Philips Original HD6556 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 49 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Original HD6556 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

E. Muller 29-07-2018

nieuwe aanschaf: wel duurder, niet beter

Na jaren HD 7838 gebruikt, nu een HD 6556/20 aangeschaft. Verwachtte substantiële verbeteringen gezien het prijsverschil.
Er wordt altijd 1 kopje per keer gezet en het kopje is qua inhoud al jaren hetzelfde. HD 6556 produceert minder koffie! Moet dus in 2 fasen koffie zetten.
Metalen plaatje maakt veel meer lawaai. Heb aan de onderkant dempende plakkertjes gemaakt. Heb m'n klacht bij Philips neergelegd. Wachten af.....

Pluspunten

• gaatjes spruitstukje verbeterd

Minpunten

• lawaai
  • koffieproductie

MamaLinda86 07-03-2018

Philips Original HD6556

Ik heb deze Philips Orginal HD6556 mogen testen in November 2017 . Ik moet zeggen dat ik nog steeds heel erg tevreden ben . Dikkere cremalaag, handig in gebruik, makkelijk afwasbaar en je kan reguleren hoe sterk jij de koffie wilt. Dus ik doe iedreen de Philips Original HD6556 aanbevelen.

Pluspunten

• Sterkere koffie te reguleren.
  • Dikkere cremalaag.
  • makkelijk in gebruik.
  • Makkelijk voor af te wassen /vaatwasser.

El8b4 25-11-2017

Nieuwe Senseo, prima product

Bij het openmaken van de verpakking kwam het vertrouwde Senseo-apparaat uit de doos. Dit keer afgewerkt met een prachtig chroomkleurige sluithendel.
Uniek aan deze Senseo is de keuze voor een sterkere bak koffie of de normale.
Ook past er een grote mok onder, als je bijvoorbeeld zelf met melkopschuimer een cappucino wil maken.
Het cremelaagje is verbeterd, wat te merken is als je de koffie drinkt.
Kortom, je vertrouwde Senseo met net dat beetje extra.

Pluspunten

• Chroomkleurige hendel
  • Past een grote mok onder
  • Lekkere cremelaag

Minpunten

• Rooster op de lekbak ligt los waardoor het rammelt

Samantha135 23-11-2017

Goed product!

Nu een tijdje in gebruik, ter vervanging van onze vorige Senseo. Je merkt dat dit apparaat meer druk gebruikt om te koffie te bereiden. Het opwarmen gaat ook vlug. De optie om sterkere koffie te zetten gebruiken we niet. Echte espresso smaakt toch beter. Een prima apparaat, met een vriendelijke prijs.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteitverhouding
  • Eenvoudig in gebruik
  • Betaalbare koffiepads

justmegwenny 22-11-2017

Prima!

Op het eerste zicht heeft dit apparaat dezelfde look en feeling als zijn voorganger maar dat is niet helemaal het geval. Hij is op details weer wat luxueuzer. Maar het belangrijkste is natuurlijk de smaak en het gemak. Nou dat is meer dan prima. Fijn dat je nu ook de koffiesterkte kan regelen, makkelijk als je een keer een wat sterker bakje wilt. Gewoon twee keer op de knop drukken. Kortom de vertrouwde look van Senseo met meer dan prima koffie.

Pluspunten

• Mooi
  • Sterkte regelen

noa2008 21-11-2017
  • Product gekregen

Mooi design, en heerlijke koffie

Zeer fijn apparaat, vooral omdat je de sterkte kunt bepalen. wil je s morgens een sterker bakkie dat kan. Voordeel apparaat erg makkelijk schoon te maken, onderdelen kunnen in de vaatwasser. En overal zijn de koffiepads voortaan te koop en niet duur!
Bij mij sluit de watertank wat minder aan de bovenkant... maar das ook het enigste nadeel wat ik kan vinden van dit apparaat!

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • pads zijn overal te koop
  • sterkte naar smaak aan te passen

Angelique1985 20-11-2017

Lekker en vernieuwd!

