Bosch KGE36BW40

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 131 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

angelofmine 18-11-2017

Geruisloze koelvriescombinatie met flink wat minpunten

Deze koelvriescombinatie kocht ik onder andere omdat het een zuinig apparaat is. Of dit werkelijk zo is weet ik pas nadat ik hem een jaar in gebruik heb en de jaarafrekening van mijn energieleverancier krijg. Positief aan dit apparaat vind ik dat het erg stil is. Ook is het prettig dat er een alarmsignaal afgaat wanneer de deuren te lang openstaan.Verder ben ik eigenlijk vooral teleurgesteld. Het apparaat neemt net zoveel ruimte in als mijn vorige koelvriescombinatie, maar omdat de wanden (vanwege de energiebesparing uiteraard) stukken dikker zijn kan ik er veel minder levensmiddelen in kwijt. Het nul-gradenvak blijkt een wassen neus. Ik heb er een thermometer in gelegd en het wordt niet kouder dan 4 graden. Maar het meest frustrerende vind ik nog dat er al heel snel rijpaanslag werd gevormd. Ik ben gewend mijn vriezer maximaal twee keer per jaar te ontdooien en had verwacht dat dit bij een 'lowfrostmodel' teruggebracht zou kunnen worden naar een keer per jaar. Maar na vier maanden gebruik (waarbij de deur steeds snel open en dicht wordt gedaan), heeft zich zo'n dikke rijplaag op het bovenste vrieselement gevormd dat de lade steeds vol ijskristallen ligt wanneer er bijvoorbeeld een broodzak langsgeschoven is. Heel erg jammer.

Pluspunten

• stil
  • alarm gaat af bij te lang geopende deur

Minpunten

• je kunt er weinig in kwijt
  • nulgradenvak werkt niet
  • low-frost werkt niet, snelle rijpvorming
  • te weinig waar voor je geld

Frans 23-06-2018

Prima koelkast, geruisloos, zuinig, goede vakindeling. Top!

Duidelijk display met de temperaturen voor vries- en koelgedeelten. We hoefden niet lang te zoeken en zijn er heel blij mee.

Pluspunten

• Vakindeling
  • Geruisloos
  • Zuinig
  • Heldere displays met gemakkelijke T-instelling
  • Gescheiden thermostaten

Rombeek 23-06-2018

Lekker groot en stil

Grote koelkast- en vriesgedeelte. Mooie materialen qua glasplaten, lades en lcd verlichting.
Erg stil.

Pluspunten

• Groot
  • Energiezuinig
  • Mooie materialen

Minpunten

• Buitenkant redelijk saai qua kleur

Bosch KGE36BW40 23-06-2018

Bosch KGE36BW40. Mooie koelkast!

Wouden eerst voor een goedkopere koelkast gaan maar zagen deze bosch en was in de aanbieding en omdat deze ruimer was en beter merk hebben we voor deze gekozen.

Hij was aan begin wel wat lawaaierig maar moest op gang komen volgende dag was die stil en savonds weer iets meer geluid maar denk doordat je de deuren vaker open hebt gehad en het is niet hinderlijk.

De koelkast heeft mooie ruimtes en in de deur kun je middelste bakje handig omhoog schuiven zodat je zelf de hoogte kan bepalen.

Ook de platen met easy slide zijn fikn zodat ze er niet zomaar uitvallen en de lades vind ik persoonlijk ook erf fijn of ook echt 0 graden blijft en voedsel langer houdbaar is nog afwachten maar lijkt tot nu tow van wel. Extra optie je kan vocht instellen alleen dit moet nog even uitzoeken hoe het werkt maar is wel fijn het mogelijk is.

Kortom de koelkast heeft veel opties en officieel zit er geen flessenrekje bij maar de extra opklapbare plaat past wel precies 4 flessen op naast elkaar of evt wat anders als je wilt en zo blijft rest vd ruimte over voor andere dingen en zodra drinken op is klap je zo weer in zodat je meer/hogere ruimte hebt.

