Philips Quadrante HD7863 - Reviews

Melkreservoir

5,9

• Slecht

Jlo29 15-07-2015 Product paar weken in bezit

Het is een mooi koffiezetapparaat.
Goede koffie mooie crèmelaag.
Het is heel makkelijk in gebruik.

Ik ben er heel tevreden over.

Petra 28-03-2016 Product kwartaal in bezit

Mooi, lekkere koffie, zo gezet .... maar .....

6,8
In principe ben ik tevreden met het apparaat maar helaas doet deze machine ook waar de vorige apparaten het uiteindelijk lieten afweten. Na het opwarmen begint het water niet direct te lopen met als resultaat een Haags bakkie. Dan moet je hem nog een keer laten lopen tot het kopje vol is en dan direct uitzetten. Lijkt me niet echt de bedoeling. Tot nu toe doe hij het nog maar mijn vorige Senseo's hebben daardoor vroegtijdig de geest gegeven.

hansie 1962 08-07-2016

Hier precies hetzelfde,je kan hem opsturen maar dan ben je hem drie weken kwijt.
Dus niet kopen,drama service.

Niekkie05 20-08-2015 Product kwartaal in bezit

Ik mis het lampje voor ontkalking, en dat ik niet op het aantal kopjes kan drukken als die nog aan het opwarmen is dus erbij moet blijven staan. Dat vond ik bij de andere fijner. Maar voor de rest ben ik tevreden over de Senseo.

DoHa 22-07-2015 Product maand in bezit

Ben gevallen voor het mooie design - maar het geeft ook hetere koffie dan mijn vorige senseo.
Daarnaast heeft ie een groter waterreservoir dus kan meerdere kopjes koffie zetten zonder bij te hoeven vullen.
Daarnaast blijft het apparaat makkelijk schoon te maken.
Kortom: Tot nog toe zeer tevreden met dit apparaat!

jeannehoogeveen 07-05-2014 Product jaar of meer in bezit

5,8
Ik heb dit apparaat nu iets meer dan een jaar. Na 2 maanden al opgestuurd omdat het verwarmingselement niet meer werkte.
Als ik nu 2 kopjes zet zijn ze waterig en niet te drinken. Dus met een kopje tegelijk en dan gaat het nog niet altijd goed. Ik ben er klaar mee.

lavendell 03-06-2013 Product jaar of meer in bezit

6,6
Ik ben zeer ontevreden over dit Senseo apparaat.Het was nog geen jaar in ons bezit toen hij steeds aangaf dat het water op was en dan moest je het waterresservoir er scheef inzetten dan knipperde het lampje niet meer en kon je de knop indrukken, maar hierbij niet vergeten het waterresservoir weer terug te duwen. Toen is ie gemaakt en een paar maanden precies hetzelfde ik word er knettergek van. Het enige positieve aan dit apparaat vind ik de vormgeving.

i g f jansen 05-06-2013

Hallo Lavendell.
Ik had het zelfde probleem, net na garantie periode.
Toch maar even Philips klantenservice gebeld.
De vriendelijke mevrouw gaf mij de volgende tip.
In het water reservoir zit in de hoek een soort dobbertje dat een beetje moet drijven als er water in zit, als hij de bodem raakt gaat hij knippren, om aan te geven dat er nieuw water in moet.
Na verloop van tijd kan het dobbertje op de bodem blijven hangen.
Oplossing : heet water met afwasmiddel in het reservoir doen en flink schudden en rammelen.
Bij mij heeft het geholpen, dobbertje drijft weer, probleem opgelost.
Gelukkig want ik had hem al bijna weggegooid.
Hopelijk heb je er wat aan.

marliesjanssens 21-01-2015

Bij mij precies hetzelfde gedoe. Ik viel op de vormgeving van dit apparaat maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Het eerste apparaat begaf het na 2 jaar en 3 maanden. Zou nog een pechvogel in deze serie kunnen zijn dus (dom) een nieuwe van hetzelfde gekocht. Deze heeft het afgelopen week begeven na 1 jaar en 10 maanden, dus nooit, nooit meer. slechte zaak van Philips.

