Philips Quadrante HD7863 - Reviews

Aantal kopjes per keer
Type
koffiepadsysteem
Melkreservoir

Beoordeling op basis van 115 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

5,9

• Slecht

Jlo29 15-07-2015 Product paar weken in bezit

Het is een mooi koffiezetapparaat.
Goede koffie mooie crèmelaag.
Het is heel makkelijk in gebruik.

Ik ben er heel tevreden over.

Petra 28-03-2016 Product kwartaal in bezit

Mooi, lekkere koffie, zo gezet .... maar .....

6,8
In principe ben ik tevreden met het apparaat maar helaas doet deze machine ook waar de vorige apparaten het uiteindelijk lieten afweten. Na het opwarmen begint het water niet direct te lopen met als resultaat een Haags bakkie. Dan moet je hem nog een keer laten lopen tot het kopje vol is en dan direct uitzetten. Lijkt me niet echt de bedoeling. Tot nu toe doe hij het nog maar mijn vorige Senseo's hebben daardoor vroegtijdig de geest gegeven.

hansie 1962 08-07-2016

Hier precies hetzelfde,je kan hem opsturen maar dan ben je hem drie weken kwijt.
Dus niet kopen,drama service.

Niekkie05 20-08-2015 Product kwartaal in bezit

Ik mis het lampje voor ontkalking, en dat ik niet op het aantal kopjes kan drukken als die nog aan het opwarmen is dus erbij moet blijven staan. Dat vond ik bij de andere fijner. Maar voor de rest ben ik tevreden over de Senseo.

DoHa 22-07-2015 Product maand in bezit

Ben gevallen voor het mooie design - maar het geeft ook hetere koffie dan mijn vorige senseo.
Daarnaast heeft ie een groter waterreservoir dus kan meerdere kopjes koffie zetten zonder bij te hoeven vullen.
Daarnaast blijft het apparaat makkelijk schoon te maken.
Kortom: Tot nog toe zeer tevreden met dit apparaat!

jeannehoogeveen 07-05-2014 Product jaar of meer in bezit

5,8
Ik heb dit apparaat nu iets meer dan een jaar. Na 2 maanden al opgestuurd omdat het verwarmingselement niet meer werkte.
Als ik nu 2 kopjes zet zijn ze waterig en niet te drinken. Dus met een kopje tegelijk en dan gaat het nog niet altijd goed. Ik ben er klaar mee.

lavendell 03-06-2013 Product jaar of meer in bezit

6,6
Ik ben zeer ontevreden over dit Senseo apparaat.Het was nog geen jaar in ons bezit toen hij steeds aangaf dat het water op was en dan moest je het waterresservoir er scheef inzetten dan knipperde het lampje niet meer en kon je de knop indrukken, maar hierbij niet vergeten het waterresservoir weer terug te duwen. Toen is ie gemaakt en een paar maanden precies hetzelfde ik word er knettergek van. Het enige positieve aan dit apparaat vind ik de vormgeving.

i g f jansen 05-06-2013

Hallo Lavendell.
Ik had het zelfde probleem, net na garantie periode.
Toch maar even Philips klantenservice gebeld.
De vriendelijke mevrouw gaf mij de volgende tip.
In het water reservoir zit in de hoek een soort dobbertje dat een beetje moet drijven als er water in zit, als hij de bodem raakt gaat hij knippren, om aan te geven dat er nieuw water in moet.
Na verloop van tijd kan het dobbertje op de bodem blijven hangen.
Oplossing : heet water met afwasmiddel in het reservoir doen en flink schudden en rammelen.
Bij mij heeft het geholpen, dobbertje drijft weer, probleem opgelost.
Gelukkig want ik had hem al bijna weggegooid.
Hopelijk heb je er wat aan.

marliesjanssens 21-01-2015

Bij mij precies hetzelfde gedoe. Ik viel op de vormgeving van dit apparaat maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Het eerste apparaat begaf het na 2 jaar en 3 maanden. Zou nog een pechvogel in deze serie kunnen zijn dus (dom) een nieuwe van hetzelfde gekocht. Deze heeft het afgelopen week begeven na 1 jaar en 10 maanden, dus nooit, nooit meer. slechte zaak van Philips.

NightHawk 02-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Mooi Design, Compact, Goede koffie, maar ook aandachtspunten

Ik ben vooral gecharmeerd van het strakke design en de compacte bouwwijze van dit apparaat.
Ook het schoonmaken gaat vrij eenvoudig.
De koffie is voor een pad apparaat ook dik in orde, al zijn er wel af en toe wat aandachtpuntjes.
Omdat dit mn derde Quadrante is weet ik zo langzamerhand de kleine kneepjes wel.
Zoals in de reviews ook al naar voren is gekomen zijn bij mijn vorige twee apparaten ook de problemen begonnen met lekkage na het ontkalken. Dus lijkt er inderdaad sterk op dat met minder ontkalken hij langer mee gaat (vreemd). Gebruik wel altijd de originele ontkalker natuurlijk. Verder komt het nogal eens voor dat er in het begin eerst wat waterige koffie uitkomt. Dit lossen wij al standaard op door hem even door te laten lopen, dan te stoppen en dan verder te tappen. Lijkt wel of hij bij sommige pads in het begin het hete water langs de pad perst. Na even bevochtigen van de pad gaat het daarna wel goed namelijk. Ik vermoed dat hij wat kritisch is v.w.b. de dikte van de koffiepad.
Voor de rest ben ik best tevreden over dit apparaat al zou de levenduur wat langer mogen zijn.

