Philips Daily Collection HD7474/20 - Reviews

koffie

6,6

walt1234 16-09-2016 Product paar weken in bezit

wat een rotding!!

Super slecht apparaat.water opschenken bijna onmogelijk. houdt altijd een doek gereed om je aanrecht en de koffiemachine droog te maken.de thermoskan houdt de koffie niet lang warm. handle na 2 weken afgebroken. de bewegende opschenk-arm in het apparaat, duwt het filter opzij, en dus geen koffie maar prut.

Karel 26-07-2016 Product kwartaal in bezit

Even snelle miskoop gedaan

3,4
Oude koffiezetapparaat kan gebroken , dus snel naar de winkel voor een nieuwe. Philips genomen om vertrouwde kwaliteit. Na een tijdje bleek dit toch een miskoop voor ons. Een aantal punten is gewoon niet goed over nagedacht. Minder inhoud dan gedacht, berekend voor erg kleine kopjes. Lastig te doseren, waterpeilmeter onduidelijk en na een aantal weken niet meer af te lezen, moeilijk om niet te morsen met water vullen, koffiestop als je de kan er onderuit haalt laat telkens druppels vallen, de hendel op de deksel van de kan zal geen lang leven beschoren zijn. We hebben het apparaat nog een kans gegeven op onze vakantie, maar waren na terugkomst overtuigd dat het voor ons een miskoop is geweest. Het apparaat staan nu te verstoffen in de schuur en hebben snel een andere gekocht die wel aan onze verwachtingen voldoet. Wat ons betreft geen blind vertrouwen meer Phillips

Anja 03-04-2016 Product maand in bezit

Mooi maar onhandig

Het apparaat is mooi vormgegeven en de koffie best lekker, maar in een aantal opzichten is het erg onhandig. Je kunt niet zonder veel te morsen water in het waterreservoir schenken met de kan. En je kunt niet zien hoeveel water je in het reservoir schenkt, dit moet op de gok. Ook zit er vaak koffiegruis in de koffie als je het maximale aantal kopjes zet. Ik zou dit apparaat nooit meer kopen.

mvdwnth 28-06-2015 Product paar weken in bezit

Hoewel ik zelf vaak voor "het snelle bakkie" ging in de vorm van Senseo of Dulce Gusto ben ik erg blij met mijn Philips filterkoffiezetapparaat. Het is natuurlijk iets meer werk om koffie te zetten dan bij apparaten die "het snelle bakkie" daadwerkelijk leveren, dat is een afweging die je moet maken. Zelf vind ik filterkoffie lekkerder qua smaak dan koffie uit koffiepads. Het is dus wat meer moeite, maar dat beloond zich weer.
Het apparaat (Philips HD7474/01) is erg makkelijk in gebruik, er zit ook maar 1 knop op. Het is even uitzoeken wanneer je de juiste waterhoeveelheid in het reservoir hebt zitten, maar zodra ik dat doorhad gaat het super.
Zelf ben ik als het om koffiezetten gaat een leek, ik kon in de handleiding niet zo snel vinden welke maat koffiefilters ik nodig had, na wat zoeken bleek ik maat 4 nodig te hebben.
De kan blijft, als deze van de warmhoudplaat af is, naar mijn mening langer warm dan een glazen kan. Na ongeveer 1 uur had ik nog koffie op een prima temperatuur. Langer wachten raad ik echter niet aan.
Ook niet onbelangrijk, de netsnoer is qua lengte voldoende om het apparaat op het aanrecht een geschikte plek te geven.

Jbbouman 28-06-2015 Product paar weken in bezit

We hebben de koffiezet apparaat iets meer dan een week in gebruik.
Het oude koffie apparaat met een losse thermoskan was wel aan vervanging toe.
Het is een mooi en compact apparaat welke een lekker bakje koffie zet. De thermoskan is mooi compact en het schenk knopje is een top uitkomst, niet meer een dop opendraaien en vast houden omdat ie er anders wel eens vanaf kan vallen. Wel loopt ie nog beetje na als jet knopje los laat.
Na dat de koffie is door gelopen blijft ie nog 10 minuten aan staan, hierdoor wordt de thermoskan ook door het apparaat nog even opgewarmd en niet alleen door de koffie.
Het enige echte nadeel vind ik dat de verhouding van de kopjes niet overeen komen, ik krijg er maar 7 normale(nee, geen mokken) bakjes uit terwijl je er 10 water in gooit en water aflees systeem vergt even wat gewenning.

Mrtn1988 27-06-2015 Product paar weken in bezit

Wij waren altijd echte Senseo drinkers. Ondanks dat het nu iets meer werk is om koffie te zetten, vinden wij het resultaat veel lekkerder. De koffie is veel heter dan uit een Senseo en door de thermosfles blijft het lekker lang warm. Het was wel even wennen om de juiste hoeveelheid koffiemaling te bepalen. Het zou fijn zijn geweest als het bijgeleverde koffieschepje het aantal grammen per schep aangaf. Het anti-drup systeem en het uitneembare filterhouder zijn erg handig in gebruik. Ook erg fijn dat dit apparaat zichzelf uitschakelt, iets dat een Senseo gebruiker natuurlijk gewend was. Al met al een mooie aanwinst voor in de keuken.

NellekeNB 25-06-2015 Product paar dagen in bezit

Na (45!) jaren mijn oude koffiezetapparaat te gebruiken, heb ik onlangs een nieuwe gekregen. De Philips Daily Collection Koffiezetapparaat (model: HD7474/20).
Handig in gebruik. De koffie smaakt heerlijk, en lekker op temperatuur. Ik had veel eerder mijn koffiezetapparaat moeten vervangen!

Mamarieke23 20-06-2015 Product paar dagen in bezit

7,4
Ik gebruik nu sinds een week dit koffie zet apparaat.
Hij maakt lekkere koffie en met de thermoskan samen met de warmte plaat hou hij de koffie lekker warm.
Ook is het fijn dat je het bakje waar je het filter inzit er zeer gemakkelijk uit kan halen waadoor je geen koffie knoeit als je het filter wilt weggooien.

Wel is het erg wennen hoe je het water van de koffie moet afmeten door het staafjessysteem. Na een tijdje is dat gelukkig gewend.

Maar al met al krijgt hij een dikke 7!

kaatje156 15-06-2015 Product paar weken in bezit

Goede hete koffie en deze blijft ook goed warm in de kan.
Apparaat schakelt vanzelf uit wanneer de koffie klaar is.
Mooi design op het aanrecht.
Goed apparaat voor een mooie prijs