Philips Viva HD7566 zwart, metallic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva HD7566 zwart, metallic op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Huub 26-10-2018

snel

Goedkoop apparaat. Koffie wordt snel gezet en lekker van smaak, maar je moet het filter keurig plaatsen anders blijft het pijpje er achter hangen en heb je heet water in de pot.
Nadeel is ook dat hij te snel uitschakelt.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Wekt snel

Minpunten

• Schakelt te snel uit
  • Filter keurig plaatsen

Huub 08-07-2018

Slecht product

Ok hij gaat na een half uur al uit maar als je het eerste kopje inschenk en hem daarna even aan uit zet dan kan je weer een half uur vooruit.
Dat is wel lastig net zoals het water niveau in het apparaat ook bijna onleesbaar is maar daar in tegen op de pot zelf is het wel duidelijk.
Wat het aller ergste is dat om de haverklap zit er prut in je koffie omdat het filter dubbel is geslagen. Oorzaak, je heb het filter er niet diep genoeg ingedrukt en gaat het scharnierende uitloop pijpje er niet overheen. Of hij loopt niet snel genoeg door dan loopt hij over omdat hij razend snel het water er door heen jaagt wel (snel gezet)
Nee Philips en Consumentenbond deze pot gaat er gewoon uit.

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Snel uit
  • Vaak prut in de koffie/

Piet. L 04-05-2017

Schakelt zichzelf uit na 30 minuten

Goed werkend apparaat. Schakelt zichzelf na 30 minuten uit conform een EU maatregel.
Dat is ronduit lastig, maar er is niets aan te doen zonder het apparaat te openen.

jaap 13-01-2017

koffiezetter HD7566/20

gebruiksvriendelijk apparaat
de koffie smaak lekker en is goed warm
heerlijk dat je de kopjes op de zijkant kunt aflezen
ik zou dit koffiezetapparaat zo weer kopen

Koffie83 21-12-2016

Lekker simpel

Het is gewoon een simpele, makkelijk te bedienen koffiezetapparaat voor een hele mooie prijs. Het waterreservoir is makkelijk af te lezen.

Pluspunten

• afleesvenster water

Maria T. 25-09-2014

We hebben twee exemplaren van dit apparaat in huis gehad; de eerste deed het na 8 maanden niet meer, en het vervangende apparaat is er na anderhalf jaar zeer beperkt gebruik mee opgehouden. Omdat dit samen de 2 jaar fabrieksgarantie overstijgt, geven Philips en de leverancier Topdiscounter beide aan dat hier geen sprake meer kan zijn van garantie, en dat de kosten van een reparatie de aanschafwaarde gaan overstijgen. Eerdere - vroegere - ervaringen met een koffiezetapparaat van Philips waren volkomen anders, kennelijk is de component duurzaamheid niet meer zo relevant. De smaak van de koffie is altijd naar volle tevredenheid geweest, maar de overige ergernissen van andere gebruikers - snel knoeien bij het inschenken met name - zijn zeer herkenbaar. Toch maar op zoek naar iets anders...

cruysancker 13-02-2014

vandaag deed hij niets meer net 2 jaar en 2 maanden oud dus garantie voorbij. Mijn vorige koffiezetter was ook van Philips en die is ook niet echt oud geworden maar niet zo kort als deze.

Greet41 28-06-2012

Goeie smaak!Is snel klaar,hete koffie.Hij heeft alleen wel aardig lawaai met gepruttel en stoompufjes aan het eind.Verder simpel rechttoe rechtaan koffiezetapparaat.
De filterhouder loshalen om schoon te maken is prutsen omdat het eerst in het gaatje bovenin moet vallen om hem weer vast te zetten en dan beneden.Andere volgorde kan niet.De kan knoeit erg met koffieschenken.Voorzichtig schenken dus.
Ziet er mooi uit.Stevige filterhouder met rvs buitenom.De glazen kan voelt wel dun aan.Als ik 'm omspoel en de kraan raak ben ik altijd bang dat ie dan breekt.Tot nu toe niet gebeurd gelukkig.
De twirltuit vind ik met schoonmaken een beetje in de weg zitten en of het echt wat toevoegt weet ik niet.Ik heb 'm gekocht om de prijs en de revieuws dat ie lekkere snelle hete koffie zet.
De duurzaamheid krijgt helaas een dikke onvoldoende.
Ik heb 'm een half jaar en nu is hij al stuk!
Het plaatje wordt wel warm maar hij pompte het water niet meer.De BCC heeft 'm gelukkig omgeruild zodat ik meteen weer een vervangend apparaat heb.Ik ben benieuwd hoe lang het nu goed gaat.

