Philips Senseo HD 7892 - Reviews

servings/koffiepads
Aantal kopjes per keer
Type
koffiepadsysteem

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 45 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Senseo HD 7892 op Kieskeurig.nl.

Gertjan 24-10-2016

Senseo Switch: de ultieme samensmelting van 2 apparaten?

Verpakking
Bij het open maken van de wederom mooie en opvallende verpakking valt op dat er veel verpakkingsmateriaal is gebruikt: om het apparaat, in het apparaat, tussen het apparaat en de doos. Om een foldertje zit zelfs een plastic zakje. Eigenlijk is niet meer van deze tijd dat er zoveel verpakkingsmateriaal wordt gebruikt. Het zou een A-merk sieren om hier bewuster mee om te gaan, de consument kan dit alleen maar waarderen.

Eerste indruk en vormgeving
Bij het uit de verpakking halen van deze machine valt op dat deze mooi smal is, maar wel wat lang. Je moet dus even goed nadenken waar je deze gaat plaatsen. De klassieke Senseo kan je in de hoek van het aanrecht zetten, maar met dit model is die manier van plaatsen niet echt handig en staat ook niet mooi.
Persoonlijk vind ik een “Quickstart”-handleiding meer dan voldoende en wat mij betreft had het qua handleidingen en andere papieren wel wat minder gekund. Overige informatie kan je ook online beschikbaar maken.
Let op, het blijkt wel handig in ieder geval de “Quickstart”-handleiding te lezen, want het automatisch doorspoelen van de machine begint direct zodra je voor de allereerste keer op een willekeurige knop drukt, dus niet gelijk de eerste koffiepads erin drukken. Even een bakje eronder zetten! Het doorspoelen is zo gebeurd en daarna gelijk gereed voor gebruik.

Smaak
“Over smaak valt niet te twisten” zegt het spreekwoord en dat ga ik ook niet doen. De smaak is gewoon weer als vanouds bij Senseo, erg lekker. De smaak is met dit apparaat dan ook niet anders. Wat ik niet begrijp is dat er negatief gedaan wordt over Senseo. Waarschijnlijk omdat het zo eenvoudig is en minder ‘stoer’ als een handmatige espresso machine. Oké, het is geen espresso met handmatig versgemalen bonen, maar met de combinatie smaak, gemak en geld wint Senseo hier met ruime voorsprong.

2-in-1 functie
Over gemak gesproken, de 2-in-1 functie van dit unieke apparaat is erg makkelijk. Voor een ‘normale’ kop koffie doe je de nieuwe padhouders (met nieuw mondstuk) in het apparaat, koffiepad erin, klep weer dicht doen en op de juiste knop drukken. Het mechanisme en bouwkwaliteit is erg solide en het voelt stevig aan. Bij oudere Senseo modellen is het sluitingsmechanisme niet zo stevig en betrouwbaar als bij dit model.
Als je een pot koffie wil zetten haal je de padhouder eruit, lekbak weg, thermoskan met filterhouder eronder en zetten maar! Even een tip, hou er rekening mee dat er altijd nog een klein beetje water in het reservoir achterblijft. Dit water wordt dus niet, zoals bij een normaal koffiezetapparaat, helemaal opgebruikt. De smaak wordt dus iets sterker, of je doet er nog een beetje water bij.
Nog een tip, de maximale hoeveelheid kopjes die je kan zetten is 7. Bij normale koffiezetapparaten is dat ongeveer het dubbele. De foto’s van hele gezelschappen die koffie drinken met deze compacte thermoskan is dus lichtelijk overdreven. Bij normale filterkoffie neem je vaak makkelijker een kopje extra en dan kom je met 7 koppen niet uit. Deze filterkoffiefunctie is naar mijn mening alleen handig als je een compact gezelschap hebt, dus zeg maar 3 á 4 personen. Dan kan bijna iedereen nog een tweede bakkie krijgen en daarna moet je weer opnieuw zetten. De tijd van het zetten is vergelijkbaar met een normaal koffiezetapparaat.

