Philips Viva Café HD6563 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Café HD6563 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

dennisdr 17-12-2022

1,5 jaar probleemloos gewerkt toen was het klaar.

Deze machine begint te lekken vanuit de gaatjes in de deksel waaruit de water op de pad terecht komt. Bij het opwarmen zie je het al flink druppelen vanuit de gaatjes in de kop. Dit is hij sinds een week of 2 gaan doen, na het vanaf 21-02-2021 perfect te hebben gefunctioneerd. is ook iedere keer met de speciale Senseo ontkalker tijdig ontkalkt. Ik heb nu iedere keer drijfnatte pads, met als resultaat een grote koffie kliederboel met druppels op de grond of keukenblad in de padhouder. Altijd gebruikt door 1 persoon enkele bakjes per dag.

En het nadruppelen is ook steeds erger. Die padhouder staat permanent onder water. Ik had gehoopt dat het nieuwe aangekochte apparaat bij philips.nl wat langer probleemloos mee zou gaan, Nu moet ik hem gaan opsturen voor reparatie, maar dat is teveel gedoe voor mij, ben ook chronisch ziek. Ik kan onmogelijk een voldoende geven voor de levensduur. Hij zet nog wel hete koffie alleen door dat lekken constant is het een hele irritante machine geworden om te gebruiken!.

Pluspunten

• hete koffie
  • snel opgewarmt
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• kleine watertank
  • lekken wat na 1,5 jaar is begonnen
  • vaak ontkalken

Co 12-09-2020

Gebruikersvriendelijk apparaat.

Gemakkelijk in gebruik, heerlijke koffie met een mooie cremelaag. Ook espresso is nu mogelijk. Wij willen niet anders meer.

Henk 20-06-2020

Just another senseo

Toch weer een senseo gekocht. Gewoon voor een snelle bak koffie. Apparaat doet waar deze voor is gemaakt en de koffie heeft de bekende senseo smaak. Verbeterde vormgeving vergeleken met de oorspronkelijke senseo. Rammelt wel, met name het plaatje waar de kopjes op staan. Dit had beter gekund. Geluidsniveau is acceptabel.

Pluspunten

• verbeterde vormgeving
  • betere uitloop van de koffie

Minpunten

• plaatje rammelt

Barbara 27-05-2019

Fijn apparaat, maar dat lekken van het waterreservoir

Fijn een mok koffie in 1 keer zetten. Vormgeving is mooi, gebruik is makkelijk. Zit zelfs een ontkalkingslampje op. Alleen een lekkend waterreservoir vanaf dag 1, staat steeds een plas water onder het apparaat. En bij het bijvullen, zie je het er zo onder vandaan lopen. Na een half jaar, nu een nueuw reservoir besteld. Hopelijk is het dan opgelost.

Pluspunten

• Mokken passen eronder
  • Mooie vormgeving
  • Leuke kleuren
  • Ontkalkings alarm lichtje

Minpunten

• Lekkend reservoir

Pieter 07-03-2019

Prima koffie maar ontkalken is een ramp

De beschrijving hoe te ontkalken is een ramp! Of je krijgt een filmpje voorgeschoteld of je krijgt een serie plaatjes te zien, of je heb het geluk een beschrijvende handleiding te vinden.
Maar zelfs de beschrijvende handleiding is zeer summier en onduidelijk wat er tussendoor moet gebeuren, wat zijn de verschijnselen, zoals knipperende lampjes.
Ik vind het nog steeds jammer dat m'n Princess pad-machine het begeven heeft!!

Ben Looijs 14-02-2019

Mooie uitvoering maar dan heb je het ook gehad

Erg mooi apparaat maar niks anders dan andere senseo apparaten ja dat je er snel een bak koffie mee zet maar daar blijft het dan ook bij.

Pluspunten

• Mooie kleur

Minpunten

• klein waterreservoir
  • erg vaak ontkalken

Efbee 12-06-2018
  • Product gekregen

Top apparaat!

Heel fijne koffiepadmachine die echt gemoderniseerd is. De klep gaat vanzelf en soepel omhoog zodra je deze open klikt. Sluit ook heel gemakkelijk nadat je de koffiepad geplaatst hebt. Opwarmen duurt ca. 20 seconden en je kunt alvast op de voorkeursknop duwen, waarna het apparaat start zodra gereed. Wil je een sterke kop koffie dan duw je twee keer op de voorkeurstoets, de rode ring wordt dan minder fel. De tuit is heel soepel op hoogte instelbaar voor de juiste kop, waardoor ook een mok eronder past, ideaal als je de dubbele padhouder gebruikt. Daarnaast spat het niet meer als je juist een laag kopje eronder zet. Het apparaat in zijn geheel is mooi compact en past op ieder aanrecht. Het waterreservoir is gemakkelijk bij te vullen onder de kraan, sluit goed aan op het apparaat en lekt niet. Bij groot-gebruik zou een groter waterreservoir wel wenselijk zijn. Ik ben zeer tevreden over dit mooie koffiepadapparaat, die een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding heeft en de aanschaf ervan echt waard is!

