Philips Daily Collection HD7462/20 Koffiezetapparaat - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Daily Collection HD7462/20 Koffiezetapparaat op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

l******@t********* 29-12-2021

We hadden een nieuwe nodig. Deze kan je ook op sterkte zetten. We zijn er erg tevreden

Esnaar 08-09-2021

Geen super ding, als je het maximale aantal kopjes wil, loopt het water over de filter(drab in je kop).
De condens na het koffie maken blijft bovenin hangen en vormt water, als je het filterdeksel open doet loopt het gecondenseerde water gewoon overal in.
Heb 4 gaatjes in het deksel geboord zodat de condens weg kan, het help! Dat Meneer Philips daar niet aan denkt.
Al met al, een matig apparaat.

Pluspunten

• Warme koffie

Minpunten

• Moeilijk water vullen, knoei.
  • Condens kan niet weg

Wouter1987 26-01-2019

Valt tegen ondanks Dutch design

Dit koffiezetapparaat gekocht ter vervanging van een Kenwood.

In het begin klapte het filter geregeld in.

Bij een volle pot heb je prut in je pot.

Je moet de klep van de pot opklappen om niet te knoeien.

Dat stokje van klep tot bodem is vooral lastig.

De maat aanduiding op de pot is slecht leesbaar. De lichtsterkte komt heel nauwkeurig. Dit komt doordat deze wit en dun gedrukt is.

Mijn opa had altijd een Philips koffiezetapparaat. Dus ik dacht dat dit wel goed zou zijn. Maar helaas valt het tegen. Als Philips zo doorgaat dan kopen steeds minder mensen een Philips koffiezetapparaat

Ik ga hem van de week ter reparatie opsturen.

Minpunten

• prut ook bij goed zittend filter
  • zetten duurt lang
  • stokje zit in de weg
  • maat aanduiding op pot slecht leesbaar
  • klep pot zorgt voor knoeien

Liesbeth 30-12-2018

Filter klapt dubbel: prut in koffie

Had ik de reviews maar eerder gelezen! Dus niet alleen bij mij klapt het filter om.. prut in mijn koffie. Aargh. Ook bij het zetten van één kopje.
Kwam van een ander merk terugbrengen bij Blokker. Ik koos deze van Philips. Want Philips altijd degelijk een goed toch. Not.
Zag er mooi uit. Dát nog steeds. Dat is een van de 2 pluspunten. Het andere is dat je snel koffie hebt. Met prut dus :-(
Maar als linkshandige, ik las het hierboven, onhandig. Waarom niet aan beide kanten maatstreepjes.
Schenkt onhandig in.
En het schoonmaken: ach ach.
Hele grote spijt dus van deze aankoop.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Snelheid

Minpunten

• Prut door omgeklapt filter
  • Schenkt onhandig
  • Onhandig schoonmaken
  • geen maatstreepjes voor linkshandigen
  • Onzichtbaar maten waterreservoir

Philips 03-11-2018

Slechtste koffiezetter ooit

Erg onhandig in gebruik, voor de sier is die wel mooi.
1. Waterreservvoir is erg onduidelijk. Zeker een zaklantaarn nodig om te zien hoeveel water erin moet. Dan nog is het niet duidelijk.
2. Water druppeld door als je kan weghaald.
3. Filter klapt dubbel waardoor koffieprut in de koffie komt.
4. Schakelt na 30 min. uit (nieuwe wet) maar 30 min is wel erg snel.
5. Koffie schenken is ook een drama lekt elke keer.
6. Jammer voor de naam Philips.
7. Het langetuitje binnen de kan nergens voor nodig, erg onhandig als je het onder de kraan water gaat vullen zit die alleer maar in de weg.

