LG GSX960NEAZ roestvrijstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GSX960NEAZ roestvrijstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

koelkast_expert044 12-06-2018

mooie koelkast!!!

Geschreven voor: LG GSX960NEAZ roestvrijstaal

Ik vind deze koelkast een goed product omdat: hij kan goed koud worden, je kan zien wat er in zit, hij heeft een display! Als je voor een koelkast 2 kop wil betalen, dan zit deze koelkast wel snor.
Hij werk niet echt zuinig (door de display en meer accessoires) en hij zuigt je portomenee leeg. Maar ik beveel hem aan als je 2 kop teveel hebt en geen koelkast hebt!!! Hij is wel een beetje aan de grote kant. Dus als je weinig ruimte hebt word het een klein probleempje😉.

Pluspunten

• display.
  • ijsklontmaker.
  • gaat lang mee.

Minpunten

• duur (2 kop).
  • duur in energie.
  • de groote.

Syl 10-07-2017

TopDesign

Geschreven voor: LG GSX960NEAZ roestvrijstaal

Zeer mooi design (wist niet dat een koelkast mooi kon zijn haha)
Mooi en praktische koel vriescombinatie
Handig flessenrek en natuurlijk het kijkvenster super handig en nodigd uit om er bij het langslopen even op te tikken
Zeker voor de kinderen nu hoeft de deur niet lang open te blijven bij het zoeken /kiezen van produkten
Ook het vriesgedeelte is overzichtelijk en veel makkelijker als de lades die je eerst allemaal open moet trekken om te kijken wat er in in zit zoals bij de gangbare vriezers.
Nu kun je alles in 1 oogopslag zien.
Ook met deze periode van het jaar is het koude water en het ijs een verademing
Als ik dan 1 puntje moet noemen dan is het jammer dat hij dieper is als de keuken en steekt daardoor uit wat misschien storend kan zijn
Maar ja zoveel ruimte dat moet ergens zitten en hij is dan weer niet zo enorm hoog waardoor je ook makkelijk bij het bovenste gedeelte kan als je niet zo groot bent zoals ik (1.60)
Al met al een aanrader!!!

Pluspunten

• Overzichtelijke inhoud
  • Zeer ruim

Minpunten

• Diepte van de kast

Niek Luinge 02-07-2017

Veel ruimte! Instaview is handig, door-in-door ook. Duur!!!

