Philips Latte Duo HD7855

Beoordeling op basis van 28 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Juupke 13-01-2016
  • Product maand in bezit

Heb van tevoren geïnformeerd naar de mogelijkheden en die waren er voldoende. Het plaatsen van de pak melk met het slangetje is gewoon 'n uitkomst.
Bij m'n vorige Senseo moest ik voor elke 2 koppen Cappucino steeds opnieuw 'n kannetje melk vullen.
Gebruiksgemak is goed en als je na het gebruik met melk meteen even water door de "melkkop" laten lopen hoef je echt het apparaat niet iedere keer helemaal schoon te maken.
Apparaat wordt dagelijks gebruikt,

Cees 28-12-2016

aantal kopjes

Zet prima koffie. Maar, waar de specificaties vermelden dat het reservoir voldoet voor 6 kopjes, zul je niet verder komen dan 4 kopjes. Probeer en reageer. Dus te vaak het reservoir bijvullen.

Pluspunten

• kwaliteit van kopje koffie

Minpunten

• aantal kopjes wijkt negatief af van de specs
  • ontkalken is een hele opgave

wim.m 06-08-2016

De hd7855/50 geeft bijna geen melkschuim voor cappucino

5,2
Het apparaat geeft een miserabele melkschuim ik heb verschillende soorten melk geprobeerd maak niets uit.daarom terug naar bcc met deze klacht.apparaat is 2 keer ter reparatie aangeboden maar geeft geen verbetering.

adrie3 20-12-2016

Alle melk onderdelen moeten goed schoon zijn . Slang in de langeweg Iederdag in de vaatwasser en de andere ondedelen ook . Extra setje melk onderdelen is aan te raden . Als het pak net open is krijg je de meeste schuim . Melkpak open geeft na enkele dagen minder schuim .

Sinclair 25-12-2015
  • Product maand in bezit

Lekkere koffie met twee keer op een knopje drukken. Smaak is goed, ook genoeg keuze in pads, sterkte van de koffie is ook aan te passen. Top apparaat.

Et1967 16-10-2015

Hoera, ik mag van Philips de Senseo Latte Duo testen. En dat heb ik de afgelopen dan ook veel gedaan. Kom ik gelijk bij het eerst pluspunt, de benodigde ingrediënten zijn overal te koop.
ik heb de diverse functies uitgebreid geprobeerd en de resultaten zijn tot nu toe top.
Behalve de diverse koffiesoorten die het apparaat kan maken, heb ik ook met diverse koffiesmaken geëxperimenteerd dus voor elk wat wils een geweldige koffiebeleving. Zeker een pluspunt is dat je twee cappuccino's tegelijk kan maken.
Het enige nadeel tot nu toe is natuurlijk het schoonmaken, al is het na een weekje oefenen nu al appeltje eitje. Gelukkig kan je het melkgedeelte helemaal uit elkaar halen zodat er nergens melkresten blijven zitten (dit vind ik nl erg vies). Ik ben in ieder geval erg blij met dit prachtige apparaat (de mijne is volledig zwart). En met mij de hele familie

ik 06-04-2017

perfect

Ik heb deze koffie machine langer als een jaar in gebruik
en ben er zeer tevreden mee maakt goede koffie en lekkere machiatto

Pluspunten

• eenvoudig ingebruik
  • zet goede koffie

Minpunten

• nogal lastig met schoonmaken i.v.m melk

Hanny 28-06-2016
  • Product jaar of meer in bezit

verschrikkelijk apparaat

2,8
Niet normaal meer,altijd koude melk,soms een enkele keer lauwe melk,plus hij schuimt niet hij geeft alleen maar bellen wat voor melk dat ik gebruik,geen 2 kopjes gelijk is een fiasco ik heb hem al zo dikwijls vervloekt gewoon verschrikkelijk,maar ik vond hem te duur om weg te gooien.Dit is mijn tweede al de vorige keer kreeg ik een nieuwe terug maar nu niet,ik heb hem in de winkel zelf gedemonstreerd en ze zeide u heb gelijk daarom een tweede,nooit nooit meer vreselijk.

Cornelis 29-02-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Nooit meer.
Elke maand ontkalken.
Geeft geregeld een bodempje koffie,om de paar uur opnieuw inregelen.

Marretje60 23-10-2017

Top apparaat!

Ik had eerst een dure bonen machine van een ander merk. Die was lastig schoon te maken en te ontkalken. Bovendien was de koffie niet geweldig van smaak. Allerlei soorten bonen geprobeerd maar geen gewenst resultaat. Na een half jaar tobben het apparaat verkocht.
Nu eindelijk een apparaat gevonden die heerlijke koffie maakt. En niet alleen gewone koffie maar ook de melk varianten. Gewoon pads er in, slangetje in het melkpak, druk op de knop en je hebt een heerlijke latte of cappuccino. Wat ook een pluspunt is, dat je 2 koppen tegelijk kan zetten, ook de melkvarianten. En het plateau is in hoogte verstelbaar zodat er vershillende maten kopjes onder passen. De bediening is eenvoudig en schoonmaken en ontkalken is ook een fluitje van een cent. Bovendien staat het ook nog eens erg mooi in mijn nieuwe keuken. Voor mij geen ander apparaat meer! (3 maanden in bezit)

Karolien 01-10-2017

Mooi apparaat, slechte melkopschuimer

Het apparaat ziet er gelikt uit! De koffie smaakt goed, alleen vind ik de melk die lekker fik zou moeten zijn niet dik! Bij cappucino of latte of elk ander type koffie de melk niet goed opgeschuimd

Pluspunten

• Gewone koffie prima

Minpunten

• Speciale bakkies geen lekker opschuimmelk niet dik
  • Extra sterk bakkie proef gern verschil

KoffieJanneke 22-05-2016

Geweldige koffiemachine

De Senseo koffiezetmachine nu 3 weken in gebruik. Zet heerlijke koffie vooral de Latte vind ik heel erg lekker. Ook lekker om warme melk, anijsmelk of chocolademelk te maken. Zelf spoel ik na elk gebruik met melk het apparaat door gaat heel gemakkelijk en zo blijven er geen melkresten achter. Verder zijn alle onderdelen gemakkelijk schoon te maken in een wip!

Anoniem 13-05-2016

Uitgebreide Senseo maar mis een maatbeker voor de melk

Uitgebreide Senseo waar je veel verschillende koffiesoorten mee kan zetten, gewone senseo, cappuccinno, cafe latte, enz.
Met het slangetje heb je geen verstoppingen meer en is het gemakkelijker schoon te maken.
Een maatbeker voor de hoeveelheid melk voor ieder koffieproduct zou erg gemakkelijk zijn.
Nu moet je gokken hoeveel melk je in een eigen maatbeker schenkt.

Ilse 26-02-2016

Ik ben zo blij met deze Senseo Duo Latte! Geen gedoe met bonen, dure cups en melk opschuimen.
Eenvoudigweg een pad naar smaak in het apparaat, pak melk ernaast en je maakt de heerlijkste latte, cappuccino of een vertrouwd kopje koffie met crèmig laagje met één druk op de knop.

Bakkietroost 17-01-2016

Sober maar goed.

Wij hebben enkele weken geleden 2 stuks gekocht.
Op de afbeeldingen zagen ze er heel mooi uit, maar eenmaal in huis vinden we ze echt geen uitstraling hebben.
En brok zwart kunststof, met alleen een klein chroom (plastic) randje aan de opschuimmer.
De werking en gebruiksgemak zijn overigens prima.
Het apparaat doet wat het beloofd en is gemakkelijk in gebruik.
Dus voor iemand wat design niet intersseert en voor lekkere koffie gaat, is het een geweldig apparaat.

MichelT 14-01-2016

Simpel lekkere koffie maken

In een handomdraai cappuccino of latte machiato.
Handig en snel te reinigen van de melk aansluiting.

schatto 31-12-2015

Zeer Goed!

Mooi en goed apparaat.Mooi en goed apparaat.Mooi en goed apparaat.Mooi en goed apparMooi en goed apparaat.aat.

