Bosch KGE36BW40 - Reviews

upside-down koel/vriezer
A+++ energieklasse
Inhoud koelruimte
214 liter inhoud

Beoordeling op basis van 116 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

angelofmine 18-11-2017

Geruisloze koelvriescombinatie met flink wat minpunten

Deze koelvriescombinatie kocht ik onder andere omdat het een zuinig apparaat is. Of dit werkelijk zo is weet ik pas nadat ik hem een jaar in gebruik heb en de jaarafrekening van mijn energieleverancier krijg. Positief aan dit apparaat vind ik dat het erg stil is. Ook is het prettig dat er een alarmsignaal afgaat wanneer de deuren te lang openstaan.Verder ben ik eigenlijk vooral teleurgesteld. Het apparaat neemt net zoveel ruimte in als mijn vorige koelvriescombinatie, maar omdat de wanden (vanwege de energiebesparing uiteraard) stukken dikker zijn kan ik er veel minder levensmiddelen in kwijt. Het nul-gradenvak blijkt een wassen neus. Ik heb er een thermometer in gelegd en het wordt niet kouder dan 4 graden. Maar het meest frustrerende vind ik nog dat er al heel snel rijpaanslag werd gevormd. Ik ben gewend mijn vriezer maximaal twee keer per jaar te ontdooien en had verwacht dat dit bij een 'lowfrostmodel' teruggebracht zou kunnen worden naar een keer per jaar. Maar na vier maanden gebruik (waarbij de deur steeds snel open en dicht wordt gedaan), heeft zich zo'n dikke rijplaag op het bovenste vrieselement gevormd dat de lade steeds vol ijskristallen ligt wanneer er bijvoorbeeld een broodzak langsgeschoven is. Heel erg jammer.

Pluspunten

• stil
  • alarm gaat af bij te lang geopende deur

Minpunten

• je kunt er weinig in kwijt
  • nulgradenvak werkt niet
  • low-frost werkt niet, snelle rijpvorming
  • te weinig waar voor je geld

Ariolala 09-12-2017

Zijn energiezuinigheid

Mooie koel/vriescombinatie, vriesgedeelte is aan de kleine kant gezien grootte apparaat. Komt vermoedelijk door de hoeveelheid isolatie.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

A Scholte 18-11-2017

Mooie stevige buiten en binnen kant.

Mooie stevige kast. Van binnen is de koelkast flexibel in te richten. Diepvriesladen zijn stevig en goed te reinigen. Zeer stil en zuinig.

Pluspunten

• Zuinig
  • Mooi uiterlijk
  • Deur omkeerbaar

Minpunten

• Tot nu toe niet.

topaankoop 09-10-2017

Design en inhoud

ik heb deze Bosch koel-/vriescombinatie gekocht omdat ik wist dat Bosch een betrouwbaar merk is. Ik ben uitermate tevreden over deze combinatie. Naast een mooi strak uiterlijk beschikr deze koelkast over een uitermate goede indeling. Ik kan deze koel-/vriescombinatie dan ook van harte aanbevelen.

Pluspunten

• uiterlijk
  • indeling
  • weinig geluid

babetteverhoef 05-10-2017

degelijke koelkast

Deze koelkast voelt goed isolerend aan, maar de indeling blijft een crime t.o.v. mijn vorige koelkast. Ik mis het derde vakje in de deur enorm.
Verder is het heel onhandig dat de deur openzwaait als je 'm niet aan het onderste bakje vasthoudt terwijl je iets uit de lades haalt.
Géén slim/handig ontwerp; ik heb er spijt van!

Micha Wiertz 29-09-2017

Bosch KGE 36BW40/08 Koel/vries Combinatie

Deze koelvries combi is 1,5 keer zo zuinig dan mijn oude koelkast(was alleen een koelkast)
Als ik de energie kosten van mijn oude vrieskist meereken, is ze zelfs 2,5 maal zo zuinig!
Daarbij heb ik nu veel meer ruimte in zowel het koel als vries gedeelte.
Daarnaast is het geluidsniveau zeer laag te noemen. De is zo goed geïsoleerd dat ze maar af en toe 'aanslaat' om de temperatuur op peil te houden.
Een ander dingetje waar ik erg enthousiast over ben, is het belsignaal als de koelkast onverhoopt blijft openstaan.
Na ongeveer 45 seconden begint zij te piepen.

