Philips Viva Café HD6566 blauw - Reviews

servings/koffiepads
Aantal kopjes per keer
Type
filterzetter

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Café HD6566 blauw op Kieskeurig.nl.

Peter en Elly Nijman 18-02-2020

Voor een lekker sterk bakje koffie!

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 wit, koper

Ons 3de apparaat! De eerste was een eenvoudige warmwater doorloop apparaat en de 2de had al een schakelaar voor hoeveelheid warmwater instelling want niet ieder kopje heeft eenzelfde inhoud! De 3de is een nieuwe uitvoering met pulserende warmwatertoevoer. Maar ook met dit apparaat kun je eigenlijk geen twee kopje gelijk zetten omdat dan de extra sterk koffie van Senseo toch te slap was. Ook het systeem met twee pads op elkaar in extra diepe houder is niet ideaal en geeft niet altijd een goede waterdoorstroming. Met de enkele houder en dus één pad geen probleem! Ook het water ontharden werkt niet goed want het apparaat geeft veel te snel aan dat weer onthard moet worden. Waarschijnlijk ingesteld op aantal keren in gebruik en niet op hoeveelheid water dat doorstroomt. Dan nog een tip: Jarenlang de Senseo extra dark in 48 stuks verpakking gebruikt maar nu gebruiken we de grotere Douwe Egberts met 56 stuks per verpakking. Heerlijk en ook nog meer spaarpunten erop!
Oja, bovenstaande beoordelaar heeft interesse in de nog duurdere, vierkante uitvoering maar die heeft ook nog geen mogelijkheid om twee pads naast elkaar te gebruiken vóór twee kopjes gelijk! Dus we blijven vastzitten om per kopje te zetten

Pluspunten

• flexiebel in fabrikant pads
  • kan lekkere koffie zetten
  • goedkoper dan bonenmachine
  • snel en eenvoudig te reinigen

Minpunten

• dure waterkoker
  • kalkindikatie slecht
  • pulserende werking te veel lawaai
  • watertankje te klein

CharX 13-01-2020

vorige Senseo was beter

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Voorheen had ik HD 7835, deze Senseo had handige koffiemaat knop (groot, middel, klein) bovenop. HD 6566/50 heeft dubbel druk knop. Werkt wel maar is minder handig. Nu enkel middel en klein.

Anoniem 07-12-2019

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Omdat onze oude Senseo het niet goed meer deed, besloten we op zoek te gaan naar een nieuwe. Wij wilden niet het basismodel maar een wat "uitgebreidere" zeg maar.
Na wat zoekwerk kwamen we bij dit apparaat uit. Wat ons in eerste instantie opviel was het uiterlijk. Deze kleurstelling sprak ons enorm aan.
De werking van het apparaat is wat we ervan verwachte. Goed dus.
De optie om een intensere koffiesmaak te krijgen gebruiken we regelmatig.
Verder redelijk snelle opwarmtijd en de temperatuur van de koffie is goed. Lekker heet.

Een goed apparaat met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pimpel 04-07-2020

Mooi model

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Jammer, maar de alle eerste senseo was toch het beste, ook de smaak, maar dat is persoonlijk. Ik heb deze alweer verkocht.

keyzer 13-06-2020

koffie sterk en minder sterk

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

ik vind de smaak van de pads veel beter,en je kan sterk en minder sterk zetten,
ik vind het een heel goed product,kan het ieder aan bevelen,echt de smaak van koffie

Peter en Elly Nijman 07-06-2020

Nog steeds dezelfde waterkoker in gebruik!

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 wit, koper

Nee, geen € 250 vóór review ontvangen hoewel kieskeurig mij opnieuw vraagt een beoordeling te schrijven. Eigenlijk hetzelfde verhaal als in februari 2020 maar wel moet ik bekennen na nu een half jaar en 8 kopjes/dag er toch een klacht bij is gekomen namelijk de hoeveelheid per kopje is niet meer constant! Zelfs na meerdere keren ontharden met HP ontharder, is de hoeveelheid minder maar veel vervelender is: het ene kopje 3/4 en één erna soms maar half vol en moet ik een tweede maal activeren en dan uitschakelen als hij te vol raakt. De watertank hoeft dan nog niet nagevuld te worden! De extra drukknop op het apparaat is voor pulseren maar ik weet niet hoe je de hoeveelheid per kopje kan regelen?
Wellicht kan iemand reageren die dit wel weet!
Bij voorbaat dank voor een reactie!

Pluspunten

• kan lekkere koffie zetten

Minpunten

• pulserende werking te veel lawaai

Verissimo 28-05-2020

Niet mijn koffiezetapparaat

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Na een half jaar gebruikt te hebben, alweer verkocht, jammer was geen succes. Had deze gekocht ivm ruimte en gemak.
De senseo switch weer neer gezet. De switch geeft veel lekkerder koffie.

Johan Mulder 06-05-2020

ongelofelijk slappe koffie in alle standen

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Op 2 mei 2020 de HD6566 gekocht bij Blokker. Lees veel gunstig reviews. Naar onze smaak is de koffie verschrikkelijk slap en proeven wij geen verschil tussen de verschillende sterkten. Onze oude eenvoudig warm water doorstroom Senseo gaf veel betere koffie. Van deze willen wij snel weer af en de oude staat weer even op het aanrecht.

