Moccamaster KBG 741 AO - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Moccamaster KBG 741 AO op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

nailpolish 05-06-2020

Fijn koffiezetapparaat

Geschreven voor: Moccamaster KBG 741 AO

Mooi koffiezetapparaat, hij doet wat hij moet doen: goede koffie zetten. En er mooi uit zien op mijn aanrecht: het ontwerp is ouderwets en daarmee tegelijkertijd ook wel hip. Deze mat zwarte versie ziet er in elk geval wel chique uit op mijn aanrecht. Het apparaat is goed en makkelijk schoon te houden. Er zitten dan ook geen onnodige knopjes op: eentje voor aan en uit en eentje voor hele/halve pot. Die laatste heeft te maken met zetsnelheid, bij gebruik van de halve pot stand schijn je door een ietsje trager proces wat sterkere koffie te krijgen. Aangezien ik daarvan hou, heb ik alleen die stand maar gebruikt. Ondanks dat deze minder snel zou zijn, staat er alsnog in een paar minuten een volle pot koffie klaar. Wat ik jammer vind is dat het apparaat na ongeveer 40 minuten uitschakelt: zo snel drink ik de gezette pot niet leeg. Natuurlijk kan je ook meerdere keren koffie zetten, maar dat zit niet zo in mijn systeem/routine. Een aanduiding van aantal kopjes op de pot zou ik ook handig vinden bij het vullen van het water. Maar dat zijn slechts kleine opmerkingen bij een verder top apparaat! Hoewel de temperatuur van de koffie niet zo lang blijft als ik zou willen, is de temperatuur wel goed: niet te heet maar wel lekker warm.

Yolanda 03-06-2020

Hollandse Meester

Geschreven voor: Moccamaster KBG 741 AO

Ik heb als gelukkige dame de Moccamaster een aantal weken mogen testen en ben in de tussentijd erg gecharmeerd geraakt van het product. Allereerst de achtergrond: de Moccamaster wordt in Nederland met de hand gemaakt en bestaat uit duurzame recyclebare materialen. Met die materialen hebben ze in ieder geval een prachtige matzwarte koffiemachine weten te maken die smaakvol en subtiel oogt. Zelfs als ik geen koffie zou drinken zou ik hem als designobject in mijn huis willen hebben haha.

Bediening is eenvoudig en in de instructie staat duidelijk welke verhouding koffie en water gehandhaafd moeten. In totaal zijn er twee knoppen: aan/uit en eentje die de sterkte van de koffie bepaalt. De Moccamaster heeft geen opwarmtijd nodig en zet in een prima tijd de gewenste hoeveelheid koffie (dat begint al vanaf 2 kopjes - erg prettig!). Maakt amper geluid wanneer deze gezet wordt, wat met jonge nog slapende kinderen bijzonder praktisch is. Het eruithalen van de koffiekan gaat een klein beetje stroef, maar niets om je zorgen over te maken. Schoonmaken kan eenvoudig en snel met een nat doekje. Doordat de Moccamaster niet nadruppelt hoef je de warmhoudtplaat sowieso niet vaak te poetsen overigens.

De koffie zelf smaakt perfect en dat houdt voornamelijk verband met de juiste zettemperatuur wat zorgt voor goede hete koffie.

Een opmerking: het apparaat staat op 4 rubberen pootje. Tijdens het gebruik is het apparaat een klein beetje verschoven en liet direct een rubberen pootje los. Die was trouwens wel makkelijk terug te plaatsen.

al met al een super machine

Pluspunten

• mooi design
  • duurzaam en ecofriendly product
  • Heerlijke koffie!

Minpunten

• eigenlijk geen

Martijn 03-06-2020

Super machine

Geschreven voor: Moccamaster KBG 741 AO

Kan alleen maar zeggen in het kort: super apparaat!
Heb de machine nu een maand en het is gewoon een goed apparaat met de echte koffie smaak.
Qua vormgeving past hij in elke keuken.
Je hebt de keuze om een halve of een hè pot te zetten doormiddel van de schakelaar , zelf zie ik daar het nut niet van in maar de functie is er wel.
De snelheid dat de machine koffie zet is echt snel voor dat je het weet is hij uitgedruppeld .
Het geluid wat de machine maakt is ook minimaal dus niet storend
Ook heel handig is de druppel stop
Qua schoonmaken is alles simpel los te maken om schoon te maken .
Het koffieapparaat is gemaakt van duurzaam gerecycled materiaal bpa vrij.
Kortom een super machine!

