Bosch KGE36BW41 - Reviews

upside-down koel/vriezer
A+++ energieklasse
Inhoud koelruimte
214 liter inhoud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 121 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Sebastiaan 27-09-2017

Mooi licht van binnen en degelijk van buiten

Op zoek naar een goede koel-vries combinatie kwam ik veel verschillende apparaten tegen.
Deze koelkast in de A+++ klasse, was uiteindelijk de winnaar.
De binnenkant is goed en prettig verlicht, ook wanneer je de koelkast wat voller zet.
Het vriesvak is in het echt ook groot genoeg om een stapel pizza-dozen op elkaar in kwijt te kunnen en dan heb je nog voldoende ruimte over voor een heleboel andere zaken.

Handige details zijn er ook genoeg: Zo zit er onderaan het vries-gedeelte een randje waar condenswater zich kan verzamelen, én een klepje wat je eenvoudig om klapt om dat water af te voeren.
Aan de planken in de koelkast zit aan de achterkant een opstaand randje waardoor je producten niet snel tegen de achterwand zet.
Voordeel: de luchtstroom in de koelkast blijft goed en daardoor is de koelkast een stuk zuiniger dan wanneer die luchtstroom geblokkeerd is.

Nadelen: Op dit moment heb ik nog geen grote nadelen gevonden, hooguit een paar aandachtspuntjes:
De deksel van de lade / kaasdoos die aan een plank hangt moet goed op de lade liggen, anders klemt deze soms.
De afstandhouders om de koelkast van de muur af te zetten moet je zelf even installeren, kleine moeite, maar doe dit voordat je de koelkast tegen de muur zet want een beetje ruimte is wel prettig! Hierover was niet veel te vinden in de gebruiksaanwijzing.
En tot slot: Het "Alarm lampje" van de koelkast blijft bij het in gebruik nemen branden.
Met logisch nadenken kwam ik tot de conclusie dat dit is omdat de koelkast warmer is dan de ingestelde temperatuur (dus alarm met piepsignaal), maar in de gebruiksaanwijzing wordt dit niet genoemd.
Eenmaal op temperatuur is het lampje uiteraard gewoon uit.

Verder een mooie koelkast, en een groot oppervlak voor diverse koelkastmagneten!
Kort in gebruik, dus de levensduur is nog te beoordelen op een later moment.

Pluspunten

• licht: veel en goed led-licht
  • deuren sluiten goed stevig
  • weinig geluid
  • alarmfunctie voor de temperatuur (met geluid)
  • prettige indeling

Minpunten

• geen uitleg over alarm-lampje bij eerste gebruik

Sharon Dean 23-08-2017

Bosch Wasmachine Varioperfect serie 6

Ik wilde eerst voor een andere Bosch wasmachine kijken, maar deze was toevallig in de aanbieding. We hebben deze netjes thuis laten bezorgen en aangesloten. Ik ben zeer tevreden over het uiterlijk. Niet teveel poespas qua knopjes en lichtjes, zoals gewend van Bosch. Ook de was-prestaties zijn vele malen beter dan m'n vorige (niet Bosch) wasmachine. Garantie is 10 jaar. JA, ik beveel dit product aan.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Veel programma's keuze

Minpunten

• Geen gevonden

Delft 27-12-2016

Mooi model koelvriescombinatie

Het apparaat ziet er mooi uit met zijn metaalkleurige handgrepen, heeft een lang snoer en oogt van binnen heel helder. De berging kan goed naar wens worden ingesteld. De temperatuurinstelling is eenvoudig. Het is even wennen aan het rochelende geluid van het moderne koelmiddel, alhoewel zacht, zoals dit voor ieder merk koelkast geldt.

Pluspunten

• mooi aanzicht, helder binnen
  • zuinig

Minpunten

• bijgeluiden

KOELE ROB 14-09-2016

EXCELLENT KOEL EN PRAKTISCH !!!

Bijzonder fijne koel- en vrieskombinatie. Zéér praktisch in gebruik met vele
mogelijkheden en accessoires in koelgedeelte. Ideale hoogte voor koelgedeelte. Mooie LED verlichting ik koelkast. Drie stevige lades in vriesgedeelte. VITA FRESH werkt echt, het houdt vlees groente en fruit écht langer houdbaar. Zéér zuinig, laag energieverbruik.
Kortom een TOPPER waar je jarenlang plezier van hebt !!!

Pluspunten

• Perfecte Koeling
  • Zéér energie zuinig
  • Flexibele indeling
  • Goede verlichting
  • VITA FRESH

Jan van der Klooster 17-10-2017

Geruisloos en zeer energiezuinig

Prima koel vriescombinatie,ideaal voor een open keuken maakt totaal geen geluid. Koelt uitstekend door de hele ruimte. zeer weinig ijsafzetting in de vriezer.

Pluspunten

• geruisloos
  • energiezuinig

lies 16-06-2018

koelvriescombinatieEN met heel veel ruimte er in

Bosch is een hele fijne koelvries combinatie de vorig heb 16 jaar mee gedaan ,vandaar dat ik ook deze keer weer een Bosch heeft genomen daar hij zeer zuinig is .En een vertrouwd merk,nooit klachten gehad.

