LG GSJ961PZBZ

• Test panel 8,5 jul 2016

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GSJ961PZBZ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Pieter Kruithof 19-12-2016

LG is de afkorting van Lekker Groot!!

Geschreven voor: LG GSJ961PZBZ

Ja, daar staat die dan: ons nieuwe pronkstuk ik de keuken. De LG GSJ961PZBZ is namelijk niet alleen groot, maar heeft ook nog eens een erg mooi design. De RVS deurpanelen glimmen mij elk licht en de subtiele sierlijst bij de grepen geven net even een extraatje in de looks, zonder dat het teveel wordt.

Tja, en die afmetingen!! In totaal meer dan 600 liter koele opslagruimte. Dat is bijna 2 keer de opslagcapaciteit van onze oude inbouwkoelkast en 7 laden vrieskast bij elkaar. De twee oude apparaten samen gebruikten ook nog eens meer stroom dan deze zuinige A++ koelkast. Win-win noemen ze dat:-)

We moesten even wennen aan het door-in-door principe, maar dat blijkt uiteindelijk erg handig. Een biertje of een wijntje pak je zo uit de deur en bijvoorbeeld de ontbijtspulletjes staan daar nu ook handig bij elkaar.
De hele deur openen gaat ook erg makkelijk en is geen straf, want dan zie je bijna een inloopkast aan koele ruimte. Handig is het flessenrek en bijvoorbeeld de ondiepe 'utility box'. Zo hoef je niet alles te stapelen en houd je overzicht. En ook al zijn de onderste vershoudlades laag, door de handige en lichte bediening heb je hier geen last van.

De vrieskast is werkelijk een verademing vergeleken met die ouderwetse ladekasten. Daar kan natuurlijk ook veel in, maar overzicht heb je niet. Met deze vrieskast gebruik je het vriesdeel eigenlijk net als een koelkast, met handige planken, waar je overzichtelijk de spullen neerzet. Door de luchtcirculatie komt de koude vanzelf overal.

Ijsblokjes en watertap horen natuurlijk in zo'n koelkast en die zit er dan ook in. In plaats van de gebruikelijke wateraansluiting, werkt deze met een voorraadbak van 4 liter die in het koelkastdeel staat. Uiteraard neemt dit iets plek in, maar dan heb je geen gedoe met installeren. Bovendien kan je er dan bijvoorbeeld ook bronwater in doen, als je dat zou willen.
Handig is ook dat die voorraadbak er helemaal uit kan als je ruimte nodig hebt. Datzelfde geldt voor de ijsmaker zelf, die in de deur is verwerkt. Dit scheelt sowieso ruimte, maar hij kan er ook nog eens helemaal uitgehaald worden en vervangen door een opslagbakje. Zo kan je bijvoorbeeld ruimte besparen in de winter als je dan geen ijs gebruikt.

Als ik een negatief punt zou moeten noemen, is het de handleiding. Uiteraard is het niet zo ingewikkeld, maar het duurde eventjes voordat ik wist hoe de ijsmaker aan moest. Aan de andere kant is de handleiding weer erg volledig en wijst men er bijvoorbeeld op dat je niet je hand in de ijscrusher moet steken en dat producten die niet gekoeld moeten worden, ook niet in de koelkast moeten staan.

Geluidniveau is met 39 dB niet de laagste, maar heel acceptabel. Het getal zei me niet veel, maar nu die er staat: je hoort hem wel, maar is zeker niet storend in onze open eetkamer/keuken.

Al met al ben ik er blij met onze aankoop. Een aankoop die behoorlijk opvalt in het huishouden, maar heel veel nieuwe mogelijkheden en gewoon koelplezier geeft.

Pluspunten

• meer dan 600 liter inhoud
  • ijsmaker in de deur scheelt ruimte
  • geen waterleiding nodig en toch ijsblokjes
  • met door-in-door kan je snel bij het bier
  • energiezuinig en stil

Minpunten

• handleiding niet overzichtelijk
  • watervoorraad neemt ruimte in
  • legplanken vriesdeel kleiner dan ruimte

onno 12-10-2016

Gebruikersgemak en volume!

