Bosch KGE36BW40 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 126 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch KGE36BW40 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Rob 30-12-2018

Zuinig, mooi design maar voor mij onhandige vriezerindeling

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

Het zuinige energieverbruik is ideaal. Ik heb het zelf ook gemeten. Binnen 7 jaar aanschaf terugverdiend door vervanging van zelfde formaat oude koelkast. Staat 24 uur aan, scheelt dus veel op het totaalverbruik.
Mooi en netjes van binnen en buiten. Frisse heldere ledverlichting. Heeft iets sjieks.
Nadeel: De BigBox in de vriezer vind ik zeer onhandig, misschien niet als je bakjes gebruikt. Ik gooi dingen er los in en moet altijd die lade er helemaal uit halen en grabbelen. En wat hebt je eraan hooguit voor een kalkoen ofzo. De bovenste lade had weer iets ruimer moeten zijn. Dit is echt een minpunt voor mij. Drie broden passen niet rechtopliggend, dus nu maar twee. Waardeloze indeling voor mijn gebruik. Maar tussen de laden liggen glasplaten. Ik heb de BigBox er gewoon uitgehaald en op de legplank van alles opgestapeld, werkt goed voor mij, kan ik mijn brood kwijt, pizza's, doosjes en bakjes. Is overzichtelijker zo. Kwestie van smaak waarschijnlijk.
Het koelgedeelte is meer aan te passen. Van de groentelade heb ik de voorklep afgehaald zodat ik niet de lade eruit hoef te trekken voordat ik iets kan pakken, nu gaat dat met 1 hand. De plankjes zijn zo af te stellen dat er een grote pan in kan en een smaller plankje voor kleinere producten zonder veel ruimteverlies. De 0 graden C. lade heb ik eruit gehaald. Ik had eerst drie handen nodig om twee dingen te pakken.

Pluspunten

• Heel laag energieverbruik (voor 2018)
  • Sjiek qua ontwerp buitenkant en interieur
  • Als ie aan slaat rustig kabbelend geluid

Minpunten

• Indeling vriesruimte

Margaret 31-07-2018

Witte vriezer

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

Na 20 jaar eigenaar te zijn geweest van en soortgelijke koelkast zelfde merk is dat van mijn opgehouden dus besloten om weer de zelfde merk te kopen moet echt zeggen dat het kwaliteit van werken altijd goed heeft gewerkt geluidloos en goedkoop zeker en A klasse.

Pluspunten

• Goed werkzaam
  • Gaat jaren mee

Peter 05-07-2018

zuinig en stille koelvries combi

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

een zuinige en stille koelvries combi ben erg tevreden over dit product hoop dat deze ook 15 jaar mee gaat want zolang deed mijn vorige bosch erover om duurder en luider te worden.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • goede opruim mogelijkheiden

femientje 30-06-2018

fijne koel/vries combinatie!

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

Heel prettige koel/vriescombinatie die nu een week draait in ons huishouden. Overzichtelijk en veel ruimte. Sluit goed, maar kan direct na sluiting ook weer met gemak opengemaakt worden (zuigt niet vacuüm). Alles wat je van een koelkast mag verwachten.

Pluspunten

• zuigt niet vacuüm
  • veel ruimte
  • degelijk, goede kwaliteit

M. 24-06-2018

Bosch Koelkast type KGE36BW40

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

Een mooie en stille koelkast met een zeer zuinige energieklasse. Ik ben helemaal tevreden met mijn aankoop!

Pluspunten

• energiezuinig
  • stil
  • strak design

Minpunten

• dikke wanden, minder ruimte in koekast

Frans 23-06-2018

Prima koelkast, geruisloos, zuinig, goede vakindeling. Top!

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

Duidelijk display met de temperaturen voor vries- en koelgedeelten. We hoefden niet lang te zoeken en zijn er heel blij mee.

Pluspunten

• Vakindeling
  • Geruisloos
  • Zuinig
  • Heldere displays met gemakkelijke T-instelling
  • Gescheiden thermostaten

Rombeek 23-06-2018

Lekker groot en stil

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

Grote koelkast- en vriesgedeelte. Mooie materialen qua glasplaten, lades en lcd verlichting.
Erg stil.