Minpunten

• slappe koffie in alle keuze standen

Salamander 10-04-2020

Doet wat hij belooft!

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Door de vele varianten koffiepads die er zijn, en de vele mogelijkheden van instellen van de Senseo, kan iedereen zijn eigen smaak en sterkte kiezen.

Tandy 29-11-2019

Is een prima apparaat

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Wij gebruiken de Senseo dagelijks geef ook geen problemen maar je moet hem wel regelmatig ontkalken dan blijf de koffie goed heet en ook de schuimlaag is goed
Ik raad hem wel aan voor iedereen

Moni49 24-11-2019

Mooi design/kleur. Keuzeknop voor extra sterk kopje koffie.

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Ik ben zeer tevreden over het apparaat. Altijd snel een heerlijke kop koffie met Senseopads.
De mogelijkheid voor een extra sterk kopje is fijn. Af en toe na terugkomst van een wandeling met de hond een lekker opkikkertje.

Peter Nijman 31-10-2019

Philips Viva Cafe HD6564/60

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 wit, koper

Op 25 februari 2019 gekocht bij Blokker voor € 84,99 maar ga hem nu vervangen bij Otto voor het vierkante model HD 7865/00 Quadrante met coffee boost XL van 119,99 voor 87,59.
Rede is dat met eerder gekocht apparaat geen twee kopje gelijk gezet konden worden omdat dan de extra sterk koffie van Senseo toch te slap was. Ook systeem met twee pads op elkaar in extra diepe houder is niet ideaal en geeft niet altijd een goede waterdoorstroming. Met de enkele houder en dus één pad geen problemen gehad. Ook het systeem van water ontharden werkt niet en apparaat geeft veel te snel aan dat weer onthard moet worden.
Hoop nu een apparaat gekocht te hebben dat wel een lekker kopje koffie zet. Liefst twee tegelijk met de twee pads naast elkaar!

Pluspunten

• senseo vinding

Minpunten

• waterontharding te vaak
  • waterbak met maar 0,9 liter voor 6 kopjes

Silvia 31-10-2019
  • Product gekregen

Blij mee!

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 zilver

Fijn apparaat met mooie uitstraling. Ik had nog een hele oude Senseo, en heb deze gekregen. Wat is er veel veranderd! De padhouders zijn veel beter en veel meer mogelijkheden zoals sterkte van de koffie aanpasbaar. Ook is de koffietuit instelbaar aan de hoogte van het kopje. De Senseo zou ook aan moeten geven wanneer er ontkalkt moet worden middels een lichtje. Blij mee en staat mooi in de keuken.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Aanpasbaar
  • Prachtige uitstraling

Anoniem 21-08-2019

Mooi design

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Ik ben gesteld op Philips producten, alleen na één week ging mijn aarlekschakelaar uit en lag er water onder het apparaat, ik heb deze bij BCC om kunnen ruilen voor een nieuwe.
Alleen het metalen plaatje rammelt nogal tijdens het koffie zetten en hij zet wel kleinere kopjes koffie dan mij oude apparaat, verder ben ik tevreden met dit apparaat en heeft een .ooi design.

Mulkoo 26-07-2019

Apparaat al kapot bij uitpakken

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Ik kan het niet beoordelen, want het apparaat werkt niet.
2 onderdelen uit het waterreservoir blijken los in het reservoir te zitten. Ik heb de onderdelen hier voor me op de aanrecht liggen. Dit is duidelijk een fabrieksfout en het zou de fabrikant sieren als ie gewoon een nieuw reservoir zou opsturen, ipv mijn review te weigeren vanwege mijn negatieve commentaar over de service van bepaalde webwinkels.

Ans79 20-06-2019

Prima apparaat wat doet wat het moet doen

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Senseo een maand in gebruik, de vorige begaf het helaas te vroeg.
Uiterst tevreden, mooi design en instellen koffiesterkte is heel fijn.

davy77 10-04-2019

llekkerder dan standaard senseo, lawaaierig plaatje

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Door de duo select optie krijgt de koffie meer tijd om te reageren met het water en krijg je een kopje koffie wat merkbaar een betere, sterkere smaak heeft. Je kan deze optie ook uitzetten zodat je de vertrouwde senseo smaak krijgt.

Enige grote nadeel is het metalen plaatje waarop je kop staat. Dit ligt vrij los en maakt enorm veel herrie doordat het je kopje laat trillen. Hou je dit plaatje vast, heb je dit niet. Philips zou dit metalen plaatje moeten vervangen door bvb een passend zwart plastic plaatje... wat volgens mij stiller zou zijn.

Veldh63 03-04-2019

Minder cremelaag

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Instellen koffiesterkte is een pluspunt maar in normale stand
Is de cremelaag minimaal ( Senseo kopje is niet geheel gevuld)

hmma 26-03-2019

lekkage bonken rare geluiden

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

ik vond hem heel leuk. helaas 2x moeten omruilen bonkte heel erg en de eerste lekte .
Toen een ander model moeten uitzoeken.

was ik niet blij mee 3 x naar de winkel en dan nog niet degene

die ik uit gekozen had

ischodts 19-03-2019

Top SENSEO

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Ik had nog altijd de eerste SENSEO, dus het werd wel eens tijd om mij een nieuwere versie aan te schaffen! Koffie is lekker warm en je kan de sterkte regelen van het aroma. Ook een leuke nieuwe functie.