Liebherr CU 2311 - Reviews

A++ energieklasse
Inhoud koelruimte
155 liter inhoud

ijsblokje 20-02-2017

Herrie en de binnenkant wordt warm

Basic koelkast waar op het eerste oog weinig mis mee is. Geen fratsen en koelt in principe goed. Helaas wel wat nadelen:
- Planken in de deur kunnen niet worden verplaatst
- Geen scharnierende handvatten
- Significante geluidsproductie, ongeschikt om in een woonkamer/open keuken te zetten
- Zijkant van de koelruimte wordt warm

Vooral dit laatste is enorm dom. De rechter kant van de koelkast, onder de lamp/regelunit, wordt warm. Ik dacht dat de koelkast defect was (2 maanden oud) en heb mij gemeld bij Liebherr. Deze geeft aan dat dit normaal is. Dit zou zgn de 'automatische winterschakelaar' zijn. Als de vriezer te warm wordt schakelt de koelkast een warmte element in om de thermostaat te triggeren zodat de pomp aan gaat. Het komt er dus op neer dat de koelkast de verwarming aanzet om te gaan koelen. Etenswaren die bij de rechter kant van de koelkast staan worden dus warm.
Als je al op het idee komt om een verwarmingselement in je koelkast te proppen, waarom hem dan op een plek monteren waar producten er direct naast staan? Echt een dom ontwerp en een advies: Niet kopen.

Pluspunten

• simpel design

Minpunten

• Geluidsproductie te hoog
  • Wordt warm aan de binnenkant
  • planken in deur zitten vast

Bart 21-01-2017

Prima kast, wat kleine minpuntjes

Ik ben er erg tevreden mee, maar er zijn ook wel wat minpuntjes. Toch zijn deze niet van zo'n belang dat ik deze koelkast niet gekocht zou hebben als ik weer voor de keuze zou staan.

• Zuinig
  • Laag, toch ruimte genoeg

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbare vakjes in de deur
  • Er had wel een extra draagplateau bij gekund
  • De handgreep van de bovenste deur is erg laag.
  • De handgrepen aan de vrieslanden zijn erg laag.
  • Torx nodig voor wisselen van draairichting deuren

Liebherr cu 2311 01-03-2018

Fijne vries/koelkast combi

Ik heb hem natuurlijk pas net in huis. De cu 2311 is vrij stil, ruim en prettige hoogte. De laagjes in de deur vind ik wat smal. Potjes die ik in mijn vorige koelkast makkelijk er in kon zetten, passen niet zo goed dat is jammer. Verder vind ik het design prettig. Er had nog wel een extra lade in het koel gedeelte bij gemogen. Nu heb je ern hele hoge ruimte in het midden en het bovenste laatje, dat niet versteld kan worden geeft zo weinig ruimte, dat je er alleen hele kleine en platte dingen op kwijt kunt.
Toch ben ik er- tot nu toe - blij mee. Ik heb hem pas een dag, dus de tijd zal leren of ik tevreden blijf.
Echter alle producten die ik al via bcc heb gekocht, zijn heel lang meegegaan, dus ik vertrouw er op dat dit nu ook weer zo zal zijn!

Pluspunten

• Ruim
  • Niet teveel decibel

Minpunten

• Laatjes in deur zijn wat lastig inlaadbaar
  • Te Weinig laden in koelgedeelte