Melitta Look IV Zw 1011-02 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Melitta Look IV Zw 1011-02 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

frans 26-03-2019

Goede koffie, hopeloze anti kalk beveiliging

Apparaat zet goede en hete koffie, makkelijk te bedienen met duidelijke maataanduiding
Ook vullen met water gaat eenvoudig middels een grote opening voor reservoir.
Maar.... er zit een anti kalk aanduiding op wat in 1e instantie iets moois lijkt, maar in de praktijk grote ergernis opwekt. Je kunt het apparaat instellen op de waterhardheid van je gemeente, in ons geval is dat zacht water. Het lampje gaat bij ons echter al na 15 dagen branden (paar maal uitgeprobeerd) en je bent dan verplicht het apparaat te ontkalken om het opgelichte lampje uit te krijgen. Dit duurt maar liefst 25 minuten. Eenmaal de ontkalk-knop geactiveerd kun je niet meer terug. Het is natuurlijk idioot om om de 2 weken te moeten ontkalken terwijl wij zacht water hebben, zeer irritant.
Van Bol.com wel een nieuw apparaat ontvangen, maar zit gewoon in dit model, is niet uit te schakelen. Melitta wilde niet meewerken om deze om te ruilen voor ander model zonder zo'n irritante knop, vinden het dus normaal dat je 2x in de maand moet ontkalken, voor ons dus geen Melitta meer.

Pluspunten

• hete koffie
  • makkelijk vullen

Minpunten

• antikalk programma