Philips Senseo HD7855 - Reviews

servings/koffiepads
Aantal kopjes per keer
Type
koffiepadsysteem

Beoordeling op basis van 16 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Juupke 13-01-2016 Product maand in bezit

Heb van tevoren geïnformeerd naar de mogelijkheden en die waren er voldoende. Het plaatsen van de pak melk met het slangetje is gewoon 'n uitkomst.
Bij m'n vorige Senseo moest ik voor elke 2 koppen Cappucino steeds opnieuw 'n kannetje melk vullen.
Gebruiksgemak is goed en als je na het gebruik met melk meteen even water door de "melkkop" laten lopen hoef je echt het apparaat niet iedere keer helemaal schoon te maken.
Apparaat wordt dagelijks gebruikt,

wim.m 06-08-2016 Product paar dagen in bezit

De hd7855/50 geeft bijna geen melkschuim voor cappucino

5,2
Het apparaat geeft een miserabele melkschuim ik heb verschillende soorten melk geprobeerd maak niets uit.daarom terug naar bcc met deze klacht.apparaat is 2 keer ter reparatie aangeboden maar geeft geen verbetering.

adrie3 20-12-2016

Alle melk onderdelen moeten goed schoon zijn . Slang in de langeweg Iederdag in de vaatwasser en de andere ondedelen ook . Extra setje melk onderdelen is aan te raden . Als het pak net open is krijg je de meeste schuim . Melkpak open geeft na enkele dagen minder schuim .

Sinclair 25-12-2015 Product maand in bezit

Lekkere koffie met twee keer op een knopje drukken. Smaak is goed, ook genoeg keuze in pads, sterkte van de koffie is ook aan te passen. Top apparaat.

Cees 28-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

aantal kopjes

Zet prima koffie. Maar, waar de specificaties vermelden dat het reservoir voldoet voor 6 kopjes, zul je niet verder komen dan 4 kopjes. Probeer en reageer. Dus te vaak het reservoir bijvullen.

Pluspunten

• kwaliteit van kopje koffie

Minpunten

• aantal kopjes wijkt negatief af van de specs
  • ontkalken is een hele opgave

Hanny 28-06-2016 Product jaar of meer in bezit

verschrikkelijk apparaat

2,8
Niet normaal meer,altijd koude melk,soms een enkele keer lauwe melk,plus hij schuimt niet hij geeft alleen maar bellen wat voor melk dat ik gebruik,geen 2 kopjes gelijk is een fiasco ik heb hem al zo dikwijls vervloekt gewoon verschrikkelijk,maar ik vond hem te duur om weg te gooien.Dit is mijn tweede al de vorige keer kreeg ik een nieuwe terug maar nu niet,ik heb hem in de winkel zelf gedemonstreerd en ze zeide u heb gelijk daarom een tweede,nooit nooit meer vreselijk.

Cornelis 29-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Nooit meer.
Elke maand ontkalken.
Geeft geregeld een bodempje koffie,om de paar uur opnieuw inregelen.

Et1967 16-10-2015 Product paar dagen in bezit

Hoera, ik mag van Philips de Senseo Latte Duo testen. En dat heb ik de afgelopen dan ook veel gedaan. Kom ik gelijk bij het eerst pluspunt, de benodigde ingrediënten zijn overal te koop.
ik heb de diverse functies uitgebreid geprobeerd en de resultaten zijn tot nu toe top.
Behalve de diverse koffiesoorten die het apparaat kan maken, heb ik ook met diverse koffiesmaken geëxperimenteerd dus voor elk wat wils een geweldige koffiebeleving. Zeker een pluspunt is dat je twee cappuccino's tegelijk kan maken.
Het enige nadeel tot nu toe is natuurlijk het schoonmaken, al is het na een weekje oefenen nu al appeltje eitje. Gelukkig kan je het melkgedeelte helemaal uit elkaar halen zodat er nergens melkresten blijven zitten (dit vind ik nl erg vies). Ik ben in ieder geval erg blij met dit prachtige apparaat (de mijne is volledig zwart). En met mij de hele familie

Ilse 26-02-2016 Product paar dagen in bezit

Ik ben zo blij met deze Senseo Duo Latte! Geen gedoe met bonen, dure cups en melk opschuimen.
Eenvoudigweg een pad naar smaak in het apparaat, pak melk ernaast en je maakt de heerlijkste latte, cappuccino of een vertrouwd kopje koffie met crèmig laagje met één druk op de knop.

