Illy Espresso 250 g - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Illy Espresso 250 g op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

uutelst 05-05-2017

Aanvulling reactie op Illy koffie

Geschreven voor: Illy Espresso 250 g

Inmiddels nogmaals met Illy contact opgenomen. Murphy en menselijke fouten hebben er helaas voor gezorgd dat mijn adresgegevens verwisseld zijn geworden met bovenvermeld wegblijven van een reactie.
De koffie bleek niet correct gevuld te zijn geweest met stikstof? waardoor er een verouderingsproces optrad met een slechte smaak als gevolg.
Inmiddels is de hele badge vervangen onder garantie en smaakt de koffie weer goed.
Tussentijdse wissel met Hema koffie blijft aangeven dat voor een kwart van de prijs, deze laatste zeker niet slecht is!
Ondanks goede afhandeling door Illy de deur opengezet naar een nieuw koffie avontuur, al is het alleen al om weer eens wat anders te proberen.

Bij deze nogmaals mijn dank aan Illy voor het netjes afhandelen van de problemen.

Pluspunten

• goede smaak
  • niet bitter

Minpunten

• prijs

padacom 04-03-2017

Tot voorkort een heerlijke milde + pittige blend met karaker

Geschreven voor: Illy Espresso 250 g

Waar we vanaf 2013 in ruim 4 jaar honderden blikken van deze (ooit) heerlijke koffie hebben gedronken (met een Nivona Aromatica 855 volautomaat gemaakte cappucino's) heeft Illy de tekst op de blikken gewijzigd en is de smaak erg veranderd ondanks ontkenning van Illy.
Waar eerst een vol aroma, zonder zure afdronk, een pittig maar ook wel weer mild karakter de juiste benamingen waren voor deze pure arabica blend waren, is de smaak ineens krachteloos en vlak, net als gewone koffie geworden, jammer!!
Vooral de heerlijke en kenmerkende "vettige" en volle geur bij het opentrekken van een nieuw blik, was ineens verdwenen.

Saillant detail: een op verzoek opgestuurd blik naar Illy mocht helaas geen reactie krijgen dus wij zijn om naar Hema espresso 100% arabica koffie die voor een kwart van de prijs (bijna) gelijke smaakbeleving biedt.

Pluspunten

• was ooit heerlijk mild en tevens pittig
  • (ooit) zalige geur bij openen van blik

Minpunten

• is veranderd en meer op gewone koffie gaan lijken