Philips Café Gourmet HD5408 zwart - Reviews

Aantal kopjes per keer
Type
filterzetter
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Café Gourmet HD5408 zwart op Kieskeurig.nl.

Kees66 25-10-2017

Waterreservoir niet duurzaam

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

Coating waterreservoir laat los en is helemaal helemaal verrot, apparaat defect.
Ondanks het feit dat de garantie is verlopen, ben ik van mening dat dit product niet al na 4 jaar dit mankement vertoont. Philips komt met dit flutargument:
Ik heb een terugkoppeling mogen ontvangen van mijn specialisten en moet u informeren dat de coating van uw apparaat los laat als er niet op tijd of niet ontkalkt wordt. Op uw foto is het ook erg wit (kalk) op bepaalde punten. Door die reden kan ik uw apparaat niet kosteloos opsturen voor een reparatie. Aanbod is een kortingsvoucher van 30%.
Ik heb het apparaat geregels met de goede ontkalker op basis van citroenzuur ontkalkt!

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Service Philips

Theo Camps 11-05-2017

Theo Camps

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

Na 26 maand gaf mijn bodum koffiezet de geest 2 maand na garantie. Was niet tevreden over koffiekwiliteit. Na lang zoeken op internet Philips gourmet gevonden. Resultaat:
Gemakkelijke bediening en smakelijk resultaat.Ochtend humeur direct ok.

Pluspunten

• Benoemd weinigplaats
  • Geen plastic boiler

Anoniem 28-10-2020

mindere kwaliteit dan voorganger

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

In maart 2020 dit apparaat gekocht omdat de voorganger na jaaaaaaren lange goede dienst het begaf. In juni weer opgestuurd voor reparatie omdat het water niet meer ging koken. Na reparatie werkt het weer, maar kwaliteit is duidelijk minder dan eerdere versie. Ook meer kunststof gebruikt in de afwerking en apparaat slaat sneller af. Temperatuur ook minder heet dan voorheen. Ik zou dit apparaat niet nogmaals kopen.

fisomed 20-08-2020

Stijlvol en zet een lekkere kop koffie

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

Een mooi stijlvol koffiezet apparaat. Zet snel koffie op een oude vertrouwde manier.
Het product is snel en goed reinig baar na gebruik zodat het er altijd ook mooi uitziet.
Onlangs hebben wij het product vernieuwd en gelijk weer gekozen voor dezelfde machine, ook dat zegt iets.

Koppie koffie 02-08-2020

de koffieis bruin

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

Even wenne met een nieuw apparaat. de inhoud streepjes zijn heden daags, veel te kleine kopjes koffie. Zoals je ze tegenwoordig overal krijgt. dus moet je meer kopjes zetten volgens de streepjes om en lekkere kop te krijgen (ouderwets)

Hete Koffie 16-07-2020

Heerlijk hete koffie

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

Op zich toch maar weer een gekocht, niet vanwege de levensduur, maar omdat de koffie echt lekker heet is. De vorige heeft maar 5 jaar dienst gedaan, volgens ons een fabricagefout met andere deksel, waardoor er onnodig veel water bij het electra deel liep.
Degene die we daarvoor hadden deed 11 jaar dienst en werd zeker net zoveel zo niet meer gebruikt.

Koffiezondernaam 03-07-2020

Prima koffie, fragiele glazen kan

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

Ik maak al heel lang gebruik van dit apparaat, maar de laatste jaren in de glazen koffiekan zo fragiel dat er om niets een barst in komt. Philips geeft toe dat het glas heel dun is. Reden voor mij om niet nog weer een kan te kopen en dus een ander apparaat aan te schaffen.

SDUB 12-06-2020

Pas pratique

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

La cafetière s'entartre très vite (après 5 ou 6 utilisations) et n'est pas facile à détartrer ni à nettoyer. En outre, elle n'est pas pratique si l'on est gaucher.

Malvoisin2010 26-05-2020

Excellent café

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

Le goût du café est nettement meilleur.
La quantité est réduite pour un café comparable fait avec une machine normale
Je pense que ces 2 éléments sont dus au fait que l'eau bout à gros bouillons et que le café infuse plus longtemps

pjotr77 23-05-2020

lekkere koffie

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

Ik had tóch liever een aanpassing aan mijn product i.p.v. een geplaatste review
die te snelle uitschakeling hindert ons IEDERE DAG bij het koffiezetten écht hinderlijk!!

Kofboon 10-05-2020

Dat product voldoet aan al mijn wensen.

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

Mijn koffie is aangemaakt op de juiste manier....met kokend water en het aroma is heerlijk. Precies of je maakt je koffie met een waterketel. Perfect toestel en werkt perfect. Een echte aanrader !!

JanBr48 07-05-2020

Heerlijk appararaat

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

Na 15 jaar de opvolger gekocht. Deze keer een HD5414. Heerlijke koffie. We hebben in Spanje al een aantal jaar een HD5408 maar we vonden dit apparaat mooier in onze keuken in NL. Ik ben een grote fan van Philips producten! Meneer Philips verkoop de huishoudproducten afdeling niet!

John75 20-06-2019

Zou voor deze prijs beter moeten; maar de koffie is lekker

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

Na twijfels, vanwege enkele negatieve reviews over de duurzaamheid van het apparaat, toch inmiddels circa 3 maanden de Cafe Gourmet in mijn bezit.

