Siemens KG56FPI40 - Reviews

Uitvoering
upside-down koel/vriezer

James 14-12-2016 Product paar maanden in bezit

Great, practical Fridge / Freezer Combo

I bought this fridge because I needed one that was big enough so I did not need to buy a separate fridge and freezer. And it works perfectly, plenty of room to hold everything we need.
Also it has some very nice features, such as the hyper fresh fruit and vegetable section, which seems to be working very well.
And as you would expect from Siemens you can tell that the quality is very good. And the freezer does not have any hint of ice after a few months of use.

Pluspunten

• Huge capacity
  • Hyper Fresh draws

Fedor 03-01-2017 Product paar maanden in bezit

Siemens hyperFresh koel-/vriescombinatie: Ruimte voor alles!

Wij gebruiken deze koel-/vriescombinatie nu een aantal maanden en we zijn zeer tevreden!
Allereerst is het een zeer stille koel-/vriescombinatie met aandacht voor design. Zo gaat de binnen verlichting gedimd aan als de deur wordt geopend en wordt deze langzaam feller naarmate de deur langer open staat.

Het grootste pluspunt voor ons is de inhoud van 315 liter. Daarmee is deze koel-/vriescombinatie ideaal geschikt voor een huishouden tot 4 a 5 personen.

We waren blij verrast met de HyperFresh (nul graden) lades voor groenten, fruit en vlees. Wij hadden niet direct verwacht dat deze een verschil zouden maken. Echter blijven de verse boodschappen weldegelijk langer vers, met name het fruit.

Het enige minpunt dat wij kunnen bedenken is de indeling van het vriesvak. Er is meer dan voldoende ruimte in de vriezer dat is niet het minpunt. Echter, is de indeling van de bovenste lade (1 grote lade die in 2e is gedeeld oor een middenschot) niet gebruiksvriendelijker dan een vriezer die gewoonlijk 2 of 3 gelijke lades heeft.

De Siemens smart (home) connectie functie gebruiken we eigenlijk nog niet heel veel. Naarmate er meer Siemens apparaten op deze home hub worden aangesloten neemt de functionaliteit ervan wel toe.

Conclusie:
Ideale koelkast voor een gezin. Doet wat je ervan moet verwachten: is zuinig, stil en houd de verse producten zoals fruit en groenten echt langer vers!

Pluspunten

• Inhoud
  • Beperkt geluid
  • Nul graden groenten/ fruit/ vlees lades
  • Smart home optie

Minpunten

• Indeling vriesvak lade

Chris 06-12-2016 Product paar maanden in bezit

Siemens KG56FPI40 Koelvries combi design koelkast.

Allereerst de geluidsproductie van de koelkast. Na een aantal weken sta ik er 's morgens in absolute stilte naast en hoor ik helemaal niets!!! Mijn andere koelkast maakt veel meer geluid dan deze nieuwe Siemens.

De ruimte in de vriezer is geweldig. We waren Eigenlijk van plan een aparte vrieskist aan te schaffen omdat we ruimte te kort kwamen. We hebben eigenlijk altijd wel brood vlees en restjes in de vriezer maar ook snacks en patat. dat is met een standaard koelkast gewoon klein. Met deze Siemens krijg ik 'm niet meer vol. Pizza's, extra vlees voor de feestdagen, brood, genoeg patat, etc, etc. Niet vol te krijgen.

De ruimte in de koelkast is ook briljant en niet vol te krijgen. Door diepte van koelkast ben je af en toe spullen kwijt. Het licht in de koelkast geweldig! Vooral de verdeling daarvan. Echt over nagedacht! Omdat het LED verlichting is, is het helder en niet zo warm als de oude lampen waardoor hij nog zuiniger is.
Een geniale oplossing is het flessenrek. Er is genoeg ruimte voor 1.5L flessen zoals cola, sinas, bruiswater, etc.

Verder blijft fruit echt heel lang vers dankzij de HyperFresh lade. Deze is in te stellen naar de gewenste temperatuur. Het beste is 0c daardoor blijft groente echt veel langer knapperig.
De Koelkast is zelf behoorlijk diep. Dat is ook niet verkeerd maar wel even wennen. Als je kortere armen hebt kan je soms wat lastig boven achter in komen

Heel mooi is de looks van de koel-vries combi. Hij past naadloos in de IQ7 serie en misstaat niet in een open keuken. Een ander voordeel is dat er echt geen vingerafdrukken op het RVS komen bij het openen van de koelkast.

Conclusie:
Ik ben echt heel blij met deze keuze. Ik heb onder andere gekeken naar andere merken van rond de dit bedrag maar se service van siemens is en blijft gewoon geweldig in onze ogen. Wij zijn echt heel erg blij met deze koelkast en ik wil nooit meer terug naar de oude situatie.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Looks
  • Digitaal instellen van verschillende zones
  • Smart dmv wifi verbinding
  • Goede service van siemens

Minpunten

• Verlichting niet dimbaar

Sauwerd 31-10-2016 Product paar weken in bezit

Praktische ruime koel-vries combinatie

Deze ruime koelkast is uitermate geschikt voor een gemiddeld gezin. De vriesruimte biedt plaats voor een voorraad van minstens een week, qua brood en 4 weken m.b.t. vlees van de slager.
Ik hoef slechts 1 keer in de week boodschappen te halen en heb altijd voldoende vers in huis.
De unieke koeling van 0 graden zorgt ervoor dat groente langer houdbaar is. Zo waren we de witlof vergeten, maar konden deze nog prima eten na 2 week.

Pluspunten

• Ruime koeling
  • 0 graden lade voor extra vers
  • energieverbruik laag