Nina 22-12-2015 Product maand in bezit

Ik ben ongeveer een maand in het bezit van een mooie rode Senseo Latte Duo. Dit apparaat is mij ter beschikking gesteld door Philips om te testen. Dit heb ik samen met mijn huisgenoten uitgebreid gedaan en we zijn erg tevreden over het apparaat. Je kan met de Senseo Latte Duo makkelijk verschillende soorten koffie maken en de smaak is ook erg goed! Als je een cappuccino of latte macchiato wil maken hang je het slangetje van het apparaat in een pak melk en met 1 druk op de knop heb je heerlijke koffie. Wat ik ook erg fijn vind is dat als je het apparaat aanzet je meteen een keuze van koffie kan maken (je hoeft niet te wachten tot de knop stopt met knipperen zoals bij een standaard senseo). Het apparaat is makkelijk schoon te houden, alle lossen onderdelen kunnen in de vaatwasser maar zijn ook makkelijk met de hand af te wassen. Een nadeel van dit apparaat is dat sommige raden nogal scherp zijn, met schoonmaken moet je daar wel even op letten, en het waterreservoir is niet erg groot. Verder vind ik het een super apparaat met heerlijke koffie en zou ik hem zeker aanraden!

Marielle 19-11-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb het apparaat nu ongeveer een week, met dank aan Philips, het apparaat is ter beschikking gesteld om te testen. Wat een aanwinst in de keuken! Alleen het uitpakken voelde al als een kadootje! De Senseo Latte duo ziet er prachtig uit, de rode kleur is niet te schreeuwerig, de vormgeving is mooi.

Na het neerzetten, stekker in het stopcontact en natuurlijk zonder handleiding proberen om koffie te zetten :). Nou, geen enkel probleem, de toetsen boven op het apparaat werken makkelijk en licht, de afbeeldingen spreken eigenlijk voor zich. Alleen de warme melk toets moest ik even opzoeken.

Fijn aan het apparaat is dat je veel verschillende soorten koffie kunt maken. De latte macchiato is prachtig en smaakt heerlijk. De cappuccino ziet er ook mooi uit (goede schuim) maar is wat mij betreft niet heet genoeg.
Erg handig bij deze koffievariaties is dat je het melkslangetje zo in het pak melk kunt doen, scheelt weer schoonmaken van een extra kannetje.

Qua schoonmaken van het apparaat, niet heel moeilijk, wel veel werk. Tenminste, als je veel koffie drinkt met melk. Dan moet je vaak het slangetje doorspoelen en het opzetstuk voor de melk schoonmaken. Dit kan wel in de vaatwasser, dat scheelt wel.
Het waterreservoir vind ik wat aan de kleine kant, zeker als je veel koffie drinkt, je moet vaak het water bijvullen. Bij het terugplaatsen van het reservoir dacht ik eerst dat deze niet goed zat, je voelt een rand aan de achterkant, hoort blijkbaar zo.

Al met al, een mooi apparaat, makkelijk in de bediening en heerlijke koffie!

M. Brons 30-10-2015 Product paar dagen in bezit

Op 10 oktober jl. ben ik de trotse eigenaresse geworden van de Senseo Latte Duo. Philips vroeg mij de nieuwste aanwinst van Senseo uitgebreid te testen . Zelf had ik altijd een Senseo het gebruiks gemak van de eerste Senseo was goed maar deze overtreft het.
De smaak, het gebruiksgemak is zeer goed. Vooral omdat de onderdelen allemaal in de vaatwasser kunnen.
Het apparaat is een sieraad in de keuken door zijn mooie vormgeving. Ik heb het nu een paar weken in gebruik en ga er vanuit de de goede resultaten welke ik er nu mee behaald zich zullen voortzetten. Kortom een ideal kado voor 5 december of met de Kerst. Dan bent gegarandeerd zeker van lekker koffie.

Arianne83 20-10-2015 Product paar weken in bezit

Op 10 oktober jl. ben ik de trotse eigenaresse geworden van de Senseo Latte Duo. Philips vroeg mij de nieuwste aanwinst van Senseo uitgebreid te testen. Eerst was ik wel een beetje sceptisch, want ik ben nooit een echte fan ben geweest van een ‘bakkie Senseo’. Na alvast wat filmpjes via Youtube werd ik al wat enthousiaster, maar ergens was ik toch nog wel bang dat ’t toch een beetje ‘te mooi om waar te zijn’ zou zijn… ;-)

De Senseo Latte Duo is een prachtig apparaat. Het apparaat is mooi vormgegeven. Strak en compact, maar niet te futuristisch. Het apparaat neemt dus niet veel ruimte in op je aanrecht, wat ik een echt een voordeel vind. De installatie van het apparaat is simpel en snel, waardoor je eerste cappuccino, latte macchiato of café latte zo een feit is! Natuurlijk kun je ook een gewoon bakkie (in twee varianten: normaal en sterk) zetten.

