Siemens iQ700 KG56FPI40 rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens iQ700 KG56FPI40 rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Andre 10-11-2018

Lekker ruim

Geschreven voor: Siemens iQ700 KG56FPI40 rvs

Veel rondgekeken naar een passende koelkast in onze keuken. Ruim en energie zuinig waren de eisen. We wilden eerst een Amerikaanse maar die zijn te breed voor onze keuken. Uiteindelijk op deze uitgekomen, doet qua ruimte niet onder voor een Amerikaans model. Enige minpunt is dat de digitale waarden op het display de ingestelde waarden weergeven en niet de daadwerkelijke waarden.

Pluspunten

• Ruim
  • Zuinig label

Minpunten

• Zie beoordeling.

manimean 29-07-2018

Helaas de vreugde was van korte duur van de KG56FPI40

Geschreven voor: Siemens iQ700 KG56FPI40 rvs

Na 6 jaar had onze Panasonic Amerikaanse Koelkast het begeven dus op zoek naar een vervanger. Ja ook wij hadden hier meer van verwacht.
Nu ging ons om de ruimte dat het vergelijkbaar moest zijn met onze vorige koelkast en zo zuinig mogelijk. We kwamen op deze Siemens uit en hebben er toch wel 2.5 weken plezier van mogen hebben. Het koelkast gedeelte koelt niet meer alleen de vriezer doet het nog. Timing is natuurlijk perfect met het warme weer. Had 5 jaar garantie maar heb de 5 weken nog niet eens gehaald. Het zal wel opgelost worden maar het vertrouwen in Siemens is weg. Vaatwasser was ook al na 3.5 jaar aan zijn end.

Pluspunten

• groot koelkast gedeelte
  • zuinig

Minpunten

• vriesvak gedeelte zijn 2 grote lades.
  • alle vries spullen boven elkaar stapelen
  • kunt moeilijk flessen rechtop bewaren.

TCB299 23-07-2018

Veel ruimte

Geschreven voor: Siemens iQ700 KG56FPI40 rvs

Geweldig ruime koelkast met heldere LED verlichting. De FRESH laden zijn een uitkomst, ook die zijn lekker ruim. Jammer is alleen dat de het display op de deur alleen de ingestelde waarden aangeeft en niet de daadwerkelijke waarden.

Pluspunten

• Ruimte
  • LED verlichting

Minpunten

• Display geeft niet daadwerkelijke temp aan.

chiel 25-12-2017

SIEMENS KG56FPI40 iQ700

Geschreven voor: Siemens iQ700 KG56FPI40 rvs

Ik zocht een koelkast met een luxe uitstraling, laag energiegebruik, weinig tot geen lawaai, veel ruimte en de De Siemens KG56FPI40 voldeed hier ruimschoots aan. Als extra krijg je in het koelgedeelte ook nog ruime lades met geleiderails waarin je groente / fruit en vis /vlees langer kan bewaren doordat deze lades meer of minder lucht kunnen doorlaten. In deze zone kan je de temperatuur ook los van het koel of vriesgedeelte instellen. Maw je hebt dus 3 zones waar je de temperatuur los van elkaar kan instellen ( koel, vries en de extra lades)
TOP APPARAAT

Pluspunten

• Ruimte
  • verschillende temperatuurzones
  • schitterend om te zien

Fedor 03-01-2017

Siemens hyperFresh koel-/vriescombinatie: Ruimte voor alles!

Geschreven voor: Siemens iQ700 KG56FPI40 rvs

Wij gebruiken deze koel-/vriescombinatie nu een aantal maanden en we zijn zeer tevreden!
Allereerst is het een zeer stille koel-/vriescombinatie met aandacht voor design. Zo gaat de binnen verlichting gedimd aan als de deur wordt geopend en wordt deze langzaam feller naarmate de deur langer open staat.

Het grootste pluspunt voor ons is de inhoud van 315 liter. Daarmee is deze koel-/vriescombinatie ideaal geschikt voor een huishouden tot 4 a 5 personen.

We waren blij verrast met de HyperFresh (nul graden) lades voor groenten, fruit en vlees. Wij hadden niet direct verwacht dat deze een verschil zouden maken. Echter blijven de verse boodschappen weldegelijk langer vers, met name het fruit.

Het enige minpunt dat wij kunnen bedenken is de indeling van het vriesvak. Er is meer dan voldoende ruimte in de vriezer dat is niet het minpunt. Echter, is de indeling van de bovenste lade (1 grote lade die in 2e is gedeeld oor een middenschot) niet gebruiksvriendelijker dan een vriezer die gewoonlijk 2 of 3 gelijke lades heeft.

