Philips HD6596 zwart, titanium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD6596 zwart, titanium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Anja londema 07-01-2019

Maakt veel herrie

Senseo voor 1 of 2 kopjes geweldig, maar zodra je de pot wil gebruiken maakt het apparaat erg veel herrie zeker gemiddeld 8 minuten eer de pot vol is. Mag hem gelukkig terug sturen van Bol.com

Minpunten

• Herrie
  • Duurt lang voor de pot vol is
  • Lekt lang na

Simone83 13-06-2018

mooi design, lekkere koffie, fijn gebruiksgemak

Wat een mooi apparaat. De vorige senseo was best groot op het aanrecht, maar deze neemt maar een kleine ruimte in beslag.

Na het openen van de doos zat ik binnen 5 minuten al aan mijn eerste kopje koffie. Het apparaat is dan ook heel gebruiksvriendelijk. Zowel bij het zetten van 1 kopje als bij het zetten van een hele kan. Het nadeel is wel dat hij een pulserend geluid maakt als er een kan koffie gezet wordt. Echter is dit niet heel storend.

De kan voor de filterkoffie is aan de kleine kant. Er kunnen maximaal 7 senseokopjes uit. Als er regelmatig meer dan 3 personen koffie drinken, zou ik al voor een groter koffiezetapparaat gaan.

Pluspunten

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Pulserend geluid bij zetten van filterkoffie
  • Kleine kan

johan73 02-06-2018

een fijne koffiemachine

Dit apparaat is uitermate geschikt voor diegene die gemak, snelheid en traditie van koffie drinken wil combineren. Het apparaat bewijst dat het snelle en smakelijke koffie kan zetten, maar tegelijk ook comfort biedt in de vorm van het apparaat.

Pluspunten

• smaak
  • gemak
  • snelheid
  • uitvoering apparaat

Minpunten

• formaat thermoskan

Henriet12 02-06-2018

In een handomdraai een kan of kop gevuld

Design en gemak, heerlijke koffie voor één, twee of een man of zeven. Wij hebben net een verjaardag achter de rug, ik was beetje bang dat de inhoud van de kan te klein zou zijn, maar het was prima te doen. Het is een groot voordeel dat we nu niet meer twee maar één mooi apparaat op het aanrecht hebben staan. Het is een mooi slank model,die doet wat hij belooft. De Senseo functie is zoals we gewend zijn met een heerlijk creme laagje. De koffie zowel Senseo als de inhoud van de kan is goed heet. Het zetten van een kan koffie maakt wel meer geluid dan een normaal koffiezetapparaat,maar is niet storend. Groot voordeel is dat hij vrijwel direct na gebruik uit schakeld. De thermoskan houdt de koffie goed warm. De accessoires nemen wel wat meer ruimte in maar dat is voor ons geen probleem.
Al met al, een aankoop waar we heel blij mee zijn.

Pluspunten

• Zowel filter als pads te gebruiken
  • Twee in één
  • Temperatuur
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geluid bij zetten kan

GLF81 30-05-2018

Handig apparaat met mogelijkheden voor ierdereen

De Senseo Switch heeft een verrassend nieuw uiterlijk vergeleken met de Senseo Original. De smalle en lage vormgeving past beter bij een minimalistisch interieur en de Switch neemt veel minder ruimte in dat de Original en is hierdoor ook beter geschikt voor de klein behuisden. Wat mij direct opviel was dat de machine ontzettend licht is, hooguit 2 of max. 3 kilo. Alhoewel dit het schoonmaken makkelijker maakt, merkte ik op dat ik bij het koffiezetten iedere keer mijn linkerhand op de machine hield om deze niet op te laten vallen en met mijn andere hand de hendel naar beneden duwde.

Mogelijkheden
De opties om zowel een Senseo koffie of filterkoffie te kunnen zetten is een goede zet van Philips en te toevoeging in de Switch Premium om door twee keer te klikken op de 1 of 2 kops Senseo knop voor een kleine extra sterke koffie maakt dit apparaat geschikt voor bijna iedereen. Jammer vind ik wel dat de machine niet de mogelijkheid geeft om zelf de hoeveelheid koffie aan te passen. De koffiehoeveelheden zijn in de fabriek ingesteld en staan vast.