Geluid
Ik ben gewend bij het zetten van een pot met koffie dat je het bekende gepruttel hoort, maar bij dit apparaat is dat anders. Schoksgewijs wordt er heet water in het filter gedruppeld. Het lijkt net alsof het apparaat steeds opnieuw moet starten met zetten. De eerste keer is dit even gek, maar je bent er snel aan gewend en het stoort me verder niet.

Schoonmaken
Dit apparaat heeft wat meer aandacht voor het schoonmaken nodig. Dit komt doordat de nieuwe padhouders een mondstuk met reservoir hebben. Deze reservoirs moet je na gebruik losklikken en ook schoonmaken, anders gaat hierin de oude koffie zitten en krijgt je koffie na een tijdje een lichte champignonsmaak erbij.

Opbergen
Na het eerste gebruik vond ik dat er nogal wat accessoire bleven liggen. De nieuwe, grotere padhouders, het filteropzetstuk en de thermoskan. Maar later bedacht ik me dat dit apparaat wel twee apparaten vervangt! En dan valt het natuurlijk reuze mee.

Conclusie
Ondanks het feit dat ik het apparaat heb mogen testen, zal ik mijn eerlijke mening hierover geven. Heb je nog geen filterkoffiezetapparaat en geen Senseo dan kan ik je deze zeker aanraden! Heb je wel beide, dan zal je moeten wennen aan de hoeveelheid filterkoffie die je maakt. En ondanks dat deze in een mooie en compacte thermoskan wordt opgevangen, koelt deze toch sneller af dan de koffie uit een standaard koffiezetapparaat. Bij dat laatste wordt de koffie natuurlijk ook warm gehouden door een verwarmingselement en dat kost natuurlijk ook weer energie, maar goed. Wel iets om rekening mee te houden.
Wat je als potentiële klant zeker over de streep zal trekken is de vormgeving, deze is erg smal en daardoor goed te plaatsen aan de zijkanten van je keukenblad. Ook zie je dat Philips de machine verder heeft doorontwikkeld. Zo is de stevigheid echt een stuk beter, warmt het apparaat niet weer opnieuw op na het zetten van 1 kopje en kan je nu ook hogere mokken plaatsen.

Pluspunten

• Smal ontwerp
  • 2- functies (filterkoffie en Senseo-koffie)
  • Warmt niet weer opnieuw op na het zetten
  • Solide bouw, voelt stevig aan
  • Compacte en handzame thermoskan

Minpunten

• Lang ontwerp
  • Iets meer onderhoud nodig
  • Maximaal 7 koppen koffie
  • Plaatsen van hogere mokken mogelijk

Lies 01-11-2016

Zeer goede senseo met filterfunctie erbovenop!

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

Ik heb nu ongeveer een maand de Senseo Switch in huis en mijn ervaringen zijn nog steeds zeer positief!
De koffie is lekker, zowel van de pads als met de filter, en de machine oogt mooi en is zeer gebruiksvriendelijk. Het toestel is eenvoudig te bedienen en eenvoudig om te bouwen van pads naar filter en omgekeerd.
In vergelijking met de ‘oude’ Senseo is de Switch een verbetering op de volgende punten:
- Machine kan niet meer onnodig blijven opstaan omdat het water pas opwarmt nadat je op de ‘zet’ knop gedrukt hebt. Het water begint automatisch te lopen nadat het opgewarmd is.
- Waterreservoir kan op zichzelf rechtstaan
- Koffie lijkt heter
- Koffie drupt van hoger waardoor er een dikkere schuimlaag is.
- Het apparaat is veel mooier en smaller
Het voordeel is ook wel een potentieel nadeel: ik hou mijn hart vast voor de keer dat ik vergeet mijn tas eronder te zetten wanneer ik de machine aanzet.
De filterfunctie wordt door ons in het weekend gebruikt, als we met 2 koffie drinken. Het ombouwen gaat zoals gezegd snel en is zeer eenvoudig.
Pluspunten
- Water loopt ‘traag’ waardoor de koffie even lekker smaakt als ‘slow drip’ koffie
- Mooi kannetje
- Snel
Minpunten
- Luid
- 7 tassen is toch redelijk beperkt voor een ‘kan’ koffie
- Isoleercapaciteit max 2.5 uur
Toch wegen de voordelen veel meer door dan de nadelen en kan ik het iedereen aanraden!

