Bosch KGE36BW41 - Reviews

upside-down koel/vriezer
A+++ energieklasse
Inhoud koelruimte
214 liter inhoud

Beoordeling op basis van 103 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Delft 27-12-2016

Mooi model koelvriescombinatie

Het apparaat ziet er mooi uit met zijn metaalkleurige handgrepen, heeft een lang snoer en oogt van binnen heel helder. De berging kan goed naar wens worden ingesteld. De temperatuurinstelling is eenvoudig. Het is even wennen aan het rochelende geluid van het moderne koelmiddel, alhoewel zacht, zoals dit voor ieder merk koelkast geldt.

Pluspunten

• mooi aanzicht, helder binnen
  • zuinig

Minpunten

• bijgeluiden

KOELE ROB 14-09-2016

EXCELLENT KOEL EN PRAKTISCH !!!

Bijzonder fijne koel- en vrieskombinatie. Zéér praktisch in gebruik met vele
mogelijkheden en accessoires in koelgedeelte. Ideale hoogte voor koelgedeelte. Mooie LED verlichting ik koelkast. Drie stevige lades in vriesgedeelte. VITA FRESH werkt echt, het houdt vlees groente en fruit écht langer houdbaar. Zéér zuinig, laag energieverbruik.
Kortom een TOPPER waar je jarenlang plezier van hebt !!!

Pluspunten

• Perfecte Koeling
  • Zéér energie zuinig
  • Flexibele indeling
  • Goede verlichting
  • VITA FRESH

Jan van der Klooster 17-10-2017

Geruisloos en zeer energiezuinig

Prima koel vriescombinatie,ideaal voor een open keuken maakt totaal geen geluid. Koelt uitstekend door de hele ruimte. zeer weinig ijsafzetting in de vriezer.

Pluspunten

• geruisloos
  • energiezuinig

Sharon Dean 23-08-2017

Bosch Wasmachine Varioperfect serie 6

Ik wilde eerst voor een andere Bosch wasmachine kijken, maar deze was toevallig in de aanbieding. We hebben deze netjes thuis laten bezorgen en aangesloten. Ik ben zeer tevreden over het uiterlijk. Niet teveel poespas qua knopjes en lichtjes, zoals gewend van Bosch. Ook de was-prestaties zijn vele malen beter dan m'n vorige (niet Bosch) wasmachine. Garantie is 10 jaar. JA, ik beveel dit product aan.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Veel programma's keuze

Minpunten

• Geen gevonden

Johan 28-09-2017

mooie uitstraling en fijne bruikbare indeling

Wij hebben voor deze Bosch koelkast gekozen omdat de oude kast van Bosch meer dan 35 jaren goed werkend was tot op heden. Nieuwe kast gekocht i.v.m. energie verbruik en als deze 15 jaren meegaat zijn wij dik tevreden.

Pluspunten

• goede indeling
  • energie gebruik

Sebastiaan 27-09-2017

Mooi licht van binnen en degelijk van buiten

Op zoek naar een goede koel-vries combinatie kwam ik veel verschillende apparaten tegen.
Deze koelkast in de A+++ klasse, was uiteindelijk de winnaar.
De binnenkant is goed en prettig verlicht, ook wanneer je de koelkast wat voller zet.
Het vriesvak is in het echt ook groot genoeg om een stapel pizza-dozen op elkaar in kwijt te kunnen en dan heb je nog voldoende ruimte over voor een heleboel andere zaken.

Handige details zijn er ook genoeg: Zo zit er onderaan het vries-gedeelte een randje waar condenswater zich kan verzamelen, én een klepje wat je eenvoudig om klapt om dat water af te voeren.
Aan de planken in de koelkast zit aan de achterkant een opstaand randje waardoor je producten niet snel tegen de achterwand zet.
Voordeel: de luchtstroom in de koelkast blijft goed en daardoor is de koelkast een stuk zuiniger dan wanneer die luchtstroom geblokkeerd is.

Nadelen: Op dit moment heb ik nog geen grote nadelen gevonden, hooguit een paar aandachtspuntjes:
De deksel van de lade / kaasdoos die aan een plank hangt moet goed op de lade liggen, anders klemt deze soms.
De afstandhouders om de koelkast van de muur af te zetten moet je zelf even installeren, kleine moeite, maar doe dit voordat je de koelkast tegen de muur zet want een beetje ruimte is wel prettig! Hierover was niet veel te vinden in de gebruiksaanwijzing.
En tot slot: Het "Alarm lampje" van de koelkast blijft bij het in gebruik nemen branden.
Met logisch nadenken kwam ik tot de conclusie dat dit is omdat de koelkast warmer is dan de ingestelde temperatuur (dus alarm met piepsignaal), maar in de gebruiksaanwijzing wordt dit niet genoemd.
Eenmaal op temperatuur is het lampje uiteraard gewoon uit.

Verder een mooie koelkast, en een groot oppervlak voor diverse koelkastmagneten!
Kort in gebruik, dus de levensduur is nog te beoordelen op een later moment.

Pluspunten

• licht: veel en goed led-licht
  • deuren sluiten goed stevig
  • weinig geluid
  • alarmfunctie voor de temperatuur (met geluid)
  • prettige indeling

Minpunten

• geen uitleg over alarm-lampje bij eerste gebruik

Joke 14-09-2017

Koelkast

Goed gekozen hoop ik'. kan er verder nog niet veel van zeggen . te kort in bezit....................

Pluspunten

• mooi product
  • goede prijs

Robbib 30-08-2017

Top koelkast!

Mooier ruime koel/ vries combinatie!
Maakt geen lawaai! Gewoon een top product! Makkelijk intestellen!