G.M. van Gelderen 14-06-2018

Koel vries combinatie Bosch

Funcioneel met goede indeling en ledverlichting en ook nog eens zuinig A***, de aanbeveling in de reclame klopt dus helemaal

Pluspunten

• Zuinig
  • Ledverlichting
  • Indeling

Marion 12-06-2018

Prima koelkast, niks mis mee

Prima koelkast niets mis mee. Genoeg ruimte voor ons ( we zijn met 4 personen) je hoort hem nauwelijks

• Genoeg ruimte
  • Duidelijk verlicht ( led)

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Maarten 28-05-2018

Bosch KGE36BW41, Fantastisch groot en goed

Deze koelkast past alles in en het vriesvak is ook ideaal. makkelijk in te stellen op de gewenste temperatuur.

Pluspunten

• Groot
  • makkelijk in te stellen

dirk 23-05-2018

bosch koel vrieskast

we hebben deze koel/vries gekocht van wegge de actie en de a +++ en om het mooie indeling van de koelkast en de prijs is ook goed. hij is stil en slaat niet veel aan de ruimte van het vries gedeelte is ook voldoende voor ons. top koel vries kast tot aankoop wij zijn er super blij mee en vooral met de geld terug actie

Super koelvries combinatie Bosch 23-05-2018

Prima koelvriescombinatie

Ik heb voor mijn moeder een nieuwe koelvriescombinatie gekocht van Bosch, haar oude Bosch was naar jaren langen trouwe dienst versleten. de nieuwe combinatie kwamen wij tegen bij de Mediamarkt in Maastricht, uiterst zuinig en muisstil dus dachten wij dit is hem. De LED verlichting in de koelkast is heel erg fijn en de vriezer heeft mooie grote lade. Hij werd door de MediaMarkt bezorgt met een brede lach en netjes door de mensen van MediaMarkt geïnstalleerd. Ik kan alleen maar zeggen. Vertrouw op kwaliteit en vertrouw op Bosch want je hebt altijd jaren lang plezier van je product.

Pluspunten

• Fluisterstil
  • Royaal qua indeling
  • Prima verlichting in de koelkast

George Centen 23-05-2018

Economisch ingedeeld, veel accessoires, aangenaam stil.

Zeer gunstig geprijsde vries-koelcombinatie van een topmerk, zeer gunstige prijs/kwaliteitsverhouding, mooie vormgeving, economische indeling, voorzien van veel opbergaccessoires en aangenaam stil. Loopt onder op wieltjes en toch vast en stabiel. Handig als je hem naar voren wilt schuiven om aan achterzijde schoon te maken. Ik zweer bij deze Bosch vries-koelcombinatie.

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • economische indeling
  • veel accessoires
  • loopt onder op wieltjes en toch vast en stabiel
  • stil

Jennifer 21-05-2018

Zeer fijne en mooie machine!

Het is een fijn apparaat. Makkelijk in gebruik met veel verschillende standen. Ook erg stil en heeft een mooie uitstraling. Echt een aanrader!

• Verschillende standen
  • Makkelijk in gebruik
  • Ziet er mooi uit

Els 09-05-2018

Ruime koelkast, flessenrek supertop!

Superblij met de nieuwe koelkast van Bosch, heel ruim, zuinig, een handig flessenrek. Handige vakjes voor de groentes, vis en vleeswaren. In de deur passen ook zeker 5 grote flessen. Kortom een heel fijne koelkast/vrieskast!

Pluspunten

• flessenrek
  • veel ruimte

Familie Post 07-05-2018

Mooie Bosch koelvriescombinatie prettig in gebruik

Mooie moderne koelkast. Handig in te delen naar keuze, prettige LED verlichting. In de groentela blijft de groente duidelijk langer vers, wat een verschil! De vriezer is ook prettig met doorzichtige laden.

Pluspunten

• Handig zelf in te delen
  • Groente blijft langer vers in speciale la
  • Prettige verlichting

Minpunten

• Voor ons gezin is de vriesruimte wat klein

Dipankar Ray 06-05-2018

Practical and funcional division of space.

Price / performance as well as the functionality of the product. It also has a very attractive format.

Pluspunten

• Functionality
  • Form

Minpunten

• some sound

Zohir 03-05-2018

Super koelkast!!

Het is een aanrader om bosch apparatuur te kopen!! voor een lage prijs heb je een zeer goed kwaliteit!!
Heb pas een koelkast aangeschaft en ben daar heel erg blij mee, en zeer een goeie service!
Top!!!

Delia 30-04-2018

Koelvriescombinatie

Ik heb deze koelvriescombinatie gekocht, uiterlijk mooi strak en stevig, veel ruimte ook de laden zijn erg stevig plus dat die erg zuinig is. Ik heb een goede keus gemaakt.

Lenneke 28-04-2018

Mooi en luxe

Luxe, ruim en zuinig, een prachtige koelkast. Met veel handige opbergmogelijkheden en vershoud lades voor groenten en vleeswaren. Ruime vriesladen en zeer energiezuinig.

Pluspunten

• energiezuinig
  • fraai

Fred 28-04-2018

Koelkast

De koelkast ziet er fraai uit en de indeling is praktisch, het geluidniveau is t.o.v. onze oude Bauknecht koelkast laag. Koelt goe en vriest snel in.

Pluspunten

• De praktische indeling
  • geluid niveau
  • fraai uiterlijk
  • ledverlichting in koelkast

Minpunten

• geen gro