Siemens KG36EAW40

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens KG36EAW40 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

rivel 08-10-2013
Geschreven voor: Siemens KG36EAW40

Heb hem nu 2 maanden en hij bevalt mij prima.Ik hoor hem helemaal niet.Alleen had de groentela van mij wel in 2vakken mogen zijn

Koelemans 28-04-2012
Geschreven voor: Siemens KG36EAW40

Eerder heb ik gerapporteerd over mijn eerste ervaringen van deze combinatie. Ik stelde vast dat het geluidsniveau mij tegen viel. Er is van de fabriek een monteur langs geweest die zei dat het normaal is. Na circa een half jaar blijf ik onveranderd van mening dat mijn exemplaar te veel lawaai maakt. Gedurende een groot deel van de dag kan een sterk hoorbaar geluid worden waargenomen. Normaal hoor je bij koelkasten een zoemend geluid, maar bij mijn kast is het een continue rondstromen/pompen van water in de kast. Het is dat de kast staat in een kamer waar ik weinig kom, anders was deze er allang uitgegaan. Ik zal toch nog eens laten onderzoeken of er bij mijn kast toch iets aan de hand is voor de garantie verstrijkt.

Verder ben ik goed tevreden over het apparaat.

Cvb65 07-07-2017

Ik heb exact hetzelfde probleem. Een enorme herrie en mijn koelkast staat in de open keuken. Ik heb hem nog geen jaar.

marvin1970 17-01-2012
Geschreven voor: Siemens KG36EAW40

Hier nogmaals een aanvulling op mijn eerste review, mits Kieskeurig, dit review plaatst.
Ik ben nog steeds uiterst enthousiast over deze koelkast, zowel qua gebruiksgemak en onderhoud. Maar het belangrijkste motief om deze koelkast aan te schaffen was het energieverbruik. Na enige maanden kan ik stellen, deze is zeer gunstig, komt zowat op 0,5 à 0,6 Kw per dag.In vergelijking met de Liebherr die ik had, scheelt dit meer als de helft per dag gerekend en die was dan ook nog eens 300 Euro duurder.
Dus voor mij is deze koelkast tot heden toe een "zevenklapper".

Koelemans 09-01-2012
Geschreven voor: Siemens KG36EAW40

Deze koelkast circa anderhalve week in huis. Ook gekocht bij Wehkamp (goedkoopste aanbieding). Helaas waren er bij mij geen twee aardige jongens die de kast kwamnen brengen. Heel veel moeite gekost om het (enorme) apparaat uitgepakt te krijgen en dat de puinhoop aan kartonstukken en piepschuim meegenomen werd.

Na indiening van de klacht werd mijn voorstel om verzendkosten niet in rekening te brengen ingewilligd, waarmee Wehkamp de klacht naar tevredenheid heeft opgelost.

De kast maakte meer geluid dan ik had verwacht. Met 38 db geluid moet dit de stilste in zijn klasse zijn.
Ik hoor op diverse momenten van de dag het geluid van rondcircelend water. Het is net of het binnen regent.

Siemens gebeld en monteur was er al binnen twee dagen en kostte mij niets. Hij heeft mij uitgelegd dat het geproduceerde geluid normaal is en dat er geen sprake is van een
storing of defect in het apparaat. Uiteindelijk staat de kast in een vertrek waar ik zelden kom, dus verder geen probleem. Ik moet er bij zeggen dat ik erg gevoelig ben voor geluid.

Wat de koeldiepvriescombinatie betreft kan ik mij aansluiten bij de vorige beoordelaars. Een prachtige kast, zeer functioneel, met name het superinvriezen, het gescheiden kunnen instellen van het koel en vriesgedeelte, de nulgradenzonevak, superzuinig en voor weinig geld.

Vijf sterren deel ik uit voor de service van Siemens.

Vantie 01-09-2012

Same problem here,the sound is like water bubbles running through a pipe, the cause of this sound is reasonable, just a normal side effect of refrigerant cycle. But is god damn to loud for a 38dB indicated fridge, i guess the 38dB is just for the compressor! yes, i admit that the noise level of the compressor is really really low, barely can be heard, but the bubble sound makes me insane.....

Lars-Rogier 30-12-2011
Geschreven voor: Siemens KG36EAW40

Tja, het is crisis, dus tering naar de nering zetten. Dus dacht ik: Laat ik eens duurzaam (voor de beurs) gaan doen. Nu kun je dat op velerlei manieren doen, je huis goed isoleren, een kleiner autootje, zonnecelletje op 't dak of een moestuin beginnen. Zover heb ik dat nog niet doorgevoerd, maar een nieuwe zeer energiezuinige koelkast leek me alvast een goed begin. Ik had nog een oude Zannusi combi-koelkast staan. Die had ik ooit overgenomen van mijn neef. Dus heb ik internet maar eens afgespeurd naar de mogelijkheden.

In eerste instantie leek met de Bosch KGE36AW40 wel wat, ook een A+++ versie. Gezien de positieve reacties van andere gebruikers. Maar na nog wat surfen kwam ik erachter dat de Bosch KGE36AW40 precies dezelfde koelkast is als de Siemens KG36EAW40 maar wel zowat 100 euro goedkooper. Nog mooier, de Siemens KG36EAW40 was in de aanbieding bij de Wehkamp voor nog geen 569,- euro, kortom bestellen.