Pluspunten

• Compacte bouwwijze
  • Schoonmaken
  • Goede koffie

Minpunten

• Levensduur
  • Kritisch vwb dikte van de pads

A3jaan 18-03-2017 Product paar maanden in bezit

Quadrante: Lekkere warme koffie

De Philips Quadrante doet wat verwacht mag worden. De gezette koffie is smaakvol en lekker warm. Ook een pluspunt is het grote waterreservoir.

Jolleke22 07-02-2017

Makkelijk tot 2 koppen heerlijke smaakvolle senseo koffie.

Makkelijk koffie zetten met meer smaak door de extra spuitgaatjes(45) waardoor er veel meer smaak en geur van de koffie komt.
Hierdoor heb ik meer smaak dan mijn oude Senseo(Twist). Waterreservoir is er makkelijk uit te nemen en zit mooi in het apparaat gewerkt. Deze schakelt zich na een half uur niet gebruikt te zijn automatisch uit. Ik mis alleen de melding wanneer deze ontkalkt dient te worden, dit geeft de Twist wel aan. Dit ga ik dan maar op de kalender zetten wanneer het dient te gebeuren.
Ik vind het heel belangrijk dat er meer smaak en geur vrijkomt met het zetten van de Senseo koffie.

Pech49 24-11-2016

geen goede ervaring ermee

het apparaat haperde al vanaf begin. In garantietermijn "gerepareerd" maar na een half jaar weer hetzelfde euvel.

Andreas27 26-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Alweer stuk...dit is nu wel de laatste Philips

Lampje blijft steeds maar knipperen en is daardoor dus niet meer te gebruiken , ondanks weinig gebruik heb ik er nagenoeg nooit echt plezier van gehad. Heb gelukkig nog een ander(merk) apparaat die het wel altijd goed doet. Dit is al de 2e Philips Senseo die het niet echt goed doet (ondanks mijn zachte water) , dus nu maar weer bij het grof vuil en op zoek naar een beter merk. Waarschijnlijk een Melitta.

Minpunten

• veel storingen
  • geen lekkere smaaak , als ie al doet

will63 01-06-2016

goed

Alleen jammer dat het na 6 maanden defect ging,hij werd niet meer warm.
maar na 3 weken was het weer gemaakt.
petje af voor de goede service van Philips.

i g f jansen 14-05-2016 Product jaar of meer in bezit

Zeer slechte kwaliteit!

Heb dit apparaat nu 3 jaar. Heb er veel ellende mee gehad. Al na anderhalf jaar bleef het lampje van het water niveau knipperen omdat het dobbertje in het reservoir bij het vullen niet omhoog kwam. Philips gebeld, en die hebben me bezig gehouden met verhaaltjes, moest hem een nacht in sopje laten staan,maar hielp niet.Toen op een forum gelezen dat de dobber na een tijd gaat lekken en dat hij dan niet meer werkt. Uiteindelijk voor 25 euro een nieuw waterreservoir gekocht. Na iets meer dan een jaar het zelfde probleem, weer een lekkende dobber. Nu is daar nog bij gekomen dat hij bij het vullen van een kopje steeds uit valt.Op internet gevonden dat ook dit probleem veel voor komt, en te wijten is aan een defecte printplaat.
Ik kan alleen maar zeggen dat het apparaat, en de merknaam Philips in de vuilnisbak thuis horen, niet meer het a merk van weleer. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Deze rommel kan ik niemand aanbevelen.

Smaldok 04-03-2016 Product jaar of meer in bezit

Oktober 2012 gekocht, doet het nog steeds. Minimaal 10 koppen per dag. Meer dan 10.000 koppen tot nu toe. Deze Sensea pakt dus heet goed uit.
Geheim: Niet ontkalken. Dat heb ik één keer gedaan en toen haperde de machine enkele dagen (lekkage). Dat is nu weer OK.

Henk Vrugteveen 12-02-2016 Product maand in bezit

7,6
Mooi toestel, alleen afschuwelijk doorzichtig waterreservoir. Verder heerlijk warme koffie en minder lawaai als de vorige die we 5 jaar hebben gehad.

Ron 30-01-2016 Product kwartaal in bezit

6,4
Waardeloos apparaat, binnen twee maanden had de boiler en de pomp het al begeven. Lampje bleef knipperen maar dat was het!
Ook het apparaat van mijn dochter was binnen drie maanden kapot, zelfde gebrek.
Philips stond vroeger voor kwaliteit.... maar dat was vroeger.

erni 17-01-2016

prima apparaat

ziet er goed uit. neemt veel minder plaats in dan vergelijkbare machines. maakt ook minder geluid dan andere types. we zijn er blij mee.

Arie1955 16-01-2016

leuke machine

Zal niet snel weer zo'n type machine kopen. Als deze net nieuw is, gaat het wel maar wanneer de machine intensief wordt gebruikt loopt de kwaliteit en smaak van de koffie snel terug.

Vrugtje 16-01-2016

Waterreservoir

Dit mijn tweede Senseo hd 7863-60,de eerste werd niet meer warm genoeg en maakte te veel lawaai.
Het enige wat mij aan de nieuwe tegenvalt is het foeilelijke doorzichtige waterreservoir, doet afbreuk aan het apparaat. De vorige had een mooie donkere en kon je de afmeting voor 1 of 2 kopjes aflezen. Verder prima toestel.

verena58 11-01-2016

ben erg tevreden over het produkt en goed

Een groot waterbak is erg prettig.mooi ontwerp .versyebaar plaatje voor kopjes is er fijn daardoor heb je minder llast van geknoei