Siemens iQ300 KG39NXI46 - Reviews

koel/vries cominatie
A+++ energieklasse
Inhoud koelruimte
279 liter inhoud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 28 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,1

leoneke56 05-08-2016

Mooie koelkast

Ik heb deze koel-/vriescombinatie inmiddels 3 weken in de keuken staan. Tijd voor een review. Enige maanden geleden al een keer in winkels gaan kijken. Daar zag ik toen zijn voorganger staan, de KG39NXi42. Die is in mijn gedachten blijven hangen, als zijnde een mooie praktische koelkast.
Inmiddels is dit model er dus nu. Die heeft verbeteringen qua indeling en de nieuw vormgegeven display op de deur oogt beter, vind ik. Die ziet er sjieker uit en is nu netjes in de deur verzonken.
De Siemens KG39NXi46 is een mooie blikvanger in de keuken, goed afgewerkt en ziet en voelt degelijk uit/aan. Het koelkastgedeelte is erg ruim en praktisch ingedeeld met o.a. een flessenrek. Heel handig is de grote groenten/fruitlade. Ik las het al in diverse reviews maar groenten en fruit blijven hierin inderdaad veel langer vers. In mijn oude koelkast was bijvoorbeeld gesneden ijsbergsla de volgende dag al bruin aan het worden. Zo niet in deze koelkast. Zelfs na twee dagen nog steeds fris.
Ook heel praktisch zijn de twee vlees- en visladen. De temperatuur hierin is constant tussen de -0 en +0 graden, waardoor deze producten ook langer vers blijven.
Nieuwe koelkasten maken andere geluiden dan de oude 'noordpoolkisten' van vroeger. Ze werken anders en hebben andere koelmiddelen. Het is dus wel even wennen aan die geluiden. Soort gepruttel en zoemen van ventilatoren en motor. Het geluidsniveau van deze koelkast is echter toch laag. Je hoort hem eigenlijk alleen als je er dichtbij staat. In het begin dacht ik soms zelfs dat 'ie helemaal niet werkte. Maar nogmaals, de geluiden zijn gewoon anders.
Nog 2 praktische tips (indien van toepassing):
1) In een review op de Duitse Amazon las ik dat iemand lekkage uit de koelkast had. Het blijkt dat er bij Bosch / Siemens koelkasten van dit soort types op het afvoerbuisje van het condenswater een wateroplosbare folie zit. Waarschijnlijk om te beschermen tegen vuil e.d. tijdens het productieproces. Dat had bij hem een probleem veroorzaakt. Waarschijnlijk buisje verstopt geraakt daardoor. Bij aflevering van de koelkast heb ik dus direct die folie verwijderd. Zit er met een blauw elastiekje om en inderdaad wateroplosbaar. Beter voorkomen dan.....lijkt me.
2) Ik heb de deur linksdraaiend laten zetten. Raar eigenlijk dat alle fabrikanten hun koelkasten rechtsdraaiend afleveren maar goed.... Het omzetten van de deuren vraagt bij dit soort nieuwe koelkasten wel even tijd en deskundigheid. Als je het laat doen, opletten dat (delen van) de geleiders van de diverse laden ook omgezet worden. Dat was bij mij niet gebeurd en ik merkte dat daardoor de lades steeds tegen / langs het deurrubber schuurden. Na omzetten was dat probleem uiteraard over.
De geborstelde roestvrij stalen ommanteling is zeker fingerprintproof en wat er eventueel toch op zit, veeg je er heel gemakkelijk af.
Ik heb de duurzaamheid niet beoordeeld. Maar als ik afga op andere Bosch (=Siemens) producten die ik heb (had), vaatwassers, wasmachine, droger en koelkasten, dan zit dat wel snor.

