Bosch Serie 6 KGE39BL40 - Reviews

upside-down koel/vriezer
A+++ energieklasse
Inhoud koelruimte
249 liter inhoud

Beoordeling op basis van 70 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Gert 10-07-2017 Product paar dagen in bezit

Enorme koelkast voor een vriendelijke prijs

Onze vorige koelvriescombinatie was inmiddels ongeveer 15 jaar oud en aan vervanging toe. Na het nodige zoeken op internet besloten om de KGE39BL40 van Bosch aan te schaffen bij 1 van de grote winkelketens op dit gebied.
De koelkast heeft indrukwekkende afmetingen en dito Inhoudsmaten. De zijkanten zij grijs en de voorkant een RVS-look. Geen RVS dus onze magneetjes kunnen er terug op.
De temperaturen voor koelen en vriezen zijn eenvoudig en afzonderlijk van eokaar m.b.v. tiptoetsen digitaal instelbaar. Als grote hoeveelheden ongekoelde waren worden geladen kan de stand superkoelen en supervriezen worden ingeschakeld waaardoor de temperatuur tijdelijk extra wordt verlaagd. De vriezer beschikt over 3 grote lades waardoor we alles makkelijk kwijt kunnen.
Het koelgedeelte geschikt over 2 lades en diverse schapjes. Voldoende mogelijkheden om de schappen op gewenste hoogte te plaatsen. Erg handig.
De koelkast is zo genaamd low frost en beschikt over 3 sterren. Een zuinige koelkast dus.
Het apparaat is uitermate stil, je hoort 'm amper.

Onder het kopje duurzaamheid heb ik "goed" ingevuld. Feitelijk zal dit moeten blijken.

Om de koelkast waterpas te stellen zijn er (zoals bij de meeste koelkasten) slechts aan de voorzijde stelpootjes voorzien. Dit bemoeilijkt het echt waterpas stellen.

Tot nu toe zijn we erg tevreden met deze koelkast en kunnen deze aanbevelen.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Ruime lades
  • Inklapbaar opbergschap
  • Zeer stil
  • Moderne uitstraling

Minpunten

• Vlekken vallen erg op vanwege RVS-look
  • Stelvoetjes alleen aan voorzijde.
  • Kleine personen komen moeilijk bij hoge schap

Bram 03-09-2016 Product paar weken in bezit

Degelijke machine

Ik heb de koelkast nu circa een maand in mijn bezit staan. Voor een éénpersoonshuishouden is hij nogal groot, maar het is toch erg prettig dat je niet hoeft te bukken zoals bij een tafelkoelkast. Het is daarnaast ook erg prettig dat er een omgeving is waarin je vleesproducten specifiek kan neerleggen. Hoe veel invloed het heeft op de houdbaarheid weet ik niet, maar de grote open ruimte is erg praktisch heb ik gemerkt. Hetzelfde geld voor de erg grote groentelade. De vriezer heeft een erg praktische Big Box, alleen is een minpunt dat de andere twee lades nogal klein zijn. De hele machine zelf ziet er in huis overigens behoorlijk groot uit. De instellingen qua temperatuur gebruik ik zelf niet, maar zijn simpel aan te passen met de knoppen bovenin. Verder is het gewoon plug & play. Hij maakt af en toe wel een klein beetje geluid, maar ik vind het zelf verwaarloosbaar & bij mij staat hij in een gedeelde eet/woonkamer. Gebeurt echt af en toe als hij weer even moet afkoelen oid denk ik. Zelf heb ik de machine zonder flessenrek gehaald & ik denk dat dit in de meeste gevallen prima is. Het flessenrek is overigens later ook prima los verkrijgbaar. Het laatste wat ik nog wil meegeven is dat de pootjes wat glad zijn; de koelkast verschuift daardoor af en toe dor het openen & dichtdoen van de deur. Al met al ben ik tevreden over mijn aankoop. Hij staat er & hij werkt goed. Hij overtreft echter niet mijn verwachten en her en der zijn nog wat dingetjes die me tegenvielen. Vandaar een (dikke) 7.

