Philips Quadrante HD7863 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 49 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Quadrante HD7863 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Reinier 13-10-2017

Lange levensduur

Wij hebben dit senseoapparaat ruim 3 jaar en deze wordt intensief gebruikt.
Altijd goede koffie en geen enkel probleem mee.
Het wordt tijd voor een nieuwe en we gaan precies dezelfde kopen!

Pluspunten

• redelijk reservoir
  • goede koffie

birgitte 06-08-2017

goed produkt

als ik hier de reviews lees ben ik bang een te kopen.gelukkig heb ik er een
hij is al 5 jaar oud.helaas nu aan vervanging toe na zoveel ontkalken gaan lekken.
word toch weer dezelfde.zeer tevreden goede koffie

NightHawk 02-05-2017

Mooi Design, Compact, Goede koffie, maar ook aandachtspunten

Ik ben vooral gecharmeerd van het strakke design en de compacte bouwwijze van dit apparaat.
Ook het schoonmaken gaat vrij eenvoudig.
De koffie is voor een pad apparaat ook dik in orde, al zijn er wel af en toe wat aandachtpuntjes.
Omdat dit mn derde Quadrante is weet ik zo langzamerhand de kleine kneepjes wel.
Zoals in de reviews ook al naar voren is gekomen zijn bij mijn vorige twee apparaten ook de problemen begonnen met lekkage na het ontkalken. Dus lijkt er inderdaad sterk op dat met minder ontkalken hij langer mee gaat (vreemd). Gebruik wel altijd de originele ontkalker natuurlijk. Verder komt het nogal eens voor dat er in het begin eerst wat waterige koffie uitkomt. Dit lossen wij al standaard op door hem even door te laten lopen, dan te stoppen en dan verder te tappen. Lijkt wel of hij bij sommige pads in het begin het hete water langs de pad perst. Na even bevochtigen van de pad gaat het daarna wel goed namelijk. Ik vermoed dat hij wat kritisch is v.w.b. de dikte van de koffiepad.
Voor de rest ben ik best tevreden over dit apparaat al zou de levenduur wat langer mogen zijn.

Pluspunten

• Compacte bouwwijze
  • Schoonmaken
  • Goede koffie

Minpunten

• Levensduur
  • Kritisch vwb dikte van de pads

A3jaan 18-03-2017

Quadrante: Lekkere warme koffie

De Philips Quadrante doet wat verwacht mag worden. De gezette koffie is smaakvol en lekker warm. Ook een pluspunt is het grote waterreservoir.

Andreas27 26-10-2016

Alweer stuk...dit is nu wel de laatste Philips

Lampje blijft steeds maar knipperen en is daardoor dus niet meer te gebruiken , ondanks weinig gebruik heb ik er nagenoeg nooit echt plezier van gehad. Heb gelukkig nog een ander(merk) apparaat die het wel altijd goed doet. Dit is al de 2e Philips Senseo die het niet echt goed doet (ondanks mijn zachte water) , dus nu maar weer bij het grof vuil en op zoek naar een beter merk. Waarschijnlijk een Melitta.

Minpunten

• veel storingen
  • geen lekkere smaaak , als ie al doet

i g f jansen 14-05-2016

Zeer slechte kwaliteit!

Heb dit apparaat nu 3 jaar. Heb er veel ellende mee gehad. Al na anderhalf jaar bleef het lampje van het water niveau knipperen omdat het dobbertje in het reservoir bij het vullen niet omhoog kwam. Philips gebeld, en die hebben me bezig gehouden met verhaaltjes, moest hem een nacht in sopje laten staan,maar hielp niet.Toen op een forum gelezen dat de dobber na een tijd gaat lekken en dat hij dan niet meer werkt. Uiteindelijk voor 25 euro een nieuw waterreservoir gekocht. Na iets meer dan een jaar het zelfde probleem, weer een lekkende dobber. Nu is daar nog bij gekomen dat hij bij het vullen van een kopje steeds uit valt.Op internet gevonden dat ook dit probleem veel voor komt, en te wijten is aan een defecte printplaat.
Ik kan alleen maar zeggen dat het apparaat, en de merknaam Philips in de vuilnisbak thuis horen, niet meer het a merk van weleer. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Deze rommel kan ik niemand aanbevelen.

Petra 28-03-2016

Mooi, lekkere koffie, zo gezet .... maar .....

