Philips HD6574 zwart, titanium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD6574 zwart, titanium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Lana 29-05-2020

Heerlijke koffie

Heerlijke koffie zet deze koffiemachine
Je kan kiezen uit 5 soorten koffie die allemaal lekker zijn en een mooie schuimkraag hebben.
Ook kan je er warme melk mee maken.
De prijs is niet duur voor zo'n uitgebreide keuze van koffie maken.
Ik ben super tevreden.

Pluspunten

• 5 verschillende koffie keuze
  • Makkelijk schoonmaken
  • Onderdelen kunnen in afwasmachine

Pindaboer 23-10-2017

Koffiebeleving door eenvoud

Een koffieapparaat met een mooie design.
Overzichtelijk en duidelijke gebruikersgemak.
Als koffieliefhebber makkelijk alles in 1.....van gewone koffie tot warme melk.

• Alle koffiesoorten in 1
  • Makkelijk gebuikersgemak
  • Regelbare koffiesterkte

Minpunten

• Melkkan los

Lizz 21-10-2017

Veelzijdige Senseo met handige tiptoetsbediening!

Het fijne van dit koffiezetapparaat is dat je er koffie mee kunt zetten naar ieders wens: gewone koffie, espresso, cappuccino, latte macchiato of café latte. Daarbij kun je ook het volume nog afstemmen op je eigen smaak, maar dat heb ik niet gedaan, omdat ik de fabrieksinstelling prima vond. Verder biedt deze Senseo de mogelijkheid alleen opgeschuimde melk te kiezen, heerlijk voor een kopje zelf gemaakte chocolademelk! Lekkere smaak, temperatuur uitstekend!

Bij opwarming knippert de aan-/uitknop, maar je hoeft niet te wachten tot deze blijft branden om je selectie te maken. Dat kan meteen al. Tevens is er de keuze voor 1 of 2 koppen tegelijk. Alles via handige tiptoetsen.

De melk doe je in een aparte container die met een los slangetje aan de Senseo gekoppeld kan worden. De container met melk kan in de koelkast geparkeerd worden voor gebruik later op de dag.

Het reinigen gaat makkelijk: de buitenkant met een vochtig doekje afnemen en de losse onderdelen mogen in de vaatwasser.

Het plateau waar je je kopje op zet is in hoogte verstelbaar, zodat er diverse formaten serviesgoed op past.

Als ik een minpuntje zou moeten noemen, dan is dat het sluiten van klep. Dat gaat nogal stroef. Verder ben ik dik tevreden!

Pluspunten

• Makkelijke tiptoetsen
  • Veel keuzemogelijkheden
  • Los te koppelen melkcontainer

Minpunten

• Stroeve sluiting

Cora22 18-10-2017

Nu zet je gewoon je favoriete koffie zelf thuis!

Nu kun je zelf je favoriete koffie mét verse opgeschuimde melk zetten! Met één druk op de knop kun je dankzij het handige touchepaneel de lekkerste koffie zetten. Heerlijke koffie, zowel de normale zwarte koffie als de latte macchiato, cappuccino en café latte. Het apparaat is gemakkelijk te reinigen en energiezuinig door de automatische uitschakeling na 15 minuten. De onderdelen van het apparaat kunnen allemaal in de vaatwasser, wel blijft er wat water in het slangetje zitten, maar door het voorzichtig heen en weer te zwiepen gaat ook het laatste restje water eruit.

Testeurette 18-10-2017

Heerlijke aromatische koffie

Ik heb de koffieapparaat al een paar weken en ik kan niet meer zonder! De senseo zet heerlijke lattés en cappuccinos met een perfect laagje melkschuim waardoor je geen melkopschuimer meer nodig hebt. Je krijgt er ook een handige melkreservoir erbij die je daarna in de koelkast kan zetten mocht er nog melk overblijven. Mijn man houdt weer van zwarte koffie en die optie heb je ook natuurlijk. Ik heb eerder een senseo apparaat gehad maar ik moet zeggen dat dit wel echt 1 van de beste is. Hij heeft namelijk 45 aromagaatjes waardoor de koffie naar mijn mening voller en aromatischer smaakt. Ook is het apparaat makkelijk schoon te maken, je zet alle onderdelen gewoon makkelijk in de vaatwasser.

