Melitta EPOUR Zwart/Chroom 1024-11 - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Test panel 7.8 okt 2021
Bekijk 1 andere uitvoering
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

m*********@l****** 02-04-2023
  • Product gekregen

Prachtig design . Maar koffie is geen 92-96 graden!
Echt heel stuk kouder . Druppelstop werkt niet geheel goed
Waardoor warmhoudplaatje snel lelijk wordt.
Geen aanrader

Pluspunten

• Ronddraaiende water

Minpunten

• Koffie geen 92-96 graden
  • Druppelstop werkt niet goed

Officiele reactie van Melitta 14-04-2023

Bedankt voor deze review. De temperatuur van de koffie behoort ongeveer 83 graden te zijn. Als dat het geval is dan voldoet uw toestel aan de gestelde specificaties. Wat vervelend dat het warmhoudplaatje beschadigd is geraakt. Neemt u gerust contact met ons op via info@melitta.nl zodat wij u kunnen informeren over de procedure van reparatie van uw toestel.
Het team van Melitta

Avandaele 10-11-2021

Design object die smaakvolle koffie levert

Ik heb dit product mogen testen voor review.nl. het eerste wat opvalt is het prachtige design. De koffiezetmachine staat geweldig in de keuken en de gouden accenten geven hem een luxe uitstraling.
Het gebruik is erg simpel, het waterreservoir is uitneembaar en kan je gewoon onder de kraan vullen. Het inschuifsysteem voor het deel waar de filter en koffie zit is ook heel makkelijk en zo weet je altijd zeker dat hij goed zit.
Dan het belangrijkste: de koffie.
De smaak vind ik vele malen beter dan wij met ons eigen apparaat konden bereiken. De koffie word eerst geweekt voordat het water volledig doorloopt waardoor de smaak veel beter uitkomt. Ook heeft het roteren van het wateruitgiftepunt echt effect op de koffie.

Voordelen:
-Prachtig uiterlijk
-makkelijk vullen
- intensere smaak
- heerlijke geur door open filter

Nadelen
- ik heb de persoonlijke instellingen niet kunnen vinden
- behoorlijk duur apparaat.

Conclusie: als je design en smaak belangrijk vind en er het geld voor over hebt zeker een aanrader. Als je het verschil niet proeft tussen "what else" en "steeds verassend altijd voordelig" zou ik overslaan.

Raoul 06-11-2021

Prachtige machine met heerlijke koffie!

Gebruiksvriendelijkheid.
Wat mij prettig heeft verrast bij deze machine is dat alle onderdelen goed bereikbaar zijn maar erg netjes in elkaar passen. De touch knopjes voor op het apparaat geven mij een extra gevoel van kwaliteit. De erg lekker in elkaar-klikkende filterhouder (in het apparaat) geeft me eveneens een prettig gevoel van kwaliteit. Doordat het water reservoir ook afneembaar is ben je erg vrij in hoe je het wat er vult, middels de koffiekan of gewoon onder de kraan. Wat mij persoonlijk tegenvalt is de temperatuur van de gezette koffie en de missende mogelijkheid om de apparaat zo lang ik wil aan te laten staan. Tijdens de verbouwing van ons huis zetten we met regelmaat volle potten koffie voor de bouwvakkers, echter door de 30-min uitschakel timer gaat hij vaak eerder uit dan de pot leeg is..

Design.
Het design van het apparaat vind ik echt prachtig. De kleurstelling alsmede de vorm van de machine zijn voor mij een cadeautje voor het oog. De vorm van de koffiepot gooit mij al helemaal een aantal jaar terug wat me een erg prettige beleving geeft van het koffie zetten.

Smaak van de koffie.
Last but not least. Na het lezen van de enthousiasmerende opties van deze koffiemachine was ik wel erg benieuwd naar de pre-brew functie, en of deze nou daadwerkelijk toegevoegde waarde heeft. De pre-brew ben ik niet helemaal over uit of dit een verbetering is t.o.v een "normale" bereiding. Wat ik wel een erg goeie toevoeging vind, is de ronddraaiende kop waar het water uit komt. Deze zorgt er echt voor dat de filterkoffie geleidelijk bevochtigd wordt en wordt doorlopen. Waar bij mijn vorige koffie machine je duidelijk zag dat het water de makkelijkste weg naar beneden zocht (wat resulteerde in oneven koffiedrap in de filter) zie je bij deze wel echt verschil. Dikke plus!

Mijn conclusie:
Prachtige koffie machine welke echt gezien mag worden op het aanrecht. Een machine met een hoog gebruiksgemak en een verbeterde koffiesmaak t.o.v. mijn vorige apparaat. Dikke aanrader als je het mij vraagt!