• Ruim

Sharon Dean 21-08-2017

Koelkast Bosch KGE36BW41 (A+++) 214L inhoud

Wauw, wat een prachtig apparaat! De buitenkant heeft een super strakke uitstraling. Maar het is de binnenkant die het echte wauw factor geeft. Zoveel ruimte. Practisch ingedeeld. Handige uitschuifbare-bladen, Hang lade voor brood beleg, ruime lade voor vlees en vis verstelbaar in temperatuur, flessen houders, etc. Ook het vries gedeelte is erg ruim. Ook nog stil en zuinig. Dus JA, ik beveel deze zeker aan!

Pluspunten

• Ruim en stil
  • Mooie uitstraling

Minpunten

• Geen gevonden

Marc Buis 21-08-2017

Mooi design, lekker snel koel

We hebben gekozen voor deze koelkast omdat deze in onze ogen een mooi design en prima prijsstelling heeft. De actie heeft ons wel over de streep getrokken. Wat voor ons belangrijk was was het gegeven dat de koel vries combinatie voldoende ruimte heeft EN afzonderlijk in te stellen is.

• Ruimte
  • Afzonderlijke thermostaten
  • Voel robuust aan

Marlies 21-08-2017

Lekker stil

Omdat ik nu een open keuken heb (en sowieso wilde investeren in een zuinige koelkast) kocht ik deze. Hij bevalt prima. Ik ben gecharmeerd van de nul graden zone en groenten blijven duidelijk langer vers in de ruimte met de extra luchtvochtigheid.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Groente, vis en vlees langer vers

Minpunten

• Merkje voorop ziet eruit als stickers

Nicole 19-08-2017

Energiezuinige koelkast KGE36BW41

Mooi, zuinig model koel- vrieskast waar ik op werd geattendeerd door de verkoper van de winkel waar ik hem kocht.
Top model met vele extra's zoals vochtigheidsregelaar in de groentelade, extra inzetbak, big box diepvrieslade enz.
Zeer duidelijke gebruiksaanwijzing en tips. En service worldwide.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Service
  • Indeling

Genesis 17-08-2017

Goede koelkast

Heb dit product één week geleden aangeschaft en ben er nu al erg blij mee.
Grote lades waardoor je alles netjes kan hebben met een goed overzicht.
Het doet zijn werking en hoop er nog lang mee te gaan.
Echt een aanrader!!!

Pluspunten

• Veel lades
  • Temperatuurknopen

Jayuubee 16-08-2017

mooi koelkast, veel ruimte en super stil!

De koelkast is top, zuinig in gebruik, super stil, veel ruimte en veel opties voor het koelen van verschillende producten. Geweldig apparaat!

Merijn 16-08-2017

Groot en licht

Wat een heerlijke grote en lichte koelkast. Door de led verlichting is de koelkast ook 's avonds goed verlicht. Er zit meer dan voldoende ruimte in met bakjes en vakjes voor vanalles en nogwat. Een echte plus is het wijnrek en de lades voor groente/vlees/vis.

John Kanon 11-08-2017

Mooiste item in mijn keuken

Juweeltje in mijn oude keuken.
Mooi uiterlijk,minimaal geluid,je hoort hem alleen als je er echt naast staat.
Als er al een minpuntje is,dan is dat de hoogte.
Ik had daar geen rekening mee gehouden.
Hij is bijna 40 cm hoger dan mijn oude koeljjast en nu kan de magnetron er niet meer op,maar dat is mijn probleem en is geen algemeen minpuntje.
Ook nog mooie aanbieding en daarbij nog 75 euro cashback.
En die cashback stond ook nog eens binnen 24 uur na aanmelding op mijn rekening.
Kreeg vanmorgen bericht dat het binnen 4 weken gestort zou worden,maar dit is wel heel snel.
Mijn vaatwasser is net als de oude koelkast ook 20 jaar oud en ook van Bosch.
Doet het nog perfect.
3 Keer raden wat er komt als die onverhoopt de geest geeft.
Ik was al van van Bosch door de lange levensduur van de vaatwasser, maar nu helemaal.
En nee,ik heb geen aandelen Bosch,gewoon een dik tevreden consument.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Ruimte
  • Licht

anja 08-08-2017

ruime koelkast goed indeelbaar

mooie ruime koelkast+lades voor vlees/fresh/vrieslades, helder licht door led, zelf in deelbaar, geluidloos, goede display boven in deur opening,
verhouding prijs en A+++ en bovenstaand met Bosch haar cashback teruggave als cadeau aan te raden

zorgboerderij 08-08-2017

Super moderne koel vriescombinatie

Een zeer handige indeling van koel en vries gedeelte. Dankbaar voor alle geharde glasdelen (veilig)
Hoogte koelgedeelte fijn.

Pluspunten

• indeling
  • veilig

L.Karim 03-08-2017

Zuinig

Ik ben ontzettend blij met deze koelkast. Het is niet te groot maar ook zeker niet te klein. Wij hebben een open keuken dus de koelkast staat haast in de woonkamer maar je hoort het bijna niet. De bigbox in de vriezer is ideaal maar ook de twee verschillende lades. kortom top

Pluspunten

• 2 lades
  • flesrek
  • zuinig
  • alarm
  • big box vriezer

Minpunten

• geen minpunten tot nu toe

Bianca 01-08-2017

Stil en super zuinig

We hebben deze koelkast mn gekocht vanwege de zuinige energieklasse van A+++. We zijn blij verrast met de mooie uitstraling vd koelkast. Hij is ook groot en ruim. Voor ons gezin voldoende ruimte in het koel en het vries gedeelte.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl