Inventum HK2B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum HK2B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,1

Reptile 21-12-2013
Geschreven voor: Inventum HK2B

Waardeloos ding, eerste apparaat liep het water onderuit.
Ding dus terug gestuurd met de melding dat ik hem eigenlijk liever niet meer terug kreeg maar liever geld terug maar daar wilden ze niet aan.
Ik kreeg wel een nieuwe, die heb ik 1 keer gebruikt en deze had ongeveer alle hierboven opgesomde problemen.
Het K.. ding heb ik nagenoeg nieuw weggegooid.
Ik koop nooit meer bij het bedrijf waar ik hem gekocht hebt en ook nooit meer iets van dit merk.
Het lijkt wel of de consument gebruikt wordt als verlengstuk van de afdeling product ontwikkeling.

Chennie 19-07-2011
Geschreven voor: Inventum HK2B

Tijdens het voorspoelen is het apparaat uitelkaar gelkapt. Apparaat zelf schoot een halve meter de lucht in, heet water zat aan het plafond, onderdelen vlogen langs mijn dochter die,gelukkig, 2 meter verderop op de bank zat. Wij zijn gelukkig met de schrik vrij gekomen. LEVENSGEVAARLIJK APPARAAT!!!!!!

welletjes 10-07-2011
Geschreven voor: Inventum HK2B

Bij juist gebruik werkt alles prima. Duurt wel even voordat je door hebt wat "juist gebruik" is. Regelmatig gaatje doorprikken en altijd heel goed opletten met de bajonetsluiting, dan doet ie het goed.

Verschuren1968 18-09-2010
Geschreven voor: Inventum HK2B

Bij ons ook ontploft, gelukkig waren de kinderen de tent uit. Mijn man brandwonden!,,
Na contact met inventum geld terug gekregen en waardebon . Maar hiermee is het apparaat nog niet uit de schappen

toetjero 06-06-2010
Geschreven voor: Inventum HK2B

Wij hebben het apparaat nu een jaar, en al vier vakanties meegenomen en gebruikt voor circa 400 kopjes, schat ik zo, op camping en in vakantiehuisjes.
Ik lees hier over schoonmaken van een slangetje....
nergens moeilijkheden mee gehad, wel aan het wennen van de sluiting.

monique444 26-02-2010

---------- update review 26-02-2010 ----------
We zijn op dit moment in Egypte op vakantie en hebben het apparaat bij ons om op de hotelkamer koffie te zetten. Dit gaat prima, het is lekkere koffie. We zetten er hoge bekers onder, dan spat het niet. Bij kopjes gebeurt dat wel. Het apparaat zelf wordt inderdaad heet na gebruik. Dit vinden we niet zo erg, we komen er niet meer aan na het zetten van de twee kopjes koffie. Het apparaat gaat vanzelf uit na gebruik.Er zit overigens wel degelijk een aan-knop op.

Ik moet er wel bij zeggen dat het ook anders kan. Er blijken apparaten te zijn, die niet in orde zijn. Mijn ouders hebben er ook een gekocht en hebben hem naar Inventum teruggestuurd omdat hij niet goed werkte. Hij sproeide heet water rond en dat is uiteraard niet de bedoeling. Ze kregen binnen twee weken een nieuwe die wel goed werkt. Ze zijn er nu tevreden over.

Beide apparaten zijn gekocht voor op de camping en op vakantie. Als je de gebruiksaanwijzing goed leest (en een goed apparaar hebt uiteraard) dan is het een prima apparaat, want de koffie is lekker!

---------- oude review 10-11-2009----------
We hebben dit apparaat nu sinds een paar weken in bezit. Vooraf waren we wat huiverig vanwege de reviews. Het bljkt (in ieder geval met het nieuwe model) erg mee te vallen. Inderdaad, hij moet goed afgesloten worden en dat is vooraf wel even oefenen. Ook moeten de pads goed in de houder worden aangedrukt, anders krijg je ongelijk gevulde kopjes.

De koffie is prima, maar.. wel wat sterker dan in de Senseo. Er moet sowieso meer water in worden gedaan dan aangegeven, omdat er een deel verdampt.

Conclusie: voor de camping vinden we het een prima, compact apparaat. Je moet echter wel even goed kijken hoe het moet alvorens het apparaat aan te zetten!!

margr 24-02-2010
Geschreven voor: Inventum HK2B

Waardeloos ding.Ik dacht het aan te schaffen voor de caravan vanwege de lage wattage, 800 watt. Je moet het apparaat onder de kraan houden om te vullen, het water zakt langzaam, later blijkt er nog water bij te kunnen en dan moet je het terugzetten op de houder.(zoals bij een waterkoker,dan de padhouder erin,die moet je dan instellen op 1 of 2 pads,de koffiepads erin, dan het geheel sluiten wat ook best lastig is, duwen en klikken.Dan warmt ie op,daar heb geen invloed op, er zit geen AAN knopje op.
Gauw de kopjes eronder zetten. Het apparaat vult de kopjes vervolgens ongelijk, en het spettert eroverheen.Hij schakelt vanzelf uit.
Daarna is het apparaat erg warm en onderdelen zijn heet. Staat wel in
de gebruiksaanwijzing, maar daardoor niet minder gevaarlijk.
Ik wilde hem eerst kopen via marktplaats, maar koos (achteraf gelukkig) voor de kijshop. Na mijn teleurstellende ervaringen, heb ik hem snel teruggebracht en mijn geld terug gekregen.
Alle onderdelen waren na
het koffiezetten heel erg warm, kortom een zeer gevaalijk apparaat. Ik heb de smaak niet getest en de koffie in
de gootsteen gemikt.
Kortom, veel te veel handelingen,ongelijk gevulde kopjes en gevaarlijk warm.