• Ronddraaiende uitloop
  • Smaak koffie
  • Algehele beleving

Minpunten

• 30-min timer

Muurtje 01-11-2021

Mooi design koffiezetapparaat

Het design van het apparaat is prachtig. En het is makjelijk in gebruik. Het waterreservoir kun je er af nemen om te vullen en ook de filter is er handig af te pakken. Je drukt op de brew knop en je hebt snel heerlijk warme koffie. Het apparaat schakelt na een half uur vanzelf uit.
Nadeel vond ik dat de filter niet afgesloten is waardoor er veel vocht vrijkomt bij het koffiezetten.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goed warm
  • Afneembaar waterreservoir

Minpunten

• Geen deksel op filter
  • Prijs/kwaliteit

Klaas 31-10-2021

mooi, gemakkelijk apparaat voor lekkere koffie

Gebruik:
Het koffie zetten gaat bijna op de zelfde manier als met een gewoon filterapparaat. Voordeel van dit apparaat is dat het een afneembaar waterreservoir heeft, wat onder de kraan te vullen is en hierna op de rest van het apparaat te plaatsen is. Je hoeft niet meer met een kan onder de kraan aan de gang te gaan en dit dan zonder knoeien in het waterreservoir zien te krijgen. Een groot voordeel.
Het is leuk om te zien hoe het water door de ronddraaiende uitloop verdeeld wordt over de gemalen koffie in de filterhouder. Meestal is dit gedeelte van een koffiezetapparaat helemaal gesloten, zodat je niet kan zien wat er gebeurt. De eerste keer dat je een volle kan koffie maakt, is het even spannend of de filterhouder niet overstroomd, omdat er best wel veel water op de gemalen koffie komt te staan, die dan langzaam door de koffie in de kan stroomt.

Smaakbeleving:
Doordat de koffie eventueel wordt voorbevochtigd via de "prebrew"-functie en door de waterverdeling over de gemalen koffie in de filterhouder is de koffie iets intenser, of zo je wilt, sterker, van smaak als met een gewoon filterapparaat. Hierdoor heb je voor de zelfde intensiteit dus iets minder koffie nodig. Je doet dus wat langer met een pak koffie. Mooi meegenomen.

Gebruiksgemak:
Het mooi ogende apparaat met gouden accenten is gemakkelijk te bedienen.
Het afneembare waterreservoir is gemakkelijk terug te plaatsen.
Er zijn weinig opstaande randjes, waardoor het apparaat gemakkelijk met een doekje schoon te vegen is, als dit al nodig is. De kan heeft een druppelstop, waardoor nadruppelen als de kan weggenomen is, niet voorkomt.
De extra optie om eigen zetprofielen te maken in de "Barista-mode" is leuk voor fijnproevers, maar voor gewoon gebruik lijkt mij dit overbodig.
De glazen kan is gemakkelijk schoon te maken.

Al met al een mooi, gemakkelijk te bedienen apparaat wat lekkere koffie geeft.

Pluspunten

• je ziet wat het apparaat doet
  • afneembare waterhouder
  • geeft lekkere koffie
  • kofie-zetprogramma is aan te passen aan je smaak

Minpunten

• speciale filterzakjes nodig

y**************@o********** 31-10-2021

Kwalitatief zeer goed apparaat

Het eerste waar je naar kijkt als je een apparaat gebruikt is het design, en van dit apparaat valt gelijk op. De doos ziet er luxe uit, de verpakking van de filters zien er luxe uit. En het koffie apparaat zelf. Ziet er luxe uit! Het is duidelijk een ''premium'' filter koffie apparaat, de uitstraling en het materiaal waarvan het gemaakt is voelt erg degelijk aan.
De koffie kan is van glas, maar is van dik glas.

Het apparaat is makkelijk schoon te maken, je kan alles eraf halen en makkelijk afwassen.

In gebruik:
Je kan bij dit apparaat ervoor kiezen ''standaard'' filter koffie te zetten, maar kan er ook voor kiezen om bijvoorbeeld gebruik te maken van de ''pre infusie'' setting. Dan wordt de koffie eerst nat gemaakt (zodat de smaak van de koffie beter tot zijn recht komt). Het kan tot 8 kopjes zetten.

Smaak:
Ik vond zeker met de pre infusie instelling (die zon 30 seconde extra in neemt qua tijd) de smaak beter dan andere filter koffie apparaten. Toch was ik enigszins teleurgesteld qua smaak. Begrijp me niet verkeerd, het apparaat zet erg lekkere koffie . Maar gezien de prijs, de uitstraling, miste ik een beetje de ''wow'' factor. Ook de pre infusie was maar een miniem verschil. Daarnaast vond ik dat de koffie wel iets heter had gemogen. Het was nu direct drinkbaar, als je een tweede bakje wou was hij al te koud.

