Philips Viva Café HD6563 - Reviews

servings/koffiepads
Aantal kopjes per keer
Type
koffiepadsysteem

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 19 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Efbee 12-06-2018

Top apparaat!

Heel fijne koffiepadmachine die echt gemoderniseerd is. De klep gaat vanzelf en soepel omhoog zodra je deze open klikt. Sluit ook heel gemakkelijk nadat je de koffiepad geplaatst hebt. Opwarmen duurt ca. 20 seconden en je kunt alvast op de voorkeursknop duwen, waarna het apparaat start zodra gereed. Wil je een sterke kop koffie dan duw je twee keer op de voorkeurstoets, de rode ring wordt dan minder fel. De tuit is heel soepel op hoogte instelbaar voor de juiste kop, waardoor ook een mok eronder past, ideaal als je de dubbele padhouder gebruikt. Daarnaast spat het niet meer als je juist een laag kopje eronder zet. Het apparaat in zijn geheel is mooi compact en past op ieder aanrecht. Het waterreservoir is gemakkelijk bij te vullen onder de kraan, sluit goed aan op het apparaat en lekt niet. Bij groot-gebruik zou een groter waterreservoir wel wenselijk zijn. Ik ben zeer tevreden over dit mooie koffiepadapparaat, die een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding heeft en de aanschaf ervan echt waard is!

MarcelZwolle 11-06-2018

Heerlijk bakkie in een nieuw jasje

Het apparaat ziet er luxer uit dan zijn voorgangers. Ook aan de liefhebbers van een wat sterker bakkie koffie is nu gedacht; als je twee keer op de knop drukt voor een kopje dan krijg je wat minder water erbij, hierdoor wordt de koffie wat sterker (als je daar van houd; houd je daar niet van dan druk je 1 keer en krijg je je vertrouwde bakkie!)
Wat ook erg praktisch is, is dat het tuitje waar de koffie uit komt in hoogte te verstellen is; hierdoor kan er een laag kopje onder zonder dat het alle kantje op spat, maar kun je er ook een mok/beker onder zetten als je in 1 keer twee koppen wilt zetten.
Wat mij betreft een aanrader, enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat de watertank wel wat groter had gemogen als je veel koffie drinkt..

Senseodrinker54 06-06-2018

Deze Senseo doet wat hij moet doen

Deze Senseo doet wat hij moet doen, maar eerlijk gezegd zie ik niet veel verschil met de oudere versies die wij eerder hadden.
Voordeel is het makkelijk zetten van een kleiner kopje door 2x drukken.
En het apparaat gaat automatisch verder met het vullen van het kopje als halverwege het watrereservoir leeg was.

cinstr 03-06-2018

Luxer dan zijn voorganger, maar net zo vertrouwd.

De Viva Café is niet alleen qua uiterlijk een stuk luxer dan zijn voorganger. Ook de mogelijkheid om de intensiteit van de koffie aan te passen maakt dat je dat luxe gevoel krijgt. De aluminium onderdelen doen stoer aan en oogt minder plastic dan het eerdere model.
De smaak is vertrouwd, bij gebruik van de intensiteit knop, dat wil zeggen, 2x drukken, krijg j een een veel sterker bak koffie. Weliswaar minder, maar bij een sterkere smaak heb je dus gewoon een espresso. Echt ideaal. Wil je een grote mok koffie? Geen probleem. Door de tuitje omhoog te schuiven kan er een mok onder, doe de duo houder erin, 2 pads en voilà een mok gevuld met heerlijk koffie.
De padhouder ligt wat dieper dan bij zijn voorganger. Aan de ene kant zorgt dit ervoor dat de pad beter op zijn plek blijft, aan de andere kant zuigt het vacuüm waardoor bij het openen de pad eruit kan vliegen. Dat is uiteraard wat minder. Het geluid bij het gebruik van de SENSEO® Viva Café is hetzelfde als het geluid van het oudere model. Kortom een vertrouwd apparaat met wat meer luxe.