Andreas27 26-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Alweer stuk...dit is nu wel de laatste Philips

Lampje blijft steeds maar knipperen en is daardoor dus niet meer te gebruiken , ondanks weinig gebruik heb ik er nagenoeg nooit echt plezier van gehad. Heb gelukkig nog een ander(merk) apparaat die het wel altijd goed doet. Dit is al de 2e Philips Senseo die het niet echt goed doet (ondanks mijn zachte water) , dus nu maar weer bij het grof vuil en op zoek naar een beter merk. Waarschijnlijk een Melitta.

Minpunten

• veel storingen
  • geen lekkere smaaak , als ie al doet

i g f jansen 14-05-2016 Product jaar of meer in bezit

Zeer slechte kwaliteit!

Heb dit apparaat nu 3 jaar. Heb er veel ellende mee gehad. Al na anderhalf jaar bleef het lampje van het water niveau knipperen omdat het dobbertje in het reservoir bij het vullen niet omhoog kwam. Philips gebeld, en die hebben me bezig gehouden met verhaaltjes, moest hem een nacht in sopje laten staan,maar hielp niet.Toen op een forum gelezen dat de dobber na een tijd gaat lekken en dat hij dan niet meer werkt. Uiteindelijk voor 25 euro een nieuw waterreservoir gekocht. Na iets meer dan een jaar het zelfde probleem, weer een lekkende dobber. Nu is daar nog bij gekomen dat hij bij het vullen van een kopje steeds uit valt.Op internet gevonden dat ook dit probleem veel voor komt, en te wijten is aan een defecte printplaat.
Ik kan alleen maar zeggen dat het apparaat, en de merknaam Philips in de vuilnisbak thuis horen, niet meer het a merk van weleer. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Deze rommel kan ik niemand aanbevelen.

Smaldok 04-03-2016 Product jaar of meer in bezit

Oktober 2012 gekocht, doet het nog steeds. Minimaal 10 koppen per dag. Meer dan 10.000 koppen tot nu toe. Deze Sensea pakt dus heet goed uit.
Geheim: Niet ontkalken. Dat heb ik één keer gedaan en toen haperde de machine enkele dagen (lekkage). Dat is nu weer OK.

Henk Vrugteveen 12-02-2016 Product maand in bezit

7,6
Mooi toestel, alleen afschuwelijk doorzichtig waterreservoir. Verder heerlijk warme koffie en minder lawaai als de vorige die we 5 jaar hebben gehad.

Ron 30-01-2016 Product kwartaal in bezit

6,4
Waardeloos apparaat, binnen twee maanden had de boiler en de pomp het al begeven. Lampje bleef knipperen maar dat was het!
Ook het apparaat van mijn dochter was binnen drie maanden kapot, zelfde gebrek.
Philips stond vroeger voor kwaliteit.... maar dat was vroeger.

efkoghee 23-12-2015 Product kwartaal in bezit

Gewoon een lekker apparaat wat er mooi en robuust uitziet. Handige bediening bovenop en een snelle levering van de warme koffie. Er wordt een stuk minder gerammeld dan de gewone Senseo apparaten en dat vind ik wel heel fijn.

Jeroen Platenkamp 05-12-2015 Product jaar of meer in bezit

Dit was mijn 3e senseo apparaat. Ik heb hem nu 3 jaar in bezit, wordt alleen gebruikt bij verjaardagen.
Lampjes blijven nipperen, dit bleek de vlotter te zijn (die bleef onderin hangen) meerdere malen schoon gemaakt, aangepast en gemodificeerd. Uiteindelijk is vandaag de dag gekomen dat hij helemaal niet meer werkt.
Nu kan ik een nieuw reservoir kopen, en hopen dat het probleem opgelost is maar ik begin zo langzamerhand een beetje klaar te raken van Philips.
Na de 3e defecte senseo in 10 Jaar haak ik af, ik ga maar weer 'gewone' koffie zetten voor het bezoek.
En in ieder geval komt er hier geen philips meer in.

rnj3 08-08-2015 Product kwartaal in bezit

Mooi vormgegeven senseo. Voldoet aan de verwachtingen. Had deze speciaal voor het model gekocht. Door de vorm kan overal makkelijk staan

Di-Jo 29-05-2015 Product maand in bezit

Ik vind dit nog steeds een heel fijn model. Hiervoor had ik er ook zo eentje maar die ging kapot na 2 jaar, toch heb ik er weer 1 gekocht.