Pluspunten

• Onderdelen vaatwasbestendig
  • 45 aromamondstukken voor vollere smaak
  • Met handige melkreservoir
  • Schuimt perfect

Ben 18-10-2017

Vertrouwde koffie, verbeterd gebruiksgemak

Dit apparaat is ter vervanging gekomen van een oude 2e generatie Philips Senseo apparaat. Hier had ik een losse melkopschuimer bij aangeschaft voor het incidentele kopje cappuccino. Echter in de praktijk heeft de melkopschuimer maar weinig gebruik gehad omdat het altijd zo'n gedoe was.

En daar komt al meteen de eerste "fun"ctie van dit apparaat om de hoek kijken; Je zet er echt in een handomdraai een cappuccino mee....of een latte machiato. Geen gedoe met vooraf melk afmeten en direct met de hand afwassen maar je hangt het melkslangetje in het melkkannetje (of gewoon direct in t melkpak als je lui bent) en aan t eind van de dag gaat het melkuitloopstuk gewoon mee in de vaatwasser en je bent weer klaar voor een nieuwe dag.

Maar de grootste revolutie van dit apparaat is misschien te stom voor woorden maar in de praktijk zo'n enorme verbetering. Je hoeft niet meer te wachten tot het apparaat helemaal is opgewarmd. De oude senseo's moest je eerst laten opwarmen (de grote knop in het midden) en als de rode ring rond die knop was gestopt met knipperen,dan pas. Dan pas kon je kiezen voor 1 of 2 kopjes koffie. Dit apparaat kan je gewoon starten en als hij klaar is met opwarmen begint hij gelijk met koffie zetten. Dus niet meer ongemakkelijk in de keuken rondhangen!

Wat je bij dit apparaat makkelijk over het hoofd ziet is dat het ook een behoorlijke espresso functie heeft. Zéker als je hier ook de goede koffie bij gebruikt. Maar ook voor een extra koffie-shot in de machiato is deze functie geschikt.

En daarnaast bestaat er ook nog de mogelijkheid om alleen de melkschuimer te gebruiken. Probeer dit eens met wat cornflakes of stukjes fruit voor een verrassende variatie.

Wat alleen een nadeel is dat het waterreservoir (capaciteit;6 kopjes) veel te klein is. Er waarbij er voor de 1ste/2e generatie nog XXL watertanks after-market leverbaar waren is dat voor deze machine helaas (nog) niet zo. Ik vind het waterreservoir ook een beetje onstabiel of wankel in het apparaat hangen.

Pluspunten

• Niet meer onnodig wachten bij het apparaat
  • Koffie in een handomdraai.
  • Veelzijdig apparaat

Minpunten

• Te klein waterreservoir
  • Water reservoir voelt een beetje wankel aan

NetjeNL 16-10-2017

Erg fijn apparaat

Het apparaat is eenvoudig te bedienen en makkelijk te onderhouden .
Je kan verschillende soorten koffie maken met slechts 1 apparaat .

Pluspunten

• Makkelijk schoon te houden
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Brede uitstroom opening

Jannie1970 16-10-2017

Handig apparaat

Gekozen voor de Senseo Latte omdat je toch wel verschillende soorten koffie op verschillende momenten wil drinken.
Het is ideaal dat er een melkopschuimfunctie bij zit,met een apart bakje voor de melk die je daarna ook gewoon weer in de koelkast kan plaatsen.
Je kanook een glas opgeschuimde melk maken wat door onze dochter wordt gebruikt om chocolademelk te maken.
Nadat je de melkopschuimfunctie hebt gebruikt kun je hem ook heel makkelijk doorspoelen met schoon water.
De onderdelen zijn ook gemakkelijk uit elkaar te halen en kunnen gewoon in de vaatwasser.
Wat betreft de duurzaamheid kan ik nog niet veel over zeggen omdat ik hem nog maar enkele weken gebruik.

Pluspunten

• makkelijk schoon te houden
  • veel koffiesoorten in 1 apparaat

juliette 16-10-2017

Mooi apparaat

Het apparaat is qua uiterlijk al mooi en neemt niet te veel plek in in de keuken. Daarnaast kan je twee koffies tegelijk zetten wat dus heel handig is voor het gebruiksgemak. Daarbij kan je variëren tussen koffie, latte maciatto en cappuccino. Genoeg keus en voor ieder wat wils. Net als mijn oude senseo-apparaat is ook deze heel gemakkelijk te gebruiken en schoon te maken. Het enige minpuntje vind ik dat het schuim niet heel dik is. Verder is het een kwalitatief goed apparaat.

