Bosch Serie 8 KGF49PI40

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Serie 8 KGF49PI40 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

schouten 28-01-2021

slechten kwaliteit

Geschreven voor: Bosch Serie 8 KGF49PI40

Deze koelkast 1 jaar en drie maanden geleden gekocht nu stuk reparatie tijd meer dan een week
voor dat de monteur van Bosch tijd heeft dit zegt genoeg.

Ik beveel dit niet aan

Pluspunten

• groot
  • mooi

Minpunten

• slechte kwaliteit
  • zeer snel stuk

Steve 31-07-2020

Stijlvolle en luxe uitstraling met bijzonder veel ruimte

Geschreven voor: Bosch Serie 8 KGF49PI40

Pas in het echt besef je hoe ruim deze koel-vries combi is. Ik heb hem online gekocht zonder naar de winkel te gaan, maar de foto's online doen de ruimte binnenin geen recht vind ik achteraf. Ik ben zelf 1m89 en kan prima overal bij maar ik kan me wel voorstellen dat mensen tot ±1m70 lang deze kast te hoog gaan vinden.

Bij de 1e keer opstarten maakt hij meer geluid dan de opgegeven 40Db maar dit zakt weer terug naar 40Db zodra hij op temperatuur is, dus niet schrikken daarvan.

Aan de achterkant is deze kast geïsoleerd, online stond van niet maar is wel zo. Het display is duidelijk met de 3 temperatuurzones weergegeven en je hebt naast de mogelijkheid om je eigen temperaturen in te stellen ook enkele voorgeprogrammeerde modi, waaronder Fresh die eigenlijk de juiste modus is naar mijn mening. Ga je op vakantie, dan kan je de koelkast uitzetten en de vriezer aan laten.

De groenten en vis/vlees lades in de koelkast rollen lekker voorruit, de vrieslades daarentegen hebben geen rol systeem en openen een beetje te stroef. Daarmee ogen ze goedkoop en niet passend bij een luxe combi als deze. Dit is tenslotte wel Serie 8. Het flessenrek mist een ophoging aan de achterzijde waardoor je de flessen te makkelijk te ver door kan schuiven.

Het apparaat is erg energiezuinig met een A+++ energielabel en dat scheelt toch gauw een paar tientjes per jaar op je energienota vergeleken met een A++ Tevens kan deze kast helemaal tegen de muur aangezet worden zonder de verplichte afstand, er zit ook geen lelijke metalen rooster op de achterkant maar is netjes afgewerkt met een isoleerplaat. De motor zit helemaal onderin.

Pluspunten

• Luxe RVS uitstraling
  • Zeer Ruim

Minpunten

• Vriezer lades openen beetje stroef
  • Flessenrek mist achterkant

Harry K 30-07-2020

Een schitterende koelvriescombinatie

Geschreven voor: Bosch Serie 8 KGF49PI40

Mijn oude Bosch koel/vriescombi is alweer 20 jaar trouwe dienst toch aan een vervanging toe. Over het merk was ik wel snel uit vanwege mijn eerdere ervaring. De keuze is gevallen op deze KGF49P140.
Het koelgedeelte heeft veel ruimte (vrij diep) dus je hoeft de producten minder te stapelen. De twee vers houdlades zijn ook zeer ruim, ik hoop snel te ervaren dat de producten hier langer en mooier blijven. De koelkast staat hier nog maar net twee dagen :) En de ledverlichting is zeer mooi, het verlicht de koelkast op een prettige manier,
Het vriesdeel is makkelijk toegankelijk met drie lades. Wat mij opviel: de bovenste lade niet te vol doen, anders kan een deel uit de la vallen en achter blijven in de vriezer. Hier mis ik wel een klein ledlampje :(
De overige instellingen/mogelijkheden moet ik nog ontdekken. Van de wifi mogelijkheid ga ik geen gebruik maken, dat vind ik niet nodig. Een zeer groot pluspunt: het lage energieverbruik.

Pluspunten

• Zeer ruim
  • vormgeving, energie zuinig

Minpunten

• Geen ledlampje bij het vriesgedeelte

Chezzie 25-07-2020

Extra Wide Fridge Freezer

Geschreven voor: Bosch Serie 8 KGF49PI40

Really bright and wide fridge with amazing lighting, humidity control for the salad and meat drawers, a bottle rack to make good use of the space, no frost and multi air flow system. Really quiet and very elegant fridge/freezer but with so much space. 100% recommended.

Pluspunten

• Lighting
  • Space
  • Quiet

AG 20-07-2020

Echt XXL - Grote ruimte en betere indeling.

Geschreven voor: Bosch Serie 8 KGF49PI40

XXL heeft echt ruimte voor alles, aparte diepe dozen voor groenten, fruit en vis / vlees met instelbare vochtigheidsregeling. Mooi displaymenu met gemakkelijke opties met instellingen voor Versheid, Eco en Vakantie. Met slechts een week gebruik ben ik tevreden over dit product. Ik hoop dat het goed blijft.