Pluspunten

• echt héééél zuinig
  • veel, goed ingedeelde ruimte
  • fijne indeling(easy acces)
  • tot 30 sept. 2017 €75 cashbackactie van Bosch

Minpunten

• Kleine mensen hebben opstapje nodig door de hoogte
  • De Cashback actie is een 'gedoe' om in te vullen

ikbenzeertevreden 27-09-2017

Bosch: Mooie, energiezuinige koelvriescombinatie

Deze Bosch koelvriescombinatie is zo prettig geprijsd en is tegelijkertijd energiezuinig, overzichtelijk, met verschillende temperatuurzones en LowFrost. Supertevreden!

Pluspunten

• prijs
  • energiezuinig
  • temperatuurzones
  • LowFrost

Rob Koster 13-09-2017

Koelvriescombinatie

Een zeer zuinige koelvries combinatie voor een heel nette prijs. De prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed. Het apparaat functioneert op alle gebieden tot grote tevredenheid. Ik ben er ontzettend blij mee.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit
  • Energie zuinig

BOSCH KGE36BW40 13-09-2017

Lekker Vers

Mijn koelkast is echt een topper, want alle voedingsmiddelen blijven lekker vers voor een lange tijd! Vergeleken met mijn vorige koelkast zie ik hier een echte verbetering in. Het product werkt alleen niet goed maar het ziet er ook nog eens schitterend bij onze woonkamer. Echt een aanrader

Pluspunten

• juiste tempratuur
  • vakantiemodus
  • lekker groot

jeanne van den hout 13-09-2017

de vleeslade helpt echt het vlees langer goed te houden

ik was toe aan een nieuwe koel vrieskast en deze heeft een goed formaat en is energie zuinig, erg stil, met extra de vleeslade die prima werkt en vochtregelende groentela

Pluspunten

• ruime groentenlade
  • overzicht is goed

bosch koel vries combinatie 09-09-2017

Bosch koelvries combinatie

Een mooie, ruime en zeer zuinige koelvries combinatie. Met een praktische indeling. Diverse mogelijkheden, zoals b.v. een instelling voor het koelen in geval je met vakantie bent. Verder in het koelgedeeldte een groot vak waar verswaren zoals vlees, kaas e.d. apart gekoeld blijven.

hk 07-09-2017

geruisloos, klassiek en simpel

Dit product is zeer geruisloos in tegenstelling tot vele andere vergelijkbare modellen en is ondanks zijn compacte uiterlijk zeer geschikt voor een kleine familie. Absoluut handig in dagelijks gebruik.

Pluspunten

• uiterlijk
  • ruime vriesvakken
  • stil
  • prettige indeling

Anja van Ingen 01-09-2017

vrijwel geluidloos

Nadat ik het apparaat voor het eerst aangezet had waren in zeer korte tijd de vereiste temperaturen bereikt. -18 en -4
De koelkast is overzichtelijk ingedeeld, vooral de 0 graden zone is erg handig.
Vriezer doet het uitstekend.
Je hoort de koelvries combi nauwelijks als hij aanslaat.
Slaat ook niet bij het minste geringste aan, zelfs niet als de oven ernaast lang aan heeft gestaan. De koelvries combi heeft zeer dikke wanden die kennelijk erg goed isoleren.