• Snel koffie zetten

Minpunten

• Warmhoudplaatje gaat snel uit

JordyG 29-05-2020

Degelijk product

Geschreven voor: Moccamaster KBG 741 AO

Het design van het apparaat is prachtig. Daarnaast is Het gebruiksgemak Erg prettig. Ik heb dit apparaat getest omdat ik een enorme koffie liefhebber ben.
De zettemperatuur van 92•c wat ideaal is voor een perfect bakje koffie. Daarnaast De snelheid van de bereiding En het minimale geluid wat het apparaat maakt. Nog een aantal prettig stats is dat de warmhoudplaat de koffie op 80 - 85 •c Houdt.
Het feit dat de machine is gemaakt van duurzame, recyclebare materialen, en dat de machine van Nederlandse bodem komt!

Pluspunten

• Doorlooptijd

Minpunten

• Prijs

Siebe-Geert 26-05-2020

Mooi retro Nederlands koffie apparaat met heerlijke koffie

Geschreven voor: Moccamaster KBG 741 AO

Een aantal voordelen van de Moccamaster zijn direct duidelijk, geen opwarmtijd, niet voor elk kopje apart alle handelingen verrichten, meerdere koppen tegelijk zetten, makkelijk te gebruiken en bovendien een uitgebalanceerde smaak.
Ook fijn aan het apparaat is de temperatuur, die precies goed is. Vaak hebben koffiezetapparaten geen stabiele temperatuur waardoor een deel van de smaak verloren gaat en je vaak bittere koffie overhoudt. Deze machine stelt niet teleur en de koffie is goed op temperatuur, waardoor je ruim de tijd hebt om van je koffie te genieten.
Verder ziet het apparaat er gewoon goed uit, veel nostalgie, mooi mat zwart uitgevoerd en een echte blikvanger.
Knoeien is bijna onmogelijk en de handelingen super eenvoudig, water in de glazen kan, gieten in het reservoir, filter er in met maatschepje de juiste hoeveelheid koffie en klaar is kees. Er is ook nog een knopje met halve (deze gebruik ik) en hele pot, maar die is mij nog een beetje onduidelijk, misschien als je echt heel grote hoeveelheden koffie zet.

Kortom, een hele fijne aanvulling op mijn espressomachine, die echt kwaliteit levert en er ook nog eens fraai uitziet!

Pluspunten

• smaak
  • Nederlands fabrikaat
  • design
  • constante zettemperatuur

Minpunten

• mogelijkheden
  • prijs

Mark20 26-05-2020

Designkoffie apparaat

Geschreven voor: Moccamaster KBG 741 AO

Een prachtig apparaat voor in de keuken. De Mocca Master staat zeer mooi in mijn keuken en kan ik wat dat betreft ook overdag laten staan. Vaak vind ik filterkoffie apparaten minder mooi en zou ik de neiging hebben deze weg te zetten nadat ik koffie gezet heb. De Mocca Master niet, deze staat de hele dag stijlvol in de keuken. De koffie wordt snel gezet en het gebruiksgemak is heel goed. Er zitten slechts 2 knoppen op waarmee alles ingesteld moet worden wat er ingesteld hoeft te worden. Eén knop is de aan/uit knop en de 2e knop is een halve/volle pot knop. Deze kan ook gebruikt worden om een volle pot sterker te maken. Binnen 5 minuten is de koffie gezet en de warmhoud plaat houdt de koffie ongeveer 45 minuten warm. Na deze 45 minuten schakelt de warmhoud plaat vanzelf uit. Door de antidruppel functie komen er geen druppels op de warmhoud plaat.

• Makkelijk te reinigen
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Prijs

MartijnS 22-05-2020

De lekkerste koffie

Geschreven voor: Moccamaster KBG 741 AO

Mocca Master heeft wat mij betreft de ideale koffiezetter ontwikkeld. Het is een mooi apparaat, staat fraai op het aanrecht. Maar bovenal maakt hij de lekkerste koffie die ik tot nu toe heb gezet. Hij is makkelijk te bedienen en je kunt de doorlooptijd variëren voor bijvoorbeeld een halve of hele pot. Dit komt de smaak ook echt ten goede. Ook loopt hij lekker snelle door, zelfs bij een volle pot. Hij is makkelijk te reinigen en dat doe ik ook regelmatig om een oude koffiesmaak te voorkomen. Alles oogt ook als degelijke kwaliteit, er zit nog een handig druppelstop op. Ik was nog niet zo goed bekend met de Mocca master, maar ik mag zeggen dat ik positieve zin ben verrast. De prijs is misschien wat aan de hoge kant, maar ik vind het dan meer dan waard. Kortom, de ideale vriend in de vroege morgen om je dag een goede start te geven.

Pluspunten

• Smakelijkste koffie
  • Loopt snel door
  • Degelijk

Minpunten

• Glazen kan kan breken