Doordat je zowel Senseo koffie als filterkoffie kan zetten, zijn er wel veel losse onderdelen, die je -wanneer je deze niet gebruikt- ergens moet opbergen. Ik vind het jammer dat hiervoor niet een innovatieve manier is gevonden om alles zo compact mogelijk bij elkaar op te bergen. Alle onderdelen zijn los en jammergenoeg passen de padhouders niet op de filterhouder of thermoskan. Om alles compleet te houden, zal je hiervoor ergens in een keukenkastje ruimte moeten maken.

De koffie
De koffie uit de Switch allereerst heet of in ieder geval goed warm en de smaak wat lekker pittig. Dat was ik niet gewend van Senseo en is was dan ook blij verrast. Geen lauwe bak slappe koffie, maar lekker heet en krachtig. Nu is dit natuurlijk een smaakkwestie, maar over het algemeen houdt iedereen volgens mij wel van warme of zelfs hete koffie. Ook filterkoffie komt redelijk goed tot zijn recht.

Al met al vind ik de Senseo Switch een leuk koffiezetapparaat met genoeg mogelijkheden om bijna iedereen tevreden te stellen met een vers gezet smakelijk kopje koffie. Voor een grote groep bezoek is de mogelijkheid om filterkoffie te zetten ideaal, als je alleen of met z’n tweeën bent kan je een Senseo koffie zetten en heb je een extra kick nodig dan zet je een kleine krachtige Senseo koffie. Het apparaat is klein en past op ieder aanrechtblad, je hebt alleen wel wat extra ruimte nodig in een keukenkastje voor het opbergen van de losse onderdelen zoals de extra padhouder, de filterhouder en de thermoskan.

Pluspunten

• mogelijkheid om Senseo als filterkoffie te zetten
  • Energiezuinig
  • Smal en klein

Minpunten

• Veel losse onderdelen
  • Apparaat en onderdelen zijn erg licht
  • Lawaaierig
  • koffievolume is niet instelbaar

Luroos 28-05-2018

De Senseo Switch dient de koffieminnende mens!

De Philips Senseo Switch ( HD6596/50), het nieuwe 2-in-1-koffiezetapparaat is in dit huishouden met groot enthousiasme getest!
- Bij het koffiezetten met de pads drong zich natuurlijk onmiddellijk de vergelijking op met het inmiddels “klassieke” Senseo-apparaat:
om kort te gaan: makkelijk, snel en de koffie was heter en beter, een dikke 10!
- Koffiezetten met een filter voor een volle kan stelde ook al niet teleur, lekker, snel gezet zonder een compleet ander apparaat te moeten neerzetten!
De thermoskan lijkt niet gemaakt om de koffie lang warm te houden, maar puur voor het gemak van een rondje koffie voor meerdere mensen tegelijk.
( bij een “gewoon” koffiezetapparaat schenk je de gezette koffie immers óók over van de glazen kan in een thermoskan…)

Over de vormgeving van de Senseo Switch waren hier de meningen verdeeld, maar eigenlijk vind ik dat bijzaak, want lelijk is dit apparaat allerminst en het neemt bovendien veel minder ruimte in dan de Senseo, laat staan als je daarnaast nog een koffiezetapparaat hebt staan voor de visite!
Het bedieningspaneel bovenop is duidelijk en laat niets te raden over.
Fijn dat er eventueel ook een kopje koffie van espresso-sterkte gezet kan worden.
Heel handig dat het apparaat zichzelf gelijk uitschakelt na het koffiezetten, dit past goed bij ons streven om zuinig om te gaan met energie!
En natuurlijk is het helemaal geweldig dat je een seintje krijgt al het apparaat toe is aan een ontkalkingsbeurt, dat komt de levensduur en smaak van de koffie ten goede!

