Philips Café Gourmet HD5407 - Reviews

Type
filterzetter
Soorten koffie
koffie

Beoordeling op basis van 41 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,5

RuudG67 10-07-2017

Lekkere koffie, twijfels over het apparaat zelf.

Dit apparaat maakt echt lekkere koffie en daarom blijft hij ook, zolang als het duurt. Op wat kleine missers na zoals de koffiepot die je wel heel precies onder de uitloop moet zetten, hebben we gemerkt dat dit apparaat niet altijd uitschakelt. Ik kwam in de middag thuis en rook een branderige plastic lucht, het bleek dat de koffiezetter zo'n uur of 10 aan is blijven staan en ook verwarmde. Het rook alsof hij verbrand was, maar gek genoeg is er weinig te zien aan de buitenkant op wat verkleurd plastic na. Je moet dus echt wel het apparaat uitschakelen en we gieten nu de koffie na het zetten maar meteen in een thermoskan. Qua koffie raad ik hem aan, qua apparaat niet want ik vraag me af of het ding wel brandveilig is.

Els13 30-05-2017

Deze koffiezetmachine is niet aan te raden.

Hiervoor ook een café gourmet gehad. Prima ding, lekkere koffie. Dit nieuwe model heeft drie nadelen erbij gekregen. Hij gaat na een half uur uit, erg onhandig. Het klepje boven waar je water in schenkt moet in z'n geheel eraf dus altijd water op je aanrecht, bij het eerdere model hoefde dat er niet af. En het laatste irritante is dat hij snel verstopt raakt en je 'm dus erg vaak moet doorspoelen met schoonmaakazijn.
Kortom, ik ben niet blij met de vernieuwde versie

Greet52 14-02-2017

zet hete koffie met prima smaak

ons vorige Cafe Gourmet apparaat ging na jaren gebruik helaas kapot. Direct een nieuwe aangeschaft, want geen enkel apparaat zet zulke hete koffie met prima smaak.

Jacob49 15-12-2016

Lekkere koffie maar Slecht design

Door de beugel lek je altijd water als je het deksel er af haalt om water er in te doen. Maar het ergste is dat het apparaat niet vanzelf uitgaat. Pas als het huis naar aangebrande koffie gaat stinken wordt je er aan herinnerd dat je hem met de hand moet uitdoen. Tot we een kaar een paar dagen weggingen en de hele plastic bodemplaat was verbrokkeld door de hitte. Nog een geluk dat er geen brand is ontstaan.

niet-tevreden gebruiker 24-11-2016 Product paar maanden in bezit

HD 5414 matig gebruiksgemak

Sinds enige maanden in gebruik. Koffie is prima, maar waterreservoirdeksel is te groot om met 1 hand te openen, mist een greep en een vulopening. Bij het met twee handen optillen valt het condenswater van de binnenzijde deksel op de aanrecht of tafel. Daar komt vervolgens het condenswater van de filterhouder nog bij. Al met al een natte boel! Door de relatief korte timertijd heb je een thermoskan ernaast nodig om je koffie langer warm te houden. De nazorg van Philips na een behoorlijk aantal mails en brieven is abominabel.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • meer kan ik niet verzinnen

Minpunten

• zeer onhandig in gebruik
  • 30 minuten timer

Glenn67 19-10-2016

Binnen twee jaar weer defect

Helaas binnen twee jaar weer defect.
Door een simpele o-ring heeft het zachtjes kunnen lekken.
Met als resultaat het hele binnenwerk verroest en verrot.
Ondanks mijn ervaring als service monteur brak er toch nog een schroef af en was hij rijp om afgevoerd te worden.
Tevens scheurde en brokkelde de rand van het warmhoudplaatje en het pijpje in het reservoir.
Ook had hij niet gelekt had hij het daar wel op begeven.
Dit was mijn derde de twee eerste (eerste model) waren beter en ook sneller.
En had ook niet de beugel boven de deksel.

Rein 22-06-2016 Product paar weken in bezit

teleurstelling

6,6
Vergeleken met de eerdere versie (made in Portugal)die ruim 7 jaar dienst heeft gedaan, na 2 weken erg teleurgesteld in de nieuwe HD5414 DE. De ernstige condensvorming in deksel waterreservoir en filterhouder belooft weinig goeds qua levensduur. Na klacht bij Douwe Egberts doorgestuurd naar Philips en van het kastje naar de muur gestuurd door Philips consumentenservice.

Peter 12-04-2016 Product jaar of meer in bezit

na 3 jaar rot

Lekkere koffie, handig in het gebruik maar na ruim 3 jaar begint de bodem onder het waterreservoir te roesten en komt het tefflon los.
Omdat de garantietermijn isverstreken kan Phillips niet voor me doen. Waardeloze service. Je mag toch verwachten dat zo'n apparaat langer meegaat.

