek mij de ideale combinatie van gemalen koffie en het gebruik van bonen. Hij staat ondermeer bij Douwe Egberts ook te koop. Dus als die hem verkopen moet het goed zijn. Maar het is een kat in de zak geworden. Het gebruik van bonen is een dure aangelegenheid, wil je de koffie een beetje op smaak hebben zal je in verhouding met de hoeveelheid water, veel bonen moeten malen. Dus met de normale instellingen is het een slappe bak. Voor de echte koffie drinker zal het zwaar tegen vallen. Ik probeer nog het een en ander uit, maar ben bijna zeker dat het nooit de lekkere kop koffie van een Douwe Egberts apparaat zal worden.
Het design is perfect, jammer maar denk dat ik hem terug breng en weer een normaal D.E apparaat neem.

Bart1973 06-12-2009 Product half jaar in bezit

7,6
Heb dit koffiezetapparaat gekocht omdat het mij de ideale combinatie leek tussen koffie uit vers gemalen bonen en de mogelijkheid om een hele kan te zetten. Dit is dan ook het grote voordeel. Er kleven echter ook een paar nadelen aan. Gebruiksgemak vind ik wat onhandig, maar daar wen je aan. Hét grote nadeel is dat dit apparaat geen hete koffie zet; verre van dat. Nu is dat vaker zo met koffiezetters met een thermoskan, maar dit valt me echt tegen. Kan niet zeggen dat het een miskoop is, maar zal het ding niemand aanraden.