Nu is mijn Siemens net door twee aardige jongens afgeleverd en hebben ze gelukkig de oude ook meegenomen. Het eerste wat mij opviel wat dat de koelkast een stuk groter is als mijn oude ook qua gewicht is hij een stuk zwaarder. Dat voelt dus meteen goed aan. Ik heb hem nu een paar uur aanstaan, wat meteen opvalt is dat hij/zij bijna geen geluid produceert. Nu is een vergelijk met mijn oude koelkast wellicht niet geheel op zijn plaats, alle koelkasten zullen naarmate ze ouder worden, luidruchtiger worden.

Wat mooi is zijn de grote deurhengels, dat het koel- en vriesgedeelte apart in te stellen zijn, ze een aparte "superkoel-functie" hebben en de ledverlichting in het koelgedeelte. Ook hebben alle vrieslades handvatten aan de zijkanten, waardoor de lades gemakkelijk in zijn geheel uit de vriezer kunnen worden gehaald.

Tot zover dus een tevreden klant.

J. Pen senior 19-10-2012

Ondanks de enigszins negatieve geluiden van de Siemens koelkast KG36EAW40 herkennen wij niet het probleem aangaande het koelingslawaai. Bij ons staat de koelkast in de open woonkamer/keuken en horen helemaal niets. Wij hebben de SIEMENS koelvriescombinatie aangeschaft vanwege de ruime inhoud en bovendien dat het energiegebruik drie +++ kent hetgeen inhoud dat deze koelkast momenteel als zuinigste in energiegebruik is.

marvin1970 27-10-2011
Geschreven voor: Siemens KG36EAW40

Ik heb deze Siemens aangeschafd, omdat zijn voorganger een Liebherr CN3556-20, na net 2 jaar gebruik,"kuren" begon te krijgen in de vorm van scheuren van de afdichtingsring van de vriesruimte, vervanging 85,- tot 105,00 Euro en problemen met de thermostaten. Na wat wikken en wegen, besloten om een nieuwe aan te schaffen. De overwegende faktor om deze te kopen is het volgens de fabrikant opgegeven waarde van het zeer gunstige energieverbruik en wat gunstige reviews bij een internetverkoper. Dit is natuurlijk zeer relatief, daar dit afhangt van diverse faktoren, o.a. plaatsing van de koel-vrieskast en de omgevingstemperatuur.
Nadat het bepakkingsmateriaal erafgehaald was, maakte het apparaaat en maakt het apparaat een zeer goede indruk. Iets minder robuust uitgevallen als de Liebherr, maar hij mag er zijn, en dat scheelt ook nog eens even 300 Euro. Na het openen van de koelkastdeur ( zeer prettig te hanteren) de zeer aangename verrassing dat het geheel een zeer prettige indruk maakt. De onderste groente en fruitla is een geheel, zeer prettig te hanteren, geen rothoekjes, waar zich schimmel kan vormen , in tegenstelling tot de groentebakjes van de Liebherr, ook geen rollers onder de groente en fruitla, die bij de Liebherr onder de groentela aangebracht zijn en waarvan de rolbehuizing schimmelgevoelig is.
Het 2e plateau heeft een zogenaamde koelbox. Gemakkelijk om wat los spul in kwijt te leggen. Wil je hem niet gebruiken, dan kun je hem er ook zeer gemakkelijk eruithalen.
Alles is zeer gebruiksgemakkelijk en onderhoudsvriendelijk.
Op de koelkastdeur zijn 3 houders gemonteerd. Ze doen zeer goed aan en beter van construktie als die van de Liebherr. Onderste houder is een flessenrek en is voorzien van een kunststof anti- slip inrichting. Dwz. dat de flessen niet op en neer kunnen schuiven. De middelste houder is zeer gemakkelijk te verschuiven en vrij degelijk van konstruktie.
De vriesafdeling maakt dezelfde aangename indruk. Deur is prettig bedienbaar. Middelste la in vriesafdeling is ekstra groot, er gaan gemakkelijk 7 a 8 broden in. Alles is zeer prettig hanteerbaar en zeer gemakkelijk schoon te maken.
Nu waar het om draaide, namelijk het energieverbruik. Dit scheelt al na enige dagen draaien meer dan de helft met de Liebherr. Of "ie " de opgegeven waarde gaat halen is een andere zaak.
Dit is zover mijn eerste en overigens zeer postieve indruk van deze koel-vrieskombinatie. Alles doet zeer goed aan, zoals bij de Liebherr ook het geval was, maar daar begon na 2 jaar het "gemier". Dit is voor mij wel de les geweest om er een 5 jaar verzekering erbij af te sluiten.
Ik zal over een half jaar een ekstra review erbij plaatsen om te laten horen, hoe het met het energieverbruik gegaan is, als kieskeurig dat review plaatst.

marvin1970 28-10-2011

Wil er nog aan toe voegen, dat deze koel-vrieskast wel zeer geluidsarm is..Het opstartprocede buiten spel gelaten.