Wel een paar kleine puntjes voor verbetering:

- Wat mij betreft had de inhoud van deze kan wel wat groter mogen zijn, vergelijkbaar met die van een gangbaar koffiezetapparaat.
- Omdat het snoer aan een zijkant zit ben je beperkt in de keuze van de plaats op het aanrecht, als je het tenminste niet vóór het apparaat langs wil laten lopen. Gewoon in het midden aan de achterkant zou praktischer zijn.
- Het plaatje waar de kopjes op geplaatst moeten worden is aan de randen nogal scherp, dus uitkijken voor je handen en/of theedoek!

Al met al zijn we dik tevreden en heeft de Philips Senseo Switch hier gelijk zijn plaatsje veroverd in dit huishouden en is meteen al onmisbaar!

Pluspunten

• Praktisch
  • Snel
  • Ruimtebesparend
  • Duurzaam

Minpunten

• De thermoskan is aan de kleine kant

mama77 27-05-2018

Handig en mooi om te zien

Handig apparaat, geen extra apparaat meer nodig. Dat is echt het grootste voordeel. Nadeel vind ik wel dat je ruimte moet hebben voor alle losse accessoires en dat het apparaat, bij het zetten van filterkoffie best geluid maakt. Een pulserend, continu geluid, totdat het hele waterreservoir leeg is. Visite in de woonkamer dacht dat er een vaatwasser aan stond oid.

Pluspunten

• praktisch
  • snel

Minpunten

• geluid

lislot 26-05-2018

Handig 2 in 1 apparaat

De orginele Senseo kent iedereen natuurlijk, leuk om eens een andere, vernieuwde versie te zien. Het concept vind ik ook handig, gewoon kiezen of je een grote kan filterkoffie zet, of 1 of 2 kopjes met een pad neemt. Wij drinken thuis niet veel koffie, maar met feestjes en verjaardagen gaat het hard, en komt de filterfunctie zeker van pas.
Design vind ik erg mooi, hij is vrij smal, wat altijd prettig is qua ruimte in de keuken. Bediening is erg eenvoudig, dat wijst voor zich eigenlijk.
Reinigen van de losse onderdelen is ook fijn, alles kan gewoon in de afwasmachine.
Smaak van de koffie is uiteraard helemaal afhankelijk van welk product je koopt, maar de bijpassende Senseo koffie vind ik persoonlijk erg lekker.
Al met al een mooi apparaat, geschikt voor weinig of groot gebruik, ideaal!

Pluspunten

• 2 in 1 functie
  • Makkelijk te reinigen

pokey93 26-05-2018

mooi smal design en kop/kan functie is ideaal in 1 apparaat

geen gedoe meer met 2 apparaten. de switch tussen pad voor 1/2 kopjes en een kan filterkoffie is ideaal.
de auto-off functie is erg prettig, het opwarmen en 1 kopje zetten is klaar terwijl je wacht.
ik zou het handig vinden als op de behuizing een ophang systeem zou zitten zodat je de padhouders/kanfilter/dop georganiseerd bij het apparaat hebt ipv los in de la.

Pluspunten

• switchen tussen pads/kan is ideaal in 1 apparaat
  • mooi slank en klein apparaat

Minpunten

• losse onderdelen niet bij apparaat op te bergen

Ootje 25-05-2018

Makkelijk apparaat

Mooi apparaat. Handig in gebruik. Even snel een kopje koffie zetten middels een pad of een pot koffie met filterkoffie. Koffiepot aan de kleine kant. Houdt wel goed warm. Enig nadeel pot is niet doorzichtig dus je kan niet zien hoeveel er nog in zit. Apparaat maakt niet veel lawaai.

Minpunten

• Ondoorzichtige koffiepot

19visje86 25-05-2018

Super lekkere filterkoffie!