Pluspunten

• Groot
  • Stil
  • Energiezuinig
  • Mooie materialen

Minpunten

• Buitenkant redelijk saai qua kleur

Bosch KGE36BW40 23-06-2018

Bosch KGE36BW40. Mooie koelkast!

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

Wouden eerst voor een goedkopere koelkast gaan maar zagen deze bosch en was in de aanbieding en omdat deze ruimer was en beter merk hebben we voor deze gekozen.

Hij was aan begin wel wat lawaaierig maar moest op gang komen volgende dag was die stil en savonds weer iets meer geluid maar denk doordat je de deuren vaker open hebt gehad en het is niet hinderlijk.

De koelkast heeft mooie ruimtes en in de deur kun je middelste bakje handig omhoog schuiven zodat je zelf de hoogte kan bepalen.

Ook de platen met easy slide zijn fikn zodat ze er niet zomaar uitvallen en de lades vind ik persoonlijk ook erf fijn of ook echt 0 graden blijft en voedsel langer houdbaar is nog afwachten maar lijkt tot nu tow van wel. Extra optie je kan vocht instellen alleen dit moet nog even uitzoeken hoe het werkt maar is wel fijn het mogelijk is.

Kortom de koelkast heeft veel opties en officieel zit er geen flessenrekje bij maar de extra opklapbare plaat past wel precies 4 flessen op naast elkaar of evt wat anders als je wilt en zo blijft rest vd ruimte over voor andere dingen en zodra drinken op is klap je zo weer in zodat je meer/hogere ruimte hebt.

We zagen ook een ander type wel met flessenrekje en belegbakje dit laaste was in deze ook wel handig geweest maar de flessenhouder mis ik ondanks eerst wel wou toch niet want is veel lomper en kun je niet inklappen dus dan heb je al minder ruimte voor de rest dus dit type is qua ruimte iets handiger. Ook de vriezer heeft genoeg ruimte en mooie big box in het midden.

Minpunt qua uiterlijk de koelkast heeft dikke wanden dit is aan ene kant ideal bij ons staat die vlak naast cv waardoor warmte buiten blijft maar het had in koelkast zelf meer ruimte gegeven als die wanden minder dik waren.

Koelkast in algemeen is vrij licht en ondanks we rvs wouden is geen lelijke kleur wit en heeft rvs details en mooie led-verlichting wat wel mooi is gedaan en doordat lagere koelkast is ook geschikt voor wat kleinere mensen. Zuinigheid moet nog blijken maar lijkt goed zo.

Kortom voor 2 personen of klein gezin of als je als gezin niet extreem veel inslaat ideaal, wij zijn er blij mee!

Pluspunten

• Ruimtes makkelijk indeelbaar
  • Extra opklapbare plaat.
  • Superfreeze maar ook superkoelen
  • Alarm voor als je deur open hebt en vakantiemodus
  • Binnenin kun je temperatuur precies instellen

Minpunten

• Erg dikke wanden

Alain 22-06-2018

Top koelkast!

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

Meer dan genoeg ruimte voor al je spullen, verdeeld over de hele koelkast. De 3 laden in het vriesgedeelte hebben doorzichtige wanden, waardoor je meteen ziet wat je in de vriezer hebt. In de BigBox lade kun je moeiteloos grote dozen met diepvriesproducten opstapelen. Heb je tijdelijk extra ruimte nodig voor bijvoorbeeld een hoge taart, dan kun je snel een lade en plateau uitnemen.

Pluspunten

• A++ Energie-efficiëntie
  • Snelvriesfunctie
  • Viersterren vriescapaciteit

Minpunten

• LowFrost vriezertechniek is geen No Frost..

hoeve - de waal 21-06-2018

handige indeling . superstil

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

deze koelvries-combinatie gekocht prijs/kwaliteit prima handige indeling ook goed zelf in te delen deur heeft ook een prima indeling goed afleesbaar display temperatuur superstil

Pluspunten

• hele koelvries-combinatie
  • indeling
  • stil

Schols 18-06-2018

Koel vriescombinatie

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

Voldoet goed ook kwa indeling
Zuinig in gebruik en zeer stil.
En stijlvolle kast.
Makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Zuinig
  • Stil

Jesse 11-06-2018

Zuinige en ruime koelkast

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

We waren toe aan een grote koelkast, en deze had voor ons de perfecte maat. Koelgedeelte heeft verschillende ruimtes/bakken voor soorten eten, is goed zelf aan te passen. Vriesgedeelte is groot, 3 laden, past veel in.
Zuinig in verbruik, ten opzichte van een A++ koelkast scheelt het veel in verbruik, is zeker de 100 EUR extra waard.

