Liebherr CU 2311 - Reviews

Inhoud koelruimte
155 liter inhoud

6,3

ijsblokje 20-02-2017

Herrie en de binnenkant wordt warm

Basic koelkast waar op het eerste oog weinig mis mee is. Geen fratsen en koelt in principe goed. Helaas wel wat nadelen:
- Planken in de deur kunnen niet worden verplaatst
- Geen scharnierende handvatten
- Significante geluidsproductie, ongeschikt om in een woonkamer/open keuken te zetten
- Zijkant van de koelruimte wordt warm

Vooral dit laatste is enorm dom. De rechter kant van de koelkast, onder de lamp/regelunit, wordt warm. Ik dacht dat de koelkast defect was (2 maanden oud) en heb mij gemeld bij Liebherr. Deze geeft aan dat dit normaal is. Dit zou zgn de 'automatische winterschakelaar' zijn. Als de vriezer te warm wordt schakelt de koelkast een warmte element in om de thermostaat te triggeren zodat de pomp aan gaat. Het komt er dus op neer dat de koelkast de verwarming aanzet om te gaan koelen. Etenswaren die bij de rechter kant van de koelkast staan worden dus warm.
Als je al op het idee komt om een verwarmingselement in je koelkast te proppen, waarom hem dan op een plek monteren waar producten er direct naast staan? Echt een dom ontwerp en een advies: Niet kopen.

Pluspunten

• simpel design

Minpunten

• Geluidsproductie te hoog
  • Wordt warm aan de binnenkant
  • planken in deur zitten vast

Bart 21-01-2017

Prima kast, wat kleine minpuntjes

Ik ben er erg tevreden mee, maar er zijn ook wel wat minpuntjes. Toch zijn deze niet van zo'n belang dat ik deze koelkast niet gekocht zou hebben als ik weer voor de keuze zou staan.

Pluspunten

• Zuinig
  • Laag, toch ruimte genoeg

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbare vakjes in de deur
  • Er had wel een extra draagplateau bij gekund
  • De handgreep van de bovenste deur is erg laag.
  • De handgrepen aan de vrieslanden zijn erg laag.
  • Torx nodig voor wisselen van draairichting deuren

Lievertje 26-06-2018

Ruim en koel

Een aantal maanden geleden heb ik de Liebherr CU 2311 gekocht en ik ben er nog steeds blij mee. Qua geluid is hij prima, niet teveel decibel. Ik ben inmiddels blij met de grote ruimte in het midden, zou er geen extra lade meer bij hoeven, zoals ik bij aanvang wel dacht. De laatjes in de deur blijven wat onhandig in te laden, maar niet onoverkome.lijk.
Het vocht wordt goed afgevoerd, de koelkast raakt nergens oververhit, het vriesgedeelte functioneert uitstekend en er ontstaat weinig tot geen ijs. Ik vries alleen groenten, rijst, boontjes en brood in, want ben vegetarier. Weet niet hoe het zou zijn als je bijv. vlees of vis zou invriezen.

Ik ben blij met deze koel/vriescmbinatie, het design past uitstekend in mijn open keuken, en ik kan er ook nog wat dingen bovenop zetten, wat in mijn keuken een prettige uitkomst is.

Hij is gemakkelijk schoon te houden, ik kan overal goed bij. Ik vind de aan- en uitknoppen handig, ook de extra knop voor als het buiten de koelkast erg heet wordt vanwege het weer, al heb ik daar in mijn woonkamer/open keuken op de begane grond niet zoveel last van.
Ik vond de gebruiksaanwijzing die bij de koelkast meekwam ook erg goed en overzichtelijk, kortom, nog steeds blij met dit product.