Pluspunten

• Handige vleeslade
  • Handige BIgBox
  • Handige groentelade

Minpunten

• Machine is groot
  • Kleine vrieslades
  • Incidenteel geluid
  • Verschuift op laminaat

Iris vS 17-09-2017 Product paar weken in bezit

Mooie koelkast

Groot, ruim, strak vormgegeven. Mooie matte roestvrijstalen look. Veel verstelbare vakken in de koelkast. Maakt weinig geluid, alarm gaat af wanneer deur te lang open staat.

Pluspunten

• Ruim
  • Mooi vormgegeven

bilda 12-09-2017 Product paar dagen in bezit

Koelkast, lekker groot en zuinig

Gekozen voor dit product vanwege de diepte (sommige combinaties zijn nog dieper en neemt daardoor nog meer ruimte in van de garage). Verder lekker groot en ook gunstig is het feit dat je kunt kiezen wat de draairichting is van de deur. Is nu aantrekkelijk geprijsd, zeker als je rekening houdt met de geld terug actie van Bosch.

Pluspunten

• uiterlijk
  • deur te verhangen (links of rechts)

Minpunten

• voorkeur voor een grotere vriezer

Dhr. Schuurman 10-09-2017 Product paar dagen in bezit

koelvries combinatie

bij het zoeken naar een nieuwe koelvriescombinatie wilde we veel ruimte en een goede indeling ervan. die hebben we bij de bosch kge39 bl40 gevonden. ook is het hebben van 2 laden handig. een extraatje was dat er een alarm op zit als de deur langer dan een minuut openstaat.tot nu toe zeer tevreden.

Pluspunten

• stil
  • goede indeling
  • veel ruimte

Minpunten

• alleen bij super vriezen hoor je hem duidelijk

Hans 04-09-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie coole koel/vrieskast!

Zuinig, veel inhoud, overzichtelijke indeling en frisse verschijning in onze keuken! Met een extra large vriesvak veel ruimte voor broden etc. Ook de aparte compartimenten voor vlees/vis en groente en fruit vinden wij prettig.

Jacq 02-09-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie uitstraling

Superstille koelvriescombinatie met mooie led verlichting en goede indeling zowel in de koeler als in de vriesladen. Daarnaast is rvs look chique

Katarzyna 01-09-2017 Product paar weken in bezit

goede koelkast

Deze koelkast is heel groot en mooi. Ik heb geen problemen met deze koelkast. Ik maak bodschappen doen een keer per week. Dat is ideaal koelkast voor veel producten. Deze koelkast heeft het alarm. Waaneer het koelkast door is te lang open , het alarm is open. Dat is heel goed.

Pluspunten

• groot
  • safe glases
  • airfreshventilator

Bernhard 27-08-2017 Product paar weken in bezit

energiezuinige,fluisterstille en ruime koelvriescombinatie

Deze Bosch koelvriescombinatie gekozen om zijn A+++ label, ruimte en uiterlijk.
Na twee weken gebruik er bijzonder content mee. Koelt goed, fluisterstil, praktische indeling, ziet er goed uit(rvs-look) en als bonus 75 euro cashback van Bosch

Pluspunten

• energiezuinig
  • ruimte/indeling
  • geruisloos

Minpunten

• geen no-frost

L. Rotgans 25-08-2017 Product paar dagen in bezit

Deuren super makkelijk om te draaien.

Voordat ik deze koelkast kocht had ik een duurdere van een ander merk welke binnen een maand stuk was.
Heb nu expres voor Bosch gekozen en ik kan niet anders zeggen dan het een geweldig apparaat is.
De draairichting van de deuren zijn supermakkelijk om te draaien en de koelkast hoor je gewoon niet.

