Philips Viva Café HD6563 - Reviews

servings/koffiepads
Aantal kopjes per keer
Type
koffiepadsysteem

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 32 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Café HD6563 op Kieskeurig.nl.

rouches 02-06-2018
  • Product gekregen

Klassieker in eigentijds jasje

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Bijzonder mooie update van het intussen wel bekende senseo-apparaat. Maar uiteraard is er meer veranderd dan zuiver het estetische en zijn aantal bijzonder leuke veranderingen aangebracht. Zo is er nu de mogelijkheid te kiezen voor de intensiteit van de koffie, kan je makkelijk met een grotere tas weg door handig verstelbare koffietuit en werd ook aan veiligheid gedacht met automatisch uitschakelen na 30 minuten. Ook is het toestel voorzien van duidelijk zichtbaar verklikkerslampje dat signaal geeft wanneer het toestel ontkalkingsbeurt dient te krijgen. Kortom, behoorlijk veel verbeteringen voor een handig-in-gebruik toestel dat best aanrader is voor een snelle, kwaliteitsvolle koffie. Aandachtspuntje voor de producent blijft aanwezigheid van water op padje na gebruik.

Pluspunten

• Keuze intensiteit van de koffie
  • Verstelbare koffietuit
  • Handig ontkalkingslampje
  • Schakelt automatisch uit na 30 minuten

Barbara 27-05-2019

Fijn apparaat, maar dat lekken van het waterreservoir

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Fijn een mok koffie in 1 keer zetten. Vormgeving is mooi, gebruik is makkelijk. Zit zelfs een ontkalkingslampje op. Alleen een lekkend waterreservoir vanaf dag 1, staat steeds een plas water onder het apparaat. En bij het bijvullen, zie je het er zo onder vandaan lopen. Na een half jaar, nu een nueuw reservoir besteld. Hopelijk is het dan opgelost.

Pluspunten

• Mokken passen eronder
  • Mooie vormgeving
  • Leuke kleuren
  • Ontkalkings alarm lichtje

Minpunten

• Lekkend reservoir

Pieter 07-03-2019

Prima koffie maar ontkalken is een ramp

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

De beschrijving hoe te ontkalken is een ramp! Of je krijgt een filmpje voorgeschoteld of je krijgt een serie plaatjes te zien, of je heb het geluk een beschrijvende handleiding te vinden.
Maar zelfs de beschrijvende handleiding is zeer summier en onduidelijk wat er tussendoor moet gebeuren, wat zijn de verschijnselen, zoals knipperende lampjes.
Ik vind het nog steeds jammer dat m'n Princess pad-machine het begeven heeft!!

Ben Looijs 14-02-2019

Mooie uitvoering maar dan heb je het ook gehad

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Erg mooi apparaat maar niks anders dan andere senseo apparaten ja dat je er snel een bak koffie mee zet maar daar blijft het dan ook bij.

Pluspunten

• Mooie kleur

Minpunten

• klein waterreservoir
  • erg vaak ontkalken

insideranke 13-06-2018

lekkere koffie waarmee je in sterkte kan variëren

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Toestel mogen testen, kende Senseo al maar hadden hier nog een ander merk van koffiezet staan waar we ook espresso's (kleine koffie) mee konden maken... Met deze Senseo kan je dat ook én met de juiste koffiepatch komt het al heel aardig in de buurt van de andere kleine koffie's. Daarbij komt dat een Senseopatch minder afval is dan capsules. Wij zijn tevreden!

Pluspunten

• variatie in sterkte

Minpunten

• vrij klein waterreservoir

Efbee 12-06-2018
  • Product gekregen

Top apparaat!