Doordat de pre infusie zo kort is geeft dit weinig toevoeging aan de smaak, voor de uitstraling is er
geen andere filter apparaat dat er zo luxe uitziet. Maar voor de smaak/prijs verhouding. Vind ik zelf dit apparaat aan de dure kant.
Als ik niet naar de prijs kijk, is het voor filter koffie wel de lekkerste filter koffie die ik gehad heb.

Kwalitatief voelt het ook aan of het apparaat lang meegaat. Ik zou het apparaat daarom zeker aanraden. Wel is de prijs aan de iets hoge kant.

Pluspunten

• Bouw kwaliteit apparaat
  • Pre infusie setting
  • 8 bakjes koffie snel klaar

Minpunten

• Koffie had warmer gemogen
  • Makkelijk in gebruik

d*************@h********** 30-10-2021

Mooi apparaat wat te duur is.

Koffie bestaat al eeuwen en is nog steeds 1 van de meeste gedronken drankjes in de wereld. Ook vanwege deze reden zoeken wij mensen steeds naar verbetering en kijken wij wat het best bij ons past. Wij waren dus ook heel blij en verrast om dit product te kunnen testen en te kunnen kijken of dit product bij ons past en ons ervaring erover kunnen uiten. Dit hebben wij gedaan met behulp van een aantal kopjes die wij per kop zullen toelichten.

o Beleving van koffie zetten
Het zetten van de koffie met touchpad achtige knopjes was zeker een leuke ervaring. De koffie wordt snel gezet en het mooiste van dit apparaat was dat de koffie ook lang warm bleef. Verder gaf het apparaat een duidelijk hard signaal aan als het apparaat klaar was of als het apparaat begint met het maken van de koffie. Een minpunt hiervan is dat het geluid heel luid is en dat dit niet geschikt is voor mensen in een kleine woning. Hiermee bedoel ik meer in een studiowoning waar de koffieapparaat in de zelfde kamer zit. Je partner, vriend of vriendin zal zich rot schrikken door het geluid!

o Smaak van de koffie
De smaak van de koffie is zeker lekker. Maar verschilt toch niet in zekere mate wat betreft andere apparaten van een goedkopere klasse. Zeker is het draaimechanisme een leuke opvulling van het apparaat alleen kunnen wij niet zegen dat dit de smaak van de koffie verbetert. Dit lijkt meer op een luxe toevoeging maar voor ons was er geen verschil te merken in de smaak.

o Gebruiksvriendelijkheid
Het apparaat is zeker fijn en makkelijk te gebruiken. Alleen de handleiding was zeker niet de makkelijkste. Tegenwoordig willen mensen aan de hand van foto's zien hoe je het apparaat moet gebruiken en niet aan de hand van tekst.

o Design
Het apparaat ziet er echt chic en mooi uit. Het past mooi in elk keuken en het apparaat voelt echt aan als een product dat stevig en langdurig meekan.

o Schoonmaakgemak
Het schoonmaken van dit apparaat is zeker heel makkelijk te doen. Alles kan er goed van af om gewassen te worden. Alleen de vraag is welke koffiefilterapparaat is niet makkelijk te wassen?

Conclusie:
Zeker een mooi en stevig apparaat, maar is het wel het bedrag waard? Wij zouden eerder aanraden als jij toch een koffieapparaat wilt kopen dat er beter gekeken kan worden voor een apparaat dat koffie bonen gebruikt en geen filterkoffie. Dit zal zeker wat duurder zijn maar wij denken dat je liever honderd euro meer kwijt bent dan een koffiefilterapparaat koopt voor dit bedrag.

Anders raden wij aan om een koffiefilterapparaat aan te schaffen die minder dan de helft van dit apparaat kost. Het verschil aan smaak zal je niet merken maar het verschil in jouw portemonnee wel.