Geschreven voor: LG GSJ961PZBZ

Product gekozen vanwege gunstig energiegebruik, volume en gebruikersgemak. Handige indeling, de door-in-door is ideaal. Volume van deze LG is groter dan de meeste concurrenten en het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk. Bevalt uitstekend!

Pluspunten

• gebruikersgemak
  • volume

Burns 17-07-2016

Nieuwe LG 2 weken door mij getest

Geschreven voor: LG GSJ961PZBZ

Voor de koelkast is gebruik gemaakt van aluminium aan de buitenkant, waardoor deze er erg mooi uitziet. Het deur-in-deur-systeem is echt een toevoeging. Hij maakt wel veel geluid.

Rosanne 14-07-2016

Top koelkast!

Geschreven voor: LG GSJ961PZBZ

Wat een topkoelkast. Super design, bijna geen geluid en mega veel ruimte in zowel het koel- als vriesgedeelte. Het enige minpuntje is dat de ijsklontjes erg ongecontroleerd uit de koelkast komen, maar dat is wel een heel klein puntje. Zeker een aanrader :)

Joop 12-07-2016

Fantastische dubbeldeur koelkast met water- en ijsdispenser

Geschreven voor: LG GSJ961PZBZ

Erg groot apparaat waar je echt de ruimte voor moet hebben. Het design is wel erg mooi en zal zeker niet missstaan in welke keuken dan ook. De inhoud is overweldigend maar zeer praktisch ingedeeld met veel handige features.

Door-in-door
Deze deur is erg handig omdat deze makkelijk te openen en sluiten is en je op deze manier snel de dagelijkse voedingsmiddelen kunt pakken en er minder koude lucht uit de koelkast kan ontsnappen. Er is genoeg ruimte achter deze deur om de meest voorkomende dagelijkse voedingsmiddelen op te bergen. Je moet er wel goed over nadenken welke dingen je hier achter zet want als je toch steeds de grote deur na de kleine deur moet openen om iets te pakken is het niet praktisch meer.

Non-plumbing systeem
De watertank van 4 liter is ruim voldoende om een week gekoeld water en/of ijsblokjes te leveren. Wellicht als het weer iets warmer zou zijn of als je een groot gezin hebt moet je misschien vaker bijvullen. Het bijvullen gaat erg makkelijk door de watertank iets naar voren te trekken en dan een fles of pak water er in leeg te gieten. Ook kan de tank uitgenomen worden en onder de kraan gevuld worden. Enige nadeel is wel dat doordat er een lange slang van de watertank naar de deur loopt, en deze niet gekoeld is, het eerste glas water niet echt koud is. Als je kraanwater gebruikt is dit minder erg dan dat je gekocht water gebruikt uiteraard.

Speciale lades
De vershoudlades aan zowel de vries- als de koelkant lijken hun werk goed te doen alhoewel dat in zo'n korte tijd moeilijk te testen is. De utility lade aan de koelkant is wel erg makkelijk om bordjes of plankjes met voedsel in op de bergen zonder dat dat veel ruimte kost. Er kan zelfs een (lage) taart in. Erg handig!

Positief:
De water- en ijsdispenser, de handige kleine deur voor de alledaagse voedingsmiddelen zoals boter, melk etc., de zeer grote inhoud met handige indeling en vakken voor specifieke doeleinden. Ingebouwd filter voor geurneutralisatie dat erg goed werkt.

Negatief:
Opening van de ijsdispenser kleiner maken (of variabel) omdat je nu persé een glas met brede bovenkant moet hebben. De eierhouder heeft een ietwat vreemd design. Ik zou liever de eieren in eigen vaste gaten zien zodat ze niet kunnen rollen of verschuiven. Het eerste glas water uit de watertank is niet echt koel omdat de slang van de tank naar de deur vrij lang is en niet gekoeld is. Handiger zou zijn om de water dispenser in de deur zelf in te bouwen.