Erg lekkere koffie! Je kunt echt verschil proeven!
Makkelijk om een sterke kop te zetten of een normale koffie, beide smaken erg lekker!
Ook het design staat mooi in de keuken, en hij is erg licht en makkelijk schoon te maken!

• Licht

Minpunten

• klein waterreservoir (4 kopjes)

Kervel85 19-11-2017

lekkere koffie met een prachtig apparaat

Lekkere koffie met een prachtige apparaat. Zeker een goede vooruitgang met de nieuwe senseo. Ik heb ook nog de oude en merk het verschil. Koffie is warmer, lekkerder en je droomt er gewoon bij weg, iedere keer als je een bakje koffie zet met deze nieuwe senseo. Ook handig in gebruik.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Lekker warm
  • Om mee weg te dromen.

Budjoebatja 19-11-2017

Super makkelijk

Super makkelijk, 1 druk op de knop heerlijke koffie met een lekker schuimlaagje erop. Super licht en makkelijk mee te nemen.

Pluspunten

• Snel
  • Licht in tillen

Minpunten

• Je blijft ervan drinken

Mmmmarina 18-11-2017
  • Product gekregen

Fijne Senseo apparaat, en lekkere koffie!

Ik heb deze Senseo apparaat gekregen, en ben er heel blij mee. Ziet er goed uit en zet goede koffie! Ideaal vind ik dat je sterke koffie kan zetten en milde koffie.
Door 1 of 2 keer drukken bepaal je zelf de sterkte van de koffie.

Pluspunten

• Zelf de sterkte bepalen.

Kim1986 18-11-2017

Mooi design en makkelijk in gebruik.

Vandaag heb ik de Senseo orginal ongeveer 1,5 week in gebruik. Het is een verbeterde versie van zijn voorganger. Het is handig voor een snelle kop koffie, dit is ideaal voor onverwacht bezoek of een verjaardag. Je kan zelf kiezen of je een sterke kop koffie wil of normale koffie en de cremalaag is echt verbeterd. De intensiteit van de smaak vinden wij zelf wat tegenvallen. De capuccinno senseopads hebben we ook geprobeerd en daarbij had ik wel een wat grotere hoeveelheid koffie verwacht, nu is het een heel duur kopje koffie, die hetzelfde smaakt als oplos capuccinno. Het design en de kleur van het apparaat vind ik prachtig. Alleen het nadeel van de ijzerenplaatje is dat het rammelt tijdens het koffie zetten.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk te bedienen
  • Verbeterde cremalaag

Minpunten

• Intensiteit van de smaak
  • Ijzerenplaat rammelt

Tineke 17-11-2017

Prima Senseo!

Een senseo apparaat die er uit ziet als 1 van de eerste senseo's. Maar dan met een extra functie namelijk: het kunnen instellen van de sterkte van je koffie. Met een extra druk op de knop bepaal je dat. Je krijgt bij een sterkere kop koffie een kleinere portie. Het apparaat levert een lekker kopje koffie met een klein schuimlaagje.
Bij het vorige senseo apparaat dat ik had kon je voordat het water warm was het apparaat al startklaar maken. Hij starte dan zelf als het water warm was. Dat kan bij dit apparaat niet.

Pluspunten

• Intensiteit van de koffie in te stellen
  • Losse onderdelen zijn vaatwasbestendig
  • Snel 1 of twee koppen koffie.

Minpunten

• je kunt niet starten voordat het water warm is.

LoveDjino 17-11-2017

Elke dag je eigen koffiebar ??

