Philips Intense HD7695 zwart, metallic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Intense HD7695 zwart, metallic op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Nieuwecode02 09-12-2014

Perfect dat je de intensiteit van de koffie zelf kunt reguleren! Makkelijk in gebruik en prettig om te zien. We gebruikte onze normale koffie maar de smaak was duidelijk veel voller!

kenter 16-11-2014

Een prima koffiezetapparaat van Philips, die je weer laat genieten van een ouderwets bakje koffie.
Het grootste voordeel van dit apparaat is het feit dat je de sterkte van de koffie kunt instellen. Hier zijn 3 standen voor. Dit werkt ook prima.
Enig nadeel is de onduidelijke markering op het waterreservoir. De hoeveelheid kopjes is niet makkelijk af te lezen.

Louise03 16-11-2014

Het koffiezetapparaat HD7695/90 heb ik nu een week in gebruik en ik gebruik het dagelijks met veel plezier. De vormgeving van het apparaat is strak. Het is makkelijk in gebruik. Het heeft een afneembaar waterreservoir wat erg makkelijk is. Ook vind ik het erg handig dat je de aromasterkte kunt aanpassen. In korte tijd zet het apparaat een heerlijke kan koffie.
Wel is het jammer dat je de kan moeilijk schoon kunt maken, omdat het klepje er niet af kan. Ook het bakje waar je het filter in doet kan er maar op één manier in anders kan het klepje aan de bovenkant niet dicht. Dit is soms een beetje puzzelen. Het aan- en uitknopje steekt uit. Bij het verplaatsen moet je opletten dat je niet per ongeluk het apparaat aan zet.
Kortom, het Philips HD7695/90 koffiezetapparaat heeft een aantal nadelen, maar dit weegt niet op tegen de lekkere koffie die het apparaat in een korte tijd zet.

Sieta Houtman 16-11-2014

Een prima koffiezetapparaat met drie aromastanden, afneembaar waterreservoir en vershoudindicator. Om optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden is het raadzaam om wel de gebruiksaanwijzing door te lezen. De aanduiding op het waterreservoir had voor mij iets duidelijker gemogen en misschien was een handvat eraan handiger geweest. Maar desondanks voor mij een prima apparaat dat lekkere koffie zet.

kroaitje 15-11-2014

Ik heb dit apparaat nu ruim een week in huis, en de conclusie na deze week, het is een prima apparaat. Natuurlijk doet het waarvoor deze gemaakt is, koffie zetten, maar dan wel met een aantal aangename extra’s.
Voor het in gebruik nemen is het wel verstandig om eerst de gebruiksaanwijzing door te nemen. Dat wordt natuurlijk altijd aangeraden, maar in dit geval mis je anders wel een aantal zaken die je alvast kan instellen voordat je het apparaat gaat gebruiken.
Zo is het mogelijk om de tijd in te stellen dat het apparaat de koffie warm houdt, ofwel deinstelling wanneer het apparaat helemaal uit schakelt. Dat is heel eenvoudig in te stellen op 30 minuten; 1 uur; 1,5 uur en 2 uur. Natuurlijk is het ook naderhand weer aan te passen, maar ik vind het zelf wel handig om dit alvast in te stellen voor het te verwachten gebruik. Zo voorkom je direct dat je onnodig energie gebruikt. En het grote voordeel van de automatische uitschakeling is toch ook wel dat je niet na een langere tijd erachter komt dat je bent vergeten om het apparaat uit te schakelen en de koffie als een flinke koek in de pot is aangebrand.

Het eerste wat opvalt bij gebruik is direct enorm handig, het afneembare waterreservoir. Het heeft een duidelijk hoeveelheid aanduiding, en doordat het afneembaar is voorkomt het een geknoei met water. Je hoeft dat niet meer vanuit de kan over te gieten in het apparaat, een prima oplossing.
Dan is er de mogelijkheid om de aroma sterkte aan te passen aan de persoonlijke voorkeur. Dat is natuurlijk ook te doen door de hoeveelheid gebruikte koffie aan te passen, maar de aroma keuze knop vind ik toch wel een aangename toevoeging.
Je voegt nu gewoon altijd de gewone hoeveelheid koffie toe die je gebruikt voor een gewoon, lekker bakje koffie. Ikzelf heb er dan voor gekozen om daarmee een beetje te experimenteren met de aroma select knop in de stand 2. Wanneer dat goed is, heb ik nu de keuze om de koffie sterker te maken door stand 3 te selecteren, of wat milder in stand 1. Zo heb ik voor elk moment van de dag een ideaal kopje koffie, in de ochtend wat sterker, in de avond wat milder.
Daarnaast heeft de aroma select knop ook nog een ontkalk stand, maar vanwege de tijd dat ik het apparaat nu gebruik heb ik deze nog niet gebruikt.

Als de koffie klaar is, dan wordt deze in de glazen kan netjes op temperatuur gehouden. Zoals al eerder aangegeven kan de tijd daarvan worden ingesteld. Een ander handigheidje is de versheid indicator. Na een half uur gaat de aan/uit schakelaar knipperen ten teken dat de versheid van de koffie minder wordt. Deze tijd is niet in te stellen, maar de indicatie is wel aan of uit te schakelen.

En het schoonmaken van de machine is ook erg eenvoudig. Alle losse onderdelen kunnen zo in de vaatwasser.

Naast al deze leuke en handige technische mogelijkheden van de HD7695 is het ook geen vervelend apparaat om te zien. Het is een mooi slank en strak ontwerp, zeker niet lomp uitgevoerd wat toch vaak opvalt bij andere koffiezetters. Het apparaat neemt niet al te vaal ruimte in en heeft toch de mogelijkheid om voldoende koffie te zetten.

Enige nadeel wat ik vind van deze machine is dat je vaak teveel koffie maakt. Met een pad-machine kan je op elk moment van de dag in een handomdraai een vers kopje koffie maken. Dat vergt met de HD7695 iets meer tijd, maar de smaak is dan wel weer vele malen aantrekkelijker.

Kortom, ik ben erg blij met de Philips HD7695 en deze heeft dan ook al zeker zijn vaste plekje in de keuken verworven.

Bianca47 14-11-2014

Handig in gebruik door het afneembaar waterreservoir. Ook handig dat je zelf de sterkte van je koffie kan bepalen. Hij zet in no time een lekkere bak koffie. Ben erg blij met dit apparaat.