Annie32 30-05-2018

Apparaat met instelbare sterkte

Mooi apparaat, lekkere crème laag en stil in gebruik. Het apparaat heeft een klein geheugen waardoor je tijdens het opwarmen alvast een keuze kan maken voor 1 of 2 kopjes. Door dubbel op een 1 of 2 kopje koffie te drukken maakt hij een extra sterk bakje koffie (formaat als een espresso). Handig omdat je hierdoor geen andere pads hoeft te halen als iemand iets sterkere koffie wil.
Nadeel vinden wij dat een hoge mok (voor in de auto bijvoorbeeld) er niet onder past. Schuin eronder steken lukt wel maar een kans op schuiven/vallen is groot. Als het lekbakje te verwijderen valt was dit opgelost.

TP77 28-05-2018

Lekker bakkie koffie!

Jaren heb ik een Senseo apparaat gehad maar op een gegeven moment werd deze vervangen door een Nespresso apparaat, onlang ging deze kapot en kwam er toch weer een Senseo. Dat Senseo niet stil heeft gestaan is te zien, het apparaat is mooier geworden, genereert duidelijk minder geluid en kleine dingetjes zoals een verstelbare tuit zijn erg handig. Voorheen kon ik slecht een mok tegelijk vullen aangezien deze niet onder de tuit pastte, nu deze verstelbaar is is dat geen probleem meer. Ook fijn dat de Senseo nu aangeeft wanneer er ontkalkt moet worden en uiteindelijk vanzelf uit gaat.

JenCH 26-05-2018

Mooi koffiepadapparaat

Ik heb tot nu toe nooit een Senseo apparat gebruikt.
Plus puntjes: 1) Het design vind ik heel mooi.
2) Makkelijk in gebruik met 3 knpoojes .
3) Ik vind het best handig dat de tuit is in hoogte verstelbaar.
4) BELANGRIJKSTE Deze machine maakt een heerlijke bak koffie met schuimlaagje. Ik vind zelf espresso super lekker, dus “intensity” knoopje is super handig.
Min puntjes voor mij: 1) Ik heb ook cappuccino en latte macchiato geprobeert. Ik vond de hoevelheid wat klein (grote kopje, niet genoeg cappuccino ) en er bleef altijd een laagje water op de padhouder. Misschien doe ik iets fout.
2) Je kan het lekbakje niet los maken van het apparat.
3) Op kantoor hebben meerdere collega’s op kopje koffie gevraagd, dus de reservoir was best snel leeg.

All in all – mooie apparat, maakt lekker koffie.

Sylsyl1972 26-05-2018

Goed, degelijk apparaat . Heerlijke koffie.

Via the insiders de kans gekregen om dit apparaat te testen. Ik dronk eigenlijk alleen oploskoffie. Ik ben om , heerlijk , warm , snel , schuimlaagje . Niets meer aan toe te voegen .

Alex 25-05-2018

Wat een gemak

Al heel veel jaren zijn wij koffie drinkers, maar wat een gemak is dit zeg.
Even snel een bakkie zetten, druk op de knop en klaar\
2 kopjes koffie ook dat is geen probleem, weer een kwestie van op de knop drukken en klaar ( wel even de koffiepadhouder voor 2 padjes plaatsen natuurlijk.
Ook bied het apparaat de mogelijkheid om een sterker bakkie te zetten, dan druk je voor 1 kopje gewoon 2x op die knop.
Wat ook fijn is dat de de hoogte van de " schenktuit " aangepast kan worden zodat er ook een grotere kom of mok onderpast.
De smaak daar valt natuurlijk over te twisten, maar met zoveel keuze is er zeker voor elke smaak een lekker bakkie hoor

De levensduur dat is natuurlijk afwachten, daar valt nu nog niets over te zeggen

Pluspunten

• In hoogte verstelbaar
  • Even snel een bakkie zetten
  • Anti kalk waarschuwing
  • Diverse kleuren beschikbaar

Minpunten

• Blijft na druppen
  • Water tank had wat groter gemogen

Tiha7 25-05-2018

Heerlijke koffie

Ik gebruik het apparaat niet zolang en ik moet zeggen dat ik nu al fan ben. In een handomdraai zet je gemakkelijk heerlijke koffie. Fijn dat je 2 kopjes tegelijkertijd kunt maken. Koffie is ook goed heet. Dat vind ik zelf heel belangrijk. Enige minpuntje is het regelmatig vullen van de watertank als je vaak koffie drinkt.