Pluspunten

• kwaliteit
  • gebruiksgemak

Minpunten

• dun melkschuim

Tebby 15-10-2017

Iedereen kan zijn favoriete kiezen met die apparaat!

Wat een handig apparaat de Philips Senseo Latte Duo, voor ieder wat wils! Of je nu van sterke zwarte koffie houdt of van cappuccino, latte macchiato of café latte je zet ze allemaal in een handomdraai met dit apparaat. De smaak van de koffie is heerlijk. Wil je een extra sterke koffie, druk 2 keer achter elkaar op het knopje. Zo wissel je gemakkelijk af tussen een normale kopkoffie en een kleinere, sterkere kopkoffie. Wil je twee cappuccino’s tegelijk zetten, geen probleem, ook dit kan. Ideaal dit apparaat, iedereen kan zijn eigen favoriete koffie kiezen.

G. Lion 15-10-2017

Lekker makkelijk variatie in koffie

De senseo Latte Duo is voorzien van zeer gevoelige tiptoetsen die goed reageren op aanraking. Prettig is dat je de Senseo aanzet en gelijk je keuze aan kan geven. Wachten tot het apparaat op temperatuur is niet nodig om je keuze te maken voor een cappucino of een sterke gewone koffie. Overigens heerlijke koffie met een volle smaak. De cappuccino en latte macchiato hebben een goede koffiesmaak en zijn voorzien van een smakelijke, stevige opgeschuimde melkkraag. Het is zelfs mogelijk om de hoeveelheid koffie aan te passen. Zo kan je een mildere of sterkere koffie maken, naar eigen smaak. Zoveel mogelijkheden en allen even lekker en goed warm.  Een kopje of 2 tegelijk, typisch Senseo gebruikersgemak.

Het schoonmaken van het apparaat gaat vlot. Alle onderdelen van de schuimkop zijn makkelijk te verwijderen en schoon te maken. Ze mogen in de vaatwasser maar manueel zijn ze ook goed te reinigen. Wel voorzichtig omgaan met het verwijderen van de melkopschuimer. Deze is redelijk fragiel.

Al met al een aanrader voor wie graag een cappucino of café latte drinkt en deze met het kenmerkendende senseo gebruikersgemakin no time wil zetten .

Pluspunten

• usability
  • variatie in soorten koffie
  • design

Minpunten

• melkopschuimer fragiel
  • los bakje voor de melk

Sjak 14-10-2017

Super Senseo koffiemachine de Latte Duo

Mijn ervaring met de Senseo Latte Duo is erg goed. Het water warmt zeer snel op, terwijl je je koffie voorkeur al kunt indrukken. Als het water is opgewarmd, zet het direct je vers gekozen kopje koffie. Er is keuze voor 5 verschillende soorten koffie, en een lekkere beker schuimend opgewarmde melk. Het schuim van de melk van de cappuccino, latte macchiato en de latte is zeer compact en luchtig. De sterkte van de gewone koffie en expresso is super goed. De handeling om een cappuccino te maken is bijzonder simpel en lekker snel. Het reinigen van de melk in het apparaat is eenvoudig. De Senseo Latte Duo is een mooi compact apparaat die heerlijke koffie zet, en niet veel ruimte vraagt van je aanrecht. Ik ben er super blij mee!!!

Pluspunten

• 5 verschillende keuze koffie
  • Snel reinigen
  • Heerlijke koffie
  • bij het opwarmen al een keuze kunnen ingeven
  • Compact apparaat

Minpunten

• Melkbakje niet geintegreerd

mar2828 13-10-2017

lekkere cappuccino en latte

Heerlijk om in korte tijd een heerlijke cappuccino te kunnen maken en erg fijn dat je de sterkte van je koffie kunt aanpassen. Het schoonmaken van het melkreservoir valt reuze mee. In een huishouden waar iedereen iets anders wilt is dit apparaat een uitkomst.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• schuim mag van mij nog iets romiger

