Bosch KGE36BW41 - Reviews

koel/vries cominatie
A+++ energieklasse
Inhoud koelruimte
214 liter inhoud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 132 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Sebastiaan 27-09-2017

Mooi licht van binnen en degelijk van buiten

Op zoek naar een goede koel-vries combinatie kwam ik veel verschillende apparaten tegen.
Deze koelkast in de A+++ klasse, was uiteindelijk de winnaar.
De binnenkant is goed en prettig verlicht, ook wanneer je de koelkast wat voller zet.
Het vriesvak is in het echt ook groot genoeg om een stapel pizza-dozen op elkaar in kwijt te kunnen en dan heb je nog voldoende ruimte over voor een heleboel andere zaken.

Handige details zijn er ook genoeg: Zo zit er onderaan het vries-gedeelte een randje waar condenswater zich kan verzamelen, én een klepje wat je eenvoudig om klapt om dat water af te voeren.
Aan de planken in de koelkast zit aan de achterkant een opstaand randje waardoor je producten niet snel tegen de achterwand zet.
Voordeel: de luchtstroom in de koelkast blijft goed en daardoor is de koelkast een stuk zuiniger dan wanneer die luchtstroom geblokkeerd is.

Nadelen: Op dit moment heb ik nog geen grote nadelen gevonden, hooguit een paar aandachtspuntjes:
De deksel van de lade / kaasdoos die aan een plank hangt moet goed op de lade liggen, anders klemt deze soms.
De afstandhouders om de koelkast van de muur af te zetten moet je zelf even installeren, kleine moeite, maar doe dit voordat je de koelkast tegen de muur zet want een beetje ruimte is wel prettig! Hierover was niet veel te vinden in de gebruiksaanwijzing.
En tot slot: Het "Alarm lampje" van de koelkast blijft bij het in gebruik nemen branden.
Met logisch nadenken kwam ik tot de conclusie dat dit is omdat de koelkast warmer is dan de ingestelde temperatuur (dus alarm met piepsignaal), maar in de gebruiksaanwijzing wordt dit niet genoemd.
Eenmaal op temperatuur is het lampje uiteraard gewoon uit.

Verder een mooie koelkast, en een groot oppervlak voor diverse koelkastmagneten!
Kort in gebruik, dus de levensduur is nog te beoordelen op een later moment.

Pluspunten

• licht: veel en goed led-licht
  • deuren sluiten goed stevig
  • weinig geluid
  • alarmfunctie voor de temperatuur (met geluid)
  • prettige indeling

Minpunten

• geen uitleg over alarm-lampje bij eerste gebruik

KOELE ROB 14-09-2016

EXCELLENT KOEL EN PRAKTISCH !!!

Bijzonder fijne koel- en vrieskombinatie. Zéér praktisch in gebruik met vele
mogelijkheden en accessoires in koelgedeelte. Ideale hoogte voor koelgedeelte. Mooie LED verlichting ik koelkast. Drie stevige lades in vriesgedeelte. VITA FRESH werkt echt, het houdt vlees groente en fruit écht langer houdbaar. Zéér zuinig, laag energieverbruik.
Kortom een TOPPER waar je jarenlang plezier van hebt !!!

Pluspunten

• Perfecte Koeling
  • Zéér energie zuinig
  • Flexibele indeling
  • Goede verlichting
  • VITA FRESH

Sharon Dean 23-08-2017

Bosch Wasmachine Varioperfect serie 6

Ik wilde eerst voor een andere Bosch wasmachine kijken, maar deze was toevallig in de aanbieding. We hebben deze netjes thuis laten bezorgen en aangesloten. Ik ben zeer tevreden over het uiterlijk. Niet teveel poespas qua knopjes en lichtjes, zoals gewend van Bosch. Ook de was-prestaties zijn vele malen beter dan m'n vorige (niet Bosch) wasmachine. Garantie is 10 jaar. JA, ik beveel dit product aan.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Veel programma's keuze

Minpunten

• Geen gevonden

Delft 27-12-2016

Mooi model koelvriescombinatie

Het apparaat ziet er mooi uit met zijn metaalkleurige handgrepen, heeft een lang snoer en oogt van binnen heel helder. De berging kan goed naar wens worden ingesteld. De temperatuurinstelling is eenvoudig. Het is even wennen aan het rochelende geluid van het moderne koelmiddel, alhoewel zacht, zoals dit voor ieder merk koelkast geldt.

Pluspunten

• mooi aanzicht, helder binnen
  • zuinig

Minpunten

• bijgeluiden

Den Hartog Reinigingsproducten 28-06-2018

Koel-vriescombinatie

Een prachtig koel-vriescombinatie aangeschaft van Bosch via Expert. Levering was fantastische tot op de plek geplaatst.
Zeer tevreden en het mooie is van Bosch de Cash Back van 75,- op dit apparaat. En niet te vergeten w.b.t duurzaamheid dit apparaat is A+++

Pluspunten

• Mooi solide
  • Geruisloos
  • Ruime koelruimte
  • Prachtig design

Jan van der Klooster 17-10-2017

Geruisloos en zeer energiezuinig

Prima koel vriescombinatie,ideaal voor een open keuken maakt totaal geen geluid. Koelt uitstekend door de hele ruimte. zeer weinig ijsafzetting in de vriezer.

Pluspunten

• geruisloos
  • energiezuinig

Paulien 20-07-2018

Ruim, stil en zuinig

Uitgebreid gezocht naar een zuinige, stille en ruime koel-/vriescombinatie in een aantrekkelijke prijsklasse. Ik kan deze Bosch van harte aanbevelen want hij heeft onze verwachtingen overtroffen! Hij is, behalve wat we wensten, ook mooi qua verlichting wat prettig is als je in de avond iets uit de koelkast wilt halen. Echt een topper! We zijn er superblij mee!

