Liebherr CU 2311 - Reviews

upside-down koel/vriezer
A++ energieklasse
Inhoud koelruimte
155 liter inhoud

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

ijsblokje 20-02-2017

Herrie en de binnenkant wordt warm

Basic koelkast waar op het eerste oog weinig mis mee is. Geen fratsen en koelt in principe goed. Helaas wel wat nadelen:
- Planken in de deur kunnen niet worden verplaatst
- Geen scharnierende handvatten
- Significante geluidsproductie, ongeschikt om in een woonkamer/open keuken te zetten
- Zijkant van de koelruimte wordt warm

Vooral dit laatste is enorm dom. De rechter kant van de koelkast, onder de lamp/regelunit, wordt warm. Ik dacht dat de koelkast defect was (2 maanden oud) en heb mij gemeld bij Liebherr. Deze geeft aan dat dit normaal is. Dit zou zgn de 'automatische winterschakelaar' zijn. Als de vriezer te warm wordt schakelt de koelkast een warmte element in om de thermostaat te triggeren zodat de pomp aan gaat. Het komt er dus op neer dat de koelkast de verwarming aanzet om te gaan koelen. Etenswaren die bij de rechter kant van de koelkast staan worden dus warm.
Als je al op het idee komt om een verwarmingselement in je koelkast te proppen, waarom hem dan op een plek monteren waar producten er direct naast staan? Echt een dom ontwerp en een advies: Niet kopen.

Pluspunten

• simpel design

Minpunten

• Geluidsproductie te hoog
  • Wordt warm aan de binnenkant
  • planken in deur zitten vast

Bart 21-01-2017

Prima kast, wat kleine minpuntjes

Ik ben er erg tevreden mee, maar er zijn ook wel wat minpuntjes. Toch zijn deze niet van zo'n belang dat ik deze koelkast niet gekocht zou hebben als ik weer voor de keuze zou staan.

Pluspunten

• Zuinig
  • Laag, toch ruimte genoeg

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbare vakjes in de deur
  • Er had wel een extra draagplateau bij gekund
  • De handgreep van de bovenste deur is erg laag.
  • De handgrepen aan de vrieslanden zijn erg laag.
  • Torx nodig voor wisselen van draairichting deuren