JAPBM 12-10-2017

Prima solide product met een groot gebruikersgemak

Al bij aanschaf laat de verpakking zien dat het een internationaal kwaliteitsproduct betreft. Stevige doos met duidelijke instructies over het product zelf. Tekst in 3 talen aanwezig. Na het uitpakken is het vrij simpel gebruiksklaar te maken. De bijgevoegde papieren handleiding spreekt voor zich.
Was je al bekend met het Senseo principe dan is het eerste kopje koffie vrij snel beschikbaar. Fijn dat er tiptoetsen aanwezig zijn en geen afzonderlijke verhoogde drukknoppen. Simpel maar doeltreffend is het eenmaal selecteren voor 1, en tweemaal selecteren voor 2 kopjes koffie. Opwarmtijd vanaf koud is acceptabel, ongeveer 1 minuut.
Cappuccino e.d. maken is een handige en snelle optie dankzij het bijgevoegde melkreservoir.
Voordeel van dit losse reservoir is dat je het zo in de koelkast kan zetten voor verder gebruik op een ander tijdstip. Naspoelen na melkgebruik is snel uitgevoerd.

Opwarmtijd na melktoevoeging is iets aan de korte kant waardoor de koffietoevoeging zelf mijns inziens iets minder warm is.
Apparaat ziet er solide uit en de losse onderdelen zijn snel en gemakkelijk schoon te maken.
Philips bewijst hier wederom haar kwaliteit in een degelijk uitgevoerde Senseomachine.

Pluspunten

• solide product
  • snel en simpel te bedienen door tiptoetsen
  • cappuccino e.d. snel te realiseren

Minpunten

• losstaand melkreservoir

RobbertHoffman 11-10-2017

Heerlijke koffievariaties

Wat een mooi product. Ik kreeg de kans om deze mooie Senseo duo latte te testen. Ik was al bekend met de koffiebonen volautomatische koffiezetapparaten. Deze werken opzich perfect maar de prijs van de bonen is altijd een probleem. Hierdoor geef je een vermogen uit aan koffiebonen. €75,- per maand was geen uitzondering. Nu werkt het gewoon met pads en dat is toch behoorlijk voordeliger. Aan de dikte en smaak van het melkschuim merk je echter totaal niks of je een duur of een economisch voordeligere Senseo duo latte hebt. Sinds ik dit apparaat in huis heb neem ik iedere dag mijn eigen koffie mee naar het werk. Het werkt dus uitstekend en ik zou nooit iets anders willen in deze prijs categorie. Alles bij elkaar opgeteld is het een super goed apparaat en ik raad het dus aan iedereen aan om het een keer te proberen. Ja ik weet dat hij ruim €100,- duurder is dan een normale Senseo maar hij maakt het meer als waard.

Pluspunten

• Dikke schuimlaag
  • Heerlijke koffie variaties

Ercoke 11-10-2017

Super tevreden

Deze Senseo is het helemaal voor mij. Wat een geweldig apparaat. Heerlijke koffie met een volle smaak. Zelfs cappuccino en latte macchiato hebben een goede koffiesmaak en zijn absoluut geen slappe melkbakken. Het is zelfs mogelijk om zelf de hoeveelheid koffie aan te passen. Even een beker warme melk in een paar tellen en geen gerommel meer met een steelpannetje. Zoveel mogelijkheden en allen even lekker en goed warm.
Prettig is dat je de Senseo aanzet en gelijk je keuze aan kan geven. Het is niet nodig om eerst te wachten tot het apparaat opgewarmd is eer je een keuze kan maken.
Mooi design. Een aanwinst voor de keuken. Senseo maakt geen herrie. Ik ben super tevreden.

Pluspunten

• Je kan gelijk je keuze aangeven
  • Heerlijke volle koffiesmaak

Diana 11-10-2017

Cappuccino in een handomdraai

Deze cappuccino/ café Latte maker is echt een kadootje voor mezelf, zonder appartement melk opschuimer , maar alles in een ! De koffie is goed heet! En de opgeschuimde melk is een smaaksensatie , ik gebruik hem al een tijdje en hij blijft top werken!

Pluspunten

• Koffie is heet
  • Eenvoudige bediening
  • Slim design

Minpunten

• Dagelijks schoonmaken

marianne 11-10-2017

Heerlijke koffie met een goede temperatuur.