Pluspunten

• mooi design
  • handig in gebruik

Minpunten

• luid

Stevens 10-12-2016

Mooi model apparaat

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

Het is een heel mooi apparaat lekker makkelijk 2 in 1 koffie blijft goed warm in de kan. Op zich geen nadelen qua koffie. Het enige nadeel is dat er enorm veel geluid in zit met open keuken niet echt prettig, door het geluid trillen de kopjes waardoor er welles een kopje verschuift, niet handig want dan heb je geen 2 volle kopjes en moet je weer nieuwe senseo zetten. Wat betekent pads weggooien. ......je kan dan eigenlijk niet bij het apparaat weg lopen....twijfel nog of wij hem wel willen houden......

Pluspunten

• Lekkere hete koffie
  • Weinig ruimte nodig
  • Makkelijk te veranderen
  • Goed schoon te houden

Minpunten

• Kleine tank
  • Veel geluid
  • Trilt de kopje van plaat

fe53male 09-11-2017

had er meer van verwacht

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

Ik dacht dat het handig zou zijn maar hij maakt heel veel lawaai ook vanaf dat lampje voor ontkalken na verschillende malen manieren ontkalken brand het lampje nog wat ik mateloos irritant vind

S. Veenstra 12-04-2017

Waardeloze thermische kan

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

Ongelooflijk geluid bij zetten koffie en een bij het deksel lekkende thermische kan (zoals Philips dit noemt). Contact met Philips gehad over de thermische kan. Het deksel lekt als een zeef (dus koffie is vlug koud). De volgende reactie van Philips gehad:'Hierbij laat ik u weten dat deze kan een thermoskan is, maar geen thermosfles. De kan is gemaakt om rechtop te staan en van daaruit te schenken' Zoals ik gedaan had, de kan in een schommelende auto meenemen kan niet. De tas stond vol koffie en de kan rechtop. Apparaat direct teruggebracht na de winkel.

Minpunten

• De thermische kan lekt als een zeef bij het deksel

Snellebelle8720 16-10-2016

ideaal voor de grote als kleine koffiedrinker

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

Dankzij The Insiders dit toestel mogen/kunnen testen. gedaan met het wisselen van toestel, nu alles in 1. ik gebruik het zelfs voor een kan warm water om mijn eigen thee in te laten trekken.
ideaal is dat je het toestel kan bijvullen zonder reservoir af te hoeven nemen. je hoeft slecht 1 maal op een knop te drukken en het schakelt zichzelf uit na gebruik.

Pluspunten

• 1 druk op de knop
  • uitdrupbakje filter
  • 1l reservoir
  • kan houd t° goed
  • bijvullen aan het toestel zelf

Minpunten

• raar geluid bij het zetten van een kan
  • prutswerk bij gebruikte pad weggooien
  • aanduiding inhoud niet aan beide zijden
  • laatste van kan moeilijk uitgieten

Switch 12-04-2018

Valt erg tegen

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

Wij dachten lekker makkelijk, maar valt ons erg tegen. Dit apparaat maakt erg veel lawaai en als je kopjes op het plateau hebt staan dan rammelen ze er af. Wat er ook gebeurt is dat je regelmatig slappe koffie hebt, omdat het erg precies komt hoe je de tabs er in doet. Kortom hij staat al weer op zolder. Ik zou niemand aanraden dit apparaat te kopen.

