Philips Viva Café HD6563 - Reviews

servings/koffiepads
Aantal kopjes per keer
Type
koffiepadsysteem

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 41 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

rouches 02-06-2018
  • Product gekregen

Klassieker in eigentijds jasje

Bijzonder mooie update van het intussen wel bekende senseo-apparaat. Maar uiteraard is er meer veranderd dan zuiver het estetische en zijn aantal bijzonder leuke veranderingen aangebracht. Zo is er nu de mogelijkheid te kiezen voor de intensiteit van de koffie, kan je makkelijk met een grotere tas weg door handig verstelbare koffietuit en werd ook aan veiligheid gedacht met automatisch uitschakelen na 30 minuten. Ook is het toestel voorzien van duidelijk zichtbaar verklikkerslampje dat signaal geeft wanneer het toestel ontkalkingsbeurt dient te krijgen. Kortom, behoorlijk veel verbeteringen voor een handig-in-gebruik toestel dat best aanrader is voor een snelle, kwaliteitsvolle koffie. Aandachtspuntje voor de producent blijft aanwezigheid van water op padje na gebruik.

Pluspunten

• Keuze intensiteit van de koffie
  • Verstelbare koffietuit
  • Handig ontkalkingslampje
  • Schakelt automatisch uit na 30 minuten

Cindy87 18-07-2018

Hij valt mij tegen

Ik heb 9 jaar lang een goedkope koffiepad machine van Princess gehad.
Sinds een maand nu de Senseo maar ik had er meer van verwacht.
De koffie heeft minder smaak lijkt wel en is niet heel erg heet

NMND 14-06-2018

Snel klaar, makkelijke bediening, mooie uitstraling

Gemakkelijk , je doet hem aan, drukt alvast op aantal kopjes dat je wil.. doe je ding en je koffie is gereed! Geeft ook aan voor te ontkalken! Fijn ding!

insideranke 13-06-2018

lekkere koffie waarmee je in sterkte kan variëren

Toestel mogen testen, kende Senseo al maar hadden hier nog een ander merk van koffiezet staan waar we ook espresso's (kleine koffie) mee konden maken... Met deze Senseo kan je dat ook én met de juiste koffiepatch komt het al heel aardig in de buurt van de andere kleine koffie's. Daarbij komt dat een Senseopatch minder afval is dan capsules. Wij zijn tevreden!

Pluspunten

• variatie in sterkte

Minpunten

• vrij klein waterreservoir

Efbee 12-06-2018
  • Product gekregen

Top apparaat!

Heel fijne koffiepadmachine die echt gemoderniseerd is. De klep gaat vanzelf en soepel omhoog zodra je deze open klikt. Sluit ook heel gemakkelijk nadat je de koffiepad geplaatst hebt. Opwarmen duurt ca. 20 seconden en je kunt alvast op de voorkeursknop duwen, waarna het apparaat start zodra gereed. Wil je een sterke kop koffie dan duw je twee keer op de voorkeurstoets, de rode ring wordt dan minder fel. De tuit is heel soepel op hoogte instelbaar voor de juiste kop, waardoor ook een mok eronder past, ideaal als je de dubbele padhouder gebruikt. Daarnaast spat het niet meer als je juist een laag kopje eronder zet. Het apparaat in zijn geheel is mooi compact en past op ieder aanrecht. Het waterreservoir is gemakkelijk bij te vullen onder de kraan, sluit goed aan op het apparaat en lekt niet. Bij groot-gebruik zou een groter waterreservoir wel wenselijk zijn. Ik ben zeer tevreden over dit mooie koffiepadapparaat, die een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding heeft en de aanschaf ervan echt waard is!

Marcel M. 11-06-2018

Heerlijk bakkie in een nieuw jasje

Vertrouwde koffie in een nieuw jasje!
Het apparaat ziet er luxer uit dan zijn voorgangers. Ook aan de liefhebbers van een wat sterker bakkie koffie is nu gedacht; als je twee keer op de knop drukt voor een kopje dan krijg je wat minder water erbij, hierdoor wordt de koffie wat sterker (als je daar van houd; houd je daar niet van dan druk je 1 keer en krijg je je vertrouwde bakkie!)
Wat ook erg praktisch is, is dat het tuitje waar de koffie uit komt in hoogte te verstellen is; hierdoor kan er een laag kopje onder zonder dat het alle kantje op spat, maar kun je er ook een mok/beker onder zetten als je in 1 keer twee koppen wilt zetten.
Wat mij betreft een aanrader, enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat de watertank wel wat groter had gemogen als je veel koffie drinkt..

