Siemens iQ300 KG36EVW4A wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens iQ300 KG36EVW4A wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Peter B 23-11-2019

Bijna alles goed

Geschreven voor: Siemens iQ300 KG36EVW4A wit

Dit is mijn 2de review van dit product. Ik gebruik m nu al een tijdje en er vallen mij 2 dingen negatief op:
- Als het vriesgedeelte te ver in temperatuur zakt wordt super vriezen aktief. Dit is een stand die je manueel kan kiezen omalles naar -30 in te vriezen (zie handleiding). Als ik echter 2 broden koop en ze in de vriezer leg dan is dat genoeg om supervriezen te aktiveren. De vriezer gaat vervolgens maximaal koelen (geluid wordt ook significant meer). Als de vriezer echter weer de ingestelde temperatuur bereikt gaat supervriezen gewoon door. De handleiding spreekt van 1,5 dag tot 3 dagen voordat deze vanzelf uitschakelt.
Wie bij ontwikkeling heeft zitten slapen? Dan koop je een A++ koelvries (of is het A+++?) en vervolgens slaat hij iedere keer op hol als je er een beetje teveel in te vriezen producten in doet. Onnodig, had beter geprogrammeerd kunnen worden in mijn ogen.
- Het alarm van de vriezer deur. volgens mij zit de sensor bij het scharnierpunt van de deur en is daarmee onnauwkeurig. Ik heb nu al 2 keer gehad dat de deur net niet dicht zat (1 cm opening). Hier reageert de zoemer niet op. Die denkt dat de deur dicht is. Vervolgens koelt het vries gedeelte af en gaat supervries weer op hol. Dan maakt de fan veel geluid waardoor ik weer ga kijken wat er aan de hand is (als ik thuis ben). Ook hier hadden wat simpele andere keuzes het verschil kunnen maken.
Daarom niet meer een 9 maar een 8.
Verder doet ie het prima.

Pluspunten

• Mooie ruime combinatie
  • Handige indeling
  • Goed verlicht
  • Stil

Minpunten

• Deur open alarm stelt je soms teleur
  • Irritant automatisch koelgedrag bij invriezen

Peter B 04-08-2019

Erg tevreden, strak, opgeruimd en erg stil

Geschreven voor: Siemens iQ300 KG36EVW4A wit

Ik heb de koelvries combinatie nu enkele dagen in huis en erg tevreden. Het koelgedeelte is erg ruim en prettig verlicht. De voordelen van de fresh groentelade moet ik nog ervaren.
Het vriezer gedeelte is even wennen aangezien ik voorheen een oude 2 x zo grote vriezer had.
Ik had echter een interessant ervaring met het vriezen die ik graag wil delen. Uit nieuwsgierigheid heb ik een thermometer op verschillende plaatsen gelegd. Het koelgedeelte had netjes de ingestelde temperatuur, de vriezer was echter maximaal aan het vriezen en bereikte min 30! Terwijl de instelling -18 was. Dit verklaarde ook het ietwat irritant ventilator geluid dat te horen was. De vriezer was het maximale eruit aan het persen, constant.
De gebruikershandleiding opgezocht op het net (wordt niet meegeleverd, waarom niet?) en daar stond deze fout beschreven. Even uit en aanzetten zou de zaak moeten oplossen. En ja hoor, inmiddels draait ie netjes op -18. Geen ventilator geluid meer. Heerlijke rustige vriezer.
Totslot, het omwisselen van de richting waarin de deur opend. Deze staat genoemd in de gebruiksaanwijzing en er wordt verwezen naar de servicedienst. Wat een onzin, als je ikea nivo hebt en een torx schroevenfraaier wijst het zich vanzelf. Er zijn geen additionele onderdelen nodig. Wel even opletten als je de kast plat op de achterkant legt dat er geen dingen in de verdrukking komen. Ik heb het verpakkingsmateriaal gebruikt om op de juiste plaatsen te ondersteunen.
Toen de kast plat lag viel me ook op dat aan de achterzijde geen voetjes maar rolletjes geplaatst zijn. Dus bij een beetje kantelen rol je m zo naar achteren. Handig. Als je het weet.
Waarom toch een 9 en geen 10? Het openen van de deuren vereist wat gewenning. Er is geen mechanisme aanwezig wat de deur opendrukt als je aan een handvat trekt. Je trekt direkt aan de deur zelf. Door het vacuum in zowel vriezer als koelgedeelte moet je dat niet te snel doen want dan verschuif je de hele kast. Ik heb hier niet bij stil gestaan bij de koop maar zou voor mij een dingetje zijn wat kan verbeteren. Nu maar 2 antislip plakkertjes onder de pootjes geplakt.

Pluspunten

• Luxe uitstraling
  • Ruim koel gedeelte
  • Uitstekende verlichting
  • Stil (let op storing opmerking)
  • Alarm op temp en deur open

Minpunten

• Deuren 'plakken' bij openen

Sensimilia 10-10-2018

Super Alarm!!!

Geschreven voor: Siemens iQ300 KG36EVW4A wit

Mede dankzij het super alarm had mijn alerte buurvrouw mij gebeld vanwege "het geluid" uit de garage... ; P
Helemaal naar huis toe gereden en gelukkig maar... Het deurtje van de diepvries stond niet helemaal dicht, waardoor er ijsvorming ontstaan was. Als de alerte buurvrouw mij niet meteen gebeld had, vrees ik dat er meer ijsvorming was ontstaan... als ik later thuis gekomen was. Voordeel: Het was pas 1 dag later en de schade viel mee. Super strak model trouwens. Tip: Ik heb me wel nog 2 transparante bakken (Action) gekocht om het vlees/vis gescheiden van elkaar in de onderste lade van de koelkast te leggen.

