Siemens KG39NXI42 - Reviews

upside-down koel/vriezer
A+++ energieklasse
Inhoud koelruimte
269 liter inhoud

Beoordeling op basis van 21 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Maurice Ogier 22-06-2015

Wij hadden eerder al een Siemens koelvries combinatie en was al 16 jaar in ons bezit. Hij deed het nog prima maar we waren ons er wel van bewust dat er inmiddels apparaten op de markt waren die vele malen zuiniger zijn. Bij ons bezoek aan de BCC viel deze koelvries combinatie al op. Hij is zilver/grijs, exact dezelfde kleur als de eerdere. Echter is deze groter qua hoogte en biedt veel meer opbergmogelijkheden. Ook de bediening en display op de deur is een echte eye catcher. Hij is bijzonder stil en met name het anti ijsvorming systeem is helemaal top. De diverse mogelijkheden om de koelkast in te delen zijn goed te noemen, voor elk wat wils. We hebben de deur en de handgrepen om laten zetten. We hebben de combinatie nu enkele dagen in ons bezit en zijn uitermate tevreden. Qua duurzaamheid kunnen we uiteraard nog niets over zeggen maar we gaan ervan uit dat ie net zo lang mee gaat als de vorige.

Jop 24-08-2015

Ik vind het vooral een heel mooi model, hij gebruikt oon niet veel energie dat scheelt een heel stuk met onze oude koelkast. Hij heeft een zeer laag geluidsniveau

Jason 02-08-2015

Mooie, hoge koelkast met een moderne en luxe uitstraling. De ruimte is goed verdeeld met veel handige vakken om alles goed gescheiden van elkaar op te bergen. De Coolbox en Crisper lades zijn echter alleen maar plastic lades en ik betwijfel of het ook echt daadwerkelijk voor betere koeling zorgt. Ook doen de lades en schotten van plastic een beetje goedkoop aan, maar alles van glas was onnodig zwaar geweest. Verder zijn de duurzaamheid en het lage geluidsniveau mooie voordelen, zeker in vergelijking met onze oude koelkast van 15 jaar oud. Qua energieverbruik zal het ons in ieder geval heel wat schelen!

Chris Beckers 08-07-2015

Mooie koelvriescombinatie, erg makkelijk qua indeling. De deuren gaan soms wat lastig open, maar met een beetje geduld lukt dat makkelijk. Niet te snel trekken en met weinig kracht. Hij koelt uitstekend en maakt vrij weinig geluid. Hij is snel op temperatuur, zowel qua vriezer als qua koelkast. Hij is erg makkelijk in te stellen. Koelkast nu 7 dagen in gebruik en voldoet aan alle wensen. Apparaat is zeer stil en bovenal zeer stijlvol. Wij zijn erg tevreden en blij met deze aankoop.

Wanda 50 23-10-2014

Persoonlijk vind ik de koelkast een beetje slordig afgewerkt. Bovenop links waar zich de aansluiting bevindt om de deur om te draaien is geen afsluitplaatje gemonteerd. (gaatjes) Bij de deuren aan de onderkant zijn lijmresten (ook hele kloddertjes) zichtbaar.
De led verlichting in het koelgedeelte is erg fel.
De onderste lade in het koelgedeelte is van boven afgesloten met een glazenplaat waarop de la erboven steunt. Iedere keer heb je de neiging om iets uit de deze lade te pakken zonder deze open te doen omdat het net lijkt dat deze van bovenaf toegankelijk is.
Het alarmsignaal dat af gaat als de deur te lang open staat is schel en houdt pas op als je de daar voor de betreffende toets indrukt op het display aan de buitenkant deur.
Het is zeker niet 1 van de goedkoopste koel/vriescombinaties en voor die prijs had er toch wel iets meer aandacht besteedt kunnen worden aan de hier boven genoemde punten.
Een beetje jammer dat je op het display alleen de instel temperstuur kunt zien en niet de daadwerkelijke temperatuur in de koelkast/vriezer. Hiervoor kan je er wel een speciale thermometer bestellen.
De koelkast is aan de buitenkant mooi en strak afgewerkt om te zien.

Diederik van Helden 07-07-2014

Veel ruimte, alles kan er goed in. Handig is de aparte la voor vlees/vis, deze blijft net iets langer goed. De groentela heeft een bevochtigings schuifje nog geen effect van gemerkt, groente is snel op. Heel mooi led licht verlicht de hele koelkast. extra handig is het flessenrek past ook grote 2liter fles in. Heel weinig geluid en ook stroomverbruik is ongeveer 40 watt als de kast aanslaat.

Ronster 24-03-2016

Zeer strakke koelkast!

Deze week gekocht, is zeer stil en koelt enorm goed, mooie indeling van verstelbare glasplaten die allemaal van veiligheidsglas zijn. Piep indien deur te lang openstaat, dus erg handig met de kinderen, enige kleine minpuntje is dat ik niet alle flessen in het flessenrek krijg maar er 1 leeg moet laten, net te smal. Super eenvoudig in te stellen en zeer goed licht bij open doen. Heb alles van Siemens, ben een enorme fan van hun producten en zou niets anders willen!