Marcel M. 11-06-2018

Heerlijk bakkie in een nieuw jasje

Vertrouwde koffie in een nieuw jasje!
Het apparaat ziet er luxer uit dan zijn voorgangers. Ook aan de liefhebbers van een wat sterker bakkie koffie is nu gedacht; als je twee keer op de knop drukt voor een kopje dan krijg je wat minder water erbij, hierdoor wordt de koffie wat sterker (als je daar van houd; houd je daar niet van dan druk je 1 keer en krijg je je vertrouwde bakkie!)
Wat ook erg praktisch is, is dat het tuitje waar de koffie uit komt in hoogte te verstellen is; hierdoor kan er een laag kopje onder zonder dat het alle kantje op spat, maar kun je er ook een mok/beker onder zetten als je in 1 keer twee koppen wilt zetten.
Wat mij betreft een aanrader, enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat de watertank wel wat groter had gemogen als je veel koffie drinkt..

Pluspunten

• Goed uiterlijk
  • Lekkere koffie
  • Keuze sterk/milder

Minpunten

• Watertank had wat grote gemogen

cinstr 03-06-2018

Luxer dan zijn voorganger, maar net zo vertrouwd.

De Viva Café is niet alleen qua uiterlijk een stuk luxer dan zijn voorganger. Ook de mogelijkheid om de intensiteit van de koffie aan te passen maakt dat je dat luxe gevoel krijgt. De aluminium onderdelen doen stoer aan en oogt minder plastic dan het eerdere model.
De smaak is vertrouwd, bij gebruik van de intensiteit knop, dat wil zeggen, 2x drukken, krijg j een een veel sterker bak koffie. Weliswaar minder, maar bij een sterkere smaak heb je dus gewoon een espresso. Echt ideaal. Wil je een grote mok koffie? Geen probleem. Door de tuitje omhoog te schuiven kan er een mok onder, doe de duo houder erin, 2 pads en voilà een mok gevuld met heerlijk koffie.
De padhouder ligt wat dieper dan bij zijn voorganger. Aan de ene kant zorgt dit ervoor dat de pad beter op zijn plek blijft, aan de andere kant zuigt het vacuüm waardoor bij het openen de pad eruit kan vliegen. Dat is uiteraard wat minder. Het geluid bij het gebruik van de SENSEO® Viva Café is hetzelfde als het geluid van het oudere model. Kortom een vertrouwd apparaat met wat meer luxe.

Pluspunten

• Luxer uiterlijk
  • Intensiteit kan worden geregeld

Minpunten

• Pashouder zuigt vacuüm

Sylsyl1972 02-06-2018

Goed, degelijk apparaat . Heerlijke koffie.

Snel op temperatuur . Goede warme koffie . Mooi strak apparaat . Handig in hoogte vertelbare tuit.

Minpunten

• Geen maximum op waterreservoir

Mires1982 01-06-2018

Makkelijk en snel

Deze Senseo apparaat lijkt op de eerste, maar is snel warm en makkelijk in gebruik.
Neemt ook niet veel.ruimte in beslag

TimH 28-05-2018

Lekker bakkie koffie!

Jaren heb ik een Senseo apparaat gehad maar op een gegeven moment werd deze vervangen door een Nespresso apparaat, onlang ging deze kapot en kwam er toch weer een Senseo. Dat Senseo niet stil heeft gestaan is te zien, het apparaat is mooier geworden, genereert duidelijk minder geluid en kleine dingetjes zoals een verstelbare tuit zijn erg handig. Voorheen kon ik slecht een mok tegelijk vullen aangezien deze niet onder de tuit pastte, nu deze verstelbaar is is dat geen probleem meer. Ook fijn dat de Senseo nu aangeeft wanneer er ontkalkt moet worden en uiteindelijk vanzelf uit gaat.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Prijs
  • Verstelbare schenktuit

Minpunten

• Klein reservoir (5 kopjes)

Nuriska79 28-05-2018

Makkelijk en snel

ik gebruikte hiervoor al jaren dolce guste. Omdat mijn man die makkelijker en lekker vond. Maar sinds ik de Senseo heb vind hij het ook lekker. ik vind naast de design ook fijn dat je verschillende kleuren hebt. Past dus in elke keuken.Door de apparaat blijft er elke keer een mooi laag schuim op de koffie.