Antoinet50 12-04-2015 Product paar dagen in bezit

4,5
11-4-2015 dit apparaat gekocht bij Blokker in Nieuwegein (muntplein). Ik kwam in 1ste instantie voor een ander. De koffie is erg slap. Meteen gebeld, dat koffie te waterig is. Ik kon terug komen. Dame gaat er koffie mee zetten en vind de koffie goed. Omruil was niet meer mogelijk. Dan moest ik maar met hoofdkantoor Blokker bellen. Een dame vroeg me zelfs of de koffie over datum was. Ik drink al 15 jaar Senseo, maar van dit apparaat is de koffie toch echt te slap.

assenbergh 09-04-2015 Product jaar of meer in bezit

eerste twee jaar niets te klagen, daarna doet hij het niet meer
lampje blijft flikkeren en doet niets meer contacten schoongemaakt doet hij het weer 1 keer daarna weer over.Niet veel gebruikt bovendien is alleen voor de visite.

leontine35 08-04-2015 Product jaar of meer in bezit

5,6
Na ruim een jaar beginnen de problemen. ook na regelmatig ontkalken komt er steeds minder water doorheen en wordt steeds luider. de smaak is ok en de vormgeving vond ik erg handig, past nl. heel mooi in een hoekje. Maar na ruim 2 jaar was het tijd voor een andere machine. het was een redelijke aankoop voor een korte periode, maar het kan nog erger...zie koffiemachine Philips HD7751

marliesjanssens 21-01-2015 Product jaar of meer in bezit

5,2
Sorry ik had zojuist al gereageerd op een review. Ben helemaal niet tevreden over de duurzaamheid. Eerste apparaat na 2 jaar en een aantal weken stuk. Tweede apparaat na 1 jaar en 10 maanden stuk. Ik ga nog niet meer terug voor een eventuele reparatie.
Slechte zaak van Philips.

Mark Verkerk 03-03-2015

Hoe herkenbaar, ook mijn Senseo Quadrante sneuvelde binnen een jaar na alsmaar vaker ontkalken .Philips repair care is nu aan zet om er wat aan te doen.

Mark Verkerk 07-03-2015

Nu mijn quadrante terug na 1,5 week reparatietijd en dat is met verzenden en al best rap.
En hij werkt nu beter dan ooit,hopelijk houdt ie het nu een tijdje uit.
De reparatie omvatte een condensator en de pomp.
De nieuwe pomp is veel stiller en rustiger dan degene die er als eerste inzat.
En zo zit er progressie in het Senseo gebeuren.

Andreas27 17-12-2014 Product jaar of meer in bezit

3,8
ja hoor , vandaag ging alweer de 3e Senseo stuk , lampje blijft knipperen en er komt geen water meer in , einde oefening dus. Deze was net 3 jaar (beperkt) in gebruik, nadat hij al vernieuwd was om dat dezelfde daarvoor al na 4 maanden stuk was. Ook daarvoor een ander type Senseo gehad met ook een beperkte levensduur , nu is het dus wel over met Philips. Even na (of soms nog in) de garantie-periode gaan er wel veel stuk , toch niet zo'n goed ontwerp denk ik , moet toc wel langer mee kunnen lijkt me. Nu maar op zoek naar wat anders , maar GEEN PHILIPS MEER lijkt me ....toch

j 25-11-2015

In het waterreservoir zit een zwart drijvertje. Deze is te waar geworden en komt dan niet meer naar boven tegen het metalen driehoekje aan. Met het apparaat is vaak niets mis mee. Een nieuw blokje van nog geen twee dubbeltjes zou de oplossing zijn. Maar waar koop/krijg je die?