Pluspunten

• Ziet eruit als een goede koffiezetter

Minpunten

• In gebruik erg slecht

Femmie 10-09-2018

Koffiezet apparaat

Ik heb een nieuw koffiezetapparaat gekocht, omdat mijn oude stuk was.
Er zitten een heel aantal minpunten aan dit apparaat:
* De druppelstop drup altijd nog zeker 1 drup na, als de pot er onderweg is.
* Als je rechtshandig bent, heb je de pot links en doe je met rechts de kraan op, dan kun je op de pot niet meer de maatverdeling zien, waarom niet aan beide kanten van de pot.
* De water indicator moet je met zaklantaarn bij lichten anders zie ik het niet waar hij op staat.
* De hoeveelheid kopjes die erop staan, komt ook niet overeen met de werkelijkheid.
* 15 kleine kopjes zijn ook inderdaad 15 mini-mini kopjes en 10 grote koppen zijn niet 10 mokjes
* Het automatisch uitschakelen is veel kort, als je niet direct begint met drinken dan is hij voor het 2e kopje al uit.
* Als je een volle pot zet, stroomt de filter over en heb je allemaal koffiedik in de pot.
* Het water stroomt te snel in de filter en kan dan niet zo snel door het filterzakje trekken.
* Ik heb spijt dat ik hier mijn DE punten aan besteed heb.

rolu 30-07-2018

Slecht koffie zetapparaat. Telkens als je koffie zet slaat de filter dubbel.Dus altijd koffieprut in de kan. Voor mij nooit geen philips meer

Pluspunten

• geen

Minpunten

• welke maat filter ook,slaat toch dubbel

Jet 22-12-2017

Philips heeft weer eens niet nagedacht.

Dit koffieapparaat gekocht omdat de oude erg vies was en het lekstopje ook al stuk was (ook een philips swirl) Het duurde even voordat we door hadden hoe het mandje werkte waar de filter in moest. Hij bleef omslaan. maar uit eindelijk kwamen we erachter dat je hem achter 2 palletjes moet klemmen. Verder is dit echt een waardeloos apparaat om schoon te krijgen. Kortom hij doet het. Maar het is geen blijvertje.

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• niet schoon te maken
  • onhandig te vullen met water
  • niet goed afleesbaar hoeveel water er in zit

EBK 21-12-2016

Deze koffiezetapparaat zet veel te hete koffie waardoor het aangebrand smaakt. Ook is de verhouding koffie / water lastig, je hebt veel te snel veel te sterke koffie. Het aflezen van de hoeveelheid water is heel onhandig, je ziet alleen maar 3, 6 of ... kopjes en daartussen moet je gokken. Ook blijft het gedeelte waar je de filter in doet en het water reservoir na het zetten van de koffie heel erg nat.

Minpunten

• Veel te heet
  • blijft veel vocht achter
  • slecht afleesvenster
  • aangebrande smaak

MarkV01 05-07-2015

Koffie zetten gaat prima, ik haalde er prima koffie uit. Er zit een kleine indicator bij het waterreservoir waar je kunt zien hoeveel water er in zit. Bij het sluiten van de klep draait de heetwatertoevoer vanzelf boven het koffiefilter; slim bedacht! Nog een slimmigheidje: wanneer je de kan onder het filter vandaan haalt stopt de koffietoevoer direct en wordt hervat bij terugplaatsen van de kan. Ik vond 1 duidelijk minpunt: er staat nergens in de gebruiksaanwijzing of op het apparaat welke koffiefilters je moet gebruiken! Met filterzakjes nr. 2 of een maatje groter gaat dat prima.

Plus: zet goede koffie (ik gebruikte Douwe Egberts Aroma Variaties Select nr.4), ziet er netjes uit en goed gemaakt uit
Min: geen aanduiding over de te gebruiken filterzakjes.
Oordeel: goede koffiezetter, geen poespas.
Cijfer: 7

Wolf36 03-07-2015

Goed product. Mooi apparaat voor op het aanrecht. Zowel voor twee kopjes koffie als voor een volle kan. Makkelijk te reinigen.
Goede prijs voor mooi apparaat.

twinsma 26-06-2015

lekker hete koffie... loopt snel door. Zit er gewoon mooi uit.
Alleen je kunt niet goed zien hoeveel water je er in hebt gedaan.... en de 30 minuten timer vind ik heel vervelend. en smeert veel bij volle kan.

jvdbo22 21-06-2015

Ik heb dit apparaat cadeau gekregen en ben er erg tevreden over.
Het is een goedkoop apparaat, maar dat zie je er niet aan af - het is degelijk en werkt goed.

Het aflezen van de hoeveelheid water in het apparaat is anders dan je gewend bent, maar dat is een kwestie van wennen.

Al met al een fijn en goed koffiezetapparaat.