wimdebakker 01-11-2009
Geschreven voor: Inventum HK2B

Dit apparaat aan vrienden cadeau gegeven voor gebruik in de camper. Had helaas van tevoren niet naar de revieuws gekeken!! Het apparaat is onbetrouwbaar en de problemen die er zijn komen overeen met wat anderen al schreven. Ongelijke vulling van de kopjes. Bij het openen van het apparaat loop je de kans een hete stoomwolk in het gezicht te krijgen. Kopjes moeten ergens opgezet worden anders wordt de koffie over de rand heen geblazen. Kortom: Volgens mij zit in dit apparaat een grote ontwerpfout. Wat betreft vormgeving, warmte van de koffie en smaak van de koffie is het apparaat prima (als hij het doet). De problemen zorgen er voor dat dit apparaat zelfs als gevaarlijk kan worden bestempeld.

glitter57 20-09-2009
Geschreven voor: Inventum HK2B

Apparaat aangeschaft voor vakantie. Net terug. Apparaat heeft 2 dagen gewerkt. Op een gegeven moment kwamen er nog maar halve kopjes uit. Het werd gloeiend heet (door de druk die in het apparaat wordt opgebouwd. Schoongemaakt volgens gebruiksaanwijzing, maar daarna kwam er helemaal geen koffie meer uit.
Daar zit je dan in Kreta met zakken koffiepads en een apparaat wat het niet doet.
Gelukkig doos nog bewaard en ik ga er van de week mee terug naar de winkel. Weet niet of ik mijn geld nog terug krijg. Lees dat ik van Inventum weinig hoef te verwachten.

R. Heemstra 24-08-2009
Geschreven voor: Inventum HK2B

Wij hebben de Inventum HK2B gekocht voor gebruik in de caravan. Met z'n 800 watt is hij op de camping te gebruiken.
Wij zijn erg enthousiast over het gebruik van het apparaat en de kwaliteit van de koffie.
We hebben wel een maatkannetje in gebruik om de juiste hoeveelheid water te bepalen, dat vonden we beter werken dan de indicator van het apparaat zelf.
Eindconclusie: een prima apparaat met als resultaat heerlijke koffie.

linterman 12-08-2009
Geschreven voor: Inventum HK2B

De Inventum HK2 B nu een paar dagen in bezit.
Onze ervaring tot nu toe is dat het apparaat prima,smaakvolle en hete koffie zet dit in tegenstelling tot veel andere padmachines.Veel gebruikers hadden klachten over het openspringen van de HK2.
Ik kan zeggen dat het sluiten van het apparaat enige oefening en opletten vereist maar dan gaat alles prima.
Het is een leuk apparaat dat lijkt op de vroegereelektische koffiemalers. Lekker licht in gewicht (1350gr) dus perfekt voor de caravan/camper mede door het lage vermogen van 800watt

mario1967 30-05-2009
Geschreven voor: Inventum HK2B

Hoera, na mijn vorige inventum miskoop heb ik me per ongeluk laten misleiden door een inventum koffiezetter.
smaak is goed, maar hij moet inderdaad wel heel vaak gerenigd worden. Verder krijgt mijn vrouw hem vaak niet open, de sluiting is waardeloos en vraagt om afbreken.

Ik heb nog wel garantie, maar gezien mijn eerdere ervaringen met inventum heb ik niet meer de moed om daar achter aan te gaan. We gaan gewoon een andere halen en het merk inventum komt mijn huis nu echt niet meer in.

Ik heb bij mogelijkheden een 10 gezet, want ik ken weinig koffiezetters die ook als tijdbom te gebruiken zijn.

remmh01 11-05-2009
Geschreven voor: Inventum HK2B

Ook bij mij is het apparaat ontploft....

Bij het 3e bakje koffie wat ik wilde zetten, kwam er slechts water uit, misschien dat de pad niet goed in de houder zat? Bij de 4e bak stond ik van nabij te kijken of het nu wel goed ging. Om niet in het TV-beeld van m'n vrouw te staan, stond ik gebogen over het aanrecht in onze caravan, dus op zeer dichte afstand van het apparaat: 30 cm.

Een enorme klap, hete koffie over me heen, stomend heet water in mijn gezicht. Spetters op het plafond.....

Omdat ik het apparaat diezelfde dag gekocht had, lag de gebruiksaanwijzing nog op tafel. Op de achterzijde staat het telefoonnummer van Inventum. Ik heb die direct gebeld. Ze namen er nog niet eens de moeite om te vragen of ík niets mankeerde laat staan naar eventuele schade in de caravan!

Ze vroegen nog niet eens naar mijn naam+adresgegevens!!!!

Hoe luidde destijds de reclame-slogan:
Inventum, veilig en vertrouwd. Laat me niet lachen (het huilen staat me nader).

De winkelier die het apparaat van mij heeft teruggenomen, toonde aanzienlijk meer interesse in mijn persoon door direct te vragen of het met mij nog wel in orde was.

Ik heb het volledige aankoopbedrag teruggekregen maar zal het niet opnieuw uitgeven aan dit apparaat.

Marcel1234567890 10-05-2009
Geschreven voor: Inventum HK2B

Het apparaat willen we in een caravn gaan gebruiken. Eerst natuurlijk thuis uit testen. Twee kopjes gingen uitstekend maar bij het derde kopje 'ontplofte' het apparaat. De deksel sprong open en het kokend water en koffie vloog door de keuken tegen de wand en zelfs tegen het plafond. Dit is zeer gevaarlijk en ik ben zeer blij dat er geen kinderen in de buurt stonden! Nu maar het plafond opnieuw witten. Nee, hier zijn we absoluut tevreden over. We gaan hier uiteraard nog over contact opnemen met Inventum.