Pluspunten

• Chic design
  • Koffie blijft lang warm

Minpunten

• Prijs
  • Geen maatschep

a************@g******** 30-10-2021

Innovatief, maar resultaat is gewone filterkoffie

We drinken thuis altijd filterkoffie, dat vinden we gewoon het lekkerste.
Dus toen ik de gelegenheid kreeg om dit apparaat te testen, met de belofte dat de koffie nog beter zou smaken was ik erg benieuwd!
Ons huidige koffieapparaat is uit dezelfde prijsklasse van de bekende koffiebrander en 10+ jaar oud, daar moet de Melitta het tegen opnemen.
Bij het uitpakken is een van de eerste dingen die opvallen in de vergelijking dat het apparaat geheel van plastic is, in deze prijsklasse had ik een metalen behuizing verwacht. Op zich is kunststof prima, maar de afwerking van de verschillende delen is niet helemaal netjes, op sommige naden kun je sporen zien van de gietvorm.
De kleurstelling is modieus zwart met goud, de hoeveelheid gouden delen zijn beperkt en het blijft smaakvol. Wat mij dan weer stoort is dat niet alle goudkleuren exact hetzelfde zijn, maar dat valt waarschijnlijk niemand anders op :-)
Bij het aanzetten klinkt een harde piep, net als bij alle handelingen met de knoppen en als de koffie klaar is. Dit doet absoluut af aan de kwaliteitservaring, er had toch wel een beschaafd geluid gebruikt kunnen worden in plaats van een pieper uit een 1 euro keukenwekker.. Het geluid kan uit, maar het is juist wel makkelijk om een signaal te krijgen als de koffie is doorgelopen.

Maar het belangrijkste is natuurlijk de koffie!
Wij proeven eigenlijk geen verschil met koffie gezet met een regulier koffieapparaat, wat dus prima is. Het gietmechanisme verspreid het water wel beter over de koffie zo te zien, maar daarna stroomt het water vrij snel door waar ons oude apparaat er gewoon langer over doet voor hetzelfde resultaat.

De koffie is wel minder warm, maar heet genoeg.

Pluspunten

• Modern design
  • Afneembaar reservoir

Minpunten

• Piep
  • Prijs

Phillip 30-10-2021

Nostalgische herinneringen

Nostalgische herinneringen

Ik kan er niets aan doen, maar bij het gebruik waar ik de automatische wateruitloop zag draaien, moest ik aan vroeger denken. Waar mijn moeder de vroegere Melitta koffiezetter op dezelfde manier maar dan met een waterkoker, het hete water al draaiend langs de randen op de koffie goot. Even wachtte tot het water door gedruppeld was en dit herhaalde. Eigenlijk precies zoals de Melitta Epour Gold dit doet, maar dan automatisch.

Afijn, dat was toen. En nu dan mijn ervaringen met dit apparaat.
Wat mij meteen opviel is dat het qua diepte best wat ruimte inneemt. Als je zoals ik meerdere apparaten hebt. Bijvoorbeeld; een normale koffiezetapparaat, eentje voor pads en eentje voor cups, en ook nog een waterkoker. Dan houdt je weinig ruimte over op je aanrecht omdat deze meer uitsteekt.
Tevens vond ik het vullen van de watertank of waterreservoir een beetje lastig omdat ik het apparaat steeds naar voren moest schuiven.
Echter maakt de beleving, de verbeterde smaak van de koffie het goed.
Ik hou van sterke koffie en gebruik dan ook meestal Darkroast koffie. Met de Melitta Epour Gold hoef ik minder koffie te gebruiken om dezelfde sterkte te krijgen.

Voordelen:
• Koffie smaakt beter
• Minder koffie nodig
• Koffie is snel gezet
• Handige afneembare watertank

Nadelen:
• Neemt in diepte veel plaats in beslag
• Bij afnemen van de watertank, moet je het apparaat naar voren schuiven.
• Bij het direct ingieten van water in de watertank moet je het ook naar voren schuiven.
• Meestal staat je koffiezet apparaat onder de bovenkastjes in de keuken. Deze moeten dan hoog genoeg zijn.
• Prijs is wat aan de hoge kant.

Pluspunten

• smaakt beter
  • Minder nodig

Minpunten

• veel plaats
  • naar voren schuiven.
  • Prijs wat aan de hoge kant.

Carolien 30-10-2021

Ouderwetse koffie in een nieuwe jasje!

Het zetten van de koffie is een echt een feestje. Het is erg gemakkelijk en door de open filter gaat het koffiearoma door de hele keuken heen, wat de voorpret voor de koffie alvast aanwakkert.

Het gebruik van het apparaat is erg vanzelfsprekend en makkelijk te bedienen. De koffie loopt snel door, of je nu twee kopjes zet of een hele kan. Het snelle koffiezetten is erg handig met verjaardagen of andere visites.

De piep dat de koffie bijna klaar is, is hard en duidelijk. Dat het apparaat na 40 min zelf uitschakelt is een luxe. Het viel mij op dat de koffie goed warm blijft en ook al staat hij even in de pot hij niet bitter wordt. Je moet wel even wennen aan het touchsysteem, maar door de piep weet je wel dat de opdracht is uitgevoerd.