Richard W 31-10-2015

Geweldige koel-vrieskast met 1 minpunt

Zeer mooie koel-vriescombinatie met een fraaie display in deur.
Alleen is het rekje in de deur, waarin wij de melk en vla pakken zetten, is veel te laag. Als je de deur te snel opentrekt kiepert het pak over het randje met alle rommel van dien. Zou bij een zo'n duur en fraai vormgegeven apparaat niet mogen.

CPG 29-08-2015

Simpele, logische bediening; geen poespas die je toch niet gebruikt; vakindeling koelgedeelte gemakkelijk aan te passen; voor mij zijn de groentebox en het flessenrek reuze handig.
Voldoende ruimte; de RVS mantel, het sobere en strakke uiterlijk stralen degelijkheid uit.
Ik heb hem pas, dus nog geen ervaring mbt duurzaamheid, maar ziet er degelijk en robuust uit.

Dieudonné 28-08-2015

Een kwalitatief hoogwaardig product.

Een koel/vriescombinatie die zijn doel waarmaakt.
Heel handig de weergave van zowel koel als vriesgedeelte aan buitenzijde deur.
Kortom een goede keuze en waardevolle aanvulling in onze keuken.

M schmidt 28-08-2015

We hebben hem net in bezit,en vinden hem prachtig van vorm.Indeling ook heel practisch,en koelt geweldig.We zyn heel bly met deze nieuwe Siemens koelkast.
M.schmidt

San 15-08-2015

zeer goede indeling en erg stil en zuinig goede service en informatie voorziening bij bcc gekregen ook leuke actie via siemens geld retour

PTR 11-08-2015

Omdat wij de koelkast nog niet zo lang hebben,kunnen wij nog geen oordeel geven over de duurzaamheid. Maar voor de rest bevalt de koelkast zeer prima, mooi design, zowel aan de buiten als ook aan de binnenkant. De indeling/inhoud en het vries gedeelte, zeer ruim. Heel goed over nagedacht.

JenL8188 07-07-2015

Mooie koelvriescombinatie, erg makkelijk qua indeling. De deuren gaan soms wat lastig open, maar daar is een trucje voor: niet te snel trekken en met weinig kracht.

Rubenmdegroot 06-07-2015

Koelkast nu een paar dagen in gebruik en voldoet aan alle wensen. Apparaat is zeer stil en bovenal zeer stijlvol.

M. Tiecke 24-06-2015

IJskoud de beste, die we tot nu gehad hebben, en dat zijn er al 4. Overzichtelijk met veel ruimte en mooie indeling. Aparte ruimtes voor vlees, vis en groente is ideaal.

ESUNI 25-10-2014

In de praktijk geeft deze koelkast exacte de belevenis en gebruik zoals Siemens het bedoeld. Het zijn de details waarop wij kritisch waren bij het aanschaffen van een nieuwe koelkast. Waar wij in eerste instantie het gevoel hadden dat een ander en goedkoper model en merk niet zo goed zou zijn, zijn wij toch overtuigd geraakt van de klasse van Siemens. Wederom, wat hiervoor heeft een Siemens product 18 jaar onze levensmiddelen gekoeld. Blij met deze mooie en duurzame vervanging.

kleij52 12-08-2014

Geweldige koelvriescombinatie. Handige indelingen. Duidelijk display op de deur om temperatuur in te stellen of te controleren.
Mooi design. Perfecte afwerking.
Geluidsniveau absoluut niet storend.
Een sieraad in de keuken.

HOOGEVEEN - GORISSEN 08-08-2014

ONTZETTEND GEMAKKELIJK IS HET OM DE PRODUKTEN OVERZICHTELIJK OP HUN PLAATS TE LEGGEN .
DE VAKKEN ZIJN OVERZICHTELIJK .
DE DIVERSE BAKKEN IN HET KOEL EN VRIES GEDEELTE HEBBEN DE JUISTE AFMETINGEN .
DE VORM IS FANTASTISCH MOOI , DE DEUREN STAAN MET HUN HANDGREPEN OP DE JUISTE PLAATS .
DE DUURZAAMHEID WORDT MET 3 STERREN GEGARANDEERD .
JE HOORT NIET OF DE MOTOR AANSTAAT !!
SINDS ENIGE DAGEN IN MIJN BEZIT

7Marco1 06-06-2014

Ik heb de koel/vries combinatie geselecteerd op de specificaties en vormgeving. We hebben hem net een paar dagen, maar hij is meteen zo vertrouwd alsof we hem al jaren hebben. Heb nog geen minpunten kunnen ontdekken. Is erg stil, snel koud en mooi vorm gegeven. Past mooi bij de rest van onze Siemens keuken apparatuur.