Geert 11-02-2018

Prima hete koffie

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

Waar het mij vooral om gaat is de kwaliteit van het bakkie koffie. De koffie is lekkerder en heter dan uit ons vorige (standaard) Senseo apparaat. Dik voor elkaar dus.
Je hebt weinig ruimte nodig op het aanrecht, echter dan moet je de thermoskan met filterhouder wel ergens anders opbergen.

Pluspunten

• 1-2 pad kopjes en thermoskan
  • Prima koffie
  • Neemt weinig ruimte in beslag

Minpunten

• Sterkte (meer of minder water) niet instelbaar
  • Nog ca 1/3 water in reservoir en dan al bijvullen
  • Lang nodig om water op temperatuur te krijgen

Ronald 26-07-2017

Zoveel meer van verwacht

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

Dat ik de reclame zag dacht ik echt dit is wat voor mij. Ik ben gek van Senseo en heb af en toe ook gewoon trek in een gewoon bakkie.

De watertank is gammel en erg klein, zeker als je pads gebruikt want dan gebruik je nog maar de helft van de kleine watertank. Weer dat knipperende lampje, maar na het vullen gaat hij weer uit en moet je hem opnieuw weer aandrukken.

Ik vind de koffie erg slap smaken en ben hierdoor zelfs overgestapt op de extra strong pads voor wat smaak.

Dan de energie besparing, waarom niet voorverwarmen en op elk moment een bakkie kunnen zetten of de keuze kunnen hebben om dit in te stellen.

Ik zal dit apparaat niet aanraden en ik denk dat ik mijn oude Senseo apparaat weer van zolder af haal om hier gewoon 10 bakjes mee te kunnen zetten ipv 4 zonder water bij te vullen

Pluspunten

• Makkelijk om pads en filterkoffie af te wisselen

Minpunten

• Kleine watertank
  • Gammele watertank
  • Slappe koffie (pads)
  • Zinloze energie besparing

willem 16-03-2017

Heerlijk apparaat

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

Een heerlijk apparaat.'s-ochtend met ons allen een kopje koffie drinken. Wanneer de est naar het werk is blijf ik lekker thuis en kan dan heerlijk een kopje senseo drinken. Geen gedoe met telkens moeten wachten, 1 pot voor de ochtend en en later op de dag heerlijk rustig een kopje koffie.

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • keuze een kopje of een potj
  • makkelijk in onderhoud
  • plaats besparend, een apparaat ipv twee
  • waterreservoir is makkelijk te vullen

Minpunten

• geen opberg mogelijkheid voor onderdelen

Gerda 05-02-2017

2in1

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

had er veel van verwacht de koffie is niet warm en de Senseo ook niet dit is het lange wachten om dat ze steeds niet leverbaar waren zeker niet waard

Rina1 23-09-2016

Philips Switch HD7892/60

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

ik heb de Philips Switch HD7892/60 sinds 1 week in huis het is echt een aanrader, heerlijke koffie twee in een, makkelijk in gebruik en neemt weinig ruimte in beslag ik zou geen ander apparaat meer willen dit is echt een topper waar je geen spijt van zal krijgen

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • heerlijke koffie
  • keuze senseo of koffie

Anoniem 12-11-2018

Niet aan te raden.

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

Hallo. Ik heb best veel geld voor dit Philips Senseo Switch HD7892 betaald. Maar deze koffie machine maakt veel herrie en dit is ook niet zo erg maar door dat deze Philips Senseo zoveel herrie maakt en trilt als weet ik wat heef hij tijdens het koffie vullen al 6 keer en bekker eraf getrild. Dit komt doordat stuk waar de kopje op staat veelste glad is. En waarom ze op deze ondergrond niet een dun laagje rubber matje hebben gemaakt snap ik niks van. Dit is gewoon waardeloos. Hij staat nu netjes in de kast voordat derest van ons kopjes stuk gaan.