Geschreven voor: LG GSX960NEAZ roestvrijstaal

Sinds enkele dagen hebben wij deze grote American koelkast in huis. Het is een grote koelkast met een groot vriesvak.
In eerste instantie waren we teleurgesteld toen we de deuren openden, de vakken leken een beetje smal. Ik heb voor de aardigheid even een brood gepakt om te kijken of hij er wel in paste, maar wat bleek: Dat brood kon er maar liefst vier keer in, op één plank! En dan zijn er vier van diezelfde planken! Op één plank passen dus vier broden, of een stuk of vier pizza’s, dus in totaal heb je meer dan genoeg ruimte. Dan hebben we het alleen nog maar over de planken, daaronder zitten ook nog eens twee redelijk grote opbergbakken voor bijvoorbeeld vis, vlees of groenten. Hierin past ook ruim genoeg. Als dat nou nóg niet genoeg is zitten er in de deur ook nog twee bakken aan de zijkant, voor bijvoorbeeld ijsjes, koelpacks of iets dergelijks. Veel mogelijkheden, erg handig!
Het koelgedeelte is nog groter, met ook weer veel planken en opbergmogelijkheden. De planken zijn aardig breed en diep, daar past veel op. Ze zijn helaas niet in hoogte verstelbaar, iets wat ik stiekem had verwacht voor deze prijs. Of op zijn minst één plank die verstelbaar was. Wel zit er een ‘utility box’ in, een kleine ondiepe lade onder een plank. Hierin kun je volgens LG bijvoorbeeld een kaasplankje bewaren voor een feestje. Ook pakjes vleeswaren o.i.d. kunnen hier mooi in.
Wel zit er in de koelkast een flessenhouder voor 4 flessen.
Onder de planken heb je de beschikking over 2 grote bakken, voor bijvoorbeeld groente en fruit. Eén van deze planken heeft zelfs een schuifje waarmee je kunt instellen of er groente of fruit in ligt. Ik heb dit nog niet geprobeerd maar volgens de gebruiksaanwijzing zit er boven deze bak een soort rooster met kleine openingen die je kunt vergroten of verkleinen door het schuifje te bewegen, en dat zou ervoor zorgen dat de luchtvochtigheid in de bak geschikt is voor groente of fruit. Handig!
Dit schuifje is wel erg gammel en het rooster valt er makkelijk uit, dat had wel beter gekund.
In de deur zit onderin een groot vak en daarboven zitten maar liefst vier grote vakken waar enorm veel in kan. Deze vier vakken zijn tevens het gedeelte van de koelkast dat bereikbaar is via de ‘door-in-door’-functie. De deur van de koelkast heeft een kleinere deur erin, die je met een tweede hendel kunt openen. Hierdoor bereik je de vier grote bakken en blijft de rest van de koelkast gesloten. Zo gaat er minder warmte verloren. Heel handig! In deze bakken kun je dingen plaatsen die je vaak nodig hebt, een kuipje boter, een pak melk, een doosje eieren, noem maar op. De vakken zijn gelukkig ook van binnenaf bereikbaar.
Al met al veel opbergruimte!
En hoe zit het nu met de rest van de koelkast? Ook dat is heel keurig geregeld als je het mij vraagt. Achterin de koelkast zit een hygiënefilter (pure n fresh), deze filtert verontreinigingen uit de lucht zodat je eten langer goed en vers blijft. Dat soort functies zijn erg handig in een koelkast. Ook handig is dat dit ‘pure n fresh’ element uitgenomen kan worden om schoon te maken indien gewenst.
De koelkast is voorzien van goede verlichting. Niet iets waar iedereen op let misschien, maar in de praktijk is dit toch wel erg fijn! Alle gedeelten zijn evengoed verlicht doordat er een lange LED-strook is aangebracht, zowel in de koelkast als in de vriezer.
Wat een enorm handige functie is, eigenlijk het grootste foefje waar LG mee pronkt, is Instaview. Dit houdt in dat het kleine deurtje met de vier vakjes erachter, voorzien is van een raampje. Als je twee keer op dit raampje klopt, gaat de verlichting in de koelkast aan. Zo kun je zonder de koelkast te openen zien wat je nog in huis hebt en waar het staat. Zo wordt de tijd dat de koelkast openstaat teruggedrongen tot een minimum. Erg handig!
De koelkast is verder voorzien van no-frost en dergelijke vernuften, deze heb ik allemaal nog niet gemerkt (maar als het goed is merk je dit ook niet).
Wat ik wel heb vernomen is dat ik helaas het verkeerde type koelkast heb. Dit specifieke model heeft een dispenser aan de voorkant van het vriesvak waar je naar believen ijsblokjes, gecrushed ijs en gekoeld water kunt tappen. Deze koelkast moet daarvoor echter wel worden aangesloten op het waternet en dat hebben wij niet op de plek waar de koelkast staat. Er is wel een ander model, verder identiek, maar dan met een reservoir. Dus helaas heb ik deze functie nog niet kunnen proberen maar het feit dat de koelkast erover beschikt is natuurlijk een dikke plus!
De koelkast maakt weinig geluid, je hoort hem af en toe een beetje zoemen maar dat doet vrijwel elke koelkast. Het is verre van storend en menig koelkast maakt veel meer geluid. Ook schijnt het een erg zuinig model te zijn maar dat kan ik natuurlijk niet één twee drie testen.
De koelkast staat mooi in huis door zijn strakke design.
Al met al een hele fijne koelkast, handig in gebruik en met vele handige functies. Toch zijn er ook vele koelkasten verkrijgbaar met een lagere prijs. LG heeft zelf modellen die minder dan de helft kosten (!) en vrijwel exact evenveel ruimte hebben. Je mist dan Instaview maar hebt wel alsnog de door-in-door.
Dat laatste maakt toch dat ik niet geheel positief ben over deze koelkast. Hij is geweldig, zeker, maar voor minder dan de helft van het geld heb je bijna dezelfde koelkast.

Pluspunten

• Enorm veel ruimte
  • Door in door
  • Instaview
  • Handige functies voor fruit en groente
  • Zuinig, stil en strak design

Minpunten

• Veel te duur!
  • Schuifje groente-fruit is gammel

MjKr 30-06-2017

"Nooit gedacht zo onder de indrukt te zijn van een koelkast!