De uitstraling van de machine is al een flink pluspunt. Het zwarte met chrome accenten geeft het een luxe uitstraling. En dat je extra sterke koffie kunt zetten door een extra druk op de knop, trok mij over de streep. Vooral 's ochtends vindt ik dat extra sterke bakkie koffie een must. Het creme laagje blijft er ook mooi opliggen. Voorheen was dat laagje toch wel snel verdwenen. En voor mij maakt dat creme laagje toch wel dé koffie. Alsof je bij een koffiebar een luxe koffie hebt gehaald. En dat in je eigen keuken. Prijskwaliteit verhouding is goed vindt ik. Met alle pluspunten die ik benoemd heb, heb ik er dat extra geld wel voor over

Pluspunten

• Creme laagje blijft er lang opliggen
  • Sterke koffie door 1x extra op de knop te drukken
  • Luxe uitstraling door de chrome accenten

Minpunten

• Maakt best wel herrie

Jolanda 16-11-2017

Mooi apparaat voor een prima prijs, heerlijke koffie

Mooi apparaat met een luxe uitstraling, ideaal dat je de sterkte van de koffie in kunt stellen. Het apparaat geeft een mooiere en dikkere crèmelaag dan zijn voorgangers.

Pluspunten

• mooi design
  • heerlijke koffie
  • prima prijs

Izzy2017 16-11-2017

Mooi design, lekkere koffie!

Op het eerste gezicht lijkt het apparaat bijna hetzelfde als zijn voorganger, maar er is een groot verschil: met twee drukken op de knop zet je in plaats van een normale kop koffie van 120ml een kleiner, intenser kopje koffie van 60ml. Handig voor degene die van afwisseling houdt, of juist alleen van sterke koffie! Wel jammer dat je niet ziet of je snel genoeg op het knopje hebt geklikt, en dus inderdaad een klein kopje koffie krijgt: het blijft een verrassing tot het eind! Wat ons ook opviel was dat het apparaat minder lawaai maakt dan zijn voorganger. Wat betreft het cremalaagje: ondanks dat wij de originele Senseo-koffiepads gebruiken, is het laagje minder romig en stevig dan we gewend zijn. Het lijkt juist luchtiger te zijn. Even wennen dus.

Pluspunten

• Binnen 1 minuut één of twee kopjes koffie
  • Stiller dan zijn voorganger
  • Super gebruiksvriendelijk
  • Zorgt voor heerlijke warme koffie
  • Zelf kiezen tussen normaal of intens kopje koffie

Minpunten

• Niet zichtbaar of je voor klein kopje hebt gekozen
  • Cremalaag is minder romig en stevig

Dafke 15-11-2017

Aangenaam verrast

Aangenaam verrast met het uitpakken van de Senseo.
Een mooi design en past in elke keuken,fijn dat je de Senseo in verschillende kleuren kan kopen voor ieder wat wils dus.
Met het zetten van een 'gewoon' bakje koffie (1x drukken op de knop) valt me op dat hij minder geluid maakt dan de vorige modellen van Senseo.
Wat ik ook fijn vond dat hij veel minder lekt nadat de Senseo klaar was met koffie zetten.
Bij vorige modellen lekte het soms wel eens te lang door waardoor er veel water in het lekbakje onderin kwam en waardoor je geen optimale koffiesmaak had aan je koffie.
Ook is het cremelaagje nu wat voller en dat oogt ook wat mooier en lekkerder.
Als je behoefte hebt aan een sterker bakje koffie (2 x drukken op de knop) kan dit ook want soms heb je dat wel eens nodig ;)

Pluspunten

• Na 30 minuten uit
  • Keuze aan sterkte van de koffie

moossie 15-11-2017

makkelijk en fijn apparaat.

Fijn en makkelijk koffie zetten! Niet super warm, maar wel smaakvol.
Handig nu met de espresso optie erbij als je van wat sterkere houd. Kleine hoeveelheden per pad. Maar je kunt dan natuurlijk voor 2 bakken gaan. Wel erg klein water reservoir. Na 4 kopjes is hij op.