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Heel fijne koffiepadmachine die echt gemoderniseerd is. De klep gaat vanzelf en soepel omhoog zodra je deze open klikt. Sluit ook heel gemakkelijk nadat je de koffiepad geplaatst hebt. Opwarmen duurt ca. 20 seconden en je kunt alvast op de voorkeursknop duwen, waarna het apparaat start zodra gereed. Wil je een sterke kop koffie dan duw je twee keer op de voorkeurstoets, de rode ring wordt dan minder fel. De tuit is heel soepel op hoogte instelbaar voor de juiste kop, waardoor ook een mok eronder past, ideaal als je de dubbele padhouder gebruikt. Daarnaast spat het niet meer als je juist een laag kopje eronder zet. Het apparaat in zijn geheel is mooi compact en past op ieder aanrecht. Het waterreservoir is gemakkelijk bij te vullen onder de kraan, sluit goed aan op het apparaat en lekt niet. Bij groot-gebruik zou een groter waterreservoir wel wenselijk zijn. Ik ben zeer tevreden over dit mooie koffiepadapparaat, die een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding heeft en de aanschaf ervan echt waard is!

Marcel M. 11-06-2018

Heerlijk bakkie in een nieuw jasje

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Vertrouwde koffie in een nieuw jasje!
Het apparaat ziet er luxer uit dan zijn voorgangers. Ook aan de liefhebbers van een wat sterker bakkie koffie is nu gedacht; als je twee keer op de knop drukt voor een kopje dan krijg je wat minder water erbij, hierdoor wordt de koffie wat sterker (als je daar van houd; houd je daar niet van dan druk je 1 keer en krijg je je vertrouwde bakkie!)
Wat ook erg praktisch is, is dat het tuitje waar de koffie uit komt in hoogte te verstellen is; hierdoor kan er een laag kopje onder zonder dat het alle kantje op spat, maar kun je er ook een mok/beker onder zetten als je in 1 keer twee koppen wilt zetten.
Wat mij betreft een aanrader, enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat de watertank wel wat groter had gemogen als je veel koffie drinkt..

Pluspunten

• Goed uiterlijk
  • Lekkere koffie
  • Keuze sterk/milder

Minpunten

• Watertank had wat grote gemogen

cinstr 03-06-2018

Luxer dan zijn voorganger, maar net zo vertrouwd.

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

De Viva Café is niet alleen qua uiterlijk een stuk luxer dan zijn voorganger. Ook de mogelijkheid om de intensiteit van de koffie aan te passen maakt dat je dat luxe gevoel krijgt. De aluminium onderdelen doen stoer aan en oogt minder plastic dan het eerdere model.
De smaak is vertrouwd, bij gebruik van de intensiteit knop, dat wil zeggen, 2x drukken, krijg j een een veel sterker bak koffie. Weliswaar minder, maar bij een sterkere smaak heb je dus gewoon een espresso. Echt ideaal. Wil je een grote mok koffie? Geen probleem. Door de tuitje omhoog te schuiven kan er een mok onder, doe de duo houder erin, 2 pads en voilà een mok gevuld met heerlijk koffie.
De padhouder ligt wat dieper dan bij zijn voorganger. Aan de ene kant zorgt dit ervoor dat de pad beter op zijn plek blijft, aan de andere kant zuigt het vacuüm waardoor bij het openen de pad eruit kan vliegen. Dat is uiteraard wat minder. Het geluid bij het gebruik van de SENSEO® Viva Café is hetzelfde als het geluid van het oudere model. Kortom een vertrouwd apparaat met wat meer luxe.

Pluspunten

• Luxer uiterlijk
  • Intensiteit kan worden geregeld

Minpunten

• Pashouder zuigt vacuüm

Sylsyl1972 02-06-2018

Goed, degelijk apparaat . Heerlijke koffie.

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Snel op temperatuur . Goede warme koffie . Mooi strak apparaat . Handig in hoogte vertelbare tuit.