De sterkte van de koffie is natuurlijk ook goed zelf te regelen, doordat je te maken hebt met filterkoffie. Het zou wel handig geweest zijn als er een koffieschepje meegeleverd zou zijn.

Als de koffie op is, is het apparaat erg makkelijk schoon te maken. De filterhouder heeft een mooi uitschuifsysteem waardoor deze goed te verwijderen is. Dit is zowel handig met het zetten van de koffie als met het weggooien van de gebuikte filter. De glazen koffiekan is ook goed om te spoelen en schoon te maken. Dat hij ook in de vaatwasser mag is ideaal. Door het fijne antileksysteem, blijft de warmhoudplaat ook goed schoon.

De glazen kan, de doorzichtige waterbak in combinatie met het zwart en koperkleur maken het tot een mooi luxe design, dat zeker niet misstaat op het aanrecht.

Pluspunten

• koffie blijft lang warm
  • koffie wordt niet bitter/oud
  • mooi design
  • groot gebruiksgemak
  • snelle zettijd

Minpunten

• geen koffie/maatschepje meegeleverd

IreneElbertsen 30-10-2021

Stijlvol apparaat!

Design:
Met dit mooie stijlvolle koffiezetapparaat is koffiezetten echt een hele beleving. Heel stijlvol.

Smaak van de koffie:
De smaak van de koffie is echt geweldig. Het smaakt echt anders dan mijn huidige koffiezetapparaat.

Omgang:
Het apparaat is makkelijk te bedienen. Er zit een duidelijke handleiding bij. Het design is mooi zwart met gouden details. Echt een plaatje in mijn keuken.

Schoonmaken:
Het reinigen van het apparaat is makkelijk te doen met een natte doek.

Pluspunten

• stijlvol
  • strak design
  • makkelijk te bedienen

Merelina 29-10-2021

Filterkoffie next level

Filterkoffie next level
De werkwijze van dit apparaat is uniek, belooft Melitta. En dat klopt! Wat een verschil met de filterapparaten van vroeger!
De machine maakt de koffie eerst warm en vochtig. Even inweken als het ware. Daarna zorgt de roterende wateruitloop ervoor dat alle koffie snel zijn smaak af kan geven. Dat is echt een uitvinding! In deze machine zal je in de filter nergens een bult droge onbenutte koffie aantreffen. De rotatie verdeelt het water perfect. De temperatuur is uitstekend. Kortom, de machine zet echt lekkere filterkoffie voor de liefhebbers.

Bediening
Het is de eerste keren even zoeken naar de juiste bediening. De gebruiksaanwijzing is niet superduidelijk en bedieningspaneel voelt hard aan. De piepjes die het apparaat maakt zijn hard. Geen fijn geluid. Dat wordt dan weer gecompenseerd door het gezellige gepruttel als je de Melitta dan toch aan de praat krijgt. Ook prima is dat de koffiemachine zichzelf na 40 minuten uitschakelt.

Vormgeving
De compacte vormgeving van de Epour oogt van een afstand mooi en goed doordacht. Aan allerlei kleine gemakken is gedacht. Bijvoorbeeld een waterreservoir met aan twee kanten de indicaties voor de maatvoering. Het apparaat verhindert druppelen op het warmteplaatje als je de kan (even) weghaalt.
Toch is de zwarte kunststof uitvoering met messingkleurige details van dichtbij een beetje goedkoop, gelet op wat het apparaat kost. Je betaalt dan ook vooral voor de nieuwe technologie die in deze machine is verwerkt, denk ik.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Rotatie is echt uitvinding!

Minpunten

• Oogt toch wat goedkoop, gelet op vraagprijs

KGH47 28-10-2021

Rijke smaak en mooi design

Bij het uitpakken van het pakket krijg je meteen een heel luxe gevoel. Het zwart en het goud geeft een luxe uitstraling. Ook het design van het apparaat zelf is niet alledaags, maar bevalt mij heel goed. Het apparaat staat heel mooi in de keuken.

Na het uitpakken heb ik uiteraard meteen koffie gezet. De speciale filters die erbij zitten geven net dat beetje extra smaak, maar ook met reguliere koffiefilters is dit een prima apparaat. Hoewel ik even moest uitzoeken hoe het apparaat werkte, ben ik behoorlijk tevreden. De uitstraling, de smaak en het gebruiksgemak zorgen ervoor dat ik een dikke voldoende aan dit apparaat kan geven.