MarcelLouis 31-08-2018

De ultieme machine voor singles maar met rookie fouten

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

De machine had eigenlijk nog niet in de verkoop gemogen.
De combinatie Senseo pads / filter is briljant maar het apparaat heeft zijn fouten of er ontbreken functies.
Ten eerste bij gebruik van de koffiepads reservoirs blijft er veel vocht achter. Bij het leegmaken van de reservoir drupt het overtollige water op je aanrecht. Bij gebruik van de Latte/cappucino pads is dat helemaal veel. Een echte produktie misser...

Van na lekken bij mijn vorige Senseo was geen sprake. Ik begrijp deze fout dan ook niet goed vanuit productie ogen bekeken.

Filterkoffie: je kunt alleen een volle pot koffie zetten, voor iemand alleen is dat onhandig, een extra knop voor twee koppen filter koffie zou handig zijn. De knoppen voor een enkele/dubbele koffiepads koffie volstaan niet.

De koffiepot begint na enkele weken te lekken bij het inschenken. Ik met deze klacht de servicedesk van Philips gebeld en deze hebben mij een nieuwe koffiepot opgestuurd, kosteloos! Kudo's daarvoor! Ook deze koffiepot gaat lekken na enkele weken. (ondanks handafwas of Machine)

Het reservoir is wat klein maar voor een single groot genoeg, een grotere versie is een must voor als je meer koffie wil schenken.

49jolanda49 24-06-2018

Prima

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

Ik heb dit apparaat onlangs gekocht maar als ik twee kopjes tegelijk zet is het ene kopje veel meer gevuld dan de andere, wat kan ik hier aan doen?

Albert 07-06-2018

goed apparaat

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

De senseo switch is een prima apparaat voor iemand die zowel senseo als filterkoffie wil. Beide soorten koffie zijn goed op temperatuur en goed op smaak. Het apparaat op zich heeft iets fragiels over zich. Verder is het een vrij groot apparaat om in je keuken te hebben en neemt het veel ruimte in.

Pluspunten

• goede kwaliteit koffie
  • goede temperatuur

Minpunten

• Groot
  • Fragiel

Lumaroh 11-05-2018

Ideaal voor elke verhaal

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

Voor mij is dit het ideale all in one koffiezetapparaat! Soms heb je één of twe gasten, soms een groepje. Met dit Senseoapparaat kun je alle kanten op en alles regelen in een handomdraai. Een kopje of een kan? Alles kan!
Het gebruik is simpel, het ontwerp fraai en ruimtebesparend en alles is gemakkelijk te reinigen.
Kortom: ideaal voor elk verhaal!

Jayden 30-03-2018

Het apparaat moet elke maand ontkalkt worden Kosten €2,--

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

Het apparaat bevalt me uitstekend, maar een groot minpunt is, dat elke maand ontkalkt moet worden. De kosten hiervoor zijn bijna € 2,--
De filter is van dun materiaal en trekt na een paar keer koffie zetten scheef. In het filter kan slechts 6 lepeltjes koffie in voor 7 koppen koffie. Als u van sterke koffie houdt is dit apparaat niet geschikt voor u. Voor ons is dit niet erg, wij gebruiken maar 5 lepeltjes koffie voor 7 kopjes!

Nancy72 19-03-2018

Mooi apparaat, veel herrie

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

Heb na 1 dag al spijt van mijn aankoop.
Mooi apparaat alleen het geluid wat geproduceerd wordt is niet normaal.
Koffie smaakt goed maar is niet echt warm.
Vorige nog werkend apparaat (Senseo Twist) weg gedaan omdat ik de gewone koffie miste.
Denk er hard over om hem terug te sturen.

boyke2018 18-03-2018

zou hem niet meer kopen.

Geschreven voor: Philips Senseo HD 7892

Van een senseo koffiezetapparaat met pads mag je verwachten dat er een mooie schuimlaag op zit.maar bij dit apparaat mis ik de schuimlaag.dat valt ontzettend tegen.ik ben ontzettend teleurgesteld in dit apparaat,daar ik een favoriete liefhebber ben van koffie met schuimlaag.

L.kurvers