In principe ben ik tevreden met het apparaat maar helaas doet deze machine ook waar de vorige apparaten het uiteindelijk lieten afweten. Na het opwarmen begint het water niet direct te lopen met als resultaat een Haags bakkie. Dan moet je hem nog een keer laten lopen tot het kopje vol is en dan direct uitzetten. Lijkt me niet echt de bedoeling. Tot nu toe doe hij het nog maar mijn vorige Senseo's hebben daardoor vroegtijdig de geest gegeven.

hansie 1962 08-07-2016

Hier precies hetzelfde,je kan hem opsturen maar dan ben je hem drie weken kwijt.
Dus niet kopen,drama service.

Smaldok 04-03-2016

Oktober 2012 gekocht, doet het nog steeds. Minimaal 10 koppen per dag. Meer dan 10.000 koppen tot nu toe. Deze Sensea pakt dus heet goed uit.
Geheim: Niet ontkalken. Dat heb ik één keer gedaan en toen haperde de machine enkele dagen (lekkage). Dat is nu weer OK.

Henk Vrugteveen 12-02-2016

Mooi toestel, alleen afschuwelijk doorzichtig waterreservoir. Verder heerlijk warme koffie en minder lawaai als de vorige die we 5 jaar hebben gehad.

Ron 30-01-2016

Waardeloos apparaat, binnen twee maanden had de boiler en de pomp het al begeven. Lampje bleef knipperen maar dat was het!
Ook het apparaat van mijn dochter was binnen drie maanden kapot, zelfde gebrek.
Philips stond vroeger voor kwaliteit.... maar dat was vroeger.

efkoghee 23-12-2015

Gewoon een lekker apparaat wat er mooi en robuust uitziet. Handige bediening bovenop en een snelle levering van de warme koffie. Er wordt een stuk minder gerammeld dan de gewone Senseo apparaten en dat vind ik wel heel fijn.

Jeroen Platenkamp 05-12-2015

Dit was mijn 3e senseo apparaat. Ik heb hem nu 3 jaar in bezit, wordt alleen gebruikt bij verjaardagen.
Lampjes blijven nipperen, dit bleek de vlotter te zijn (die bleef onderin hangen) meerdere malen schoon gemaakt, aangepast en gemodificeerd. Uiteindelijk is vandaag de dag gekomen dat hij helemaal niet meer werkt.
Nu kan ik een nieuw reservoir kopen, en hopen dat het probleem opgelost is maar ik begin zo langzamerhand een beetje klaar te raken van Philips.
Na de 3e defecte senseo in 10 Jaar haak ik af, ik ga maar weer 'gewone' koffie zetten voor het bezoek.
En in ieder geval komt er hier geen philips meer in.

Niekkie05 20-08-2015

Ik mis het lampje voor ontkalking, en dat ik niet op het aantal kopjes kan drukken als die nog aan het opwarmen is dus erbij moet blijven staan. Dat vond ik bij de andere fijner. Maar voor de rest ben ik tevreden over de Senseo.

Ria Boksebeld 19-08-2015

ik vind het een mooi strak apparaat wat niet al teveel ruimte inneemten de koffie is beter als van de oude senseo

rnj3 08-08-2015

Mooi vormgegeven senseo. Voldoet aan de verwachtingen. Had deze speciaal voor het model gekocht. Door de vorm kan overal makkelijk staan

DoHa 22-07-2015

Ben gevallen voor het mooie design - maar het geeft ook hetere koffie dan mijn vorige senseo.
Daarnaast heeft ie een groter waterreservoir dus kan meerdere kopjes koffie zetten zonder bij te hoeven vullen.
Daarnaast blijft het apparaat makkelijk schoon te maken.
Kortom: Tot nog toe zeer tevreden met dit apparaat!

Jlo29 15-07-2015

Het is een mooi koffiezetapparaat.
Goede koffie mooie crèmelaag.
Het is heel makkelijk in gebruik.

Ik ben er heel tevreden over.

Magda57 12-05-2018

Hallo, ik heb ook deze van buurvrouw gekregen overleden maar als ik water in het reservoir doe weet ik niet hoeveel je hebt min.en Maxi erop staan ik vul dus voorbij min.maar lampje blijft knipperen dus iedere x water erbij of weer minder !Word er tureluurs van hoe kan ik dit oplossen! Weet u het ???

Di-Jo 29-05-2015

Ik vind dit nog steeds een heel fijn model. Hiervoor had ik er ook zo eentje maar die ging kapot na 2 jaar, toch heb ik er weer 1 gekocht.