De Siemens smart (home) connectie functie gebruiken we eigenlijk nog niet heel veel. Naarmate er meer Siemens apparaten op deze home hub worden aangesloten neemt de functionaliteit ervan wel toe.

Conclusie:
Ideale koelkast voor een gezin. Doet wat je ervan moet verwachten: is zuinig, stil en houd de verse producten zoals fruit en groenten echt langer vers!

Pluspunten

• Inhoud
  • Beperkt geluid
  • Nul graden groenten/ fruit/ vlees lades
  • Smart home optie

Minpunten

• Indeling vriesvak lade

James 14-12-2016

Great, practical Fridge / Freezer Combo

Geschreven voor: Siemens iQ700 KG56FPI40 rvs

I bought this fridge because I needed one that was big enough so I did not need to buy a separate fridge and freezer. And it works perfectly, plenty of room to hold everything we need.
Also it has some very nice features, such as the hyper fresh fruit and vegetable section, which seems to be working very well.
And as you would expect from Siemens you can tell that the quality is very good. And the freezer does not have any hint of ice after a few months of use.

Pluspunten

• Huge capacity
  • Hyper Fresh draws

Chris 06-12-2016

Siemens KG56FPI40 Koelvries combi design koelkast.

Geschreven voor: Siemens iQ700 KG56FPI40 rvs

Allereerst de geluidsproductie van de koelkast. Na een aantal weken sta ik er 's morgens in absolute stilte naast en hoor ik helemaal niets!!! Mijn andere koelkast maakt veel meer geluid dan deze nieuwe Siemens.

De ruimte in de vriezer is geweldig. We waren Eigenlijk van plan een aparte vrieskist aan te schaffen omdat we ruimte te kort kwamen. We hebben eigenlijk altijd wel brood vlees en restjes in de vriezer maar ook snacks en patat. dat is met een standaard koelkast gewoon klein. Met deze Siemens krijg ik 'm niet meer vol. Pizza's, extra vlees voor de feestdagen, brood, genoeg patat, etc, etc. Niet vol te krijgen.

De ruimte in de koelkast is ook briljant en niet vol te krijgen. Door diepte van koelkast ben je af en toe spullen kwijt. Het licht in de koelkast geweldig! Vooral de verdeling daarvan. Echt over nagedacht! Omdat het LED verlichting is, is het helder en niet zo warm als de oude lampen waardoor hij nog zuiniger is.
Een geniale oplossing is het flessenrek. Er is genoeg ruimte voor 1.5L flessen zoals cola, sinas, bruiswater, etc.

Verder blijft fruit echt heel lang vers dankzij de HyperFresh lade. Deze is in te stellen naar de gewenste temperatuur. Het beste is 0c daardoor blijft groente echt veel langer knapperig.
De Koelkast is zelf behoorlijk diep. Dat is ook niet verkeerd maar wel even wennen. Als je kortere armen hebt kan je soms wat lastig boven achter in komen

Heel mooi is de looks van de koel-vries combi. Hij past naadloos in de IQ7 serie en misstaat niet in een open keuken. Een ander voordeel is dat er echt geen vingerafdrukken op het RVS komen bij het openen van de koelkast.

Conclusie:
Ik ben echt heel blij met deze keuze. Ik heb onder andere gekeken naar andere merken van rond de dit bedrag maar se service van siemens is en blijft gewoon geweldig in onze ogen. Wij zijn echt heel erg blij met deze koelkast en ik wil nooit meer terug naar de oude situatie.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Looks
  • Digitaal instellen van verschillende zones
  • Smart dmv wifi verbinding
  • Goede service van siemens

Minpunten

• Verlichting niet dimbaar

Sauwerd 31-10-2016

Praktische ruime koel-vries combinatie

Geschreven voor: Siemens iQ700 KG56FPI40 rvs

Deze ruime koelkast is uitermate geschikt voor een gemiddeld gezin. De vriesruimte biedt plaats voor een voorraad van minstens een week, qua brood en 4 weken m.b.t. vlees van de slager.
Ik hoef slechts 1 keer in de week boodschappen te halen en heb altijd voldoende vers in huis.
De unieke koeling van 0 graden zorgt ervoor dat groente langer houdbaar is. Zo waren we de witlof vergeten, maar konden deze nog prima eten na 2 week.

Pluspunten

• Ruime koeling
  • 0 graden lade voor extra vers
  • energieverbruik laag