Tot slot: Duitse (gründlich) witgoedproducten worden vaak al lang niet meer in Duitsland gefabriceerd. Dus deze koelkast ook niet. Ik mag aannemen dat de kwaliteit wel gewaarborgd is.
Ik kan deze koelkast aanraden. Het is zeker niet de goedkoopste maar Siemens heeft een leuke cashback actie. Dat geld stond binnen twee weken op mijn rekening.
Fraaie koelkast, heel praktisch en mag zeker in je keuken gezien worden. Nogmaals aanrader.

leoneke56 05-08-2016

Aanvulling : ik zou eigenlijk beter een 9 kunnen geven voor het geluidsniveau. Je hoort de koelkast nauwelijks en de geluiden die hij maakt zijn niet erg storend.

gerard 18-02-2018

Ruime koelkast

Een mooie en ruime koelkast. Handig flessenrek en een mooi grote groentenlade over de hele breedte van de koelkast en twee lades die het vlees op de juiste temperatuur bewaren waardoor het langer vers blijft.
Ik kan nu al mijn boodschappen makkelijk kwijt. De motor is zeer stil en dat is belangrijk in een open keuken.
De roestvrijstalen deuren geven deze koelkast een luxe uiterlijk: het oog wil tenslotte ook wat maar het belangrijkste is toch dat het een degelijk en kwalitatief goed produkt is en dat deze zeer energiezuinig is.

Pluspunten

• ruime groentelade
  • ruime koelkast
  • mooi uiterlijk
  • degelijk en energiezuinig

Minpunten

• vingerafdrukken rvs deur

Johan 06-01-2018

Goede koelkast met ruime inhoud

Dit is een erg complete koelkast met vele opties. Zo heeft deze koelkast een grote Fresh lade waar veel groente en fruit in kan worden opgeborgen. Daarnaast het deze koelkast 2 lades voor vis of vlees die op 0 graden langer vers gehouden worden. Ook de 3 vriesladen bieden voldoende ruimte. De koelkast is erg stil, heeft een "no frost" systeem en is bovendien erg zuinig. Ik ben dus zeer tevreden met deze aankoop.

Pluspunten

• No frost systeem
  • 0 graden zones
  • Grote Fresh lade voor groente en fruit
  • 3 ruime vries lades
  • Zeer zuinig (A+++)

Minpunten

• Zijkanten zijn helaas niet van geborsteld RVS

Damir Duškan 08-09-2018

Zuinige koelvriescombinatie met veel koel en vriestuimte

Zuinige koelvriescombinatie met veel koel en vriestuimte. Deze ijskast heeft heel handige vers koel boxen voor groente en fruit, maar ooi voor vlees en vis. Uitstekende bouwkwaliteit, nauwelijks hoorbaar, ziet er mooi uit en is heel zuinig.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • RVS look
  • Individuele koelboxen voor verse etenswaren
  • Smal en hoog

Minpunten

• Display is gedateerd
  • Klantenservice is onprofessioneel

Karin 11-02-2018

koel-vriescombinatie Siemens kg39nx146

Ik ben heel blij met deze koelkast, echt super! ik heb hem nu 2 weken en hij bevalt heel erg goed. Hij is mooi, stil en ruim. Het is echt een ongekende luxe. elke keer als ik hem open doe ben ik blij. Er past heel veel in, mede door de mooie grote lades en het flessenrek. Ook de ledverlichting is fantastisch.

Pluspunten

• ledverlichting
  • hyper fresh lades
  • grote vriezer
  • mooi
  • stil

Nawshirwan 11-02-2018

Goede koelkast met ruime inhoud,

Dit is een erg complete koelkast met vele opties. Zo heeft deze koelkast een grote Fresh lade waar veel groente en fruit in kan worden opgeborgen. Daarnaast het deze koelkast 2 lades voor vis of vlees die op 0 graden langer vers gehouden worden en nog meer....

Pluspunten

• No Frost System, 0 graden zones,
  • Grote Fresh lade voor groente en fruit,
  • 3 ruime vries lades ; Zuinig A+++.

Minpunten

• Zijkanten zijn helaas niet van geborsteld RVS!!!.