Pluspunten

• Echt grote ruimte
  • Eenvoudig menu / display

Elisabeth 11-07-2020

Mooie grote koelkast

Geschreven voor: Bosch Serie 8 KGF49PI40

Wij hebben voor een Bosch koelkast gekozen omdat wij goede ervaringen hebben aangezien onze vorige koelkast ook een Bosch was. Die hebben wij vervangen, niet omdat hij stuk was, maar omdat wij een A+++ koelkast willen hebben.
Pluspunten:
-Mooie grote koelkast
-Super goede prijs.
-Qua geluid is hij stil.
-Mooie vormgeving

Pluspunten

• Stil
  • Ruim

Frederike 21-06-2019

degelijke koelvriescombi

Geschreven voor: Bosch Serie 8 KGF49PI40

Degelijke kast met handige indeling. Stevige materialen en uitvoering. Wij hebben de kast gekocht omdat we de regelbare groente/fruitlade en de vlees/vis lade perse in een nieuwe koelkast weer wilden. De groentenla is goed verstelbaar qua vochtbalans. De vlees/visla is verstelbaar van -1 t/m 3 gr. Onze ervaring is dat je groente/fruit en vlees/vis veel langer vers en in top staat behoud. Zouden dit niet meer willen missen. Onze vorige, 3 jaar oude liebherr, heeft het begeven. Deze kast is de helft van het geld maar beter en degelijker van uitvoering!

Ellyb70 11-04-2019

Grote mooie koel/vries combinatie

Geschreven voor: Bosch Serie 8 KGF49PI40

Mooie prachtige grote koel/vries combinatie.Ik heb hem eigenlijk net in huis, dus kan er nog weinig over zeggen. Mijn oude koelkast ( jawel ook een Bosch ) was ruim 23 jaar uit.Deze deed het nog goed,alleen de vriezer moest steeds ontdooid worden. Dus toen maar besloten een nieuwe te kopen. Ik hoop dat deze ook weer aan al mijn verwachtingen zal voldoen

Pluspunten

• Nooit meer ontdooien
  • Heerlijk groot

Minpunten

• Nog geen echte ervaring mee

liemde 20-06-2018

ruime koelkast.

Geschreven voor: Bosch Serie 8 KGF49PI40

na 20 jaar een nieuwe moeten kopen e voor deze koelkast gegaan. we zijn heel erg te vrede. ons drinken en eten is eindelijk weer eens koud. ook de vries inhoud is ruim .

Sytze 18-02-2018

Veel ruimte en prettig stil

Geschreven voor: Bosch Serie 8 KGF49PI40

Vanwege gezinsuitbreiding wilden we meer vriescapaciteit hebben dan in onze vorige koel/vries combinatie. In de zoektocht naar een geschikt model hebben we ons in eerste instantie gericht op het volume. Daarnaast op de beoordeling van andere gebruikers.
De koelkast heeft inderdaad zoals gewenst een flinke inhoud. We zijn positief verrast over het geluidsniveau, het apparaat doet prettig stil zijn werk. Koelgedeelte boven het vriesgedeelte is prettig,aangezien de producten in het frequenter gebruikte koelgedeelte mooi op ooghoogte staan.
Het koelgedeelte wordt verlicht met witte LED verlichting, persoonlijk vind ik dit een erg prettige presentatie van de koelkast inhoud geven.
Een echte aanwinst.

Pluspunten

• Groot
  • Mooie indeling
  • Zuinig

Hajanna 09-01-2018

Goede indeling, veel ruimte, handige groentela

Geschreven voor: Bosch Serie 8 KGF49PI40

Deze koelvriescombi is een fijne en overzichtelijke koelkast. Vooral de grote groentelade waar je van bovenaf in kijkt vind ik heel handig, je hebt een goed overzicht van welke groente er nog in ligt. Het vlees/vriesvak van 0 graden is voor mij als vegetariër wat minder handig, er kunnen geen groenten in die veel vocht bevatten zoals courgette (die bevriest). Heel praktisch vind ik ook de uitklapplank, die in voorkomende gevallen weggeklapt kan worden zodat je ruimte hebt voor een pan o.i.d. De koelkast is mooi uitgevoerd, energiezuinig, en maakt inderdaad heel weinig lawaai. Ik zou hem weer kiezen.

Pluspunten

• Grote groentela met vochtinstelling
  • Ruime en overzichtelijke indeling
  • De uitklapplank, om ruimte flexibel in te delen
  • Geluidsarm

Minpunten

• De ledverlichting is wel heel wit
  • De 0 graden lade kan niet warmer gezet worden

Degeleijke mooie koelkast 27-12-2017

Mooie koelkast

Geschreven voor: Bosch Serie 8 KGF49PI40

Mooie degelijke koelkast gekocht in het wit tervanging van witte oude. die 21 jaar oud was. Keuze voornamelijk gedaan op stroomverbruik, decibels en indeling. Over deindeling zijn we heel erg tevreden en ook het geluid. Staat wel in de keuken maar in de kamer hoor ik niets (de oude wel)

Pluspunten

• geluid erg zacht (hoor niets)
  • indeling

Jan Martens 30-11-2017

Zeer zuinige koel/vries combinatie

Geschreven voor: Bosch Serie 8 KGF49PI40

Na lang zoeken en vergelijken heb ik deze stille en zeer zuinige koel/vries combinatie met een mooie en goede indeling gevonden.

Pluspunten

• Zuinig in gebruik
  • Goede indeling

T.A Koning 29-11-2017

GROTE KOELKAST

HET IS ZO MOOIE KOELKAST.VEEL RUIMTE MOOIE VERLICHTING EN GOEDE VRIEZER
WIJ ZIJN ER ERG BLIJ MEE .En echt heel stil geluidloos.

KG36EBW40 17-11-2017

perfecte koel-vrieskast

Geschreven voor: Bosch Serie 8 KGF49PI40

goed van formaat , mooie indeling ,hebben de kast goed kunnen indelen en is goed zichtbaar van binnen door goede verlichting.
Wij verwachten er lang plezier van te beleven.