Pluspunten

• Makkelijk en snel te beheren
  • Lekkere koffie
  • snel schoon te maken
  • grote aanbod aan koffie pads

janechugu 27-05-2018

Mooi Koffiepadapparaat

Ik heb nooit een Senseo apparat gebruikt.
Plus puntjes: 1) Het design vind ik heel mooi.
2) Makkelijk in gebruik met 3 knpoojes .
3) Ik vind het best handig dat de tuit is in hoogte verstelbaar.
4) BELANGRIJKSTE Deze machine maakt een heerlijke bak koffie met schuimlaagje. Ik vind zelf espresso super lekker, dus “intensity” knoopje is super handig.
Min puntjes voor mij: 1) Ik heb ook cappuccino en latte macchiato geprobeert. Ik vond de hoevelheid wat klein (grote kopje, niet genoeg cappuccino ) en er bleef altijd een laagje water op de padhouder. Misschien doe ik iets fout.
2) Je kan het lekbakje niet los maken van het apparat.
3) Op kantoor hebben meerdere collega’s op kopje koffie gevraagd, dus de reservoir was best snel leeg.

All in all – mooie apparat, maakt lekker koffie.

Pluspunten

• Makkelijk en snel in gebruik
  • Lekker koffie
  • Tuit in hoogte verstelbaar

Minpunten

• Cappuccino en latte macchiato problemtje
  • Waterreservoir kan grote zijn

Alex 25-05-2018

Wat een gemak

Al heel veel jaren zijn wij koffie drinkers, maar wat een gemak is dit zeg.
Even snel een bakkie zetten, druk op de knop en klaar\
2 kopjes koffie ook dat is geen probleem, weer een kwestie van op de knop drukken en klaar ( wel even de koffiepadhouder voor 2 padjes plaatsen natuurlijk.
Ook bied het apparaat de mogelijkheid om een sterker bakkie te zetten, dan druk je voor 1 kopje gewoon 2x op die knop.
Wat ook fijn is dat de de hoogte van de " schenktuit " aangepast kan worden zodat er ook een grotere kom of mok onderpast.
De smaak daar valt natuurlijk over te twisten, maar met zoveel keuze is er zeker voor elke smaak een lekker bakkie hoor

De levensduur dat is natuurlijk afwachten, daar valt nu nog niets over te zeggen

Pluspunten

• In hoogte verstelbaar
  • Even snel een bakkie zetten
  • Anti kalk waarschuwing
  • Diverse kleuren beschikbaar

Minpunten

• Blijft na druppen
  • Water tank had wat groter gemogen

Tiha 25-05-2018

Heerlijke koffie

Ik gebruik het apparaat niet zolang en ik moet zeggen dat ik nu al fan ben. In een handomdraai zet je gemakkelijk heerlijke koffie. Fijn dat je 2 kopjes tegelijkertijd kunt maken. Koffie is ook goed heet. Dat vind ik zelf heel belangrijk. Enige minpuntje is het regelmatig vullen van de watertank als je vaak koffie drinkt.

• Makkelijk in gebruik
  • Koffie in een handomdraai
  • 2 kopjes tegelijkertijd
  • Koffie is heet

Minpunten

• Watertank niet heel groot
  • Vaak bijvullen van water

Moniekjansen 24-05-2018
  • Product gekregen

Geweldig

Wauw wat een super aparaat, even zin in een sterk bakkie dan 2x op de knop drukken, en als het apparaat ontkalkt moet worden geeft die dat aan met een lampje rcht heel handig, en enorm lekkere koffie ♡

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Ontkalkingsknop
  • Groot water reservaat

Rick050 24-05-2018

Erg fijne upgrade van de originele Senseo!

(Ik heb dit toestel ontvangen om te mogen testen)

Ik ben een enorme koffieleut en wil graag wat variatie in mijn Senseo-bakkies. In de ochtend graag wat kleine sterkere kopjes en in de middag en avonduurtjes wat milder en groter. Dit apparaat maakt dit zeker weten waar. Elegant ontwerp wat geweldig staat in de keuken, de tuit is in hoogte verstelbaar, dus voor mijn hoge kopjes ideaal en de sterkte is gewoon makkelijk in te stellen. Dit heb ik altijd gemist bij mijn originele Senseo en ben heel erg blij dat ik deze heb mogen krijgen!