Allereerst de watertank. Deze is afneembaar waardoor je hem direct onder de kraan kunt vullen. Wat een uitvinding! Persoonlijk erg blij met deze mogelijkheid aangezien ik nogal snel water naast de vultank giet wanneer ik dit via de koffiekan moet vullen.

De aan/uit knop is zeer lichtgevoelig en gemakkelijk te bedienen. Zodra het apparaat is ingeschakeld kan je deze ook tijdelijk pauzeren om daarna weer verder te laten gaan. Deze functie is er om de koffie langzaam te brouwen en kan voor een intensere smaak zorgen. Ik vond het persoonlijk iets teveel gedoe en heb alleen de standaard instelling toegepast.

Dan de roterende kop. Deze manier van koffie zetten zorgt volgens de handleiding voor een goede, gelijkmatige bevochtiging van de koffie waardoor er meer smaak vrijkomt. Die belofte wordt wat mij waargemaakt. De smaak is naar mijn mening rijker dan bij ons eigen koffiezetapparaat.

De filterhouder is gemakkelijk uitneembaar. Waar ik wel even aan moest wennen was dat de filterhouder niet afgesloten was. Je kunt direct het water in het filter zien lopen en het gehele bevochtigingsproces dus zien. In het begin dacht ik een aantal keer dat het water zou overlopen, maar dit is uiteraard niet gebeurd.

Doordat alle onderdelen los zijn te halen, is het apparaat heel makkelijk schoon te maken. Dat is wat mij betreft ook een groot pluspunt.

Naast de pluspunten zijn er ook twee minpunten die ik hier toch wel even wil benoemen. Allereerst het geluid. Zowel het piepen bij het inschakelen als het piepen wanneer de koffie klaar is, zijn vrij luid. Ik vind het dan wel weer heel fijn dat er een piep klinkt als de koffie klaar is, maar die mag dus wel iets minder luid wat mij betreft. Ik kon echter het geluidsniveau niet aanpassen. Het is wel mogelijk om het piepen helemaal uit te schakelen, maar dat heb ik niet gedaan. Ook het roteren van de kop, maakt behoorlijk wat geluid. Dat is wat mij betreft een minpunt. Op de één of andere manier had ik niet verwacht dat er zoveel geluid uit zou komen.

Het tweede minpuntje is de koffiekan. De kan is van glas en met mijn onhandigheid is het slechts een kwestie van tijd voordat ik deze uit mijn handen laat kletteren of ergens tegenaan stoot. Een volledig glazen kan is wat mij betreft iets te fragiel. Daarbij is de kan ook niet heel groot en kunnen er maximaal 8 kopjes koffie gezet worden.

Al met al is dit een mooi apparaat en voldoet het wat mij betreft aan de verwachtingen.

Pluspunten

• mooi design
  • gebruiksvriendelijk
  • makkelijk schoon te maken
  • rijke smaak
  • luxe uitstraling

Minpunten

• kleine kan
  • kan van glas
  • luidruchtig

Harold Jacob 28-10-2021

Mooi apparaat voor lekkere koffie

Ik heb dit koffiezetapparaat enkele weken mogen proberen. Om te beginnen moet ik zeggen dat ik heb design zeer aantrekkelijk vindt. Hij is iets groter dan een gemiddeld filter apparaat maar daarvoor krijg je ook wat mooie functies er voor terug. Ten eerste kan mij koffiezetten met de 360° draaibare kop wat de smaak van de koffie ten goede komt. Met de ingebouwde pre brew functie wordt de koffie eerst vochtig gemaakt dan wacht het apparaat even zodat het vocht goed in de koffie kan trekken waarnaar de koffie daarna gezet wordt.
Qua gebruiksgemak is dit apparaat eigenlijk net zo simpel als een Basic koffiezetapparaat. Je doet de koffie in de filter je voelt het reservoir met water en het is zo makkelijk als er een knopje drukken en je koffie wordt gezet. Als de koffie klaar is houdt hij de koffie warm met de ingebouwde warmhoudsplaat.
Filterkoffie zetten is meer dan alleen maar koffie in filterszakjes doen en water overgieten. Je moet de koffie van tevoren iets later pre brewen zodat de smaak goed terecht komt in jouw kopje koffie dit koffiezetapparaat doet dat alles met eigenlijk maar een druk op de knop en dat is ideaal.
Ook het schoonmakende is zeer makkelijk. De filterhouder en de kan kan allemaal in de vaatwasser. Zo heb je alles heel vlot schoon en weer een nieuwe kop koffie gezet. Al met al vind ik dit apparaat zeker een aanrader maar let een beetje op dat hij wel wat ruimte in beslag kan nemen op de aanrecht.

