Braun KF 570 - Reviews

Soorten koffie
koffie
Ingebouwd display

JaspertH 23-03-2014 Product jaar of meer in bezit

Het is een goed apparaat. Ik heb hem nu bijna 2 jaar en hij doet altijd zijn dienst; lekkere koffie maken. Het koffiezetapparaat is snel, temperatuur van koffie is goed, zit stevig in elkaar en ziet er mooi uit.
Een aantal keer is het me overkomen dat ik enthousiast de kan onder de kraan slingerde waarbij ik per ongeluk de kraan een tik gaf. Oeps! Maar de glazen kan is echt sterk, geen barstje te bekennen.
Een ander pluspunt is dat -bij een druk op de knop- het filterbakje uit het apparaat tevoorschijn komt waarbij je gemakkelijk het filter+koffie kunt verversen. De deksel van het waterreservoir kantelt mooi naar achteren waardoor je handig met de kan het water bij kunt vullen. Veel apparaten hebben een deksel die je als het ware tegemoet draait waardoor je onder een overhangend kastje of schap (wat vaak het geval is op het aanrecht) niet of zeer onhandig het water bij kunt vullen. Daar is bij Braun dus wél goed over nagedacht. Ook heeft het apparaat een thermische beveiliging en een tijdschakelklok waardoor na +-2 uur het apparaat vanzelf uitschakelt. Gebakken koffie heeft niemand zin in ;) De verlichte aan uitknop is ook een fijne eigenschap waardoor je het gelijk opmerkt als het apparaat onbedoeld nog aanstaat.
Een mooi apparaat voor een goede prijs.

wova 23-05-2010 Product half jaar in bezit

Dit apparaat is strak, makkelijk en maakt prima koffie. Veiligheid extraatje: hij schakelt vanzelf uit na een tijdje, kun je dus niet vergeten!

Koffieleut1 29-12-2009 Product paar dagen in bezit

6,2
Ik wilde een normaal koffiezetapparaat om een grote bak te kunnen zetten en gezellig te kunnen koffieleuten. Deze Braun heeft een druppelstop en automatische uitschakelaar, dat is altijd handig. Ook ziet hij er wel aardig uit. En hij heeft ook een waterfilter dat je na zoveel tijd (advies braun is 2 maanden) moet vervangen. Die dingen kosten helaas geld. Hij heeft geen aromaregeling en hij zet heel snel koffie, te snel als je het mij vraagt. Hij stoot als het ware het water in het filter. Hierdoor ontstaat een krater van koffie in het filter. De koffie krijgt onvoldoende tijd om te trekken. Wat rest is een flauwe bak en hier is helaas weinig aan te doen. Ik ben teleurgesteld, ik snap niet dat een fabriek zulke automaten van de band kan laten rollen, er is toch wel iemand daar die tijdens de pauze even proeft?

Ik overweeg het zelfs om een ander apparaat te kopen.