Het is de vervanger van het ouderwets opgieten van komend water; boil and brew... en dat is ook precies wat het apparaat doet; kokend water opgieten door een filterzakje met snelfiltermaling-koffie.

Het is qua design een mooi apparaat om te ZIEN; voor wat betreft het technisch design mogen er voor deze prijs wel nog wat puntjes op de “i”:
- een prullerig los plastic dekseltje op het waterreservoir wat altijd nat is van condens aan de binnenkant; dus altijd water knoeien bij het koffie maken...
- de koffiekan sluit niet altijd perfect aan op het uitstroompunt van het filter: zou allemaal wat preciezer/naadlozer mogen voor deze prijs...
- het waterreservoir BLIJFT verhitten zolang het apparaat aan staat (waarschijnlijk een thermostatische regeling met droogkookbeveiliging; maar hij blijft opnieuw proberen om te verhitten; dus ook als het water allang doorgelopen is); energie-on-efficient en technisch niet al te moeilijk te verhelpen voor een firma als Philips lijkt me...
- VERKALKT ZEER SNEL!!! In de drie maanden dat ik het apparaat heb (ik zet maximaal 2x per dag een halve pot koffie) heb ik hem al 3x MOETEN ontkalken; want eenmaal verkalkt; dan stopt hij er gewoon mee en kun je naar verse koffie fluiten tot na het ontkalken; dat wìl je niet als je snakt naar een bakje troost...
- er zit geen mogelijkheid op om de doorstroomsnelheid te variëren en daarmee je eigen twist aan de koffie te geven (deze techniek is op VEEEL goedkopere apparaten van Philips wel beschikbaar)

De smaak/bereidingswijze op zich is prima: lekker hete, ouderwetse filterkoffie...

Ik twijfelde bij het kopen tussen de moccamaster en dit apparaat. De moccamaster is nog een paar tientjes duurder, maar lijkt me achteraf wel degelijker en minder gevoelig voor kalk dan dit apparaat... wellicht was het die paar tientjes extra wel waard geweest...

heerlijkekoffie 13-04-2019

lekkere koffie

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

In dit apparaat hoef je minder koffie te doen als in een standaard apparaat. De koffie is heerlijk warm.

Rutfv 28-02-2019

Mooi design apparaat,

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

Enige minpunt bij vullen reservoir altijd knoeien. Zo vaak geprobeerd zonder te morsen maar lukt nooit. Verder heerlijke koffie en al paar jaar in gebruik en nog nooit gehaperd. Sieraad in de keuken

Martin36 19-02-2019

Goede warme koffie

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

Het apparaat geeft goede warme koffie. Althans vlak na zetten wel snel gebruiken daar wij de warmhouder wat aan de matige kant vinden. Ook het uitschakelen na 30 minuten mag wat ruimer zijn ivm met het inschenken van de tweede kop. Maar opnieuw zetten heeft ivm de temperatuur wel de voorkeur.
Het vullen met de aanwezige koffiekan is wat onhandig en gaat vaak wat met morsen gepaard. Het opwarmen tot kooktemperatuur neemt war tijd en het doorkoken duurt naar onze mening ook wel erg lang, wat de eerste keer nogal bevreemding opriep.

Juul 17-02-2019

Makkelijk.

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

Lekkere heten koffie niet meer en niet minder.
Makkelijk in gebruik eenvoudig in gebruik.
Minpunt vind ik wel belangrijk de Philips er niet aan denkt dat er ook mensen zijn die links zijn en daardoor de indicator niet kunnen aflezen.

Pluspunten

• Lekkere koffie.

Minpunten

• Indicator is met linkse hand n i et af te lezen

RINGO 09-02-2019

mijn beordeeling is supper!!!

mijn Beordeeling NA 8JAAR IS HEEL TEVREDE STELLEND
IK HEB EEN KOFFIEAPPARAAT DIE NOG OUDERWETSE KOFFIE MAAKT !!! NIET TE EVENAAREN ALLE MENSEN DIE BIJ MIJ KOFFIE DRINKT ZIJN ALLE MAAL ETACHT WAT WIL JE NOG MEER ?EEN CAFE COURMET KOFFIEZETAPARAAT!!!!!

Leon1 20-01-2019

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

Fijne koffiezetter met water op de juiste temperatuur voor de juiste smaak!
Jammer dat hij niet meer werkt met een wifistopcontact nu de aan/uit knop veranderd is.

noyb 31-12-2018

Perfect, met een klein nadeel

Geschreven voor: Philips Café Gourmet HD5408 zwart

Heb nu al met al zo'n 15 jaar een Café Gourmet gebruikt (de eerste is doorgebrand, ben nu aan de tweede). Was er de eerste keer meteen aan verslingerd: prachtig systeem, heerlijke koffie. Enige nadeel: vaak ontkalken noodzakelijk.

Mocht het huidige apparaat het begeven, dan zit een derde Café Gourmet er helaas niet in:
Hij moet op het aanrecht onder de keukenkastjes staan, en daar is te weinig vrije hoogte. Bij de eerste twee apparaten heb ik het opgelost door het bovenste deel van de buis af te zagen en af te doppen. De nieuwste versie is echter zo hoog dat dit niet meer gaat lukken. Echt heel erg jammer.