We zagen ook een ander type wel met flessenrekje en belegbakje dit laaste was in deze ook wel handig geweest maar de flessenhouder mis ik ondanks eerst wel wou toch niet want is veel lomper en kun je niet inklappen dus dan heb je al minder ruimte voor de rest dus dit type is qua ruimte iets handiger. Ook de vriezer heeft genoeg ruimte en mooie big box in het midden.

Minpunt qua uiterlijk de koelkast heeft dikke wanden dit is aan ene kant ideal bij ons staat die vlak naast cv waardoor warmte buiten blijft maar het had in koelkast zelf meer ruimte gegeven als die wanden minder dik waren.

Koelkast in algemeen is vrij licht en ondanks we rvs wouden is geen lelijke kleur wit en heeft rvs details en mooie led-verlichting wat wel mooi is gedaan en doordat lagere koelkast is ook geschikt voor wat kleinere mensen. Zuinigheid moet nog blijken maar lijkt goed zo.

Kortom voor 2 personen of klein gezin of als je als gezin niet extreem veel inslaat ideaal, wij zijn er blij mee!

Pluspunten

• Ruimtes makkelijk indeelbaar
  • Extra opklapbare plaat.
  • Superfreeze maar ook superkoelen
  • Alarm voor als je deur open hebt en vakantiemodus
  • Binnenin kun je temperatuur precies instellen

Minpunten

• Erg dikke wanden

Alain 22-06-2018

Top koelkast!

Meer dan genoeg ruimte voor al je spullen, verdeeld over de hele koelkast. De 3 laden in het vriesgedeelte hebben doorzichtige wanden, waardoor je meteen ziet wat je in de vriezer hebt. In de BigBox lade kun je moeiteloos grote dozen met diepvriesproducten opstapelen. Heb je tijdelijk extra ruimte nodig voor bijvoorbeeld een hoge taart, dan kun je snel een lade en plateau uitnemen.

Pluspunten

• A++ Energie-efficiëntie
  • Snelvriesfunctie
  • Viersterren vriescapaciteit

Minpunten

• LowFrost vriezertechniek is geen No Frost..

hoeve - de waal 21-06-2018

handige indeling . superstil

deze koelvries-combinatie gekocht prijs/kwaliteit prima handige indeling ook goed zelf in te delen deur heeft ook een prima indeling goed afleesbaar display temperatuur superstil

Pluspunten

• hele koelvries-combinatie
  • indeling
  • stil

Schols 18-06-2018

Koel vriescombinatie

Voldoet goed ook kwa indeling
Zuinig in gebruik en zeer stil.
En stijlvolle kast.
Makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Zuinig

Jesse 11-06-2018

Zuinige en ruime koelkast

We waren toe aan een grote koelkast, en deze had voor ons de perfecte maat. Koelgedeelte heeft verschillende ruimtes/bakken voor soorten eten, is goed zelf aan te passen. Vriesgedeelte is groot, 3 laden, past veel in.
Zuinig in verbruik, ten opzichte van een A++ koelkast scheelt het veel in verbruik, is zeker de 100 EUR extra waard.

Pluspunten

• Zuinig in verbruik
  • Fijne indeling, goed aan te passen

arnold peters 31-05-2018

HANDIGE INDELING

de indeling van de laden maakt overzichtelijk wat je hebt opgeborgen. de prestaties van het apparaat zijn conform de beloofde. het begon met een goed contact in de winkel, daarna de tijdige bezorging door nette en vriendelijke bezorgers. en omdat het oog ook wat wil, voor een koelkast is het een knapperd.

Pluspunten

• indeling
  • gebruiksgemak
  • gescheiden instelling koel en vries

D.Verzijl 29-05-2018

Bosch!!! een reeds lang gevestigde naam!

Al 20 jaar Bosch in huis!
Zonder óóit ook maar één gebrek.
Nu willen wij een groter model,maar dan wel wéér een Bosch natuurlijk!

Pluspunten

• Gebruiksgemak/vriendelijk
  • Zuinig in energie gebruik

Minpunten

• Niet één te bedenken!!!

