Moccamaster Cup One zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Moccamaster Cup One zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

tinoz 15-10-2016

Zeer goed en duurzaam koffiezetapparaat voor 1 of 2 pers

Dit is mijn tweede Technivorm Moccamaster koffiezetter. In Nederland beter bekend als de DE koffiezetter, deze heeft geen DE stempel maar is het Moccamaster model. De eerste Moccamastik er is een groter apparaat, eigenlijk bedoeld om tussen 5 en 10 koppen koffie tegelijkertijd te zetten. Ik was dan ook blij verrast dat dit model vorig jaar verscheen, ik zag her en der al positieve reviews, dus heb hem deze week aangeschaft. En ik ben een gelukkig mens. Dit apparaat bevalt super goed, de basis is nog steeds hetzelfde, alleen is dit model duidelijk kleiner. En wat praktischer doordat er minder losse onderdelen zijn. De kwaliteit straalt er vanaf, en deze in Nederland geproduceerde machine krijgt 5 jaar garantie van de fabrikant. Ik ken mensen in mijn omgeving die de originele Moccamaster al meer dan 25 jaar hebben, dus dat zal goed zitten. Je maakt met dit apparaat snel koffie, binnen 2 minuten heb je je heerlijke kop koffie, perfect op temperatuur. Groot en duurzaam voordeel, hij schakelt zich meteen uit nadat het water verwarmd is. Dan moet je ongeveer nog 20 seconden wachter tot alle koffie in je mok is gelopen. Minder stroomverbruik lijkt mij niet mogelijk! Daarnaast, kleine hoeveelheden koffie zorgen ervoor dat een kop koffie heel goedkoop te zetten is. Ik gebruik nu het kleinste filter van Melitta (1), dat gaat goed maar ik denk dat de een na kleinste een betere optie is (101) filter 2 past met wat vouwen ook wel.

Pluspunten

• Duurzaam
  • Heerlijke koffie
  • 5 jaar garantie
  • Nederlands bedrijf
  • Geen vervuiling milieu met aluminum cups

Minpunten

• iets meer handelingen dan een Nespresso