Greet41 22-04-2013

Update: Het apparaat doet het prima. Lekkere koffie en als je wat gepruttel op de koop toe neemt en voorzichtig uitschenkt een prima koffiezetapparaat. Het warmhoudplaatje is goed en houdt de koffie blijft goed heet.

a. van waasdijk 08-01-2012

Goed apparaat, maar als je eenmaal hebt ingeschonken, koelt de koffie snel af. Ik zou een volgende keer een apparaat nemen dat hetere koffie aflevert.

Timo Jansen 23-12-2011

Gisteren bij BCC dit apparaat gekocht. We vielen op de eenvoud (geen onnodige toeters en bellen) en mooie uitvoering. Door het rvs rond de filterhouder ziet hij er een stuk minder cheap uit dan de 100% plastic apparaten zonder dat je direct de hoofdprijs betaalt.

Hij zet lekkere, hete koffie en alles werkt naar behoren: de maatstreepjes op het waterreservoir zijn goed afleesbaar, druppelstop houdt echt alles tegen en de kan schenkt prima (ik herken de klachten bij sommige andere beoordelingen niet).

Nog een tip voor de aanschaf: gewoon naar BCC i.p.v. een webwinkel. Ik heb er € 38 voor betaald: bij de goedkoopste webwinkel red je dat nog niet eens met de verzendkosten erbij.

Bettie88 23-12-2011

Plus:
- ziet er mooi uit en is neemt niet veel plaats in
- degelijk
- lekkere en goed warme koffie (daarom ook aangeschaft. Ons vorige koffiezetapparaat had een isoleerkan. Als je dan voor 2 pers. Koffiezet is je koffie snel koud.)
- grote kan en schenkt gemakkelijk. Lekt dus niet zoals je bij veel andere wel hoort

Min:
- maakt redelijk veel geluid (zeker in vergelijking met onze vorige, maar die was denk ik ook erg stil)
Conclusie:
Heel fijn en goed werkend koffiezetapparaat voor niet al te veel geld

Bommeberend 12-12-2011

PLUSPUNTEN
+ Degelijk koffiezetapparaat
+ Smaakvolle hete koffie
+ Lekt geen druppel bij inschenken
+ Grote koffiekan

MINPUNTEN
- Koffiekan voelt iets wat kwetsbaar (dun glas)
- looptijd van automatisch uitschakelen kan niet handmatig gewijzigd worden (standaard pas na 2 uur.. daar heeft niemand wat aan)

GEZIEN DE PRIJS MAG JE HIER NIET OVER KLAGEN:
> Koffiezetapparaat kan stiller (maar stoort mij totaal niet)
> Geen thermoskan

Baspostma 21-10-2010

---------Update review, 21-10-2010---------
Eerst even een reactie op de review door Kanyo.
Je beoordeelt het apparaat op alle gebieden zeer laag, terwijl je alleen problemen op het gebied van gebruiksgemak ondervindt. Je review is daarom mijns inziens ongeldig.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik je klacht tegenspreek, want:
Ik heb hem nu een half jaartje en hij bevalt perfect. Máár, inderdaad, als je wat haastig schenkt, dan ga je morsen. Maar schenk je rustig.. dan is er geen vuiltje aan de lucht.
Ik heb daarom mijn cijfer voor gebruiksgemak wel ietwat verlaagd.