Pluspunten

• Goed uiterlijk
  • Lekkere koffie
  • Keuze sterk/milder

Minpunten

• Watertank had wat grote gemogen

MarcelZwolle 11-06-2018

Heerlijk bakkie in een nieuw jasje

Senseodrinker54 06-06-2018

Deze Senseo doet wat hij moet doen

Deze Senseo doet wat hij moet doen, maar eerlijk gezegd zie ik niet veel verschil met de oudere versies die wij eerder hadden.
Voordeel is het makkelijk zetten van een kleiner kopje door 2x drukken.
En het apparaat gaat automatisch verder met het vullen van het kopje als halverwege het watrereservoir leeg was.

cinstr 03-06-2018

Luxer dan zijn voorganger, maar net zo vertrouwd.

De Viva Café is niet alleen qua uiterlijk een stuk luxer dan zijn voorganger. Ook de mogelijkheid om de intensiteit van de koffie aan te passen maakt dat je dat luxe gevoel krijgt. De aluminium onderdelen doen stoer aan en oogt minder plastic dan het eerdere model.
De smaak is vertrouwd, bij gebruik van de intensiteit knop, dat wil zeggen, 2x drukken, krijg j een een veel sterker bak koffie. Weliswaar minder, maar bij een sterkere smaak heb je dus gewoon een espresso. Echt ideaal. Wil je een grote mok koffie? Geen probleem. Door de tuitje omhoog te schuiven kan er een mok onder, doe de duo houder erin, 2 pads en voilà een mok gevuld met heerlijk koffie.
De padhouder ligt wat dieper dan bij zijn voorganger. Aan de ene kant zorgt dit ervoor dat de pad beter op zijn plek blijft, aan de andere kant zuigt het vacuüm waardoor bij het openen de pad eruit kan vliegen. Dat is uiteraard wat minder. Het geluid bij het gebruik van de SENSEO® Viva Café is hetzelfde als het geluid van het oudere model. Kortom een vertrouwd apparaat met wat meer luxe.

Pluspunten

• Luxer uiterlijk
  • Intensiteit kan worden geregeld

Minpunten

• Pashouder zuigt vacuüm

Sylsyl1972 02-06-2018

Goed, degelijk apparaat . Heerlijke koffie.

Snel op temperatuur . Goede warme koffie . Mooi strak apparaat . Handig in hoogte vertelbare tuit.

Minpunten

• Geen maximum op waterreservoir

Mires1982 01-06-2018

Makkelijk en snel

Deze Senseo apparaat lijkt op de eerste, maar is snel warm en makkelijk in gebruik.
Neemt ook niet veel.ruimte in beslag

Annie32 30-05-2018

Apparaat met instelbare sterkte

Mooi apparaat, lekkere crème laag en stil in gebruik. Het apparaat heeft een klein geheugen waardoor je tijdens het opwarmen alvast een keuze kan maken voor 1 of 2 kopjes. Door dubbel op een 1 of 2 kopje koffie te drukken maakt hij een extra sterk bakje koffie (formaat als een espresso). Handig omdat je hierdoor geen andere pads hoeft te halen als iemand iets sterkere koffie wil.
Nadeel vinden wij dat een hoge mok (voor in de auto bijvoorbeeld) er niet onder past. Schuin eronder steken lukt wel maar een kans op schuiven/vallen is groot. Als het lekbakje te verwijderen valt was dit opgelost.

mamavankobe 28-05-2018

goede prijs/kwaliteit

Wij zijn maar met 2 in ons gezin die geregeld koffie drinken en dan nog ieder een andere smaak/soort. Dit toestel is daarvoor ideaal zonder altijd een hele thermos te moeten zetten. De koffie is warm en met een mooie lekkere schuimlaag. Handig vind ik ook de verstelbare teut in de hoogte zodat ook grotere koppen eronder passen. Komt daar nog een leuk design bij, zodat ie op elk aanrecht wel tot zijn recht komt. Enige minpuntje vind ik dat ie nogal wat lawaai maakt, in vergelijking met mijn vorig toestel

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • verstelbare teut
  • warme koffie/schuimlaag

Minpunten

• lawaaierig

TimH 28-05-2018

Lekker bakkie koffie!