Remco 31-08-2017

Ruime, stille, zuinige en mooie Bosch koel-vriescombinatie

Na een uitgebreide zoektocht naar een koel-vriescombinatie, ben ik uitgekomen bij Bosch. Een combinatie van zuinigheid, volume en geluidsniveau was de belangrijkste reden om tot dit besluit te komen. Met maar 38 decibel hoor je de koel-vriescombinatie amper aanslaan. Als het heel stil is hoor je het water een klein beetje stromen, maar dit geeft ook juist wel een rustgevend gevoel. De indeling van de koelkast is logisch en optimaal, net als de indeling van de vriezer. Er kunnen een hoop producten opgeborgen worden. De temperatuur blijft mooi constant en is goed in te stellen. Ook de vakantie functie waardoor je de koelkast op 14 graden Celsius kan houden is erg handig. Door luchtcirculatie heb je minder last van luchtjes. Aan het eind van het jaar scheelt deze koel-vriescombinatie een hoop geld door het zuinige A+++ kenmerk.
Het enige minpunt is dat de kleur niet te kiezen is, enkel wit.

Pluspunten

• 38 decibel geluidsniveau
  • Volume inhoud
  • Zuinig, A+++
  • Vakantie functie
  • Luchtcirculatie

Minpunten

• Kleur alleen wit

Debby 22-08-2017

Super koelkast!

Veel ruimte, maakt weinig herrie. Ook de vriezer is ruim genoeg voor 2 personen.
Groenten en fruit blijft lang goed in de lades. Ik ben echt super tevreden!

Pluspunten

• Ruim
  • Handig te bedienen

Minpunten

• Hij zoemt af en toe

Simone 22-08-2017

VEEL RUIMTE, STIL APPARAAT

Wij vinden dit een geweldige koelvriescombinatie, met veel ruimte, welke ook goed is onder te verdelen. Het apparaat is bovendien zeer zuinig en heel stil. Een hele fijne bijkomstigheid is, dat mocht je de deuren niet goed gesloten hebben, dan gaat er een alarm af. Een goede prijs/kwaliteitverhouding

Pluspunten

• zuinig
  • veel ruimte
  • stil

Dick 47 21-08-2017

Mooie heldere led verlichting en handige lades

Sinds kort in gebruik genomen. Wat direct opvalt is de fraaie afwerking van binnen en de mooie heldere ledverlichting.
Hierdoor wordt het gebruik van de koel-vriescombinatie plezierig. Het geluidsniveau is laag en de bediening bovenin de kast is overzichtelijk en eenvoudig.
Ook aan de buitenzijde is de koel-vriescombinatie fraai afgewerkt.

Pluspunten

• Heldere binnenverlichting
  • Overzichtelijke indeling
  • Laag geluidsniveau
  • Overzichtelijke bediening

nicole 21-08-2017

mooie indeling en ontzettend ruim

prijs kwaliteit is ontzettend goed! mooie koelvriescombinatie met fijne 0gradenlade. vries gedeelte had wat mij betreft een lade extra mogen hebben, een gezin met drie pubers had dat wel fijn geweest. maar ben erg tevreden! mooi degelijk apparaat!

Pluspunten

• overzichtelijk
  • degelijk
  • 0-graden lade
  • koel en vriesgedeelte apart in te stellen

Minpunten

• eigenlijk maar 2,5 vriesladen

Henk 20-08-2017

Koel vriescombinatie KGE36BW40

ZOals van Bosch verwacht mag worden is dit zoals gewoonlijk een uitstekend product. BIj mij komt alleen maar huishoudelijke apparatuur in huis van Bosch, omdat dit merk voor deugdelijkheid en vertrouwen staat.

Pluspunten

• Mooie solide vormgeving en uitstekende kwaliteit.
  • Prima kwaliteit/ prijsverhouding

Minpunten

• Niet kunnen vinden.

Hans 20-08-2017

koel- vriescombinatie KGE36BW40

Zeer Ruime en overzichtelijke koel- vriescombinatie en mooie indeling.
Daarbij stil en zuinig met energie, een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
Wij gebruiken deze koel- vriescombinatie als tweede koelkast geen spijt.

Pluspunten

• stil en zuinig met energie
  • een zeer goede prijs kwaliteit verhouding
  • mooie indeling
  • Ruime en overzichtelijke koel- vriescombinatie