Philips Daily Collection HD7479 - Reviews

Type
filterzetter
Soorten koffie
koffie

Beoordeling op basis van 22 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,2

josrem 17-06-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb dit koffiezetapparaat nu een week in gebruik, en ben er erg tevreden over. Ziet er mooi uit, is gemakkelijk te bedienen, zet lekkere koffie en de timer die erop zit, is ook erg handig. Nu hoef je geen schakelklok meer te gebruiken.In de thermoskan blijft de koffie ook nog redelijk lang warm.Hij heeft een minpuntje, want de waterniveau-indicator zit niet voorop,maar verstopt in het apparaat, onder het deksel.Hij is ook energie-zuinig, want hij schakelt automatisch uit.Al met al een aanrader.

EAZ 16-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

Waardeloos apparaat

Op papier lijkt dit apparaat heel wat. In de praktijk niets dan ellende. Loopt over, ht slimme vulindicatiesysteem slaat na een paar weken wit uit en is niet mer af te lezen. Beugeltje gebroken. Vullen lekkage. De philips koffiezetters waren tot nu toe altijd vaste onderdelen van onze keuken. Was dit de laatste?

Pluspunten

• Timer

Minpunten

• Loopt heel makkelijk over
  • Veel design fouten zoals indicator

Sjef 17-09-2016 Product paar dagen in bezit

Display moeilijk afleesbar verlichting valt uit

Display blijft niet verlicht, met water vullen is hoeveelheid moeilijk te zien en niet nauwkeurig genoeg, er blijft een kleine hoeveelheid koffie in de thermoskan achter.
Waardeloos apparaat.

Minpunten

• Display gaat uit
  • Water vullen niet handig
  • Er blijft koffie achter

eaz 05-08-2016 Product maand in bezit

Prima apparaat, met een paar onhandigheden

De kwaliteit van de gezette koffie is prima, en de optie om 's ochtends het apparaat automatisch op tijd te starten is geweldig.
Nadelen zijn voor mij de hoeveelheid koffie. Hij zegt 10 kopjes, maar ik haal er maximaal 4 mokken uit, dat is te weinig in ons gezin.
Daarnaast vindt ik het apparaat onhandig met water bijvullen, het gaat er erg snel naast, en om een of andere reden heb ik nu veel last van omvallende filters, met drabkoffie tot gevolg.

Ellissa 01-09-2015 Product paar dagen in bezit

6,5
Totaal onhandige manier van aflezen waterhoeveelheid, na even gebruik al helemaal niet meer te zien hoeveel water je erin moet doen voor 4 kopjes en inderdaad lichtinval moet goed zijn om iets te kunnen aflezen. Nu dus minimaal 6 kopjes koffie zetten, want die is nog zichtbaar. Je kunt de kan niet helemaal leegschenken door opstaande rand. Smaak is wel goed en koffie blijft warm in de thermoskan.

rick4 23-05-2017

Perfect apparaat.

Totaal geen problemen met het apparaat.
Water inschenken gewoon de dop op de kan, lekt niet.
Koffie is heet, en blijft ook heet.
Geen wit uitgeslagen water houder.
Kortom zeer tevreden.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

EAZ1964 16-04-2017

Geen Philips kwaliteit

Slecht ontworpen apparaat. Ook bij deze is de waterniveau indicatie wit uitgeslagen en niet meer bruikbaar. Filters vallen heel snel om, waarschijnlijk door het naar binnen draaiende vulpunt. daarmee vaak verstopt en met dit apparaat veel meer issues dan welk apparaat uit het verleden dan ook. plastic beugeltje voor uithalen van filter is afgebroken. Vullen van de bak is onhandig.
Miskoop. Gaat de bak in na minder dan een jaar gebruik, teveel ergenis.

Kloot 11-04-2017

Dit product ziet er goed uit.

Heb er gemengde gevoelens over. De waterval indicatie is na een paar weken niet meer af te lezen. Was compleet Wit geworden. Koffie temperatuur wel goed en fijn dat er een timer opzit. Moet wel zeggen dat de service goed is
Ik ben terug gegaan met het apparaat en heb een nieuwe gekregen. Ben alleen benieuwd hoelang het duurt voor de indicatie weer Wit wordt.

Marc41 01-04-2017

Enige product aanpassingen zijn nodig

Voor deze aankoop even goed rondgekeken. Er zijn weinig apparaten met zowel thermoskan als timerfunctie te koop. Deze Philips is mooi om te zien en de timerfunctie in combinatie met een thermoskan ideaal. Ik heb dit apparaat echter slechts 2 maand in gebruik gehad. Ik schrijf deze review op het moment dat ik op zoek ben gegaan naar een nieuw kan deksel. De drukknop van thermoskan is nl. afgebroken bij openen/dichtdraaien van het deksel en het apparaat staat zodoende al 3/4 jaar werkeloos in de schuur. Naar mijn idee een te slank ontworpen kwetsbare schenkconstructie. Een draaideksel im te openen-schenken-sluiten zou dit oplossen. Daarnaast is het zeer vervelend dat ik niet meer zag aan de indicator hoeveel water er in zat.
Dat stoorde mij dusdanig dat ik het reserveonderdeel voor de kan nu dus toch niet bestel en deze review schrijf.
Oplossing tav product:het reservoir aan de buitenzijde kunnen aflezen blijft het meest ideaal

Sjeftoos 17-09-2016

Beslist geen makkelijk apparaat

Bij vullen water hoeveelheid zeer moeilijk te zien en niet nauwkeurig.
Display blijft niet verlicht, en daardoor moeilijk afleesbaar
Er blijft koffie achter in de thermoskan
Gebruiksaanwijzing is niet uitgebreid genoeg.

