Philips Viva Café HD6566 blauw - Reviews

Aantal kopjes tegelijk
2 kopjes tegelijk
Koffie soort(en)
caffe crema

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Café HD6566 blauw op Kieskeurig.nl.

6,2

Peter en Elly Nijman 18-02-2020

Voor een lekker sterk bakje koffie!

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 wit, koper

Ons 3de apparaat! De eerste was een eenvoudige warmwater doorloop apparaat en de 2de had al een schakelaar voor hoeveelheid warmwater instelling want niet ieder kopje heeft eenzelfde inhoud! De 3de is een nieuwe uitvoering met pulserende warmwatertoevoer. Maar ook met dit apparaat kun je eigenlijk geen twee kopje gelijk zetten omdat dan de extra sterk koffie van Senseo toch te slap was. Ook het systeem met twee pads op elkaar in extra diepe houder is niet ideaal en geeft niet altijd een goede waterdoorstroming. Met de enkele houder en dus één pad geen probleem! Ook het water ontharden werkt niet goed want het apparaat geeft veel te snel aan dat weer onthard moet worden. Waarschijnlijk ingesteld op aantal keren in gebruik en niet op hoeveelheid water dat doorstroomt. Dan nog een tip: Jarenlang de Senseo extra dark in 48 stuks verpakking gebruikt maar nu gebruiken we de grotere Douwe Egberts met 56 stuks per verpakking. Heerlijk en ook nog meer spaarpunten erop!
Oja, bovenstaande beoordelaar heeft interesse in de nog duurdere, vierkante uitvoering maar die heeft ook nog geen mogelijkheid om twee pads naast elkaar te gebruiken vóór twee kopjes gelijk! Dus we blijven vastzitten om per kopje te zetten

Pluspunten

• flexiebel in fabrikant pads
  • kan lekkere koffie zetten
  • goedkoper dan bonenmachine
  • snel en eenvoudig te reinigen

Minpunten

• dure waterkoker
  • kalkindikatie slecht
  • pulserende werking te veel lawaai
  • watertankje te klein

CharX 13-01-2020

vorige Senseo was beter

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Voorheen had ik HD 7835, deze Senseo had handige koffiemaat knop (groot, middel, klein) bovenop. HD 6566/50 heeft dubbel druk knop. Werkt wel maar is minder handig. Nu enkel middel en klein.

Anoniem 07-12-2019

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Omdat onze oude Senseo het niet goed meer deed, besloten we op zoek te gaan naar een nieuwe. Wij wilden niet het basismodel maar een wat "uitgebreidere" zeg maar.
Na wat zoekwerk kwamen we bij dit apparaat uit. Wat ons in eerste instantie opviel was het uiterlijk. Deze kleurstelling sprak ons enorm aan.
De werking van het apparaat is wat we ervan verwachte. Goed dus.
De optie om een intensere koffiesmaak te krijgen gebruiken we regelmatig.
Verder redelijk snelle opwarmtijd en de temperatuur van de koffie is goed. Lekker heet.

Een goed apparaat met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Marshe 29-12-2020

Het is een goed product

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Hadden eerst een goedkopere Senseo maar daar niet zo lang plezier van gehad nu weer een duurdere en zijn weer blij.

Bentinard 26-10-2020

Lekker koffie

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

+ Design is leuk, roodkoper met wit
+ De koffie wordt beter uitgetrokken dan de oude modellen
+ Naast expresso, lungo is ook de smaak te veranderen
- Watercontainer heeft een kleine capaciteit, ik had liever een iets grotere
-+ Plaatsing van watercontainer gaat niet makkelijk

Anoniem 24-10-2020

Sterkte bepaling is fantastisch !!

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Prima apparaat, lekkere sterke koffie voor mij en minder sterk voor mijn partner !
Het kan allemaal met dit mooie apparaat.
Heel blij mee, geen minuut spijt van.

Cornelisse 21-10-2020

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Het is goed dat je de sterkte van de koffie kan instellen op persoonlijke voorkeur.
De koffie is prima op temperatuur en het apparaat is zeer makkelijk schoon te maken

Jack&Benji 11-10-2020

Betere koffie

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

De koffie die nu uit de Senseo komt is veel warmer en lekker om te drinken dan het vorige model dat 10 jaar oud was.En je kan ook straffere koffie serveren om als je moeilijk wakker wordt.

Peter en Elly Nijman 25-09-2020

Ja, ja, nog steeds dezelfde waterkoker in gebruik!!!