Natasja 31-01-2018

Groot, Stil, prachtig design

Super koelvriescombinatie. Stil. Veel ruimte.
Twijfelde tussen Bosch en deze Siemens, maar toch deze gekozen
Gewoon prachtig

Pluspunten

• groot
  • stil
  • zuinig
  • veel ruimte

Marijke van der Schee 30-12-2017

Siemens Koel vriescombinatie

Heb de koel-vries combinatie nu 5 weken. Hij bevalt heel goed.
Hij maakt haast geen geluid. Alles blijft ook langer houdbaar.
Zou hem iedereen aan kunnen raden.

nicole 23-12-2017

super koelkast

super grote koelkast . Heel veel ruimte en praktische ingedeeld . Ook is de koelkast erg stil . Top koelkast

Hommel 20-12-2017

Cool type; bovendien zuinig en stil...

Wat een mooie koelkast! Strak vormgegeven, mooie verlichting, slimme indeling met 'bewegwijzering' (in de koelkast staat aangegeven waar je bijvoorbeeld je vlees en vis het beste kunt bewaren). Fijn dat 't een zuinig type is en erg stil. Het enige minpunt: de achterkant is lelijk; de koelkast staat bij mij voor een raam naast de voordeur en dan is het storend om tegen wit plastic bedrukt met grote letters aan te kijken. In alle andere gevallen natuurlijk geen probleem. Ik ben erg tevreden en blij met mijn aanschaf.

Pluspunten

• duurzaam: laag energieverbruik
  • praktische indeling
  • heerlijk stil
  • mooi

Minpunten

• lelijke achterkant

AJ 28-09-2016

ruime koel vriescombinatie

Goede ervaringen met Siemens apparaten in het verleden en daarom opnieuw gekozen voor dit merk. Mooi RVS uiterlijk, royale (hyperfresh)bakken en goede verlichting. Ik was wel verrast dat de warmte via de zijkanten afgevoerd wordt en niet meer via de achterkant. Dit maakt het semi inbouwen een stuk lastiger.

Pluspunten

• grote bakken
  • stil

Minpunten

• warmte wordt via zijkant afgevoerd

L.Dimna 11-10-2018

siemens KG39NXI46

Wat en top koelkast mooi stil en zuinig.
volgende koelkast zeker weer een siemens koelkast echt en top1 koelkast

Pluspunten

• zeer zuinig en stil koelkast
  • mooie design
  • ruime vriezer en koelkast
  • zijkanten van metaal magneetjes op te plakken
  • alarm deur bij te lang open van de deur

Minpunten

• heb echt geen minpunten
  • geen zero minpunten

Dennis Cowan 10-10-2018

Mooi uiterlijk

Ik wist niet wat ik van dit apparaat kon verwachten, maar de oude koel-vries combinatie voldeed niet meer. Lekte en maakt veel geluid. Vermoedelijk ook onzinnig energieverbruik.
Vandaar op zoek naar een nieuwe koel-vries combinatie. De keuze viel op deze vanwege het energielabel, nofrost en uiterlijk. De inhoud van de Siemens is ook groter een meer efficiënt. Wij gebruiken hem sinds 26 september en ik moet zeggen dat alles prima werkt. Hij is heel stil en is vrij eenvoudig te bedienen (zelfs mijn vrouw begrijpt het).

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • stil
  • Veel ruimte
  • efficient ingedeld.

Minpunten

• Tot nu toe niets tegen gekomen

Marjan 12-09-2018

Mooie en practische koelkast met veel koelruimte

Mooi design, temperatuur van buitenaf te regelen. Veel koelruimte met een extra koele zone voor vlees en dergelijke. Heel handig in te ruimen. Ook voldoende vriesruimte. Een blikvanger in de keuken!

Pluspunten

• mooi design
  • veel koelruimte
  • koelere zone
  • grote groentelade

Raymond 27-08-2018

Super stille Koel/vries combi

Ik heb deze Siemens Koel/ vries combi gekozen vanwege zijn zuinige verbruik( A+++), zeer stille motor(36 DB) en inhoud(279 l).
Koelkast nu inmiddels 5 dagen in gebruik en bevalt super goed.
Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit verhouding goed
  • Stil in gebruik
  • Ruime inhoud en mooie indeling
  • Zuinig in gebruik

Judith 25-08-2018

Ruime koelkast met mooie uitstraling

Ik heb gekozen voor dit product door de grote inhoud van zowel het koel- als vriesgedeelte. De grote groentelade en de aparte lades voor worst en vlees zijn superhandig. I.p.v. een losse worstdoos haal je in een keer een lade eruit. Daarnaast staat hij in een open keuken en is de uitstraling een heel belangrijk punt. Bovendien is hij heel erg stil. Kortom: na een aantal weken ben ik zeer tevreden over deze koel-vries combinatie

Pluspunten

• inhoud
  • uitstraling
  • geluid

Minpunten

• minimale vingerafdrukken

Henny van Sommeren 16-08-2018

De vrijstaande koelkast heeft een stoere kleur.