Otto 01-04-2016 Product kwartaal in bezit

Apparaat valt sterk tegen

6,2
Erg lastig om water te vullen; daarbij blijft deksel altijd vol condenswater; echt om de haverklap verstopt, moet vaak geschoond worden; de timer van 30 min. is ronduit een ramp; laat ook veel stoom los bij het koken; voor deze prijs een miskleun. Wordt wellicht alleen voor de vormgeving aangeschaft?

Louike1 19-02-2016 Product paar weken in bezit

Mooi apparaat. Je water word nog echt gekookt voor een heerlijk kopje koffie. Een klein nadeel is, dat je het water wat er bovenin gedaan niet goed kunt inschenken. Verder de tijd dat het apparaat aanstaat is 30 minuten. Is wel erg kort. Design erg mooi maar wel hoog.

PACOFRD46 04-12-2015

mooi design,

geen meegeleverde gebruiksaanwijzing, alleen maar in Duits waar bovendien op pag 7 art 5-3 3 staat Wasserwasserbehalter ????

marcoelsbeth 22-09-2015

Mooi apprat, maar erg snel kapot

Dit apparaat is de opvolger van de vorige Café Gourmet van Philips. Op tal van onderdelen zou dit apparaat beter zijn qua constructie.
Het design van de vorige vond ik absoluut veel mooier. Daar gebruikte je nog de filterzakjes maat 2 voor. En ook leuk was dat het apparaat mee naar tafel genomen kon worden. Niet dat je dat deed, maar de naam Café Gourmet kwam daarmee wel in de buurt van wat het beoogde.
Veel erger vind ik dat ik het apparaat in mei 2014 heb gekocht, en dat het zeker niet overdadig is gebruikt, maar helaas nu alweer is afgeschreven; het apparaat is defect. Voor een koffie apparaat mag je toch hopen dat je daar, met normaal gebruik, zeker een aantal jaren mee kunt doen. Maar helaas is het wederom vlak na de garantieperiode weer voorbij met dit apparaat. Degelijke onderdelen of niet, het blijkt voor Philips toch wel moeilijk te zijn om een echt deugdelijk koffieapparaat te maken. Helaas dus.
Ik kan het product daarom zeker niet aanbevelen bij anderen.

Gerardus67 13-09-2015

redelijk, zou het echter niet aanbevelen

Een rijker aroma door de hogere zettemperatuur kan ik niet beamen, proef nauwelijks enig verschil met goedkopere, eenvoudiger koffieapparaten.
Mede door de hogere temperatuur is het apparaat ook veel gevoeliger voor kalkinsluitingen, betekent in ons geval dat al na drie weken (dagelijks gebruik) een verstopte rubberdruppelaar en veel zichtbare kalkaanslag op en rond bovenglas. Het apparaat mag dan zogenaamd hoogstaand design zijn, de bovenbeugel is erg lastig met het inschenken van water.

Irmarian 03-09-2015

Een aanwinst op mijn aanrecht.

Een koffiezetapparaat, waarmee ik weer lekkere en vooral hete koffie kan zetten. Na wat uit te proberen heb ik nu de juiste verhouding gevonden van koffie en water en ben blij met deze aanwinst met een mooi design. Ik gebruik een kleine maatbeker voor het vullen van het waterreservoir en dat gaat goed.

Maaike49 26-08-2015

Het koffiezetapparaat maakt (h)eerlijke koffie

Ik vind het een fijne manier van koffiezetten omdat de hoge temperatuur
zorgt voor een goede koffiesmaak en niet waterig is.Het apparaat schakelt
ook na 30 minuten automatisch uit. Het enigste nadeel is dat je om een goede
smaak te behouden je de koffie beter over kan gieten in een thermoskan.

boerdonk 18-08-2015

koffie zoals ie vroeger ook smaakte

geweldig product even wennen want het duurt wat langer maar beslist niet te lang en dan wordt het wachten beloont een lekker kopje koffie ook goed heet zodat je lekker lang kunt genieten.

elleonore 18-08-2015

het ia een perfect apparaat

dit is mijn zelfde 2e apparaat en niets dan lof. het duurt even wat langer voor je koffie hebt, maar dat heb ik er graag over voor een heerlijk heet bakkie.

Allekie 07-08-2015

Mooi apparaat, hele lekkere 'gewoon' gezette koffie.

Sieraad in de keuken. Keus tussen grote of kleine koppen koffie. Erg lekkere koffie. Supersnel geleverd.

Debby19 04-08-2015

Dit product maakt heerlijke hete filterkoffie

Fijn koffiezetapparaat met als pluspunt dat het water eerst gekookt wordt en langzaam doorloopt zodat de koffie heerlijk van smaak is en lekker heet blijft.

Ad62 12-07-2015

lekker heet

De koffie uit dit apparaat is lekker heet. Moet er zelfs rekening mee houden om eerder koffie in te schenken anders heb ik de koffie niet op voor ik naar mijn werk vertrek.