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 wit, koper

Nee, nog steeds geen € 250 vóór review ontvangen hoewel kieskeurig mij toch weer opnieuw vraagt een beoordeling te schrijven. Hetzelfde verhaal als in februari 2020 maar wel moet ik bekennen na nu 3/4 jaar verder dat enkele kopjes koffie zetten met de pads van Douwe Egberts Intens zeer goed bevalt en een lekker kopje koffie maakt. Dus geen Senseo meer! Waarom heeft eenzelfde firma eigenlijk 2 soorten verpakkingen?
Jammer ook dat ik nog steeds geen grotere watertank kan kopen.

voxclamantis 11-09-2020

Excellente machine à café

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

D'entrée j'ai acheté cette machine pour remplacer la Senseo qui venait de rendre l'âme.
L'achat représentait donc un remplacement, qui, à priori, n'était pas prévu.
Maintenant, après quelques semaines d'emploi, je suis d'avis que c'est la meilleure Senseo que j'ai eu. Et j'en ai déjà eu quelques unes.

Mijnster 24-07-2020

Waar is die rijke schuimlaag gebleven

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Omdat mijn Senseo twist kapot ging moest ik een nieuwe, gekozen voor deze maar ben niet tevreden, waar is die rijke schuim laag gebleven?

Romu197 21-07-2020

ce produit est super géniale

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

je trouve que ce produit est d'une excellence et de bonne qualité et en plus il fait un très bon café c'est le top

Hagstrom 11-07-2020

Niet alleen mooi

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Deze Senseo is heel handig omdat men de sterkte van de koffie kan aanpassen , maar hij oogt ook heel mooi door de overgang van zwart naar metallic grijs.

John en Nina 10-07-2020

Mooi apparaat, maar niet bijzonder

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Het apparaat ziet er mooi uit en zet lekkere koffie. Ook veel keuzemogelijkheden v.w.b. sterkte en hoeveelheid koffie.

Maakt echter erg veel herrie en is al eens vastgelopen. (Reageerde nergens meer op, is op te lossen door de stekker eruit te trekken)

Mijn voorgaande Senseo-apparaten (dit is nummer 4) hadden minder mogelijkheden, maar waren kwalitatief beter.

Abben 06-07-2020

Goede koop

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Ben tevreden met deze aankoop.
Het was even wennen aan het geluid. Maar het kopje koffie is lekker.

Pimpel 04-07-2020

Mooi model

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Jammer, maar de alle eerste senseo was toch het beste, ook de smaak, maar dat is persoonlijk. Ik heb deze alweer verkocht.

keyzer 13-06-2020

koffie sterk en minder sterk

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

ik vind de smaak van de pads veel beter,en je kan sterk en minder sterk zetten,
ik vind het een heel goed product,kan het ieder aan bevelen,echt de smaak van koffie

Peter en Elly Nijman 07-06-2020

Nog steeds dezelfde waterkoker in gebruik!

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 wit, koper

Nee, geen € 250 vóór review ontvangen hoewel kieskeurig mij opnieuw vraagt een beoordeling te schrijven. Eigenlijk hetzelfde verhaal als in februari 2020 maar wel moet ik bekennen na nu een half jaar en 8 kopjes/dag er toch een klacht bij is gekomen namelijk de hoeveelheid per kopje is niet meer constant! Zelfs na meerdere keren ontharden met HP ontharder, is de hoeveelheid minder maar veel vervelender is: het ene kopje 3/4 en één erna soms maar half vol en moet ik een tweede maal activeren en dan uitschakelen als hij te vol raakt. De watertank hoeft dan nog niet nagevuld te worden! De extra drukknop op het apparaat is voor pulseren maar ik weet niet hoe je de hoeveelheid per kopje kan regelen?
Wellicht kan iemand reageren die dit wel weet!
Bij voorbaat dank voor een reactie!

Pluspunten

• kan lekkere koffie zetten

Minpunten

• pulserende werking te veel lawaai

Verissimo 28-05-2020

Niet mijn koffiezetapparaat

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Na een half jaar gebruikt te hebben, alweer verkocht, jammer was geen succes. Had deze gekocht ivm ruimte en gemak.
De senseo switch weer neer gezet. De switch geeft veel lekkerder koffie.

v.d.sluis 22-05-2020

senseo

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

het product is heel mooi en doe het nog heel goed alleen jammer dat er geen ontkalkings faktor in zat om het een keer te ontkalken maar verder is het goed