Jaren heb ik een Senseo apparaat gehad maar op een gegeven moment werd deze vervangen door een Nespresso apparaat, onlang ging deze kapot en kwam er toch weer een Senseo. Dat Senseo niet stil heeft gestaan is te zien, het apparaat is mooier geworden, genereert duidelijk minder geluid en kleine dingetjes zoals een verstelbare tuit zijn erg handig. Voorheen kon ik slecht een mok tegelijk vullen aangezien deze niet onder de tuit pastte, nu deze verstelbaar is is dat geen probleem meer. Ook fijn dat de Senseo nu aangeeft wanneer er ontkalkt moet worden en uiteindelijk vanzelf uit gaat.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Verstelbare schenktuit

Minpunten

• Klein reservoir (5 kopjes)

Nuriska79 28-05-2018

Makkelijk en snel

ik gebruikte hiervoor al jaren dolce guste. Omdat mijn man die makkelijker en lekker vond. Maar sinds ik de Senseo heb vind hij het ook lekker. ik vind naast de design ook fijn dat je verschillende kleuren hebt. Past dus in elke keuken.Door de apparaat blijft er elke keer een mooi laag schuim op de koffie.

Pluspunten

• Makkelijk en snel te beheren
  • Lekkere koffie
  • snel schoon te maken
  • grote aanbod aan koffie pads

veerler 28-05-2018

mooi design

Mooi en handig toestel, lekker crèmelaagje bij de cappuccino! Enige nadeel: wanneer je koffie klaar is, en je wil de pad wegnemen, blijft er nog water opliggen, waardoor je wel wat morst als je hier niet aan denkt.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak

Minpunten

• water op pad

Sylvia1987 27-05-2018

Lekkere, snelle koffie

De nieuwe viva van Philips is handig en duidelijk in gebruik en zeer lekkere koffie. Het design is ook nog modern. Een aanrader!

janechugu 27-05-2018

Mooi Koffiepadapparaat

Ik heb nooit een Senseo apparat gebruikt.
Plus puntjes: 1) Het design vind ik heel mooi.
2) Makkelijk in gebruik met 3 knpoojes .
3) Ik vind het best handig dat de tuit is in hoogte verstelbaar.
4) BELANGRIJKSTE Deze machine maakt een heerlijke bak koffie met schuimlaagje. Ik vind zelf espresso super lekker, dus “intensity” knoopje is super handig.
Min puntjes voor mij: 1) Ik heb ook cappuccino en latte macchiato geprobeert. Ik vond de hoevelheid wat klein (grote kopje, niet genoeg cappuccino ) en er bleef altijd een laagje water op de padhouder. Misschien doe ik iets fout.
2) Je kan het lekbakje niet los maken van het apparat.
3) Op kantoor hebben meerdere collega’s op kopje koffie gevraagd, dus de reservoir was best snel leeg.

All in all – mooie apparat, maakt lekker koffie.

Pluspunten

• Makkelijk en snel in gebruik
  • Lekker koffie
  • Tuit in hoogte verstelbaar

Minpunten

• Cappuccino en latte macchiato problemtje
  • Waterreservoir kan grote zijn

JenCH 26-05-2018

Mooi koffiepadapparaat

Ik heb tot nu toe nooit een Senseo apparat gebruikt.
Plus puntjes: 1) Het design vind ik heel mooi.
2) Makkelijk in gebruik met 3 knpoojes .
3) Ik vind het best handig dat de tuit is in hoogte verstelbaar.
2) Je kan het lekbakje niet los maken van het apparat.

All in all – mooie apparat, maakt lekker koffie.

Ghost90 25-05-2018

super machine

Ik vind dit een super koffie machine. Warm heel snel op de koffie is overheerlijk! En gemakkelijk in onderhoud. Enkel vindt ik wel jammer dat er niet meer verschillende smaken beschikbaar zijn.

Pluspunten

• onderhoud
  • smaak
  • warmt snel op

Minpunten

• weinig verschillende smaken van koffie