Pluspunten

• Zuinig in verbruik
  • Fijne indeling, goed aan te passen

arnold peters 31-05-2018

HANDIGE INDELING

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

de indeling van de laden maakt overzichtelijk wat je hebt opgeborgen. de prestaties van het apparaat zijn conform de beloofde. het begon met een goed contact in de winkel, daarna de tijdige bezorging door nette en vriendelijke bezorgers. en omdat het oog ook wat wil, voor een koelkast is het een knapperd.

Pluspunten

• indeling
  • gebruiksgemak
  • gescheiden instelling koel en vries

D.Verzijl 29-05-2018

Bosch!!! een reeds lang gevestigde naam!

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

Al 20 jaar Bosch in huis!
Zonder óóit ook maar één gebrek.
Nu willen wij een groter model,maar dan wel wéér een Bosch natuurlijk!

Pluspunten

• Gebruiksgemak/vriendelijk
  • Zuinig in energie gebruik

Minpunten

• Niet één te bedenken!!!

Ellie Mastebroek 25-05-2018

Een frisse, fluisterzachte en zuinige koelkast

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

De vorige ging kapot, een mooie gelegenheid om een ruimere en zuinigere koelkast te kopen. Met een groter vriesgedeelte, kortom een frisse update in koelland. Deze Bosch is mooi vormgegeven van buiten en vol slimme handigheidjes van binnen. De indeling is goed aan te passen. De deur gaat gemakkelijk open, een alarm geeft het aan als de deur te lang open staat of niet goed gesloten is.

Pluspunten

• Ruim en overzichtelijk
  • Zuinig en stil
  • Goede verlichting
  • Ruim vriesgedeelte
  • Indeling goed aan te passen

Rijn 21-05-2018

mOOIE KAST

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

MOOIE KAST, JAMMER DAT DE INDELING VAN DE BOORDJES NIET HANDIG IS, JE KUNT ER MAAR MAXIMAAL 4 FLESSEN IN KWIJT, DIE DAN OOK NIET AL TE GROOT MOETEN ZIJN, EEN VAKJE VOOR DE BOTER MET EEN ONHANDIG KLEPJE EN DE INDELING VAN DE BOORDJES KUN JE NIET HANDIG NOEMEN. WEL EEN GROTE GROETENLADE...

Pluspunten

• MOOI EN HELDER LICHT
  • KOELT GOED

Minpunten

• INDELING BOORDEN
  • TEVEEL OVERBODIGE RUIMTES

Koos 09-05-2018

prima koel/vriescombinatie

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

A+++ koel/vriescombinatie dus lekker zuinig. Verder duidelijke beschrijving en natuurlijk de nieuwste technieken.

Pluspunten

• zuinig
  • flinke inhoud
  • zelfs alarm als de deur te lang open staat.
  • erg stil

Minpunten

• nog niet gevonden

El 26-04-2018

Grote groentelade met extra zicht

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

Verrast door grote groentelade en vooral het zicht wat je erop hebt. Mooi ledlicht ook.
Had hele koelkast iets ruimer verwacht , maar zelf niet goed nagemeten in vgl met vorige koelkast.
Heb vertrouwen in zuinigheid, dat zal nog moeten blijken. Was reden om deze te kiezen.

Tarzan 12-04-2018

Prachtige koel/vries combinatie

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

De koel/vries combinatie ziet er sterk, degelijk en makkelijk te onderhouden uit. Goede indeling en makkelijk in gebruik met degelijke hand vaten + zuinig in energie.

Fantastische koelkast 08-04-2018

Fantastische koelkast

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

Deze koelkast is echt een topper. Prima indeling en voor alle producten is een vaste plaats, die ook zo wordt aangeduid. Lekker stil en mooi afgewerkt.

Pluspunten

• Ruime koelkast
  • Lekker stil
  • Alle producten een vaste plaats
  • Mooi afgewerkt

A Scholte 18-11-2017

Mooie stevige buiten en binnen kant.