Ik heb dit fantastische apparaat mogen testen en daar ben ik enorm blij mee. Het apparaat voelt stevig aan en is toch niet zwaar. Het is heel smal, waardoor het op ieder aanrecht wel past. De filterkoffie die uit het apparaat komt is heel erg lekker, lekkerder dan uit ons oude filterkoffie apparaat. De meegeleverde isoleerkan houdt de koffie perfect warm, zelfs als je hem (per ongeluk) laat staan met de filter er nog op i.p.v. de deksel is de koffie na 2 uur nog lekker warm. De Senseo kan je instellen op intensiteit, waardoor je een heerlijk sterk bakje koffie kunt zetten. De watertank blijft nu ook zelf staan, waardoor je hem makkelijk even op het aanrecht kunt zetten om het dekseltje erop te doen of eventueel kunt afdrogen mocht je wat water geknoeid hebben. Het enige echte nadeel is dat je veel losse accessoires bij het apparaat krijgt, waardoor je of plek in je keukenkastje moet maken of het allemaal los op het aanrecht hebt staan. Verder drupt het apparaat best een tijdje na, na het zetten van Senseo koffie. Dit is niet echt iets van dit apparaat, want dat hebben alle Senseo apparaten.

Pluspunten

• Heerlijke filterkoffie
  • 2 in 1 apparaat
  • Goede thermoskan
  • Instelbare intensiteit

Minpunten

• Druppelt lang na
  • Veel losse accessoires

Diana 24-05-2018
  • Product gekregen

Mooi apparaat

Ik mag hem testen en ben er heel tevreden over.
De koffie is lekker van smaak en goed warm.
Erg handig dat je met dit apparaat ook een kan koffie kan zetten

YMRB 24-05-2018
  • Product gekregen

Mooi slank apparaat

Een mooi apparaat, handig in gebruik en neemt weinig ruimte in. Klein min puntje vind ik de vele losse onderdelen die ik nu ergens moet bergen.
Ongeveer 6 koppen gaan er in de kan een dat is oké voor ons. Top apparaat.

Pluspunten

• Ruimte besparend

Minpunten

• Veel losse onderdelen

Magt 22-05-2018

mooi design Senseo koffieapparaat

De eerste testen zijn achter de rug en we genieten van de koffie. Getest met apart de kopjes en de filterkan koffie. Het toestel oogt mooi, en past goed in onze smaak keuken. Handig is dat de koffieapparaat zich zelf uit schakelt dus je gebruikt niet onnodig stroom.
Wij gebruiken de filterfunctie vooral met visite , wanneer wij meer koffie drinkers hebben. Ook handig is als iemand een sterker bakkie koffie wil dat dit gewoon mogelijk is door twee keer op het knopje te drukken. en iemand die een normaal bakkie koffie wil gewoon 1 keer drukken. Dus ieder zijn smaak is mogelijk
Enig minpunt, is dat wij misschien door harder water de ontkalker wat vaak al hebben moeten gebruiken. (maar is dit wel echt een min-punt want zo blijft het apparaat optimaal gebruikt worden)

Pluspunten

• sterke regelbaar
  • mooi design
  • lekker koffie
  • kan koffie bij meerdere personen

Minpunten

• snel ontkalken

Brenda1973 19-05-2018

Handige combi van pads en koffiekan

Ik ben zeer tevreden met dit nieuwe Senseo apparaat! Met visite vis je toch weer een koffiezet apparaat uit de kast maar dat hoeft niet meer. Met het grootste gemak zet je 2 kopjes koffie of een hele kan! Lekkere koffie via pads en ook heerlijke koffie met een filter. Makkelijk ik gebruik en makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Geen aan/uit knop, gaat vanzelf uit
  • gemak van combi pads/filterkoffie

JohnV 16-05-2018

2 in 1

Ideaal als je visite krijgt. het zijn 2 koffiezet apparaten in 1. door de weeks zet je lekker en snel via de Senseo pads snel 1 of 2 kopjes koffie en in het weekend een hele kan.
wil je een sterkere kop koffie, druk je 2 keer op de knop.
Het apparaat ziet er erg mooi uit en is kwalitatief zeer goed afgewerkt.
Koffie smaakt zoals we gewend zijn van Senseo, erg lekker.
Echte aanrader !!!

Pluspunten

• pads en filterkoffie
  • uitstraling
  • afwerking

marleen1971 14-05-2018

alles in 1

een mooi en een alles in 1 apparaat ,
gemakkelijk en snel voor 1 of 2 kopjes en in een hand omdraai een volle pot.