Minpunten

• Geen maximum op waterreservoir

Mires1982 01-06-2018

Makkelijk en snel

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Deze Senseo apparaat lijkt op de eerste, maar is snel warm en makkelijk in gebruik.
Neemt ook niet veel.ruimte in beslag

mamavankobe 28-05-2018

goede prijs/kwaliteit

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Wij zijn maar met 2 in ons gezin die geregeld koffie drinken en dan nog ieder een andere smaak/soort. Dit toestel is daarvoor ideaal zonder altijd een hele thermos te moeten zetten. De koffie is warm en met een mooie lekkere schuimlaag. Handig vind ik ook de verstelbare teut in de hoogte zodat ook grotere koppen eronder passen. Komt daar nog een leuk design bij, zodat ie op elk aanrecht wel tot zijn recht komt. Enige minpuntje vind ik dat ie nogal wat lawaai maakt, in vergelijking met mijn vorig toestel

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • verstelbare teut
  • warme koffie/schuimlaag

Minpunten

• lawaaierig

TimH 28-05-2018

Lekker bakkie koffie!

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Jaren heb ik een Senseo apparaat gehad maar op een gegeven moment werd deze vervangen door een Nespresso apparaat, onlang ging deze kapot en kwam er toch weer een Senseo. Dat Senseo niet stil heeft gestaan is te zien, het apparaat is mooier geworden, genereert duidelijk minder geluid en kleine dingetjes zoals een verstelbare tuit zijn erg handig. Voorheen kon ik slecht een mok tegelijk vullen aangezien deze niet onder de tuit pastte, nu deze verstelbaar is is dat geen probleem meer. Ook fijn dat de Senseo nu aangeeft wanneer er ontkalkt moet worden en uiteindelijk vanzelf uit gaat.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Verstelbare schenktuit

Minpunten

• Klein reservoir (5 kopjes)

Nuriska79 28-05-2018

Makkelijk en snel

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

ik gebruikte hiervoor al jaren dolce guste. Omdat mijn man die makkelijker en lekker vond. Maar sinds ik de Senseo heb vind hij het ook lekker. ik vind naast de design ook fijn dat je verschillende kleuren hebt. Past dus in elke keuken.Door de apparaat blijft er elke keer een mooi laag schuim op de koffie.

Pluspunten

• Makkelijk en snel te beheren
  • Lekkere koffie
  • snel schoon te maken
  • grote aanbod aan koffie pads

veerler 28-05-2018

mooi design

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Mooi en handig toestel, lekker crèmelaagje bij de cappuccino! Enige nadeel: wanneer je koffie klaar is, en je wil de pad wegnemen, blijft er nog water opliggen, waardoor je wel wat morst als je hier niet aan denkt.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak

Minpunten

• water op pad

Sylvia1987 27-05-2018

Lekkere, snelle koffie

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

De nieuwe viva van Philips is handig en duidelijk in gebruik en zeer lekkere koffie. Het design is ook nog modern. Een aanrader!

janechugu 27-05-2018

Mooi Koffiepadapparaat

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Ik heb nooit een Senseo apparat gebruikt.
Plus puntjes: 1) Het design vind ik heel mooi.
2) Makkelijk in gebruik met 3 knpoojes .
3) Ik vind het best handig dat de tuit is in hoogte verstelbaar.
4) BELANGRIJKSTE Deze machine maakt een heerlijke bak koffie met schuimlaagje. Ik vind zelf espresso super lekker, dus “intensity” knoopje is super handig.
Min puntjes voor mij: 1) Ik heb ook cappuccino en latte macchiato geprobeert. Ik vond de hoevelheid wat klein (grote kopje, niet genoeg cappuccino ) en er bleef altijd een laagje water op de padhouder. Misschien doe ik iets fout.
2) Je kan het lekbakje niet los maken van het apparat.
3) Op kantoor hebben meerdere collega’s op kopje koffie gevraagd, dus de reservoir was best snel leeg.

All in all – mooie apparat, maakt lekker koffie.