Pluspunten

• pre brew
  • Lekkere koffie
  • Gemak

Minpunten

• Formaat

Gino Brugman 28-10-2021

Een mooi modern koffiezetapparaat

Dit koffiezetapparaat ziet er mooi en modern uit, door het gebruik van matte materialen en goude tinten lijkt deze erg luxe. Al heeft het apparaat op sommige plaatsen wel gebruikgemaakt van goedkoop voelende plastics. De installatie en het gebruik van het apparaat zijn erg gebruiksvriendelijk, een kind kan de was doen. Door de meegeleverde koffiefilters kan je direct aan de slag met het zetten van een bak koffie.

In de handleiding is het in het begin even zoeken bij het eerste gebruik maar dit is snel uitgevogeld. De “Pre-Brew” functie zal de filterkoffie initieel besproeien met heet water zodat de koffie meer smaak zou moeten krijgen. In de praktijk merkte ik hier weinig tot geen verschil in. Het zetten van de koffie gaat redelijk snel al is het jammer dat je maximaal 8 kopjes koffie kan zetten. Hij sproeit uit 3 gaatjes water waardoor de filtermaling gelijkmatig word bevochtigd in tegenstelling tot originele koffiezetapparaten, hierdoor krijg je geen put met droge filterkoffie eromheen. Het apparaat detecteerd automatisch wanneer het water op is en zal dan ook aangeven met een pieptoon dat de koffie klaar is.

Na het zetten van de koffie is het apparaat makkelijk schoon te maken door de uitneembare filterhouder en glazen koffie pot.

Al met al raad ik dit product zeker aan voor mensen die graag filter koffie drinken en waarde hechten aan het design van het apparaat!

• Snel koffie gezet
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Luidruchtig
  • Maximaal 8 kopjes per keer
  • Bovenkant apparaat word heet
  • Op sommige plekken voelt het apparaat goedkoop aan

FloorVdH 28-10-2021

Uitstekend apparaat, heerlijke koffie!

Uitstekend apparaat! Ben een van de gelukkige die de Melitta EPOUR kon testen. Heb het zowel op kantoor als thuis getest. Van beide testen kwamen heel veel duimen omhoog. Apparaat is simpel makkelijk te bedienen en is erg snel! binnen 1:20 seconden heb je 2 kopjes volledig gezet. Het enige wat stoor is dat het piepje dat hij maakt tijdens het aan/uitzetten erg hard is! Als ik toch nog een min puntje mag noemen is dat je moet dezelfde knoop drukken om het aan en uit te zetten en om de koffie te maken, als je een paar keer gedaan heb, wen je er aan! Heb het getest met een goed merk koffie en hij behoud net zoveel smaak als bij het zetten met een percolator. Kortom, als je van filter koffie houd is dit jouw apparaat. Je kunt de pre-brew knopje ook indrukken, daar wordt de koffie nog intenser van, maar niet veel verschil in mijn ervaring met de gewone functie. Makkelijk schoon te maken en het reservoir is ideaal, makkelijk bij te vullen en schoon te maken, hij laat weinig tot geen water achter. Apparaat is ideaal voor zowel een volle koffie pot, als voor 2 kopjes, wat meestal moeilijk in te schatten is met een andere apparaat. Fraai design, past in elke keuken, niet te groot dus ook te doen voor een kleinere aanrecht zoals mijne :) Extra: De filters van andere merken doen het ook goed, maar de speciale Melitta filters zijn van uitstekende kwaliteit, geen prutje in je overheerlijke bakkie. Mijn advies, kopen maar!

Pluspunten

• Snel!
  • 2 kopjes kunnen zetten
  • Fraai design
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Luid aan/uit piep
  • Zelfde knoop voor aan/uit en koffie aanzetten

g***************@o********** 27-10-2021

Bevalt minder goed dan verwacht

Ik vind de uitstraling van het product heel erg mooi, maar de warmte van het product valt beetje tegen,
het is in mijn ogen wel een dure apparaat ,dan moet je verwachten dat het perfect is.

Pluspunten

• UItstraling

Minpunten

• warmte

Joris 25-10-2021

Dit koffiezetapparaat heb ik een aantal weken mogen testen, en ik ben er zeer positief over.