Antoinet50 12-04-2015

11-4-2015 dit apparaat gekocht bij Blokker in Nieuwegein (muntplein). Ik kwam in 1ste instantie voor een ander. De koffie is erg slap. Meteen gebeld, dat koffie te waterig is. Ik kon terug komen. Dame gaat er koffie mee zetten en vind de koffie goed. Omruil was niet meer mogelijk. Dan moest ik maar met hoofdkantoor Blokker bellen. Een dame vroeg me zelfs of de koffie over datum was. Ik drink al 15 jaar Senseo, maar van dit apparaat is de koffie toch echt te slap.

assenbergh 09-04-2015

eerste twee jaar niets te klagen, daarna doet hij het niet meer
lampje blijft flikkeren en doet niets meer contacten schoongemaakt doet hij het weer 1 keer daarna weer over.Niet veel gebruikt bovendien is alleen voor de visite.

leontine35 08-04-2015

Na ruim een jaar beginnen de problemen. ook na regelmatig ontkalken komt er steeds minder water doorheen en wordt steeds luider. de smaak is ok en de vormgeving vond ik erg handig, past nl. heel mooi in een hoekje. Maar na ruim 2 jaar was het tijd voor een andere machine. het was een redelijke aankoop voor een korte periode, maar het kan nog erger...zie koffiemachine Philips HD7751

marliesjanssens 21-01-2015

Sorry ik had zojuist al gereageerd op een review. Ben helemaal niet tevreden over de duurzaamheid. Eerste apparaat na 2 jaar en een aantal weken stuk. Tweede apparaat na 1 jaar en 10 maanden stuk. Ik ga nog niet meer terug voor een eventuele reparatie.
Slechte zaak van Philips.

Mark Verkerk 07-03-2015

Nu mijn quadrante terug na 1,5 week reparatietijd en dat is met verzenden en al best rap.
En hij werkt nu beter dan ooit,hopelijk houdt ie het nu een tijdje uit.
De reparatie omvatte een condensator en de pomp.
De nieuwe pomp is veel stiller en rustiger dan degene die er als eerste inzat.
En zo zit er progressie in het Senseo gebeuren.

Mark Verkerk 03-03-2015

Hoe herkenbaar, ook mijn Senseo Quadrante sneuvelde binnen een jaar na alsmaar vaker ontkalken .Philips repair care is nu aan zet om er wat aan te doen.

Andreas27 17-12-2014

ja hoor , vandaag ging alweer de 3e Senseo stuk , lampje blijft knipperen en er komt geen water meer in , einde oefening dus. Deze was net 3 jaar (beperkt) in gebruik, nadat hij al vernieuwd was om dat dezelfde daarvoor al na 4 maanden stuk was. Ook daarvoor een ander type Senseo gehad met ook een beperkte levensduur , nu is het dus wel over met Philips. Even na (of soms nog in) de garantie-periode gaan er wel veel stuk , toch niet zo'n goed ontwerp denk ik , moet toc wel langer mee kunnen lijkt me. Nu maar op zoek naar wat anders , maar GEEN PHILIPS MEER lijkt me ....toch

j 25-11-2015

In het waterreservoir zit een zwart drijvertje. Deze is te waar geworden en komt dan niet meer naar boven tegen het metalen driehoekje aan. Met het apparaat is vaak niets mis mee. Een nieuw blokje van nog geen twee dubbeltjes zou de oplossing zijn. Maar waar koop/krijg je die?

riagrst2644 17-08-2014

pas 2 dagen in huis eerste ervaring is goed.
Na eerst een ander merk te hebben gekocht
door problemen met 5 dagen teruggebracht
Heb ik besloten deze Philips aan te schaffen
Plus punten
Warme koffie
goede schuimlaag normaal gevulde kopjes.ook met 2 kopjes.
Mooi model makkelijk te vullen,redelijk grootte waterinhoud bijna 1 liter.
hoop dat hij net zo goed blijft als dat het nu lijkt en er geen problemen mee krijg.
Ben er erg blij mee naar eerdere ervaring deze week met een andere machine en merk.

riagrst2644 07-12-2014

Na 3 maand nog steeds happy met ons koffie apparaat
Mooi strak model warme en goed kopje koffie
Ik kan geen nadelen bedenken .
Een aanrader .

Rein Ka 25-07-2014

Ik schreef in februari dat ik na aanschaf de recensies las en schrok. Ik geef nu even een update. Mijn apparaat werkt nog steeds. Ik heb wel al wat kanttekeningen. Ik vind het plaatsen van het waterreservoir elke keer weer lastig, het is "zoeken naar het gaatje". Verder maakt het apparaat heel veel lawaai. Ik sta altijd met mijn handen aan de zijkant van het apparaat want anders trilt hij kapot denk ik. Alsof het binnenwerk los zit en tegen de buitenkant aan trilt. Het metalen plaatje van het bekerplateau heb ik al lang vastgelijmd met montagekit want ook dat trilde hard mee. Kortom: Hij doet het nog maar doet zeker erg gammel aan. Kijken of hij het eerste jaar volbrengt.