Pluspunten

• Makkelijk en snel in gebruik
  • Lekker koffie
  • Tuit in hoogte verstelbaar

Minpunten

• Cappuccino en latte macchiato problemtje
  • Waterreservoir kan grote zijn

Ghost90 25-05-2018

super machine

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Ik vind dit een super koffie machine. Warm heel snel op de koffie is overheerlijk! En gemakkelijk in onderhoud. Enkel vindt ik wel jammer dat er niet meer verschillende smaken beschikbaar zijn.

Pluspunten

• onderhoud
  • smaak
  • warmt snel op

Minpunten

• weinig verschillende smaken van koffie

Alex 25-05-2018

Wat een gemak

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Al heel veel jaren zijn wij koffie drinkers, maar wat een gemak is dit zeg.
Even snel een bakkie zetten, druk op de knop en klaar\
2 kopjes koffie ook dat is geen probleem, weer een kwestie van op de knop drukken en klaar ( wel even de koffiepadhouder voor 2 padjes plaatsen natuurlijk.
Ook bied het apparaat de mogelijkheid om een sterker bakkie te zetten, dan druk je voor 1 kopje gewoon 2x op die knop.
Wat ook fijn is dat de de hoogte van de " schenktuit " aangepast kan worden zodat er ook een grotere kom of mok onderpast.
De smaak daar valt natuurlijk over te twisten, maar met zoveel keuze is er zeker voor elke smaak een lekker bakkie hoor

De levensduur dat is natuurlijk afwachten, daar valt nu nog niets over te zeggen

Pluspunten

• In hoogte verstelbaar
  • Even snel een bakkie zetten
  • Anti kalk waarschuwing
  • Diverse kleuren beschikbaar

Minpunten

• Blijft na druppen
  • Water tank had wat groter gemogen

Tiha 25-05-2018

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Ik gebruik het apparaat niet zolang en ik moet zeggen dat ik nu al fan ben. In een handomdraai zet je gemakkelijk heerlijke koffie. Fijn dat je 2 kopjes tegelijkertijd kunt maken. Koffie is ook goed heet. Dat vind ik zelf heel belangrijk. Enige minpuntje is het regelmatig vullen van de watertank als je vaak koffie drinkt.

• Makkelijk in gebruik
  • Koffie in een handomdraai
  • 2 kopjes tegelijkertijd
  • Koffie is heet

Minpunten

• Watertank niet heel groot
  • Vaak bijvullen van water

LeeeenD 24-05-2018

Prima toestel voor dagelijkse koffie!

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Sinds jaar en dag gebruiken wij de Senseotoestellen voor onze dagelijkse koffie. In vergelijking met het vorige model valt het nieuwe design op. Het ziet er niet alleen moderner, maar ook mooier afgewerkt uit. Niet enkel het uitzicht van het design, maar ook de functionaliteit ervan spreekt aan. Door enkele kleine aanpassingen is het nieuwe toestel naar mijn gevoel gebruiksvriendelijker. De aanpassing van de padhouder (hij is nu iets dieper) voorkomt lekjes, wat we wel eens aan de hand hadden bij de oudere modellen. Ook de mogelijkheid om de tuit aan te passen in hoogte is een fijne bijkomstigheid, want hierdoor is er vanaf nu de mogelijkheid om een mok koffie te maken zonder te knoeien. Persoonlijk vind ik het ontkalkingslampje ook een meerwaarde, omdat we dit eerlijk gezegd te weinig deden bij onze vorige toestellen. Qua smaak hebben we niet veel verandering gemerkt. Het is nog steeds dezelfde, vertrouwde Senseosmaak. Als we dan toch één puntje van kritiek mogen geven is dat het waterreservoir niet de beloofde 6 kopjes koffie maakt, maar 'slechts' 5. Samengevat: een prima toestel voor onze vertrouwde kopjes koffie met een upgrade qua design en gebruiksgemak!

Pluspunten

• Vernieuwd, gemoderniseerd design
  • Verstelbare tuit -> verschillende groottes koffie
  • Diepere padhouder voorkomt lekjes
  • Ontkalklampje

Minpunten

• Waterreservoir voorziet niet de beloofde 6 kopjes