Het uiterlijk van het koffiezetapparaat is stijlvol en is echt een positieve toevoeging voor het (keuken)interieur. Het materiaal voelt stevig aan, wat het idee wekt dat het apparaat wel een tijd mee gaat. De koffiekan is van glas gemaakt wat het misschien wat gevoeliger maakt voor breken ten opzichte van bijvoorbeeld een aluminium kan. Het handvat houdt echter prima vast en voelt sterk aan. Ik verwacht daarom niet dat deze kan snel stuk gaat. Vanwege het glas koelt de koffie wel sneller af. Zolang de kan op zijn plek staat in het apparaat houdt de warmhoudplaat de koffie warm, maar wanneer je deze uitzet of de kan ergens anders plaatst koelt de koffie snel af. Het is geen minpunt te noemen, maar als je een tweede bakje wilt nemen moet je wel de warmhoudplaat aan laten staan.
De kan schenkt de koffie letterlijk perfect! Een gemiddelde koffiekan wilt nog weleens druppelen, of iets dergelijks, maar daar heeft deze kan echt niks mee te maken, wat een hele verademing is.

De smaak van de koffie is iets 'zachter' dan ik zelf gewend was. De koffie was daarnaast ook iets minder bitter waardoor de smaak echt wel iets beter te noemen is dan de koffie van je gemiddelde koffiezetapparaat. Geen bittere nasmaak dus en wel een lekkere kop koffie.

Het koffie zetten is erg snel en gebruiksvriendelijk. De filterhouder haal je makkelijk in en uit het apparaat. Hierdoor kun je makkelijk het oude koffiefilterzakje weggooien zonder dat deze onderweg naar de prullenbak scheurt en je al met een slecht humeur aan je dag begint.
Na het lezen van de gebruiksaanwijzing kun je zo koffiezetten. Als je het apparaat hebt staan gebruik je meestal alleen de BREW-knop om koffie te zetten wat het eenvoudig houdt. De knopjes kun je niet indrukken maar reageren, net als je smartphone, wanneer je je vinger op de knop legt op de aanraking. Bij het bedienen van de knopjes maken deze een piepgeluid ter bevestiging dat je de knop hebt aangeraakt. Als je dit vervelend vind kun je dit uitschakelen. Ook als de koffie klaar is maakt het apparaat één piepgeluid, dit is super handig als je verderop zit te wachten tot de koffie klaar is.

Het draaimechanisme ziet er erg cool uit en doet zijn werk. Het maakt wel een beetje een zoemend geluid maar zodra je twee keer koffie hebt gezet heb je hier echt geen erg meer in.

Alles bij elkaar is het echt een top apparaat en zou ik hem zeker aanbevelen. De koffie is erg lekker, het apparaat is gebruiksvriendelijk en zet snel koffie. De prijs is misschien wat aan de dure kant, maar als het apparaat lang meegaat, waar het qua materiaal op lijkt, is dit het zeker waard.

Pluspunten

• Zet snel koffie
  • Maakt makkelijk schoon
  • Lekkere koffie
  • Stijlvol design
  • Koffiekan schenkt super

Minpunten

• Draaimechanisme maakt licht zoemend geluid
  • Koffiekan is van glas, iets gevoeliger voor breken

a******@h********** 25-10-2021

Mooi koffiezetapparaat & heerlijke koffie

Ik heb dit koffiezetapparaat mogen testen en ben positief verrast.
Als eerste ziet dit koffiezetapparaat er erg mooi en luxe uit. Daarnaast is dit apparaat makkelijk te bedienen en geeft het heerlijke, volle koffie. De koffie is goed warm en is heel snel klaar.
Kortom: een mooi apparaat in de keuken die heerlijke koffie maakt.

Ronald 24-10-2021

Smaakbeleving

Dit koffiezetapparaat heb ik een paar weken mogen testen. Het apparaat ziet er mooi en indrukwekkend uit. Na lezen handleiding was de bediening makkelijk. We gebruiken al jaren lang een gewoon koffiezetapparaat met gemalen koffie. Maar de smaak van de koffie met dit apparaat is echt lekkerder, wat wij niet verwacht hadden. Meer aroma en een intensere smaak. De temperatuur van de koffie is goed. De filterhouder is makkelijk te plaatsen evenals de waterhouder. Wel neemt dit apparaat meer ruimte in de diepte in dan onze traditionele. Het glazen handvat van de koffiekan ziet er wel breekbaar uit, maar voelt wel stevig. Wel mis ik een deksel op de koffiefilterhouder. Meestal doen wij de koffie als 's avonds in de houder voor de volgende dag. Zonder deksel hebben we het idee dat de geur verdwijnt en smaak minder wordt. De prijs vinden we wel aan de hoge kant. Al met al een goed en mooi apparaat die meer smaak uit de koffie haalt. Als de levensduur lang is, dan is het een goede investering.

• Lekkere aroma
  • Goede temperatuur
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• prijs aan de hoge kant
  • Max 8 kopjes
  • Geen deksel op filterhouder
  • Glazen kan ziet er kwetsbaar uit