Derk1 06-01-2016

Kon beter

Na het koffie zetten is er altijd een beetje koffie in het randje waardoor het even lekt en dat is hinderlijk. Ook water uitschenken zonder deksel gaat niet goed. Foutje in het ontwerp denk ik. Verder is het een mooi apparaat wat goed werkt.

DM 22-10-2015 Product kwartaal in bezit

3,8
Heb het apparaat enkele maanden en is nu echt stuk.
Vocht in het display en zeer ongebruiksvriendelijk,het vorige model was beter.Ik zal het terug sturen ter reparatie maar zal het zelf niet meer gebruiken!

Gids 21-10-2015 Product kwartaal in bezit

Na het apparaat een aantal maanden gebruikt te hebben, gaan we toch een ander apparaat kopen.
De koffie is niet warm genoeg. Je kunt bijna niet aflezen hoeveel water erin zit. En hij is te hoog voor onder het kastje, dus als het klepje openstaat om te drogen dan moet je het eerst dichtdoen voor het keukenkastje open kan.
Een voordeel is de thermoskan, deze gaat niet snel stuk. Maar het knoeitaf en toe wel met inschenken.

Nieuwenhuize 11-07-2015

Handige thermoskan!

De koffiezetter werkt perfect!
Goede maataanduiding en ook is het water makkelijk te vullen.
De koffie is warmer dan in mijn apparaat (ook een Philips). De thermoskan oogt klein maar heeft verrassend veel inhoud (genoeg voor een kamer vol visite).
Ik ben er erg blij mee.

RnB400 08-07-2015 Product paar dagen in bezit

6,6
Ik heb dit apparaat nu een tijdje in gebruik. Het is lastig zo niet onmogelijk om het apparaat van water en koffie te voorzien als het onder keukenkastjes wordt geplaatst. Het is lastig het juiste waterniveau af te lezen.
De thermoskan houdt de koffie wel redelijk warm, maar wordt ook aan de buitenkant warm tot heet. Daarnaast blijft er een restje koffie achter in de kan, of komt er aan de bovenkant van de dop weer uit.
Daarmee vind ik het apparaat niet echt geschikt voor dagelijks gebruik.

Rene400 08-07-2015

Prijs/kwaliteitverhouding redelijk goed

Daarmee vind ik het apparaat niet echt geschikt voor dagelijks gebruik.

nieuwenhuize01 07-07-2015 Product paar weken in bezit

Dit apparaat kado gegeven aan oma, die regelmatig de kamer vol visite heeft.
Vooral voor de thermoskan gekozen voor de HD7479. In plaats van heen en weer lopen naar het warmhoudplaatje in de keuken, wordt de thermoskan nu gewoon op tafel geplaatst.
De koffie is perfect op temperatuur en blijft dat ook. De smaak is intens en beter dan haar oude Braun koffiezetter (was mij iets te slap).

De koffiezetter heeft door de timerfunctie wel meer knoppen, maar kan gelukkig eenvoudig aangezet worden met éen knop.

Het instellen van de tijd / timer vereist even de handleiding en zal door ouderen niet gebruikt worden.
En wie wil 's avonds naast het voorbereiden van de broodbakmachine nog het koffieapparaat vullen?

rmcruiser88 27-06-2015 Product paar weken in bezit

Goed apparaat, ik maak al een tijd koffie met een filterapparaat van philips
waar een lekker bakkie uitkomt, maar deze met timer functie en thermoskan
word het nog beter, de koffie blijft lang warm en de tijd is heel simpel in te stellen,
wat voor mij alleen s'ochtends handig is.

rmcruiser 27-06-2015

prima koffiezetapparaat

Goed apparaat, ik maak al een tijd koffie met een filterapparaat van philips
waar een lekker bakkie uitkomt, maar deze met timer functie en thermoskan
wat voor mij alleen s'ochtends handig is.

josrem 17-06-2015

Een aanrader

Ik heb het apparaat nu een week in gebruik.De vormgeving is leuk, het geheel ziet er mooi uit.Hij zet lekkere koffie, en die blijft in de thermische kan best lang warm.Er zit aan de filterhouder een gemakkelijk hengsel,om hem eruit te halen.Een nadeel is dat de waterniveau-indicator aan de binnenkant van het deksel zit, en niet aan de voorkant. Je kunt dan niet zo makkelijk zien hoeveel water je in het reservoir doet.Ook de timer die erop zit is fijn,je kan dan zelf bepalen wanneer de koffie klaar moet zijn.