Pluspunten

• Tuit in hoogte verstelbaar
  • Intensiteit koffie aanpasbaar
  • Elegant design
  • Vlot en gemakkelijk in gebruik

AnedvD 24-05-2018

Stoere koffie

Al jaren een echte Senseo koffiedrinken en dit is de eerste waarmee ik de intensiteit kan bepalen. Wat resulteert in een stoere koffie, een echte aanrader!
Senseo staat voor het Simpel Eenvoudig Nauwgezet Eerlijk Oppendend kopje koffie. Dit alles zonder poespas. De Senseo is makkelijk in gebruik, waterreservoir is dankzij de puntjes aan de buitenkant goed vast te houden en de kleur Deep Black is prachtig. Het tuitje is in hoogte verstelbaar en hoewel ik persoonlijk handiger vindt dat het plateau waar het kopje opstaat verstelbaar is, echter dit alles doet niets af aan de smaak.
Enige minpunt is het kleine beetje water / vocht wat achterblijft in de koffiepad.

Pluspunten

• Bepalen intensiteit
  • Temperatuur

Minpunten

• Achterblijven vocht in padhouder

Annie32 23-05-2018

Apparaat met instelbare sterkte

Het apparaat maakt weinig geluid bij het zetten van de koffie. Het maakt een mooi crème laagje op de koffie. Het waterreservoir heeft een extra randje waardoor het reservoir goed vast zit/hangt. Het apparaat heeft een geheugen zodat hij na het opwarmen van het water meteen een kopje koffie tapt. Jammer is wel dat hiervan geen lampje gaat branden bij 1 of 2 kopjes voor als vergeten bent of je er al op hebt gedrukt of niet. De koffie is goed warm en makkelijk bedienbaar door een extra drukje op 1 of 2 kopjes koffie om de koffie extra sterk te maken (espresso hoeveelheid)
Een echt minpuntje is dat er geen hoge beker onder past waardoor hij er schuin onder moet hangen wat tot schuiven kan leiden. Jammer genoeg kan je het lekbakje niet los maken van het apparaat om de beker er wel onder te kunnen zetten.

Pluspunten

• Stil apparaat
  • lekkere creme/schuim laag
  • goed warme koffie
  • instelbare koffiesterkte
  • geheugen na opwarming water

Minpunten

• past geen hoge beker onder
  • geen lichtknopje brand bij 1 of 2 kopjes

KimberlyK 21-05-2018

Lekkere koffie en mooi design.

Lekkere koffie en mooi design.

Dit apparaat zet lekkere koffie, goed warm, makkelijk in gebruik en ziet er mooi uit! Love it!

Pluspunten

• Warm
  • Mooi

Angelique DM 19-05-2018

Mooi design

Mooi design en heerlijke koffie. En dat voor die prijs. Mooie prijs en kwaliteits verhouding. Ook de sterkte van de koffie instelbaar en 2 kopjes tegelijk zetten. Kortom, een super koffiezetapparaat en zeker aan te bevelen.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Goede prijs en kwaliteits verhouding
  • 2 kopjes tegelijk zetten
  • In hoogte verstelbaar
  • Lichtgewicht

Mestreech 19-05-2018

Goed begin van de ochtend

Zeer fijn koffiezetapparaat! wil je ff een pittiger bakje koffie druk je 2 keer op het knopje. Mijn dag kan niet beter beginnen dan met een lekker vers bakje Senseo.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • makkelijk schoonmaken

Maria 17-05-2018

Hele mooie Senseo Viva Café

Wat een heerlijke Senseo is dit. Hij is gewoon heel erg mooi en in hoogte te verstellen, wat echt heel handig is met hoge glazen en mokken.
Ik heb m nu een week en mij valt op dat hij erg stil is en heel snel opwarmt. Binnen no-time een heerlijke bak koffie met schuimlaagje.
Ook vind ik m niet duur voor de kwaliteit die je er voor terugkrijgt. Ook de kleur zwart vind ik erg prettig zodat je niet elke koffievlek meteen opvalt wanneer je wat morst. Kortom: een heel fijn apparaat met de juist prijs-kwaliteit-verhouding

Pluspunten

• Goedkoop
  • Heerlijke en snelle koffie met creme-laagje

Lezs 17-05-2018

Getest via insiders

Prima apparaat, zet de koffie met een heerlijk schuimlaagje. De koffie word ook goed heet. Makkelijk in gebruik. Alleen het waterreservoir had van mij wel iets groter gemogen . Apparaat ziet er ook mooi en stijlvol uit! Absoluut een aanrader!

• Makkelijk in gebruik
  • Lekker schuimlaagje

Minpunten

• Iets groter waterreservoir