Opvallend aan dit apparaat is de temperatuur van de koffie. De koffie is veel heter dan onze oude Senseo.
De cappuccino-functie is een waar genot. Op een makkelijke manier zet je een heerlijk kop met een perfecte schuimkraag.
Het schoonmaken van de onderdelen gaat goed en makkelijk. Alles kan uit elkaar en in de afwasmachine. Het is wel even wennen in het begin hoe alles weer in elkaar moet. Maar eenmaal onder de knie, is dit een makkie.

Pluspunten

• Temperatuur koffie
  • Cappuccino erg lekker en makkelijk te maken
  • Onderdelen zijn goed te reinigen
  • Mooi strak model en degelijk apparaat

Minpunten

• Waterreservoir is niet heel groot.

Henklee 11-10-2017

Heel veel keuze met de Latte Duo

Heel veel keuze me de Latte Duo. Een heerlijke latte macchiato, café latte, cappuchino, of sterkte of milde koffie met lekker veel melkschuim je maakt het met de Latte Duo. Een veelzijdig apparaat waar je vele verschillende soorten koffie met melkvarianten van kunt maken. Of je nu veel op weinig melkschuim wilt, de Latte Duo maakt het voor je! Een hele goede en lekker koffiesmaak, en heerlijk luchtig maar toch stevig melkschuim. De melkfunctie bevalt goed, maar had van mij persoonlijk iets warmer gemogen. Zorg ervoor dat je mok goed onder het apparaat staat omdat je gefocust bent op de pijpjes waar de melk uitkomt, maar ook de koffie moet in de mok, dus ook goed onder die pijpjes plaatsen. Ook goed te gebruiken voor een extra sterke koffie vanwege de functie die erop zit.

Pluspunten

• makkelijk schoon te maken
  • eenvoudig te bedienen
  • extra melkschuim door 1 druk op te knop

Minpunten

• melkschuim had iets warmer gemogen

Jokertje 05-10-2017

heerlijke latte macchiato

Heerlijke koffie. Heerlijke koffie, vooral de latte macchiato en cappuccino. De melkschuim is goed en stevig. De koffiesmaak is perfect. Je kan heel makkelijk het volume aanpassen. Bij 2 kopjes wel op letten dat de kopjes goed onder de melk- en koffietuit staan. De onderdelen kunnen allemaal in de vaatwasser, maar het slangetje blijft vochtig aan de binnenkant (ook bij de hand afwas). Dit vind ik een nadeel. Senseo Original is goed, maar Senseo Latte Duo Plus bevalt beter. De koffie is lekkerder en de melkfunctie bevalt goed.

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • 2 kopjes tegelijk met melk

Minpunten

• slangetje blijft vochtig na reinigen

Gerwin 27-09-2017

Senseo 2.0

Vandaag mijn oude trouwe Senseo HD7810 vervangen na ruim 5 jaar trouwe, intensieve dienst. Erg getwijfeld tussen een (dure) bonenmachine of toch weer voor het gemak (en betrouwbaarheid) van een Senseo. Zoals je merkt is het de laatste geworden.

Intussen heb ik een paar kopjes "gewone" Senseo en een paar Cappuccino's en Latte Macchiato's gemaakt. De gewone Senseo smaakt vertrouwd. De nieuwe opties met melkschuim zien er heel mooi uit en smaken lekker. Gewoon met halfvolle melk! Gebruik dus vooral doorzichtige glazen, ;-)

Wat ik ook gemakkelijk vind, is dat je je koffie keuze al kunt maken, en dat de machine automatisch start als het water op temperatuur is (op mijn oude machine moest ik daar op wachten).

Verder heb je door de melkschuimoptie natuurlijk wel een paar onderdelen die je moet reinigen.
Tip: doe de diverse onderdelen van de melktuit in het melkreservoir en reinig de delen hierin met heet water en wat afwasmiddel.
De onderdelen kunnen trouwens allemaal in de vaatwasser, dus dat kan ook.

Na enkele weken gebruik, zal ik mijn review updaten. Dan kan ik ook meer zeggen over duurzaamheid

Pluspunten

• mooi, lobbig schuim
  • zit erg goed uit
  • eenvoudige bediening met touch bovenop
  • in te stellen smaaksterkte/volume

Minpunten

• wel even wennen aan de extra melk onderdelen