Ellie Mastebroek 25-05-2018

Een frisse, fluisterzachte en zuinige koelkast

De vorige ging kapot, een mooie gelegenheid om een ruimere en zuinigere koelkast te kopen. Met een groter vriesgedeelte, kortom een frisse update in koelland. Deze Bosch is mooi vormgegeven van buiten en vol slimme handigheidjes van binnen. De indeling is goed aan te passen. De deur gaat gemakkelijk open, een alarm geeft het aan als de deur te lang open staat of niet goed gesloten is.

Pluspunten

• Ruim en overzichtelijk
  • Zuinig en stil
  • Goede verlichting
  • Ruim vriesgedeelte
  • Indeling goed aan te passen

Rijn 21-05-2018

mOOIE KAST

MOOIE KAST, JAMMER DAT DE INDELING VAN DE BOORDJES NIET HANDIG IS, JE KUNT ER MAAR MAXIMAAL 4 FLESSEN IN KWIJT, DIE DAN OOK NIET AL TE GROOT MOETEN ZIJN, EEN VAKJE VOOR DE BOTER MET EEN ONHANDIG KLEPJE EN DE INDELING VAN DE BOORDJES KUN JE NIET HANDIG NOEMEN. WEL EEN GROTE GROETENLADE...

Pluspunten

• MOOI EN HELDER LICHT
  • KOELT GOED

Minpunten

• INDELING BOORDEN
  • TEVEEL OVERBODIGE RUIMTES

Koos 09-05-2018

prima koel/vriescombinatie

A+++ koel/vriescombinatie dus lekker zuinig. Verder duidelijke beschrijving en natuurlijk de nieuwste technieken.

Pluspunten

• zuinig
  • flinke inhoud
  • zelfs alarm als de deur te lang open staat.
  • erg stil

Minpunten

• nog niet gevonden

El 26-04-2018

Grote groentelade met extra zicht

Verrast door grote groentelade en vooral het zicht wat je erop hebt. Mooi ledlicht ook.
Had hele koelkast iets ruimer verwacht , maar zelf niet goed nagemeten in vgl met vorige koelkast.
Heb vertrouwen in zuinigheid, dat zal nog moeten blijken. Was reden om deze te kiezen.

Tarzan 12-04-2018

Prachtige koel/vries combinatie

De koel/vries combinatie ziet er sterk, degelijk en makkelijk te onderhouden uit. Goede indeling en makkelijk in gebruik met degelijke hand vaten + zuinig in energie.

Fantastische koelkast 08-04-2018

Fantastische koelkast

Deze koelkast is echt een topper. Prima indeling en voor alle producten is een vaste plaats, die ook zo wordt aangeduid. Lekker stil en mooi afgewerkt.

Pluspunten

• Ruime koelkast
  • Lekker stil
  • Alle producten een vaste plaats
  • Mooi afgewerkt

Ariolala 09-12-2017

Zijn energiezuinigheid

Mooie koel/vriescombinatie, vriesgedeelte is aan de kleine kant gezien grootte apparaat. Komt vermoedelijk door de hoeveelheid isolatie.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

A Scholte 18-11-2017

Mooie stevige buiten en binnen kant.

Mooie stevige kast. Van binnen is de koelkast flexibel in te richten. Diepvriesladen zijn stevig en goed te reinigen. Zeer stil en zuinig.

Pluspunten

• Zuinig
  • Mooi uiterlijk
  • Deur omkeerbaar

Minpunten

• Tot nu toe niet.

topaankoop 09-10-2017

Design en inhoud

ik heb deze Bosch koel-/vriescombinatie gekocht omdat ik wist dat Bosch een betrouwbaar merk is. Ik ben uitermate tevreden over deze combinatie. Naast een mooi strak uiterlijk beschikr deze koelkast over een uitermate goede indeling. Ik kan deze koel-/vriescombinatie dan ook van harte aanbevelen.

Pluspunten

• uiterlijk
  • indeling
  • weinig geluid

babetteverhoef 05-10-2017

degelijke koelkast

Deze koelkast voelt goed isolerend aan, maar de indeling blijft een crime t.o.v. mijn vorige koelkast. Ik mis het derde vakje in de deur enorm.
Verder is het heel onhandig dat de deur openzwaait als je 'm niet aan het onderste bakje vasthoudt terwijl je iets uit de lades haalt.
Géén slim/handig ontwerp; ik heb er spijt van!