Philips Viva Café HD6563 - Reviews

servings/koffiepads
Aantal kopjes per keer
Type
koffiepadsysteem

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 32 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Café HD6563 op Kieskeurig.nl.

rouches 02-06-2018
  • Product gekregen

Klassieker in eigentijds jasje

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Bijzonder mooie update van het intussen wel bekende senseo-apparaat. Maar uiteraard is er meer veranderd dan zuiver het estetische en zijn aantal bijzonder leuke veranderingen aangebracht. Zo is er nu de mogelijkheid te kiezen voor de intensiteit van de koffie, kan je makkelijk met een grotere tas weg door handig verstelbare koffietuit en werd ook aan veiligheid gedacht met automatisch uitschakelen na 30 minuten. Ook is het toestel voorzien van duidelijk zichtbaar verklikkerslampje dat signaal geeft wanneer het toestel ontkalkingsbeurt dient te krijgen. Kortom, behoorlijk veel verbeteringen voor een handig-in-gebruik toestel dat best aanrader is voor een snelle, kwaliteitsvolle koffie. Aandachtspuntje voor de producent blijft aanwezigheid van water op padje na gebruik.

Pluspunten

• Keuze intensiteit van de koffie
  • Verstelbare koffietuit
  • Handig ontkalkingslampje
  • Schakelt automatisch uit na 30 minuten

Marco24 28-05-2019

Fijn koffiezetapparaat om 1 kop koffie te zetten

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Fijn koffiezetapparaat om 1 of 2 koppen koffie te zetten. Voor het zetten van meerdere koppen is het gebruik van pads te duur. Helaas passen de houders voor het maken van thee of chocolademelk welke we voor een ouder model van een Senseo gekocht zijn, niet meer in dit apparaat.

Barbara 27-05-2019

Fijn apparaat, maar dat lekken van het waterreservoir

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Fijn een mok koffie in 1 keer zetten. Vormgeving is mooi, gebruik is makkelijk. Zit zelfs een ontkalkingslampje op. Alleen een lekkend waterreservoir vanaf dag 1, staat steeds een plas water onder het apparaat. En bij het bijvullen, zie je het er zo onder vandaan lopen. Na een half jaar, nu een nueuw reservoir besteld. Hopelijk is het dan opgelost.

Pluspunten

• Mokken passen eronder
  • Mooie vormgeving
  • Leuke kleuren
  • Ontkalkings alarm lichtje

Minpunten

• Lekkend reservoir

Selis 19-04-2019

Tegenvaller

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Ik ben vrij teleurgesteld in dit toestel .
Jaar en dag had ik het oude model dat prima werkt.
Dit nieuw toestel geeft heel kleine porties
En de koffie is niet warm . Eerder lauw .

Pieter 07-03-2019

Prima koffie maar ontkalken is een ramp

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

De beschrijving hoe te ontkalken is een ramp! Of je krijgt een filmpje voorgeschoteld of je krijgt een serie plaatjes te zien, of je heb het geluk een beschrijvende handleiding te vinden.
Maar zelfs de beschrijvende handleiding is zeer summier en onduidelijk wat er tussendoor moet gebeuren, wat zijn de verschijnselen, zoals knipperende lampjes.
Ik vind het nog steeds jammer dat m'n Princess pad-machine het begeven heeft!!

Ben Looijs 14-02-2019

Mooie uitvoering maar dan heb je het ook gehad

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Erg mooi apparaat maar niks anders dan andere senseo apparaten ja dat je er snel een bak koffie mee zet maar daar blijft het dan ook bij.

Pluspunten

• Mooie kleur

Minpunten

• klein waterreservoir
  • erg vaak ontkalken

berty 17-01-2019

deze Senseo is uitstekend. ik ben 88 jaar en sinds de Senseo bestaat ben ik er al eigenaar van

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Isedert de geboort van de Senseo ben ik favoriet van dit machiene. Ik ben 88jaar en mijn echtgenote 86 jaar, en we gebruiken deze Senseo dagelijks. We zijn nog steeds thuis en bij mekaar en ondervinden dageljks ons gemak met onze Senseo

JanDoedel 27-11-2018

Een aanrader

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Uit koffienood aangeschaft; het oude Senseo apparaat had helaas de geest gegeven en een dag zonder koffie is als een gitaar zonder snaren.
Dus naar de winkel gerend en daar stond hij: prachtig rood met een flonkerende tuit. Dat moest hem worden. Bij de kassa afgerekend en op weg naar huis met de doos onder de arm.
Thuisgekomen meteen geïnstalleerd, eerste keer water door laten lopen en vervolgens de eerste bak koffie. In één woord: heerlijk. De dag was grauw maar in ons huis schijnt de nieuwe koffiezon.

Kloklot 11-11-2018

Positief

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Past perfect in onze keuken. Is relatief snel oogewarmd. Ideaal als er bezoek is.
Indien grote koffiedrinkers is een pad toestel minder aan te raden.
Lekker schuimerige koffie.