AnedvD 24-05-2018

Stoere koffie

Al jaren een echte Senseo koffiedrinken en dit is de eerste waarmee ik de intensiteit kan bepalen. Wat resulteert in een stoere koffie, een echte aanrader!
Senseo staat voor het Simpel Eenvoudig Nauwgezet Eerlijk Oppendend kopje koffie. Dit alles zonder poespas. De Senseo is makkelijk in gebruik, waterreservoir is dankzij de puntjes aan de buitenkant goed vast te houden en de kleur Deep Black is prachtig. Het tuitje is in hoogte verstelbaar en hoewel ik persoonlijk handiger vindt dat het plateau waar het kopje opstaat verstelbaar is, echter dit alles doet niets af aan de smaak.
Enige minpunt is het kleine beetje water / vocht wat achterblijft in de koffiepad.

Pluspunten

• Bepalen intensiteit
  • Temperatuur

Minpunten

• Achterblijven vocht in padhouder

Rick050 24-05-2018

Erg fijne upgrade van de originele Senseo!

(Ik heb dit toestel ontvangen om te mogen testen)

Ik ben een enorme koffieleut en wil graag wat variatie in mijn Senseo-bakkies. In de ochtend graag wat kleine sterkere kopjes en in de middag en avonduurtjes wat milder en groter. Dit apparaat maakt dit zeker weten waar. Elegant ontwerp wat geweldig staat in de keuken, de tuit is in hoogte verstelbaar, dus voor mijn hoge kopjes ideaal en de sterkte is gewoon makkelijk in te stellen. Dit heb ik altijd gemist bij mijn originele Senseo en ben heel erg blij dat ik deze heb mogen krijgen!

Anoniem 24-05-2018

Geweldig

Wauw wat een super aparaat, even zin in een sterk bakkie dan 2x op de knop drukken, en als het apparaat ontkalkt moet worden geeft die dat aan met een lampje rcht heel handig, en enorm lrkkere koffie ♡

Mires1982 24-05-2018

Mooie senseoapparaat

Mooie handige Senseo apparaat. Verschilt alleen niet zoveel met de eerste Senseo apparaten.
Makkelijk te gebruiken en goede hete koffie

Mestreech 19-05-2018

Goed begin van de ochtend

Zeer fijn koffiezetapparaat! wil je ff een pittiger bakje koffie druk je 2 keer op het knopje. Mijn dag kan niet beter beginnen dan met een lekker vers bakje Senseo.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • makkelijk schoonmaken

Isabel38 17-05-2018

Mooie en kwalitatieve goede koffiezetter

Een hele fijne Senseo die ik nu sinds een week in bezit heb. Het fijne aan dit apparaat is dat hij is hoogte verstelbaar is zodat ik ook hoge mokken eronder kan zetten. Ook het waterreservoir vind ik groot genoeg. Hij is makkelijk in het gebruik en warmt snel op. Het schoonmaken is ook zo gebeurt en dat is ook erg prettig. Al zie je bijna niets van spetters op mijn zwarte model.
De Senseo blijft voor mij nummer 1 qua koffiezetters en ook de Senseo koffiepads blijven de lekkerste van alle merken. Kortom: een heerlijk apparaat voor weinig geld!

Lezs 17-05-2018

Getest via insiders

Een prima apparaat, zet de koffie met een heerlijk schuimlaagje. De koffie is ook goed heet! De waterbak had van mij alleen wel iets groter mogen zijn. Verder makkelijk in gebruik!

Beauhairstyling 15-05-2018

Mooi design en gebruikersgemak

Ziet er supermooi uit op mijn aanrecht. Heb de kleur zwart met chroom. Zet heerlijke koffie, met een mooi cremalaagje erop. Zeker het kopen waard !

Nuris79 15-05-2018

Tevreden

Ik heb het apparaat twee dagen gebruikt en ben tevreden. Je kan makkelijk een of twee koppen koffie klaar zetten in een handomdraai. Makkelijk te grbuiken en schoon te maken.