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

Mooie stevige kast. Van binnen is de koelkast flexibel in te richten. Diepvriesladen zijn stevig en goed te reinigen. Zeer stil en zuinig.

Pluspunten

• Zuinig
  • Stil
  • Mooi uiterlijk
  • Deur omkeerbaar

Minpunten

• Tot nu toe niet.

angelofmine 18-11-2017

Geruisloze koelvriescombinatie met flink wat minpunten

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

Deze koelvriescombinatie kocht ik onder andere omdat het een zuinig apparaat is. Of dit werkelijk zo is weet ik pas nadat ik hem een jaar in gebruik heb en de jaarafrekening van mijn energieleverancier krijg. Positief aan dit apparaat vind ik dat het erg stil is. Ook is het prettig dat er een alarmsignaal afgaat wanneer de deuren te lang openstaan.Verder ben ik eigenlijk vooral teleurgesteld. Het apparaat neemt net zoveel ruimte in als mijn vorige koelvriescombinatie, maar omdat de wanden (vanwege de energiebesparing uiteraard) stukken dikker zijn kan ik er veel minder levensmiddelen in kwijt. Het nul-gradenvak blijkt een wassen neus. Ik heb er een thermometer in gelegd en het wordt niet kouder dan 4 graden. Maar het meest frustrerende vind ik nog dat er al heel snel rijpaanslag werd gevormd. Ik ben gewend mijn vriezer maximaal twee keer per jaar te ontdooien en had verwacht dat dit bij een 'lowfrostmodel' teruggebracht zou kunnen worden naar een keer per jaar. Maar na vier maanden gebruik (waarbij de deur steeds snel open en dicht wordt gedaan), heeft zich zo'n dikke rijplaag op het bovenste vrieselement gevormd dat de lade steeds vol ijskristallen ligt wanneer er bijvoorbeeld een broodzak langsgeschoven is. Heel erg jammer.

Pluspunten

• stil
  • alarm gaat af bij te lang geopende deur

Minpunten

• je kunt er weinig in kwijt
  • nulgradenvak werkt niet
  • low-frost werkt niet, snelle rijpvorming
  • te weinig waar voor je geld

topaankoop 09-10-2017

Design en inhoud

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

ik heb deze Bosch koel-/vriescombinatie gekocht omdat ik wist dat Bosch een betrouwbaar merk is. Ik ben uitermate tevreden over deze combinatie. Naast een mooi strak uiterlijk beschikr deze koelkast over een uitermate goede indeling. Ik kan deze koel-/vriescombinatie dan ook van harte aanbevelen.

Pluspunten

• uiterlijk
  • indeling
  • weinig geluid

Minpunten

• geen
  • geen

babetteverhoef 05-10-2017

degelijke koelkast

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

Deze koelkast voelt goed isolerend aan, maar de indeling blijft een crime t.o.v. mijn vorige koelkast. Ik mis het derde vakje in de deur enorm.
Verder is het heel onhandig dat de deur openzwaait als je 'm niet aan het onderste bakje vasthoudt terwijl je iets uit de lades haalt.
Géén slim/handig ontwerp; ik heb er spijt van!

Micha Wiertz 29-09-2017

Bosch KGE 36BW40/08 Koel/vries Combinatie

Geschreven voor: Bosch KGE36BW40 wit

Deze koelvries combi is 1,5 keer zo zuinig dan mijn oude koelkast(was alleen een koelkast)
Als ik de energie kosten van mijn oude vrieskist meereken, is ze zelfs 2,5 maal zo zuinig!
Daarbij heb ik nu veel meer ruimte in zowel het koel als vries gedeelte.
Daarnaast is het geluidsniveau zeer laag te noemen. De is zo goed geïsoleerd dat ze maar af en toe 'aanslaat' om de temperatuur op peil te houden.
Een ander dingetje waar ik erg enthousiast over ben, is het belsignaal als de koelkast onverhoopt blijft openstaan.
Na ongeveer 45 seconden begint zij te piepen.

Pluspunten

• echt héééél zuinig
  • veel, goed ingedeelde ruimte
  • fijne indeling(easy acces)
  • tot 30 sept. 2017 €75 cashbackactie van Bosch

Minpunten

• Kleine mensen hebben opstapje nodig door de hoogte
  • De Cashback actie is een 'gedoe' om in te vullen