Pluspunten

• Ruim
  • Zuinig
  • Goede verlichting

Louise 12-07-2018

Droom koelkast

Hij is in de eerste instantie, mooi. Ik sta best lang in keuken want ik hou van het koken. Lelijke model is storend voor mijn kookplezier. En natuurlijk wat belangrijker is dat hij uitstekend functioneert. Hij is milieuvriendelijk, deuren met handels zijn precies goed, flessen, potten, vis, vlees, groentes kan ik allemaal handig opbergen, en makkelijk om temperatuur aan te passen. Er zijn groot ruimte voor de diepvries met drie lades, die zijn ook fijn voor me om netjes te sorteren. Ik had in de winkel meteen naar de koelkasten van Bosch gekeken omdat de vorige koelkast van Bosch 17 jaar lang prima had gewerkt. De laatste moment was de deur kapot. Ja we hebben sportieve jongen die leuk vindt om te koken en steeds vaker de koelkast open en dicht doet. Anders werkte de oude koelkast nog steeds goed, misschien. Dus ik heb vol vertrouwen op Bosch!

Pluspunten

• zuinig
  • handig met indeling
  • makkelijk temperatuur aanpassing
  • esthetisch mooi, simpel goede design

Dianne 04-07-2018

Koelvriescombinatie

Uitgebreide A+++ koelvriescombinatie. Met aanbiedingsprijs gekocht.
Mooi apparaat. Vriesruimte voldoende.
In koelkast hoogtes tussen de schappen niet te ruim. Geheel voldoende ruimte.
Apparaat 'bromt' wel wat, dus hoor 'm wel.

Pluspunten

• A+++

Minpunten

• brommend geluid

Jesper 03-07-2018

Koel-vriescombi KGE36BW41

Mijn oude koelkast was bijna 16 jaar oud en maakte heel veel lawaai, en de vriezer moest elke maand ontdooit worden. Tijd voor een nieuwe, en na een zoektocht op internet bij deze uitgekomen. Ben ontzettend blij met het energieverbruik, de manier waarop het heel snel koelt en vriest, en de manier waarop de temperatuur te regelen is. Daarnaast is het een hele ruime koelkast. Geluid hoor je nauwelijks, echt ongelooflijk.

Pluspunten

• Geluid (bijna niet te horen)
  • Temperatuur regeling
  • Ruimte
  • Energiezuinig

ria 02-07-2018

koelen / vriezen

Vrij groot maar inhoud valt iets tegen. ligplateau's zijn iets langer dan de helft van de koelkast. doordat de rekken aan de deur vrij groot zijn, voor de rest werkt naar behoren

Pluspunten

• temperatuur meter
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• korte lig plateau's

Tuuk 29-06-2018

Ruimte voor een lage prijs

Grote koelvries-combinatie voor een lage prijs. Zeer tevreden over de afwerking, ruimte en het zachte geluid bij het openen en sluiten van de deur.

Shanine 29-06-2018

Ruime koelkast met veel functies

We hebben deze koelkast onlangs aangeschaft en waren positief verrast over alle functies van de koelkast (zoals een holiday functie). Tevens is de koelkast lekker ruim en is er genoeg plek voor een voorraad vriesproducten. Voor ons een top aanschaf!

Pluspunten

• Functies
  • Ruim

Minpunten

• Maakt wat geluid

van der Werf 28-06-2018

mooi overzichtelijke indeling

omdat ik de indeling van deze combinatie heel praktisch vindt heb ik dit gekozen en omdat het een mooie aanbieding was qua prijs

E. Schort 28-06-2018

Iedereen wil mijn koelkast hebben!

Al mijn vriendinnen willen deze koelkast ook hebben :)! Heel erg praktisch ingedeeld: bv grote lade voor verse groenten door slim design. Handig rek erin om horizontaal fris en/of wijn te koelen. Heel erg blij met deze aankoop!

Pluspunten

• Hele grote lade voor verse groenten
  • Slimme indeling
  • Horizontaal flessenrek

M Bos 27-06-2018

Veel ruimte, goede indeling, oogt luxe

Fijne grote koelvriescombinatie. De ruimte is handig ingedeeld. Fijn dat er een la voor groente en fruit is. Vriezer heeft goede formaat lades. Oogt erg luxe en vergeleken met de kwaliteit is de prijs goedkoop!

Pluspunten

• Ruimte
  • Goed ingedeeld
  • La voor groente en fruit
  • Mooi

lies 16-06-2018

koelvriescombinatieEN met heel veel ruimte er in

Bosch is een hele fijne koelvries combinatie de vorig heb 16 jaar mee gedaan ,vandaar dat ik ook deze keer weer een Bosch heeft genomen daar hij zeer zuinig is .En een vertrouwd merk,nooit klachten gehad.

G.M. van Gelderen 14-06-2018

Koel vries combinatie Bosch

Funcioneel met goede indeling en ledverlichting en ook nog eens zuinig A***, de aanbeveling in de reclame klopt dus helemaal

Pluspunten

• Zuinig
  • Ledverlichting
  • Indeling

Marion 12-06-2018

Prima koelkast, niks mis mee

Prima koelkast niets mis mee. Genoeg ruimte voor ons ( we zijn met 4 personen) je hoort hem nauwelijks

• Genoeg ruimte
  • Duidelijk verlicht ( led)

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Maarten 28-05-2018

Bosch KGE36BW41, Fantastisch groot en goed

Deze koelkast past alles in en het vriesvak is ook ideaal. makkelijk in te stellen op de gewenste temperatuur.

Pluspunten

• Groot
  • makkelijk in te stellen