MasterO 17-10-2018

Prima koffie uit een prima apparaat voor een prima prijs

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Ons derde Senso apparaat. Niet voor niets natuurlijk. Na elke aanschaf lijkt de koffie nog lekkerder te smaken. Nu weer met "Intensity select" die een nog betere smaak afgeeft. Design is ook zeer smaakvol.

william37 17-10-2018

Ik had er meer van verwacht.

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Op zich is het een mooi apparaat en werkt het het prima.
Alleen het na lekken langs de verschuifbare tuit vind ik storend.
Dit lekwater gaat tussen koffiezetter en het plateau door.
Gevolg, onder het apparaat staat steeds water.
Jammer voor zo'n moderne machine.

Henne 18-08-2018

Zijn heel blij met deze Senseo, zet een heerlijk bakkie

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Nu al na onze Senseo in gebruik genomen te hebben zijn wij al verknocht aan het apparaat. Hij zet een heerlijk bakkie en het is heerlijk heet van temperatuur.

Cindy87 18-07-2018

Hij valt mij tegen

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Ik heb 9 jaar lang een goedkope koffiepad machine van Princess gehad.
Sinds een maand nu de Senseo maar ik had er meer van verwacht.
De koffie heeft minder smaak lijkt wel en is niet heel erg heet

Nicole58 15-07-2018

Heel tevreden over dit Senseo apparaat !

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Ieder tasje koffie is gloeiend heet. Dit was niet het geval bij het vorige apparaat. Spijtig dat het waterreservoir aan de kleine kant is, maar voor de goede werking van dit apparaat is dat voor mij geen bezwaar.

NMND 14-06-2018

Snel klaar, makkelijke bediening, mooie uitstraling

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Gemakkelijk , je doet hem aan, drukt alvast op aantal kopjes dat je wil.. doe je ding en je koffie is gereed! Geeft ook aan voor te ontkalken! Fijn ding!

insideranke 13-06-2018

lekkere koffie waarmee je in sterkte kan variëren

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Toestel mogen testen, kende Senseo al maar hadden hier nog een ander merk van koffiezet staan waar we ook espresso's (kleine koffie) mee konden maken... Met deze Senseo kan je dat ook én met de juiste koffiepatch komt het al heel aardig in de buurt van de andere kleine koffie's. Daarbij komt dat een Senseopatch minder afval is dan capsules. Wij zijn tevreden!

Pluspunten

• variatie in sterkte

Minpunten

• vrij klein waterreservoir

Efbee 12-06-2018
  • Product gekregen

Top apparaat!

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Heel fijne koffiepadmachine die echt gemoderniseerd is. De klep gaat vanzelf en soepel omhoog zodra je deze open klikt. Sluit ook heel gemakkelijk nadat je de koffiepad geplaatst hebt. Opwarmen duurt ca. 20 seconden en je kunt alvast op de voorkeursknop duwen, waarna het apparaat start zodra gereed. Wil je een sterke kop koffie dan duw je twee keer op de voorkeurstoets, de rode ring wordt dan minder fel. De tuit is heel soepel op hoogte instelbaar voor de juiste kop, waardoor ook een mok eronder past, ideaal als je de dubbele padhouder gebruikt. Daarnaast spat het niet meer als je juist een laag kopje eronder zet. Het apparaat in zijn geheel is mooi compact en past op ieder aanrecht. Het waterreservoir is gemakkelijk bij te vullen onder de kraan, sluit goed aan op het apparaat en lekt niet. Bij groot-gebruik zou een groter waterreservoir wel wenselijk zijn. Ik ben zeer tevreden over dit mooie koffiepadapparaat, die een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding heeft en de aanschaf ervan echt waard is!

Marcel M. 11-06-2018

Heerlijk bakkie in een nieuw jasje

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Vertrouwde koffie in een nieuw jasje!
Het apparaat ziet er luxer uit dan zijn voorgangers. Ook aan de liefhebbers van een wat sterker bakkie koffie is nu gedacht; als je twee keer op de knop drukt voor een kopje dan krijg je wat minder water erbij, hierdoor wordt de koffie wat sterker (als je daar van houd; houd je daar niet van dan druk je 1 keer en krijg je je vertrouwde bakkie!)
Wat ook erg praktisch is, is dat het tuitje waar de koffie uit komt in hoogte te verstellen is; hierdoor kan er een laag kopje onder zonder dat het alle kantje op spat, maar kun je er ook een mok/beker onder zetten als je in 1 keer twee koppen wilt zetten.
Wat mij betreft een aanrader, enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat de watertank wel wat groter had gemogen als je veel koffie drinkt..

Pluspunten

• Goed uiterlijk
  • Lekkere koffie
  • Keuze sterk/milder

Minpunten

• Watertank had wat grote gemogen

MarcelZwolle 11-06-2018

Heerlijk bakkie in een nieuw jasje

Senseodrinker54 06-06-2018

Deze Senseo doet wat hij moet doen

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6563

Deze Senseo doet wat hij moet doen, maar eerlijk gezegd zie ik niet veel verschil met de oudere versies die wij eerder hadden.
Voordeel is het makkelijk zetten van een kleiner kopje door 2x drukken.
En het apparaat gaat automatisch verder met het vullen van het kopje als halverwege het watrereservoir leeg was.