Braun MultiServe KF 9170 SI - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun MultiServe KF 9170 SI op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Kimberley 31-08-2020

Top apparaat

Geschreven voor: Braun MultiServe KF 9170 SI

Ik heb het koffiezet apparaat nu zo 'n 8 weken in huis.
Ik en mijn man zijn er hartstikke blij mee.
Het is een fijn ding en heel erg makkelijk in gebruik.
Dat het waterbakje eruit getild kan worden vind ik erg fijn(onze vorige had dit namelijk niet)
Wat ook erg prettig is is dat wanneer de koffie klaar is je een piep hoort.
Waarna er een timer begint af te lopen en daarna vanzelf uitschakelt.
Namelijk met de vorige pot al meerdere malen meegemaakt dat we 's avonds thuis kwamen en de warmhoudplaat al sinds die ochtend aan stond.
Ik ben nogal vergeetachtig dus dat er op het schepje staat hoeveel schepjes je voor alles nodig hebt, komt mij goed uit.
Ik vind hem geen herrie maken, alleen als je heet water pakt maakt die wat meer geluid.
Enige min punt die ik kan bedenken is dat er geen thermo beker bij geleverd is. Op de verpakking g zie je die namelijk wel overal bij staan.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen thermo beker meegeleverd

Kippie123 14-08-2020

Smaaksensatie!

Geschreven voor: Braun MultiServe KF 9170 SI

Ik ben een koffieliefhebber in hart en nieren, en was op zoek naar een 'ouderwets' filterkoffieapparaat. Ik zeg ouderwets, maar daarmee verwijs ik meer naar de nostalgie en intense smaak zoals ik deze vroeger gewend was. Mijn oude koffiezetapparaat was een volautomaat, wat prima is, maar mij niet de mogelijkheid gaf mijn eigen koffie naar smaak aan te passen. Dit kan gelukkig wel met deze MultiServe van Braun!

Met deze machine zet je de gemakkelijk de gewenste hoeveelheid koffie. Voor ons met z'n tweetjes zetten we een kleine hoeveelheid, en als er visite is heb je mogelijkheid om een hele kan te zetten. Specifiek vind ik de koffiesterkte die te personaliseren is, nog veel fijner dan de mogelijkheid om de hoeveelheid in te stellen. Je kunt kiezen uit Mild, Gold en Strong, en hebt ook nog de mogelijkheid om ijskoffie te zetten. Helemaal met de hittegolf van afgelopen week, heb ik deze veel gebruikt. Dit is zeker een aanrader.

En voor mensen die geen ochtendmensen zijn: met de timer kun je instellen dat er 's ochtends een kopje koffie voor je gezet wordt. Ultiem genot!

Ten slotte zet je ook thee met de machine, zonder dat hier een koffiesmaak aan zit. Wel handig als de één koffie wilt en de één thee, je hebt geen apart apparaat meer nodig.

Al met al zijn wij super tevreden en zouden we deze machine 100% aanraden aan iedereen die van lekkere koffie houdt!

Pluspunten

• Vele mogelijkheden
  • Heerlijke smaak
  • Personaliseer je koffie
  • Ijskoffie
  • Zet thee met dezelfde machine, zonder koffiesmaak

Twinkel 05-08-2020

Braun

Geschreven voor: Braun MultiServe KF 9170 SI

Dit koffiezetapparaat bevalt mij niet zo. Helaas heeft het een glazen koffiekan. Ik krijg de tijd niet ingesteld hij reageert niet. En je moet het iedere dag weer in stellen wat voor sterkte koffie je wil drinken. Helaas door omstandigheden kan ik het niet testen zoals het hoort. En doordat hij mij niet bevalt gebruik ik hem niet meer sinds deze week.