Nina 22-12-2015
  • Product maand in bezit

Ik ben ongeveer een maand in het bezit van een mooie rode Senseo Latte Duo. Dit apparaat is mij ter beschikking gesteld door Philips om te testen. Dit heb ik samen met mijn huisgenoten uitgebreid gedaan en we zijn erg tevreden over het apparaat. Je kan met de Senseo Latte Duo makkelijk verschillende soorten koffie maken en de smaak is ook erg goed! Als je een cappuccino of latte macchiato wil maken hang je het slangetje van het apparaat in een pak melk en met 1 druk op de knop heb je heerlijke koffie. Wat ik ook erg fijn vind is dat als je het apparaat aanzet je meteen een keuze van koffie kan maken (je hoeft niet te wachten tot de knop stopt met knipperen zoals bij een standaard senseo). Het apparaat is makkelijk schoon te houden, alle lossen onderdelen kunnen in de vaatwasser maar zijn ook makkelijk met de hand af te wassen. Een nadeel van dit apparaat is dat sommige raden nogal scherp zijn, met schoonmaken moet je daar wel even op letten, en het waterreservoir is niet erg groot. Verder vind ik het een super apparaat met heerlijke koffie en zou ik hem zeker aanraden!

Marielle 19-11-2015

Ik heb het apparaat nu ongeveer een week, met dank aan Philips, het apparaat is ter beschikking gesteld om te testen. Wat een aanwinst in de keuken! Alleen het uitpakken voelde al als een kadootje! De Senseo Latte duo ziet er prachtig uit, de rode kleur is niet te schreeuwerig, de vormgeving is mooi.

Na het neerzetten, stekker in het stopcontact en natuurlijk zonder handleiding proberen om koffie te zetten :). Nou, geen enkel probleem, de toetsen boven op het apparaat werken makkelijk en licht, de afbeeldingen spreken eigenlijk voor zich. Alleen de warme melk toets moest ik even opzoeken.

Fijn aan het apparaat is dat je veel verschillende soorten koffie kunt maken. De latte macchiato is prachtig en smaakt heerlijk. De cappuccino ziet er ook mooi uit (goede schuim) maar is wat mij betreft niet heet genoeg.
Erg handig bij deze koffievariaties is dat je het melkslangetje zo in het pak melk kunt doen, scheelt weer schoonmaken van een extra kannetje.

Qua schoonmaken van het apparaat, niet heel moeilijk, wel veel werk. Tenminste, als je veel koffie drinkt met melk. Dan moet je vaak het slangetje doorspoelen en het opzetstuk voor de melk schoonmaken. Dit kan wel in de vaatwasser, dat scheelt wel.
Het waterreservoir vind ik wat aan de kleine kant, zeker als je veel koffie drinkt, je moet vaak het water bijvullen. Bij het terugplaatsen van het reservoir dacht ik eerst dat deze niet goed zat, je voelt een rand aan de achterkant, hoort blijkbaar zo.

Al met al, een mooi apparaat, makkelijk in de bediening en heerlijke koffie!

AnnekeO 16-11-2015

Varieer met deze machine

Ik mocht deze testen van Philips, hierbij mijn bevindingen
Wij zijn helemaal in de wolken met deze mooie senseo ,je kan
Lekker varieeren met iets anders als gewone senseo
Je hebt de keuzes uit 3 optie, waaronder capuccino. Café latte of latte macchiato
Zo kan jij je zelf eens extra verwennen .ons bezoek die wij bewust hebben laten proeven waren ook zeer tevreden .

Mooi design ook

Leentje57 30-10-2015

Gebruiksvriendelijk, mooi design. TOP!

Op 10 oktober jl. ben ik de trotse eigenaresse geworden van de Senseo Latte Duo. Philips vroeg mij de nieuwste aanwinst van Senseo uitgebreid te testen. En ja met recht. Het is een goed apparaast het was eerst even puzzelen om de onderdelen welke gereindigd dienden te worden uit elkaar te krijgen maar nu is het zo gebeurd.
Gemakkelijk te bedienen en het is een aanwinst in de keuken.
Het ideale cadeau voor de komende feestdagen.
Het is Philips weer gelukt een top apparat neer te zetten.