Maar verder... Top-apparaat!

---------1e review, 27-5-2010----------
Gisteren deze Philips gekocht en hij bevalt super!
Geen gedoe met lekkages, lekkere en hete koffie en de kan is makkelijk uit het apparaat te halen.
Het aan/uit drukknopje is erg leuk en modern. Ook de automatische uitschakeling na 2 uur is een goeie vinding!

Qua uiterlijk mag dit apparaat er ook zéker zijn.

Hiervoor 3 maand lang gedonder (lekkage, gebruiksongemak en uiteindelijk een defecte antidruppelaar) gehad met een Tefal apparaat.. Ben blij dat ik weer Philips heb! Wat een verademing!

Omdat ik het apparaat nog maar 24 uur geef ik geen cijfer voor duurzaamheid.

kanyo 20-10-2010

We hebben dit apparaat aangeschaft maar het is een drama met inschenken. Hij lekt en druppelt aan alle kanten. Het is bekent bij philips maar ze doen er niets aan, een vaatdoek er onder houden dus.

Braxx 02-06-2010

Lekkere Smaak is waar het om gaat, daar kan een apparaat niet zo gek veel invloed op uitoefenen.
De techniek is simpel dus daar zul je de smaak niet direct in terugvinden. Wel is van belang dat het apparaat degelijk in elkaar steekt, dat zit wel snor bij de HD7566/20.

Je kunt dit zetproces eenvoudig zelf nabootsen met een losse filtertrechter een filterpapier een mok en heet water ( en natuurlijk vers zelfgemalen koffiebonen ! )

En dan nu het verschil wat ik kan opmaken uit dit apparaat; De manier waarop de getrokken koffie van het filterreservoir in de kan beland... de vloeistof wordt direct zonder onderbrekingen van lucht en koude, naar de kan gebracht. Daardoor zou de smaak beter geconserveerd blijven ... of dat ook echt zo is ... ik denk van wel.

Zo, succes met jouw zoektocht naar het ideale filterapparaat en een echte koffie smaak. Ik zelf ben "A satisfied customer"

bepje 18-02-2010

ziet er leuk uit
zet lekkere hete koffie
maakt veel lawaai vooral op het eind

met inschenken hou daar maar een doekje onder anders word het een kliederboel het loopt er allemaal langs

dit is onze tweede philips de vorige was een ander type die hebben we een goed jaar gehad de koffie die daar uit kwam of ze was lauw of je brande mond er aan

het volgende apparaat word geen philips meer
over andere aparaten van dat merk ben ik tevreden

ger49 30-12-2009

Na een aantal weken lekkage in reservoir. Apparaat teruggestuurd naar Philips en na twee weken brief met mededeling dat apparaat niet te maken was en een nieuwe zou worden toegezonden. Na weer twee weken een apparaat ontvangen uit een andere, goedkope serie en teruggestuurd. Na weer vier weken te horen gekregen dat apparaat wordt opgestuurd. Na weer twee weken niets ontvangen. Kortom in handen gevallen van de Philips mafia.
Dat een produkt kapot kan zijn ok, maar geen service betekent nooit meer Philips. Afblijven van die handel.

Bommeberend 12-12-2011

Dat is het risico van online aankopen doen. Niet dat de apparaten dan vaker stuk zijn, maar dat áls er problemen zijn je bij niemand terecht kan. Je bent dan overgeleverd aan slechte communicatie en je geduld wordt op de proef gesteld.

Ik kies daarom (vooral bij elektronica) meestal voor een retailer waar je direct terecht kan met het probleem/klacht!

Mikje 18-04-2009

Mooi design.
Zet lekkere hete koffie.
Ploft wel een beetje op het eind.

Alleen wij gebruiken een tijdschakelaar in het stopcontact en dat werkt niet bij dit koffiezetapparaaat want hij heeft een tiptoets aan/uit schakelaar.

En je moet langzaam schenken met de kan anders loopt het erlangs.

Verder een goed apparaat, voor weinig geld.