Minpunten

• Glazen kan
  • Koffie blijft niet lang warm

Bert 03-08-2020

Test

Geschreven voor: Braun MultiServe KF 9170 SI

Op dit moment ben ik druk aan het testen van deze koffie automaat. Ik drink behoorlijk veel koffie dus leek het mij ideaal om dit product te mogen testen. Na het uitpakken van de automaat viel mij het design op. Netjes en strak. De handleiding doorgenomen en vervolgens de koffie automaat ingesteld. Je moet de hardheidvan het water instelken, op welke hoogte je zit en uiteraard de klok. De automaat doorgespoeld. Wat ik heel handig vind is dat je uiteraard met de kan het water kunt vullen, maar het reservoir is afneembaar. Je kunt deze dus vrij makkelijk onder de kraan vullen. Ideaal. Toen kwam het uitzoeken van de koffie sterkte. Dit vond/vind ik erg lastig. Ik heb nog niet de juiste verhouding kunnen vinden. Wat ik wel handig vind is dat je een houder hebt waarop je een kopje kunt plaatsen als je maar een kopje of mok wilt en gern kan. De ice koffie functie moet iknog testen. Al met al vind ik het op dit moment nog een te dure koffie machine. Er zijn genoeg andere koffiezetters die een stuk goedkoper zijn. Wordt vervolgd.

• Klok

Minpunten

• Geen verse bonen

JAT 25-07-2020

Koffiezetapparaat Braun

Geschreven voor: Braun MultiServe KF 9170 SI

Ik heb dit apparaat nu enige tijd in huis om te testen. En dat heb ik gedaan. Ik heb tot nu toe alle opties geprobeerd behalve de ice koffie.
Ik zal beginnen met het design, het apparaat ziet er strak uit het past bij ons perfect in de moderne keuken. Door de RVS look past het perfect bij de andere apparaten en door zijn moderne look springt het apparaat eruit.

Het uitpakken en installeren was een fluitje van een cent. Na 10 minuten kon ik al mijn eerste pot koffie zetten.

Gebruikersgemak, door de afbeeldingen op het apparaat en op de meegeleverde koffieschep kan je geen fouten maken met koffie maken. Het wordt nog gemakkelijker om de sterkte te bepalen door de drie verschillende sterkte opties die je nog kan instellen. Dus koffiezetten is een fluitje van een cent.

Thee, de heet water optie is ideaal. Het is niet zo dat je de koffie smaak nog proeft als je heet water maakt. Je kan gewoon snel een bakkie thee zetten nadat je koffie hebt gemaakt.
Het water loopt niet heel snel door maar het is nog altijd sneller dan dat je water kookt via de waterkoker.

Conclusie, het apparaat is mooi, makkelijk maar bovenal kan je door de verschillende standen het perfecte bakkie koffie zetten. Wanneer je van filterkoffie houdt en daarbij regelmatig thee drinkt raad ik dit apparaat zeker aan!!

• Gebruikersgemak
  • Lekkere koffie

Revieuwer 24-07-2020

Mooi alles in 1 koffiezet apparaat

Geschreven voor: Braun MultiServe KF 9170 SI

Wat een fijne alles in 1 koffiezet apparaat is dit type van braun. Wat hem echt luxe maakt,is dat je dit apparaat kunt gebruiken voor onder andere koffie thee of ijskoffie. Ik betwijfelde of hij het echt waar zou maken een kopje thee te zetten zonder koffiesmaak, maar hij maakt het helemaal waar. Mijn thee smaakt echt naar thee en mijn koffie smaakt perfect. Ook fijn dat je zelf kunt kiezen voor de hoeveelheden. De sterktes kiezen is ook fijn zo vind ik een sterke kop koffie sochtends een fijn wakker worden. Enige minpuntje vind ik de hoeveelheid koffie past niet heel goed in mijn soorten kopjes koffie. Bij 1 kopje krijg ik ruim een half kopje bij het symbool van de mok is mijn koffiekopje te vol. Dat is het enige minpuntje. De smaak van de koffie is perfect. Even wennen weer aan filters na een ander apparaat,maar de smaak is puurder en gewoon lekkerder

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Echt een alles in 1 apparaat
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Hoeveelheid kopjes
  • Geen kunnen ontdekken