De Senseo Latte Duo is eigenlijk een gewoon Senseo-apparaat, maar dan een uitgebreidere versie met daarbij een geïntegreerde melkopschuimer. Ik vind het echt een geweldig apparaat! Het schuim is heerlijk, al schuimt het het best als je de melk direct uit de koelkast (dus echt koud!) gebruikt. Het schuim is ook stevig genoeg om een suikerklontje niet direct naar beneden te laten zakken. Ik gebruik de melk vanuit een kannetje, maar het is ook mogelijk om het slangetje direct in een melkpak te doen en dat scheelt natuurlijk weer afwas voor de luie huisvrouwen onder ons… ;-) Het is ook mogelijk om alleen warme melk (ook voor bijvoorbeeld chocolademelk) uit het apparaat te krijgen, maar de melk wordt tijdens het schuimen niet echt heel warm, waardoor ik de melk na het schuimen nog even verder opwarm in de magnetron.

Het is de bedoeling dat het melkcompartiment iedere dag even wordt schoongemaakt. Het was bij mij even wat puzzelen de eerste keer, maar inmiddels weet ik hoe het moet en is het een fluitje van een cent! De verschillende onderdelen kunnen eventueel in de afwasmachine, maar zelf doe ik het altijd gewoon even met de hand.

Conclusie: de Senseo Latte Duo is een geweldig apparaat!

Voordelen:
- heerlijke koffievarianten met heel weinig moeite;
- neemt minder ruimte in dan de meeste andere apparaten met deze mogelijkheden;
- mogelijkheid om twee kopjes tegelijk te zetten (ook de variaties met melk);
- gemakkelijk schoon te maken.
- je hoeft niet te wachten tot het apparaat warm is, je kunt direct je keuze selecteren en als het apparaat is opgewarmd begint ‘ie uit zichzelf.

Nadelen:
- het waterreservoir is niet zo groot en het lampje begint al te knipperen als er nog een kwart (?) water in het reservoir zit.
- ik ben nog steeds niet echt dol op de ‘gewone’ versie, maar dat is wellicht ook een kwestie van smaak en misschien nog uitproberen van diverse soorten koffiepads.

Margot 20-10-2015 Product paar weken in bezit

Ik mocht van Philips deze machine uitproberen en normaal gesproken drink ik koffie volledig zwart. Maar heb alle varianten vaak geprobeerd en de smaak is goed en makkelijk te bereiden. Het is een compact apparaat dat goed past op het aanrecht. Met deze machine is een aparte melkopschuimer niet meer nodig.
Een iets groter water reservoir zou handig zijn om het gemak nog iets te vergroten, want we drinken veel koffie.
Deze machine is op dit moment grote favoriet van de bewoners van het huis.

timrik1965 19-10-2015 Product paar weken in bezit

Ik ben door Philips gevraagd om dit apparaat intensief te testen. Na een dikke week moet ik zeggen dat hij erg gemakkelijk te bedienen is,
De vormgeving is erg strak en past goed bij mijn wensen. Het is gemakkelijk om verschillende soorten koffie te maken door het overzichtelijke display. Enig minpuntje wat ij kan ontdekken is doordat ik hem veel gebruik het reservoir wel snel weer gevuld moet worden.

edith.wigny 17-10-2015 Product paar dagen in bezit

Door Philips uitgekozen om dit apparaat intensief te testen.
De smaak van de cappucino en de latte vind ik het beste uitkomen met een sterkere soort Senseo koffie. Maar dan is het ook heerlijk. De mogelijkheden om diverse soorten koffie te maken is voor mij als koffie liefhebber fantastisch. Het gebruiksgemak is simpel en het schoonhouden zeer eenvoudig. De vormgeving is erg mooi en praktisch. Wat de duurzaamheid betreft kan ik nog geen mening geven aangezien het apparaat pas 1 week bij mij in gebruik is.

Floor1201 16-10-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb van Philips de Senseo Latte Duo HD7855/50 ontvangen met het verzoek deze gedurende een week te testen. Het apparaat ziet er mooi uit. De bediening is eenvoudig.
De koffie smaakt prima, is zeer snel klaar en van een goede temperatuur bij alle soorten.
Bij de cappuccino gaat mijn voorkeur uit naar de Senseo pads "black". Voor de overige koffiesoorten is het dark of black.
Het schoonmaken van de melkuitgang en het slangetje is belangrijk en eenvoudig te doen.
Al met al vind ik het een zeer goed en makkelijk apparaat dat lekkere koffie geeft.
Het schoonmaken gaat beter dan bij al mijn vorige Senseo apparaten(3) omdat zowel de koffie- als de melkuitgang helemaal uit elkaar gehaald kunnen worden.
Ik ben zeer tevreden met en over deze Senseo.
Er zijn een paar minpuntjes:
*Het waterreservoir is op zich groot genoeg, maar de minimum balk staat wel erg hoog, dat is jammer.
*Als je de knop van je keuze hebt ingedrukt zie je alleen hoeveel kopjes gemaakt worden en dat er koffie gemaakt wordt.
Je kan niet meer zien welke keuze je hebt gemaakt. Zou, wat mij betreft, wel handig zijn.