Een vrijstaande koelkast in een open keuken is gekocht om zijn prijs kwaliteit verhouding, mooi design, zuinig in gebruik weinig geluid.

Pluspunten

• Kleur
  • Buitenom temp.aflezen
  • Autom. ontdooien
  • Zuinigheid

Ingelien 16-08-2018

ruim, overzichtelijk en zuinig

we wilden van twee koelkasten naar één vanwege besparing op energiekosten. Dat gaat zeker lukken met deze superzuinige koelkast die ook nog eens mooi oogt en van binnen lekker overzichtelijk en ruim is.

Pluspunten

• ruim
  • overzichtelijk

Dolf 15-08-2018

Dik in orde, heel tevreden mee.

Het belangrijkste: Koelt en vriest super, zuinig en stil. Ik ben er heel blij mee.

Ik heb gedurende een hele hete dag (buiten middagtemperatuur ca 32 graden, binnen nog warmer) gedurende een etmaal het verbruik gemeten. Tijdens die dag gewoon paar keer geopend en verder weinig nieuwe dingen erin gelegd. Ik kwam uit op 0,72 kWh voor dat etmaal. Best weinig voor zo'n bloedhete dag.

Toch enkele aandachtspunten:

- Sommige marketing is wel een beetje overdreven. Zoals vochtregeling van de lade, dit is niets meer dan een roostertje dat je open en dicht kunt zetten. Idem voor temperatuur regeling van de 2 lades: ook een rooster met een schuifje. Geen echte regeling dus.

- Indelingsmogelijkheden vallen mij tegen. Er is eigenlijk geen enkele logische andere indeling mogelijk dan de standaard. Dat geldt ook voor de deur.

- De koelkast heeft een onaangenaam nieuwigheidsluchtje. Ondanks grondig schoonmaken vooraf. Ik hoop dat dit een keer verdwijnt!

- Schoonmaken is erg veel werk en heel lastig als je het goed wilt doen. Misschien is dit bij alle moderne koelkasten wel zo. Mijn referentie is een 60 jaar oude Marijnen en die was heerlijk simpel.

- Het display vind ik niet zo nuttig. Beetje voor de show. Toont alleen de ingestelde temperaturen, niet de werkelijk gemeten temperaturen.

Pluspunten

• Koelt en vriest fantastisch
  • Weinig geluid

Minpunten

• Vies nieuw-luchtje. Schoonmaken hielp niet.
  • Indeling niet flexibel.

Stefan 11-08-2018

Mooi apparaat.. Goede prijs kwaliteit verhouding

Mooi apparaat. Zeker geen spijt van de aankoop maar toch een paar minpuntjes:
- geeft alleen de instel temperatuur weer en niet de huidige temperatuur... Weet dus niet of de vriezer op juiste temperatuur blijft. Pas wanneer je een piep signaal hoort dan weet je dat er iets niet goed is.
- vingerafdrukken zijn zichtbaar... Dus consequent de handgreep gebruiken.
- wanneer de deur niet goed is gesloten krijg je geen signaal te horen, dat gebeurt pas wanneer de temperatuur stijgt, en dat kan even duren. En kan je ondertussen het huis al uit zijn. Dat is dus gebeurd met de deur van de vriezer... Het signaal is niet afgegaan toen we het huis verlieten pas na terugkomst (3u) kwamen we erachter.

• Zuinig
  • Prijs-kwaliteit
  • 3 verstelbaar in hoogte van schappen

Minpunten

• Geen weergave van huidige temperatuur
  • Vingerafdruk gevoelig
  • Te laat signaal van niet goed sluiten deur