Pluspunten

• Draairichting deuren makkelijk aan te passen

Tante Betsy 22-08-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi vormgegeven

Goed vormgegeven koelkast, met een flinke inhoud en capaciteit. Daarnaast ook nog energiezuinig. Ik ben superblij met mijn nieuwe koelkast. Heldere inrichting en praktisch met het extra plankje voor flessen. Ook het omzetten van de deur is een fluitje van een cent dankzij de eenvoudige handleiding, in plaatjes zodat iedereen het kan begrijpen en taal overbodig maakt.

Pluspunten

• Heldere inrichting
  • Energiezuinig
  • Mooi vormgegeven
  • Deur draait binnen de breedte van de koelkast

Minpunten

• Zelf deur om moeten zetten. keuze optie?

Bart van Kampen 22-08-2017 Product paar dagen in bezit

Luxe uitstraling, stil en zuinig

Deze koelvriescombinatie is duidelijk stiller en energiezuiniger dan ik gewend ben. Behalve alle ruimte die het apparaat biedt, zijn er allerlei handigheden die het gebruik veraangenamen, zoals in hoogte verstelbare vakken, een uitklapbaar flessenrek en een lade waarin vleeswaren extra koel gehouden worden. De mat zilveren kleur met binnen heldere LED verlichting geven het apparaat een luxe uitstraling waar je dagelijks met plezier gebruik van maakt.

chaouki 20-08-2017 Product paar dagen in bezit

uitstekend koelkast

betrowbaarheid en modern plus designe en ook de verhuiding prijs kwaliteit is heel goed en ik raad ander kennissen om dit producte te kooppen

fam van buren 19-08-2017 Product paar dagen in bezit

koelkast

sinds een paar dagen de koelkast in huis , en direct zeer tevreden wat een verschil met onze oude .
mooi design praktische indeling en zeer stil , kortom zeer tevreden

mak 14-08-2017 Product paar dagen in bezit

Grote inhoud, ruime lades

Mooie koelkast met goede indeling met veel ruimte en zeer stil. Koelt goed en goed dicht zit. handige grote bak in de vriezer.
Pluspunten
Ruim
Goede indeling

Pluspunten

• zeer stil
  • veel ruimte

Minpunten

• te hoog voor klein mensen

Kris 12-08-2017

Ruime koelkast

Wij zijn blij met onze nieuwe koelkast. Hij is zuinig A+++ en mooi van indeling.
Weinig lawaai. En veel ruimte.

Jan 12-08-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie koelkast. Goede prestaties

De koelkast ziet er aantrekkelijk uit. De prestaties zijn goed. Bovendien erg zuinig in stroomverbruik. De flexibele indeling is erg handig. De grote groente en fruitlade, met wisselende luchtvochtigheid, is erg gemakkelijk. Apparaat is zeer aan te bevelen

Pluspunten

• Uitrrlijk
  • Flexibele infeling

Lucia 08-08-2017 Product paar weken in bezit

Prachtige koelkast

Wij zijn trouw aan het merk Bosch. De producten in het algemeen kunnen jaren meegaan en zien er erg modern en mooi uit.

J simons 01-08-2017 Product paar dagen in bezit

Functioneel

Mooie koelkast die zeer weinig geluid maakt. Goed koelt en heel fijn een alarm laat horen wanneer de koelkast deur niet goed dicht zit. De extra lade voor vlees (waren) is echt ideaal en een handige grote bak in de vriezer! Super prijs / kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Extra ruimte voor vleeswaren
  • Grote bak in de vriezer voor bijv pizzas
  • Heel erg stil
  • Heel erg zuinig

A.aarsen 29-07-2017 Product paar dagen in bezit

mooie overzichtelijke koelkast

Een ruzie overzichtelijk ingedeelde koelkast .
Zeer makkelijk ongebruik
Ook tijdens vakantie gebruikt dit model zeer weinig stroom ,je kunt hem instellen op vakantie
Ik ben er ape trots op dat ik dit model in mijn keuken heb staan

Pluspunten

• De indeling van de laden in koel gedeelte
  • Mooien overzichtelijk ook de vakken in de deur

Minpunten

• Iets smaller dan de vorigekoelkast van bosch