Geschreven voor: LG GSX960NEAZ roestvrijstaal

Ik heb altijd al een Amerikaase koelkast willen hebben zolang ik me kan herinneren en een paar dagen geleden was het dan eindelijk zover! Ik was me al een tijdje aan het oriënteren op het gebied van Amerikaanse koelkasten tot dat ik de LG InstaView voorbij zag komen tijdens de reclame. Tijdens de reclame beloofde de koelkast al veel goeds, vooral het twee keer kloppen op het raampje van de Door-in-Door en dat je dan in de koelkast kon kijken moest ik zelf ervaren. Daarom ben ik naar de winkel gegaan om de InstaView van dichtbij te bekijken en mijn conclusie: ik had nooit geweten dat ik zo onder de indruk van een koelkast zou zijn. Deze koelkast is een echte eye cather van de buitenkant door het strakke RVS design en natuurlijk de Door-in-Door met het glazen raampje. Ook aan de binnenkant is de InstaView mooi ingedeeld en heeft bijna ieder schap of rek een functie. Zo heb je een speciaal vak voor groente en fruit en speciaal flessen rek. Daarnaast vind je aan de binnenkant ook nog een vriesvak. Het vriesbak is niet zo ruim als het koelvak, maar naar mijn mening nog steeds ruim genoeg. De klopfunctie werkt perfect. Twee subtiele klopjes op het raam en je ziet zo wat je wel of niet in de koelkast hebt liggen. Dit scheelt natuurlijk veel energie, want je hoeft de koelkast niet iedere keer open te maken. Ook mooi meegenomen voor de portemonnee ;) Een Amerikaanse koelkast zou geen Amerikaanse koelkast zijn als er geen ijsdispenser ingebouwd zat. Zo hoef jij nooit meer een lauw drankje te drinken. Als je mij vraagt of ik een minpunt aan de LG InstaView zou kunnen noemen, kan ik alleen maar antwoorden met ‘nee’. Ik had hoge verwachtingen van het eerste moment dat ik de koelkast zag en die zijn allemaal waar gemaakt, misschien wel overtroffen. Want iedere keer als langs de koelkast loop heb ik de neiging om er even op te kloppen.

Pluspunten

• door in door
  • glazen raampje
  • design
  • ruimte

Jody 30-06-2017

Prachtige ruime Amerikaanse koelkast

Geschreven voor: LG GSX960NEAZ roestvrijstaal

Enorm veel ruimte in de koelkast en in de vriezer. Alles kan ik uitgebreid en overzichtelijk in de koelkast plaatsen. De functies zijn werkelijk geweldig. 2 keer kloppen op het glas en ik weet precies wat ik nodig heb. Het is erg mooi afgewerkt met metaal en glas. Schitterend en als een juweel in de keuken. De koelkast heeft een icemaker en dat komt erg goed uit nu de zomer is begonnen. De koelkast is ook redelijk energiezuinig. Doordat je de kleine voordeur kunt openzetten, hoef je niet de grote deur te gebruiken en hierdoor blijft de koelkast van binnen ook steeds koud. Dit bespaart ook weer energie. Persoonlijk vind ik dit de mooiste Amerikaanse koelkast van dit moment.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Viewfunctie
  • Energiezuinig
  • IJsmachine

Beer Snoeks 29-06-2017

LG koelkast

Geschreven voor: LG GSX960NEAZ roestvrijstaal

Vanaf het eerste moment dat ik deze koelkast in huis heb staan ben ik er zeer blij mee. Dit is de eerste Amerikaanse koelkast die ooit heb gehad, dus ik wilde echt een goede in huis halen. Het is deze LG geworden met ijsblokjesmaker (schenkt ook gekoeld water), door in door deur en met Instaview. De koelkast ziet er strak uit en staat zeer mooi in mijn designkeuken. De ijsblokjesmaker is niet zo spannend, maar de door in door functie en Instaview zijn dat wel. Door in Door is een deur dat in de deur zit. Je kunt het zien als een soort klep die op de deur bevestigd is. Als je even snel iets uit de koelkast wilt pakken hoef je niet de hele deur open te trekken. De koelkast blijft zo langer koel van binnen. En als de koelkastdeur te lang open staat krijg je als waarschuwing een piep te horen. Instaview is een glasplaat dat in de deur zit en als je er op klopt gaat het ligt in de koelkast aan. Je ziet zo wat er in de koelkast staat zonder deze te openen. De koelkast is zeer groot en er past veel in, ook hoge frisdrankflessen gaan er met gemak in. Het koel en vries deel zitten naast elkaar in plaats van boven elkaar, zoals bij mijn vorige combi koelkast het geval was. Het is echt een premium koelkast en voor mij de juiste keuze.

