Philips Viva Café HD6566 zilver - Reviews

Aantal kopjes tegelijk
2 kopjes tegelijk
Koffie soort(en)
caffe crema

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva Café HD6566 zilver op Kieskeurig.nl.

6,2

Peter en Elly Nijman 18-02-2020

Voor een lekker sterk bakje koffie!

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 wit, koper

Ons 3de apparaat! De eerste was een eenvoudige warmwater doorloop apparaat en de 2de had al een schakelaar voor hoeveelheid warmwater instelling want niet ieder kopje heeft eenzelfde inhoud! De 3de is een nieuwe uitvoering met pulserende warmwatertoevoer. Maar ook met dit apparaat kun je eigenlijk geen twee kopje gelijk zetten omdat dan de extra sterk koffie van Senseo toch te slap was. Ook het systeem met twee pads op elkaar in extra diepe houder is niet ideaal en geeft niet altijd een goede waterdoorstroming. Met de enkele houder en dus één pad geen probleem! Ook het water ontharden werkt niet goed want het apparaat geeft veel te snel aan dat weer onthard moet worden. Waarschijnlijk ingesteld op aantal keren in gebruik en niet op hoeveelheid water dat doorstroomt. Dan nog een tip: Jarenlang de Senseo extra dark in 48 stuks verpakking gebruikt maar nu gebruiken we de grotere Douwe Egberts met 56 stuks per verpakking. Heerlijk en ook nog meer spaarpunten erop!
Oja, bovenstaande beoordelaar heeft interesse in de nog duurdere, vierkante uitvoering maar die heeft ook nog geen mogelijkheid om twee pads naast elkaar te gebruiken vóór twee kopjes gelijk! Dus we blijven vastzitten om per kopje te zetten

Pluspunten

• flexiebel in fabrikant pads
  • kan lekkere koffie zetten
  • goedkoper dan bonenmachine
  • snel en eenvoudig te reinigen

Minpunten

• dure waterkoker
  • kalkindikatie slecht
  • pulserende werking te veel lawaai
  • watertankje te klein

Peter en Elly Nijman 25-09-2020

Ja, ja, nog steeds dezelfde waterkoker in gebruik!!!

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 wit, koper

Nee, nog steeds geen € 250 vóór review ontvangen hoewel kieskeurig mij toch weer opnieuw vraagt een beoordeling te schrijven. Hetzelfde verhaal als in februari 2020 maar wel moet ik bekennen na nu 3/4 jaar verder dat enkele kopjes koffie zetten met de pads van Douwe Egberts Intens zeer goed bevalt en een lekker kopje koffie maakt. Dus geen Senseo meer! Waarom heeft eenzelfde firma eigenlijk 2 soorten verpakkingen?
Jammer ook dat ik nog steeds geen grotere watertank kan kopen.

Peter en Elly Nijman 07-06-2020

Nog steeds dezelfde waterkoker in gebruik!

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 wit, koper

Nee, geen € 250 vóór review ontvangen hoewel kieskeurig mij opnieuw vraagt een beoordeling te schrijven. Eigenlijk hetzelfde verhaal als in februari 2020 maar wel moet ik bekennen na nu een half jaar en 8 kopjes/dag er toch een klacht bij is gekomen namelijk de hoeveelheid per kopje is niet meer constant! Zelfs na meerdere keren ontharden met HP ontharder, is de hoeveelheid minder maar veel vervelender is: het ene kopje 3/4 en één erna soms maar half vol en moet ik een tweede maal activeren en dan uitschakelen als hij te vol raakt. De watertank hoeft dan nog niet nagevuld te worden! De extra drukknop op het apparaat is voor pulseren maar ik weet niet hoe je de hoeveelheid per kopje kan regelen?
Wellicht kan iemand reageren die dit wel weet!
Bij voorbaat dank voor een reactie!

Johan Mulder 06-05-2020

ongelofelijk slappe koffie in alle standen

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 blauw

Op 2 mei 2020 de HD6566 gekocht bij Blokker. Lees veel gunstig reviews. Naar onze smaak is de koffie verschrikkelijk slap en proeven wij geen verschil tussen de verschillende sterkten. Onze oude eenvoudig warm water doorstroom Senseo gaf veel betere koffie. Van deze willen wij snel weer af en de oude staat weer even op het aanrecht.

Peter Nijman 31-10-2019

Philips Viva Cafe HD6564/60

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 wit, koper

Op 25 februari 2019 gekocht bij Blokker voor € 84,99 maar ga hem nu vervangen bij Otto voor het vierkante model HD 7865/00 Quadrante met coffee boost XL van 119,99 voor 87,59.
Rede is dat met eerder gekocht apparaat geen twee kopje gelijk gezet konden worden omdat dan de extra sterk koffie van Senseo toch te slap was. Ook systeem met twee pads op elkaar in extra diepe houder is niet ideaal en geeft niet altijd een goede waterdoorstroming. Met de enkele houder en dus één pad geen problemen gehad. Ook het systeem van water ontharden werkt niet en apparaat geeft veel te snel aan dat weer onthard moet worden.
Hoop nu een apparaat gekocht te hebben dat wel een lekker kopje koffie zet. Liefst twee tegelijk met de twee pads naast elkaar!

Minpunten

• waterontharding te vaak
  • waterbak met maar 0,9 liter voor 6 kopjes

Silvia 31-10-2019
  • Product gekregen

Blij mee!

Geschreven voor: Philips Viva Café HD6566 zilver

Fijn apparaat met mooie uitstraling. Ik had nog een hele oude Senseo, en heb deze gekregen. Wat is er veel veranderd! De padhouders zijn veel beter en veel meer mogelijkheden zoals sterkte van de koffie aanpasbaar. Ook is de koffietuit instelbaar aan de hoogte van het kopje. De Senseo zou ook aan moeten geven wanneer er ontkalkt moet worden middels een lichtje. Blij mee en staat mooi in de keuken.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Aanpasbaar
  • Prachtige uitstraling