Pluspunten

• snel
  • lekker
  • makkelijk

Minpunten

• klein waterreservoir
  • trilt bij t zetten
  • lauwe koffie

Vanity86 15-11-2017

Mooie, makkelijke Senseo

Ik ben 1 van de gelukkige die deze mooie Senseo mocht testen.
Ik heb het apparaat een halve week in bezit en ik ben er erg blij mee.
Het heeft een strak mooi design met een ijzeren dekselklep en ijzeren plateau. Het ijzeren plateau maakt wel erg veel herrie tijdens het koffie schenken. De mogelijkheid voor een klein sterk bakkie is ideaal. Gewoon twee keer drukken en je geniet van een sterk bakkie koffie.
Verder is hij net zo goed als de oudere originele senseo's. Gewoon een snel, makkelijk kopje koffie.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk bedienbaar
  • Mooi straks design

Minpunten

• Maakt wat herrie

Geertje84 15-11-2017

Prima apparaat

Het koffiezetapparaat werkt eigenlijk net als alle andere Senseo apparaten. De functie om een extra sterke kop koffie te zetten geeft een kopje koffie ter grote van een espresso.
Verder trilt hij wel behoorlijk, dus als je niet al te zware kopjes gebruikt trillen ze er bijna vanaf.

Pluspunten

Minpunten

• Trilt behoorlijk
  • Geen ontkalkingsindocator

Kim 15-11-2017

Lekkere koffie

Met de senseo zet je een lekker kopje koffie voor als je alleen bent. Het is makkelijk in gebruik en ze goede koffie.

Pluspunten

• Snel
  • Lekkere koffie

mteun 15-11-2017

Mooi design, snel warme koffie

Mooie design, staat goed in de keuken. Water snel warm, koffie lekker snel. Goed heet. 1 of 2 kopjes, ideaal!

Pluspunten

• snel koffie
  • mooi apparaat

Eva 15-11-2017

Heerlijk!

Fijn pad apparaat met heerlijke koffie welke ook nog eens mooi in het interieur past.
De Senseo heeft een mooie uitstraling, met luxe details zoals een chromen sluiting/plateau. De koffie smaakt heerlijk met een mooie crème laag en de juiste temperatuur. Ideaal is de functie waarmee je een soort van espresso kunt zetten, i.p.v. 120 ml koffie geeft het apparaat dan 60 ml koffie vanuit dezelfde pad, waarmee je dus snel een sterke bak koffie binnen handbereik hebt, heerlijk met een stukje pure chocolade!

Pluspunten

• sterkte functie

Eekie 15-11-2017

De look is hetzelfde, geeft goede koffie

De look van het apparaat is hetzelfde gebleven. Het is heel handig dat je de intensiteit kan aanpassen van de koffie. Verder vinden wij het ideaal nu met visite dat je voor 1 persoon even snel een bakje koffie kan zetten.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Verschilt niet veel met oude machine

Minpunten

• De uitstraling had wat moderner gemogen

piekeltje 14-11-2017

Makkelijk en snel een lekkere kop koffie

De nieuwe Senseo verschilt niet veel van de oude vertrouwde Senseo. Het handvat is wat moderner gemaakt met een rvs kleur. Aan de instellingen van het apparaat is er wel wat veranderd. Je kunt nu espresso zetten wat voorheen niet mogelijk was. Verder is en blijft het een gemakkelijk apparaat zonder 101 knoppen of een handleiding van 100 pagina's. Dit apparaat heeft een prima prijs/kwaliteits verhoudingsprijs.

Pluspunten

• snel en makkelijk
  • espresso mogelijk

MarjoleinR 14-11-2017

Lekkere koffie van een mooi apparaat

Het apparaat geeft goede koffie en word snel warm.
Erg fijn is dat het apparaat een stuk minder geluid maakt dan de voorganger.
Voordelen zijn ook dat je espresso kan maken, of de koffie sterker kan maken. Helaas kan je alleen niet zien of je dit al hebt ingesteld d.m.v. een lampje.
Apparaat ziet er ook gewoon mooi uit in de keuken!

Pluspunten

• Koffiesterkte aanpasbaar
  • Snel warm
  • Minder geluid

Minpunten

• Niet zichtbaar of je de sterkte hebt ingesteld