Pluspunten

• Veel inhoud
  • Vernieuwend
  • Strak design
  • Eyecatcher

Soof 29-06-2017

Erg coole koelkast

Geschreven voor: LG GSX960NEAZ roestvrijstaal

Dit is niet onze eerste Amerikaanse koelkast, maar wel de meest moderne. Er zit in de rechterdeur namelijk een donker raam en wanneer je erop klopt gaat het licht in de koelkast branden en zie je wat er in de koelkast zit. Je zo hoeft de deur niet te openen om te kunnen zien wat er in de koelkast zit. Een futuristische optie dat als extraatje komt bij een prachtige koelkast. Het is in eerste instantie even zoeken naar het extra gemak dat het oplevert, maar zonder het te merken gebruiken wij het heel veel. Nu wil ik niet zeggen dat het een verborgen behoefte van ons was, maar handig is het zeker.
Wat wij verder erg handig vinden is dat je met een druk op de knop alleen de buitenste deur open maakt en niet de hele deur. Dit is erg handig wanneer je kleine potjes en pakken, bij ons vooral sauzen en koffiemelk, hoeft te pakken. De spullen die je vaak nodig hebt zeg maar. Je hoeft dan niet de hele deur te openen. Het schijnt dat er dan minder koude lucht uit de koelkast ontsnapt, wat weer energiebesparing oplevert. Alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen.
Verder zit er enorm veel ruimte in de koelkast en de ruimte is ook flexibel in te delen. Het vriesgedeelte is smaller dan het koelgedeelte, maar omdat het over de hele hoogte van de koelkast verdeeld is zit er genoeg ruimte in. Erg grote diepvriespizza’s moeten hierdoor wel iets scheef in de vriezer gedaan worden.
Samenvattend is het een zeer fraaie en luxe koelkast die naar mijn mening elke euro waard is. Als het in je budget past raad ik de koelkast ten zeerste aan.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Ijsdispenser
  • Kijkraam
  • Deur in deur functie

Minpunten

• Vriesgedeelte wat smal

Irdl 28-06-2017

Hele mooie en ruime koelkast

Geschreven voor: LG GSX960NEAZ roestvrijstaal

Prachtige Amerikaanse koelkast. Overvloed aan ruimte om alles geordend te bewaren. Meerdere planken, een ondiepe laden, een flessen "plank" en onderin twee ruime lades. Daarnaast nog een hoop ruimte in de deur. Ook in het vriesgedeelte meerdere planken en twee lades. Erg handig is de "door in door" waardoor je alleen bij de plankjes in de deur kunt en zo de kou in de koelkast beter bewaard blijft. Twee keer kloppen op het raam geleedte van de deur zorgt ervoor dat de lamp in de koelkast aangaat en je zo naar binnen kunt kijken en een groot gedeelte van de inhoud van de koelkast kunt zien. Na enkele seconden gaat de lamp weer uit en ziet het raam er gewoon zwart uit wat weer zorgt voor een strakke uitstraling. Ook is de temperatuur van zowel de koelkast als de vriezer instelbaar. In de deur van de vriezer kun je kiezen voor ijsblokjes, crunched ice of water. Je krijgt bij deze koelkast niet de kans om hem per ongeluk open te laten staan want na enige tijd dat de koelkast open staat hoor je een paar piepjes en dit blijft zicht om de zoveel tijd herhalen tot dat de koelkast weer gesloten is. Dit vind ik zelf echt een pluspunt. Het enige nadeel aan deze koelkast vind ik dat de deuren vrij zwaar zijn. Dit heeft natuurlijk te maken met de door in door functie en de vele opbergruimte in de deuren dus ik vind zelf dat die voordelen wel opwegen tegen het feit dat de deur vrij zwaar is. Wel zorgt dit ervoor dat de deur soms vrij hard openklapt als je hem loslaat. Verder echt een super mooi straks design, straalt echt luxe uit. Zeeen van ruimte en handige opbergfuncties. Kortom zeer zeker een aanrader!

Pluspunten

• Ruimte
  • Door in door

Minpunten

• Zware deuren