Pluspunten

• super zuinig (en praktisch om schoon te maken)
  • strak wit model (minder vlekken dan rvs)
  • mooie indeling en verlichting
  • grote groentebak koelkast en grote bak vriezer
  • koelkast boven op ooghoogte en vriezer beneden

Minpunten

• Nog niet ontdekt.

Zhigang Zhang 07-10-2018

Energiebesparing, Waarde voor uw geld, Goede kwaliteit

Geschreven voor: Siemens iQ300 KG36EVW4A wit

Whether in China or the Netherlands, we have been using Siemens refrigerators. The quality is very good, energy saving and environmental protection, low noise, saving electricity costs.

Wilco 02-10-2018

Koelt perfect!

Geschreven voor: Siemens iQ300 KG36EVW4A wit

Er is zoveel keuze aan koelkasten dat het ondoenlijk is om een goede 100% keuze te maken. Maar deze koelkast is in deze prijsklasse een prima keuze. Positief aan deze koelkast is de inhoud. Grote diepe vrieslade. De 0 graden zone in de koelkast. Led verlichting in het koelgedeelte en het apart afstellen van koel/vriesgedeelte. Hij is qua diepte ( 65cm exterieur ) voor mij net iets aan de grote kant voor mijn smalle keuken, maar ja! over het hoofd gezien. 3 graden koel en -18 graden vriezen voor mij. Het 0 graden koellade is niet constant 0 graden. Deze schommelt tussen de -0.5 en 4 graden. Ook prettig: de koelkast is lekker stil.

Pluspunten

• ruim
  • apart temperatuur koel/vries gedeelte
  • diepe vrieslade
  • stil
  • LED verlichting

Minpunten

• 0 graden is niet altijd 0 graden
  • geen verlichting in de vriezer
  • alleen boven verlichting in het koelgedeelte

Sensimilia 30-09-2018

Super Alarm!!!

Geschreven voor: Siemens iQ300 KG36EVW4A wit

Pluspunten

• super zuinig (en praktisch om schoon te maken)
  • strak wit model (minder vlekken dan rvs)
  • mooie indeling en verlichting
  • grote groentebak koelkast en grote bak vriezer
  • koelkast boven op ooghoogte en vriezer beneden

Minpunten

• Nog niet ontdekt.

Edwin 14-09-2018

Luxe koel vriescombimatie

Geschreven voor: Siemens iQ300 KG36EVW4A wit

Deze koelvries combinatie gebruikt maar een fractie van de energie van mijn oude machine.
Daarbij is hij in vergelijk met andere heel betaalbaar en luxe uitgevoerd.
Ik heb hem te kort om te oordelen of de low frost goed werkt maar de groente en de vlees/vis laden zijn perfect.
De hoge vrieslade is niet zo handig als dat hij lijkt had liever een 4e lade.

Pluspunten

• Stil
  • Betaalbaar
  • Speciale koel laden
  • Mooie afwerking
  • Scharnier deuren is te wisselen

Minpunten

• De grote vrieslade is wat hoog

Linda 30-08-2018

Koelvries combi

Geschreven voor: Siemens iQ300 KG36EVW4A wit

Ik heb deze koelkast gekocht en gebruikt nu 1 maand. Het is echt goede koelkast en mooi van binnenkant. Groente en fruit lang houdbaar.

Adrie 12-08-2018

Prettige overzichtelijke koelkast vries combinatie

Geschreven voor: Siemens iQ300 KG36EVW4A wit

goed verlichte en overzichtelijke koelkast wat de indeling ten goede komt
De hyper fresh lade`s zijn bij het openen van de koelkast direct zichtbaar helder en overzichtelijk
prettig dat je vleeswaren en fruit gescheiden in een lade legt waarbij je in een oogopslag ziet wat erin ligt

Pluspunten

• geluidsniveau
  • verlichting
  • goed verlichte en overzichtelijke koelkast
  • hyper fresh lade`s

Robin 10-08-2018

Mooi design, veel ruimte

Geschreven voor: Siemens iQ300 KG36EVW4A wit

Wij waren op zoek naar een gezinskoelkast die niet te groot was maar wel veel ruimte had. Het lage verbruik, de ruimte en het design alsook het aanwezige flessenrek maakte dit de ideale koelkast

Pluspunten

• Stil
  • Mooie binnenkant
  • Veel laden

Jeroen 08-08-2018

Top kwaliteit/prijs verhouding met A+++!

Geschreven voor: Siemens iQ300 KG36EVW4A wit

Prima koelkast en A+++ voor een prima prijs. Veel features die normaal gesproken in een hogere prijsklasse vallen. Nu na twee weken blijkt de koelkast prettig in gebruik en van goede kwaliteit. Top aankoop!

Geluidsniveau is zeker laag maar toch een verschil met de inbouwkoelkast die ik eerder had, dit was echter niet onverwacht en zeker niet storend.

Pluspunten

• Goede prijs
  • Veel features
  • A+++

Minpunten

• Geen nofrost
  • Geluid vergeleken met inbouwkoelkast

D. Amosi 30-07-2018

Goede aankoop

Geschreven voor: Siemens iQ300 KG36EVW4A wit

Goede hoogte, voldoende ruimte en de 2 groentevakken zijn erg handig. Geschikte aankoop en een goede prijs.

Pluspunten

• Goede hoogte
  • Voldoende ruimte
  • Mooie prijs

Y. Geerdsen 26-07-2018

Wat een fijne koelvriescombinatie ben er erg blij mee.

Geschreven voor: Siemens iQ300 KG36EVW4A wit

Er zit erg veel ruimte in is over na gedacht . Hij is zuinig in stroomverbruik . Een mooie koelvriescombinatie .